Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 08:47

Hardlopen kan ik niet mee helpen. Met mijn slechte knieën en bekken wordt het me al jaren afgeraden om te doen, net als andere sporten met veel springen/impact. Vind ik helemaal niet erg :+

Kosseh, ik ben je gaan volgen! Bench is zo leuk! Als je het eenmaal onder de knie hebt, ga je het vast vaker willen doen. Wil je nog tips, of weet je wat anders moet en lukt het alleen nog even niet?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 08:54

Ik volg je nu ook @kosseh. Zelf houd ik online niks bij. Maar ik vind het wel leuk om anderen te volgen. Ken je @fitmetlotte? Of @gezondheid.fitness.mindset? (laatste is ook iemand van Bokt overigens) ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 09:23

Hij zou binnen 5 werkdagen moeten komen. :)) geduld..

Instagram voor fitness is bij mij hetzelfde als bijhouden wat voor speciaalbiertjes ik heb gedronken of welke boeken ik heb gelezen: niks voor mij om dat bij te houden. :') ik doe het liever dan dat ik erover post/het bijhoud. Accounts volgen vind ik ook niet motiverend, dan denk ik "verdorie ik ben niet goed genoeg".

Maar supergoed dat je het bijhoudt, das ook wel een goeie motivatie voor jezelf!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 09:34

Leuk dat jullie volgen :D

Linoleum, tips zijn altijd welkom! Op insta staat bij de post van gister een filpje van hoe ik het nu doe.
Zie op het filmpje wel dingen die ik wil verbetern. Nu ga ik soms scheef omhoog, armen niet gelijk. Ook vind ik m'n beweging er nog zwabberend er uit zien. Helaas voel ik dit niet, waardoor corrigeren tijden de oefening zelf lastig is.

MuSLi, fitmetlotte volg ik al weer een tijde. Leuk account. Ook zo veel herkenbaar, net zo chaot als haar (iets met een bepaald stempeltje). Het andere account ga ik ook volgend

Roosch, haha heb ik soms ook wel een beetje hoor. Daarom is het ook een appart account. Zit ik slecht in m'n vel kan ik lekker op m'n persoonlijke account scrollen, waar ik niks van gezond leven of sport volg.
5 werkdagen, wat lang! Succes met wachten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:24

@Roosch, vijf werkdagen is echt lang als je moet wachten! Denk wel dat je er plezier van gaat hebben :D
En hoe kan je nu geen Untappd bijhouden? Zo leuk! Helpt met het doel om zoveel mogelijk verschillende speciaalbiertjes te proeven. Helpt niet met doel van dit topic :')

@kosseh, zag het filmpje inderdaad, zie wel paar dingen die je denk ik makkelijk kan veranderen. Of tenminste, ik herken bij mezelf op film wel waar het beter kan, maar het ook doen is lastiger _O-
Tips: 1. Gebruik je voeten en benen! Zet je voeten goed stevig op de grond en duw ze de grond in bij het omhoog duwen van de barbell. Helpt voor stabiliteit.
2. Hou je vuisten en barbell boven je polsen. Je knakt ze nu achterover, wat extra kracht kost wat je niet kan gebruiken voor de beweging. Je onderste vingerkootjes (waar je ringen zitten) moeten naar het plafond wijzen.
3. Kan het niet zien op filmpje, maar plant je schouders goed in de bank, ook dit helpt voor stabiliteit. Ik neem altijd echt even de tijd om goed te gaan liggen.
4. Voor de instabiliteit tussen links en rechts zou je veel dumbell press kunnen doen. Neem een lichter gewicht en dan echt focussen op gelijkmatige beweging aan beide kanten.

Ik volg zelf alleen Megsquats op insta qua fitness accounts. Zij heeft ook veel info op insta en YT waarin oefeningen heel duidelijk worden uitgelegd en tips gegeven worden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:28

Ja gut hetzelfde als met boeken lezen. Ik doe het graag maar heb geen zin om na afloop met m'n neus in een app alles te moeten registreren. _O- dat haalt de charme er wel vanaf voor me.

