De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:27

Air schreef:
bigone schreef:
Karuna, met jouw slechte longen en vatbaarheid voor ontstekingen was je er zeer waarschijnlijk allang niet meer geweest in je Corona had gehad want je bent al vanaf het begin van dit topic ziek .Dus maak je niet druk, ziek uit en hou op je zorgen te maken.

Nou kan ook wel wat minder, topic is past een paar dagen oud.
En als je in de risicogroep valt zegt het niet meteen dat je er dood aan gaat. En vice versa, kijk naar de 16 jarige jongen die op de IC ligt.

Paar dagen?
Topic is al 1,5 maand oud.

Jenny21 schreef:
Kan mij iemand, met bronvermelding, vertellen of je beide in cruciaal beroep werkzaam moet zijn voordat aanspraak kan maken op kinderopvang!?
Kan dit niet vinden.

Krijg je geen mail van je kinderopvang? In mijn mail stond dat specifiek met een dikke streep eronder namelijk.j

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:27

Ymor schreef:
Echt het niveau van sommige mensen. Sportclubs moeten sluiten. En dan krijg je de vraag of een hondenclub ook moet sluiten? Hondensport=sport=sportclub=sluiten. Zelfde voor paardensport. Hoe moeilijk kan het zijn.

In het bos wandelen mag zover ik weet ook nog.
Zou wel eens net zo druk kunnen worden als de hondenclub waar je sowieso al meters uit elkaar staat in de buitenlucht.
Dus ja ik snap die vraag ook nog wel.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:28

Jenny21 schreef:
Kan mij iemand, met bronvermelding, vertellen of je beide in cruciaal beroep werkzaam moet zijn voordat aanspraak kan maken op kinderopvang!?
Kan dit niet vinden.

Hier staat het:

https://nos.nl/l/2327202

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:28

Sterkte druif

colleen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:29

Jenny21 schreef:
Kan dit niet vinden.

Wie houdt er recht op kinderopvang? Dit zijn de vitale beroepen - https://nos.nl/l/2327202

Beide ouders moeten een vitaal beroep hebben om recht op kinderopvang te behouden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:29

kiki1976 schreef:
De school van mijn dochter heeft een uitgebreidere versie van de vitale beroepen aangehouden. Dat vind ik echt wel netjes!
Citaat:
Lijst met vitale beroepen

o Zorg, inclusief productie en transport van medicijnen en medische hulpmiddelen.
o Leraren en personeel benodigd op school, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van
kinderen en examens
o Openbaar vervoer.
o Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten,
de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze
industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld
veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst.
o Transport van brandstoffen zoals kolen, olie, benzine en diesel, etcetera.
o Vervoer van afval en vuilnis.
o Kinderopvang.
o Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van
noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt.
o Continuïteit hulpverleningsdiensten (politie en defensie zijn reeds vitaal verklaard):
§ meldkamerprocessen
§ brandweerzorg
§ ambulance zorg
§ GHOR
§ crisisbeheersing van de veiligheidsregio’s
o Noodzakelijke overheidsprocessen (Rijk, provincie en gemeente) (betalen uitkeringen en
toeslagen, burgerzaken, consulaten en ambassades).

Dat is toch gewoon de lijst van het RIVM?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:30

Relaxed schreef:
Air schreef:

Nou kan ook wel wat minder, topic is past een paar dagen oud.
En als je in de risicogroep valt zegt het niet meteen dat je er dood aan gaat. En vice versa, kijk naar de 16 jarige jongen die op de IC ligt.

Paar dagen oud :') check even.. En ook de berichten van karuna ;)

Oh ik bedoelde eigenlijk de reacties van karuna maar had een beetje scheel gekeken zie ik nu(dacht 12 maart maar dat was alleen de laatste pagina :'))

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:31

beatje schreef:
Scum schreef:
Wat ik wellicht gemist heb...? Dierenarts staat niet in de lijst van vitale beroepen volgens mij. Mogen die wel hun werk blijven doen? stel je paard krijgt koliek, en al die merries die nog gaan bevallen... Weet iemand daar iets over?

Bij ons(belgie) heb ik bericht gekregen dat de dierenartsen praktijken alleen nog op afspraak open zijn.
Er word gevraagd alleen te bellen voor dringende zaken, entingen en zo tot later te verplaatsen. Voeding en medicatie zetten ze klaar bij de deur en kan je overschrijven. Geplande operaties gaan gewoon door. Mocht je je ziek voelen laat een ander je dier brengen.

Iedereen mag z'n werk blijven doen, de lijst met vitale functies heeft vooral betrekking op de kinderopvang. Ik vind het wel logisch dat dierenartsen maatregelen treffen. We hebben er allemaal belang bij dat ze geen besmettingsbron van corona worden én dat ze aan het werk blijven.

wendy1987

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:33

Vaccinaties zijn geen spoed dingen .. die Kunnen ook later plaats vinden. Als iedereen dat nou even snapt..