Voordeel is wel dat ik het geheugen van een diepvriesgarnaal heb en dus met regelmaat een biertje of boekje opdiep die ik in een ver verleden al eens heb gehad. :))

Ja, binnen 5 werkdagen stond erbij. Was het wel waard met de korting/prijs, maar duurt lang. :') voel me ook aardig naakt aangezien m'n oude smartwatch gisteren verhuisd is naar m'n vriendin.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:58

Ik heb een Apple Watch, nu 2,5 jaar denk ik. Mag blij zijn als ie het van 7:00 tot 21:00 volhoudt :') . Batterij is wel echt slecht van deze.
Dus aanraders voor een andere smartwatch :D ?

Ik leef ook weer! Even onder een steen geleefd, feestdagen gehad, buikpijn van de feestdagen en nu er weer tegenaan!

Hardlopen doe ik alleen niet aan. Dat vind ik echt stom :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:02

Vind het altijd knap als mensen alles bijhouden op insta. Ik ben soms actief daarmee en soms ook niet.

Dat worden 5 lange dagen Roosch, maar een goede aanbieding is het zeker waard. Ik wacht op mijn nieuwe wandelschoenen en gok dat dat wel langer dan 5 dagen gaat duren. Maar de prijs was het ook zeker waard.

Vandaag toch op de weegschaal gestaan. Wilde niet weer mijn kop in het zand steken, zoals ik voorheen altijd deed. En ondanks dat ik de laatste paar dagen wel weer beter heb gegeten, was het zeker niet in een calorie tekort. Dus was een mooi moment om de feestdagen schade te bekijken :=. Dat viel niet echt tegen, sinds 15 december, na 2 verjaardagen, kerst en oud en nieuw gaf een plus van 1 kg op de weegschaal.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:42

Als het de prijs waard was dan is het het zeker waard om even te wachten!

Ik zie net dat ik net op tijd was, de smartwatch was uitverkocht via de Puntenwinkel. :)) ook gelijk via ali een nieuwe polsband en screenprotector voor het ding gekocht.

Ik zit wel op Instagram maar dan gewoon de persoonlijke dingen. Etentjes, vakanties, katten.. :))

Ik merk dat ik wat moeite heb mezelf bij elkaar te sprokkelen om weer heel goed bezig te gaan. Deze week ook weer veel sociale dingen maar gelukkig wel weer veel sporten daar tegenover staan. Stukje "het is niet eeeeeerlijk ^) dat mensen zoveel kunnen vreten en ik nieeet ^) " speelt ook mee.

Kijken of volgende week de knop helemaal om kan in plaats van voor driekwart nu.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:02

thanks voor de hardlooptips!

Ik lees ook even mee met jouw tips linoleum. Doe nu het chestpress apparaat (waarbij je wel losse gewichten eraan hangt) maar overgang naar de stang durf ik nog niet helemaal. Mede omdat ik allebei m'n armen nog te wankelend van elkaar omhoog duw

geen progress instagram, maar ik ben voor mezelf wel een recepten-instagram begonnen. Voor als ik inspiratieloos ben qua lunch/avondeten. Met erbij een screenshot van de ingredienten en kcal op MFP :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:37

Mocht je echt een hardloopschema willen kan ik er wel 1 voor je opstellen. Ik heb hardlooptrainingen gegeven. Ik wil dan graag van je weten hoeveel keer per week je wilt lopen, wat je huidige conditie is en wat je doel is.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:40

Ik heb een hekel aan foto's, vooral foto's van mij en mijn lichaam, dus geen #fitgirl instagram voor mij :=.
Denk dat niemand behoefte heeft aan mij zien sporten ook hahaha :+
Heb overigens ook geen eigen insta, ik heb Facebook en dat is voor mij voldoende socials :=
Heb wel vorig jaar een Haflinger gekocht, die eigenlijk bij mij in training zou en daarna terug naar de eigenaar. Lang verhaal kort, hij is bij mij gebleven, en toen heb ik zijn instagram met bijna 1700 volgers erbij gekregen, dat is dan ook de enige instagram die ik beheer :=

Hardlopen heb ik wel ooit geprobeerd, met behulp van Evy ook, maar ik kreeg al snel vreselijk last van mijn benen/enkels/knieën/kuiten, dus mijn hardloop carrière was geen lang leven gegund. Na mijn recente operatie twijfel ik ook of dat ooit voor mij weggelegd is, ik acht de kans vrij klein :=

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 15:54

Ooit in het begin van dit topic heb ik me al eens gemeld, en tussendoor ook nog wel eens een keer.
Tussendoor wel zo nu en dan meegelezen maar doordat ik zelf faalde kon ik het soms ook niet opbrengen.

Bij deze meld ik me nog een keer.
Nog steeds moet ik veel (40+) afvallen, maar ik wil de druk en de drempel wat minder groot voor mezelf maken.
Het hoeft niet SNEL en ook misschien niet eens alles in 1 jaar.
Ik heb ook al meerdere keren nagedacht over een operatie, maar die wil ik toch liever niet.

Dus bij deze, hoi :)

De meeste mensen doen hier volgens mij aan calorieën tellen?
Waar berekenen jullie je calorie doel?
En wegen jullie ook echt letterlijk alles af?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 15:56

Winged schreef:
Mocht je echt een hardloopschema willen kan ik er wel 1 voor je opstellen. Ik heb hardlooptrainingen gegeven. Ik wil dan graag van je weten hoeveel keer per week je wilt lopen, wat je huidige conditie is en wat je doel is.

oeh heel graag! ik stuur je een pb'tje!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 15:58

Welkom Zerena!
Even een oude quote opgediept.

Roosch schreef:
Hier een handige site voor je:
https://www.flowfitness.com/nl/bmr-berekenen/

BMR; wat heb je nodig om de dag door te komen
Energieverbruik: wat je daadwerkelijk verbruikt

Alles wat tussen deze cijfers in zit, consequent (gemiddeld op weekbasis in gedachten houdend) Val je af.

Mijn lessons learned afgelopen tijd (rond de 25 kg afgevallen nu in een jaar):
* Ik kan niet schatten. Ik moet echt afwegen
* in de meest stomme dingen die ik vergat zitten kcal. Waar kook je mee? Boter? Olie? Dat moet je ook invoeren. Glad vergeten :')

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 15:59

Zerena schreef:
Ooit in het begin van dit topic heb ik me al eens gemeld, en tussendoor ook nog wel eens een keer.
Tussendoor wel zo nu en dan meegelezen maar doordat ik zelf faalde kon ik het soms ook niet opbrengen.

Bij deze meld ik me nog een keer.
Nog steeds moet ik veel (40+) afvallen, maar ik wil de druk en de drempel wat minder groot voor mezelf maken.
Het hoeft niet SNEL en ook misschien niet eens alles in 1 jaar.
Ik heb ook al meerdere keren nagedacht over een operatie, maar die wil ik toch liever niet.

Dus bij deze, hoi :)

De meeste mensen doen hier volgens mij aan calorieën tellen?
Waar berekenen jullie je calorie doel?
En wegen jullie ook echt letterlijk alles af?

Misschien kan je het doel wat minder groot maken? En de focus wat minder liggen op het gewicht maar meer op ''gezonder worden''. Wat zijn dingen die je graag anders zou willen doen? Meer stappen op een dag zetten? Minder frisdrank (ik noem maar iets) of gezondere tussendoortjes nemen?

Kleine stapjes maken samen veel waar. Maar 40 kg in één jaar is een mega groot doel, als het dan even tegenzit dan lijkt het doel zó ver weg dat proberen toch geen zin meer heeft. Als eerste doel zou je -5kg kunnen nemen. Kijken hoe dat gaat en hoe dat voelt! En daarna op naar de volgende 5!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:08

@Roosch dank je!