Dan is het voor de praktijken ook te behappen nu er minder bezetting gaat zijn en we toch door willen draaien voor de wel spoed gevallen..

secricible

_Penotti schreef:
Jenny21 schreef:
Kan dit niet vinden.

Een reporter van het nieuws vertelde dit straks wel.
op zich toch logisch als 1 van de ouders thuis is.

Maar niet alle ouders met een niet-vitaal beroep zijn automatisch thuis :)
Er is iig nog geen uitsluitsel over gegeven volgens mijn gastouderbureau maar waarschijnlijk moeten idd beide ouders een vitaal beroep doen.
Maar soms wel lastig of je er onder valt merk ik.

sureido

Dit topic gaat echt te snel maar mogen afhaal/bezorgrestaurants nu wel open blijven?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:34

kiki1976 schreef:
De school van mijn dochter heeft een uitgebreidere versie van de vitale beroepen aangehouden. Dat vind ik echt wel netjes!
Citaat:
Lijst met vitale beroepen

o Zorg, inclusief productie en transport van medicijnen en medische hulpmiddelen.
o Leraren en personeel benodigd op school, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van
kinderen en examens
o Openbaar vervoer.
o Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten,
de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze
industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld
veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst.
o Transport van brandstoffen zoals kolen, olie, benzine en diesel, etcetera.
o Vervoer van afval en vuilnis.
o Kinderopvang.
o Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van
noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt.
o Continuïteit hulpverleningsdiensten (politie en defensie zijn reeds vitaal verklaard):
§ meldkamerprocessen
§ brandweerzorg
§ ambulance zorg
§ GHOR
§ crisisbeheersing van de veiligheidsregio’s
o Noodzakelijke overheidsprocessen (Rijk, provincie en gemeente) (betalen uitkeringen en
toeslagen, burgerzaken, consulaten en ambassades).

Jammer dat beveiliging er niet bij staat.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:35

sureido schreef:
Dit topic gaat echt te snel maar mogen afhaal/bezorgrestaurants nu wel open blijven?

Ja

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:35

In ieder nieuwsitem sinds de persconferentie is naar voren gekomen dat ouders werkzaam moeten zijn in een cruciaal beroep om aanspraak te maken op opvang.

Werken ouders niet in een cruciaal vakgebied dan moeten de ouders zelf andere opvang zoeken en zijn de kinderen niet welkom op de opvang.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:36

sureido schreef:

Bezorg waarschijnlijk wel. Afhaal moet de gemeente bellen morgen. Advies van politie was om vandaag voor de zekerheid dicht te gaan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:36

Als je kinder opvang nodig hebt en één ouder heeft een cruciaal beroep dan moet de andere ouder dus logischerwijs thuis blijven. Dat moet je werkgever dan dus accepteren. Je kunt moeilijk je kinderen alleen thuis laten als ze jong zijn...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:37

Is daar ergens een bron van? :D Is voor mijn baas.

Onali

wendy1987 schreef:
Vaccinaties zijn geen spoed dingen .. die Kunnen ook later plaats vinden. Als iedereen dat nou even snapt..

Dan is het voor de praktijken ook te behappen nu er minder bezetting gaat zijn en we toch door willen draaien voor de wel spoed gevallen..

Niet als ze verlopen.

Nee het is zeker geen spoed, maar ik ga niet weer alles opnieuw laten zetten bij mn katten.

luxx

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:38

sureido schreef:
Is daar ergens een bron van? :D Is voor mijn baas.

Bron die ik heb is de 5 agenten aan wie ik het net heb gevraagd. Zij weten het verder ook niet.

Wij hebben een afhaal winkel thuis, dus voor ons was het heel handig om te weten. Wij bellen morgenvroeg direct de gemeente.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:38

Afbeelding

Manege waar mijn pony staat gaat ook dicht voor manegelessen tot 6 april. Alleen wij als eigenaren van privépaarden mogen nog komen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:40

Onali schreef:
wendy1987 schreef:

Niet als ze verlopen.

Nee het is zeker geen spoed, maar ik ga niet weer alles opnieuw laten zetten bij mn katten.

Ze verlopen pas na 1,5 jaar. Dus alles wat nu moet, kan over halfjaar ook nog. Pas daarna moet t weer geboosterd worden.. bij alles. Dus ook lepto.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:40

Hé bummer, geen afhaal meer..... dat is jammer.

En alle Macjes ook dicht natuurlijk.... -O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:41

Onali schreef:
wendy1987 schreef:

Niet als ze verlopen.

Moet dat dan? Heb ik nog nooit aan de hand gehad. Enkel bij paarden omdat die ent verplichting hebben op wedstrijden e.d.

sureido

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:42

De Mac vind ik wel vervelend :')