@Aight je hebt gelijk. Ik vergat erbij te vermelden dat dat het grote geheel is. Maar dat ik het op wil delen in kleinere doelen.
Zo is mijn eerste doel dat mijn huidige broeken weer wat lekkerder zitten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:12

Met kleine stapjes kom je het verst.

Ik ben indertijd begonnen met suiker in m'n thee weg te laten. Toen ben ik meer gaan bewegen. Daarna kcal tellen. Zo word je steeds meer bewust van wat nodig is en hopelijk zit je dan snel in de juiste flow!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:16

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:18

Ik heb hier ook een blauwe maandag gepost. Inmiddels 33,9 kg afgevallen en ik kom weer meepraten want ik wil er nog 10 kg af, maar die laatste loodjes zijn het zwaarst! :j

De laatste 3 maanden heb ik niets meer afgewogen of ingevuld in mijn kcal app. Ik ben niets bijgekomen, ook nog wel iets afgevallen maar niet zo snel meer als eerst. Wat op zich prima is, want langzaam afvallen is beter, maar er mag nu wel weer iets af vind ik!

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:30

Ik kan jullie echt niet bijhouden hoor :')

Welkom alle nieuwe mensen! Heel veel succes met jullie afvalreis.

ManonGrr, ik vind het al heel knap dat je niet bent bijgekomen als je niets hebt bijgehouden. Dan lukt het je blijkbaar om een goede balans te vinden :D

En Roosch, ik heb sinds een aantal maanden een Garmin Vivoactive 4S tweedehands en echt superblij mee. Als ik nog een keer een horloge aanschaf, zou ik denk ik weer Garmin doen. Het liefst koop ik Apple, maar dat is letterlijk het enige wat mijn vriend me ooit verboden heeft want hij vindt vierkante horloges lelijk :') :')

Ik heb met de feestdagen (beide kerstdagen en oud- en nieuw) niet/wat minder opgelet en ik ben echt verbaasd over mezelf hoe makkelijk ik het daartussen en daarna weer heb opgepakt. Normaal ga ik altijd de mist in en kom ik niet meer op het goede pad na een dag mezelf niet opletten toestaan, maar nu beide keren geen probleem. Wel heel fijn om te ervaren!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:21

Sharani en Vjestagirl, een dik applaus voor jullie, echt toppers met wat jullie bereikt hebben!

Welkom aan de nieuwe mensen, Lot Beukers vind ik zelf een fijn iemand om te volgen op insta en haar berekenmachine vind ik ook erg fijn.

Hhilde, wat superfijn zeg! Ik merk dat ik het wel moeilijk vind om weer uit mijn oude patronen te stappen, zeker met 2 weken vakantie. Maar vanaf maandag weer werken en weer een fatsoenlijke ritme oppakken.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:52

Ik zie wel eens wat van Lot Beukers voorbij komen, heerlijk recht voor de raap.
Zal haar berekening ook even opzoeken.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:23

Welkom @Zerena en @Manon :) leuk dat jullie mee komen praten hier!

@Roosch, hopelijk heb je hem snel binnen. Het liefst wil je hem natuurlijk direct hebben als je hem koopt. Dus je zit nu de hele dag voor het raam te wachten op de pakketbezorger? :')

Hier vanochtend voor het eerst in 2023 op de weegschaal gestaan. Iets boven mijn comfortabele range, 0,5kg. Dus daar is nu even de focus op. Eten (en bewegen overigens ook) is deze week echt zeer netjes on point en dat zelfs in mijn eerste week in een nieuwe baan. Dus best wel trots :j die 0,5 en liefst nog een beetje meer, zal dus ook wel verdwijnen de komende dagen/weken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:49

Hier ook weer op de weegschaal gestaan.. werd er niet blij van -O- .
Ben m’n motivatie ook een beetje kwijt. Hoop dat ie nog terugkomt!