3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:06

Tenzij je insuline resistent bent of diabetes hebt, dan maken die koolhydraten wel degelijk een verschil. En iedereen is weer anders natuurlijk.
Maar een calorie blijft een calorie, hoe je het ook draait of keert.

Dilan, wat een uitslag. En dan nog zo veel. Hopelijk valt de intensiteit nog mee. Maar phoe. Eens je de ergste factoren er uitgehaald hebt zal het waarschijnlijk wel weer een groot verschil maken voor je lichaam ook en voor hoe je je voelt.
Tarwe is een lastige ja. Gelukkig zijn er ondertussen veel alternatieven ook.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:11

Klopt, ik ga er ook vanuit dat ik niet op alles ernstig reageer. Ik weet dat ik bvb van hazelnoten buikpijn kan krijgen, maar pindakaas eet ik bijna dagelijks zonder last te krijgen.

Maar maandag moet ik de dokter terugbellen. Eerst maar afwachten wat die als advies heeft :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:10

Oei Dilan, dat is wel vervelend om te horen! Ook zoveel inderdaad, als je alles schrapt mag je echt op water gaan leven onderhand. Hopelijk helpt de dokter je maandag wat verder!

Hier gaat het erg goed, heb al 5 keer gesport bij dat sportcentrum en het is voor mij echt de ontdekking van de eeuw. Moet vandaag en morgen hele dagen werken dus geef mijn lichaam even rust, maandag weer een bootcamp op de planning *\o/* Berekende macro's gaan ook goed, zie nog niet veel verandering op de weegschaal maar in de spiegel wel (zal wel vocht zijn, maar ik zie al verandering so that's good <<) )

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 12:21

Oh Dilan wat vervelend! Succes ermee in ieder geval

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:46

Ik kom ook maar weer eens om het hoekje kijken :o.

Vandaag heb ik ervaren wat teveel (bewerkte) suiker met mij doet. De afgelopen 9 dagen heb ik de (bewerkte) suiker inname sterk verminderd. Vanmiddag had ik een feestje en dacht, vandaag mag het best. Maar in vergelijking met de andere dagen ben ik nu echt weer moe.
Eerlijk gezegd, ik heb al zo vaak gelezen dat (bewerkte) suikers niet zo gezond zijn. Maar hé, het zit in zoveel producten, dus het zal wel mee vallen toch?
Nou, nee, voor mij dus niet.
En ook ik kamp met overgewicht (ca 18kg te zwaar).
Verder voel ik mij (gelukkig weer!) prima. Dus dit is een goed moment om weer proberen gezond te eten en op een gezonde manier af te vallen.
Via de link in de openingspost heb ik mijn BMR uitgerekend. Deze zit op 1682 kcal. Met mijn beweging er bij kwam ik op ruim 2300 kcal dat ik moet eten om op dit gewicht te blijven. Om toch af te vallen en voldoende kcal binnen te krijgen, wil ik 1900 kcal per dag aanhouden. Het afvallen zal dan niet snel gaan, maar dat hoeft ook niet. Als het maar blijvend is.

MFP is weer geïnstalleerd en vanaf morgen ga ik weer proberen gezond te eten. Gezonde keuzes maken en zoveel mogelijk bewerkte suikers laten staan.

Ik zou hier graag mee lezen en mee kletsen voor de motivatie.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 01:11

De wetenschappelijke consensus op het moment is dat, iirc, bewerkte suikers niet anders zijn dan natuurlijke suikers. Zeker de variant van minder kcal kan alleen maar helpen met afvallen omdat je minder kcal binnen krijgt. Dus 'slecht' zijn ze niet, het 'slechte' zit hem wellicht in de hoeveelheid (extra) suiker die je binnen krijgt. Wellicht dat het verminderen van suikers in het algemeen wat positiefs met je doet (dus niet specifiek bewerkte suikers), of dat je een placebo effect ervaart (je verminderde je bewerkte suikerinname namelijk om een reden neem ik aan?). Gewoon FYI :). Maar in ieder geval fijn dat je merkt dat dat voor je werkt!

Succes met afvallen in ieder geval! Je kcal inname klinkt prima: je zou op zich ook nog op 1800 mogen gaan zitten (dat is 500 onder je nulpunt) maar je kan gewoon beginnen met 1900 en altijd nog omlaag gaan mocht dat handig zijn!

Zat vanmorgen eeeeeindelijk onder de 82! Ben nu 81,8 dus gaat lekker zo. Zo'n 200-500 gram per week atm. *\o/*. Zo'n 5,5kg kwijt inmiddels!

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 01:45

IMANDRA schreef:
De wetenschappelijke consensus op het moment is dat, iirc, bewerkte suikers niet anders zijn dan natuurlijke suikers. Zeker de variant van minder kcal kan alleen maar helpen met afvallen omdat je minder kcal binnen krijgt. Dus 'slecht' zijn ze niet, het 'slechte' zit hem wellicht in de hoeveelheid (extra) suiker die je binnen krijgt. Wellicht dat het verminderen van suikers in het algemeen wat positiefs met je doet (dus niet specifiek bewerkte suikers), of dat je een placebo effect ervaart (je verminderde je bewerkte suikerinname namelijk om een reden neem ik aan?). Gewoon FYI :). Maar in ieder geval fijn dat je merkt dat dat voor je werkt!

Succes met afvallen in ieder geval! Je kcal inname klinkt prima: je zou op zich ook nog op 1800 mogen gaan zitten (dat is 500 onder je nulpunt) maar je kan gewoon beginnen met 1900 en altijd nog omlaag gaan mocht dat handig zijn!

Zat vanmorgen eeeeeindelijk onder de 82! Ben nu 81,8 dus gaat lekker zo. Zo'n 200-500 gram per week atm. *\o/*. Zo'n 5,5kg kwijt inmiddels!

Hier wil ik toch even op inhaken. Want wat je zegt klopt niet (helemaal). Er zit wel degelijk een wetenschappelijk verschil tussen natuurlijke suikers en bewerkte suikers. Kijk alleen al naar de glycemische index. Deze index bepaalt ook de gevoeligheid voor insuline bij mensen en dit heeft ook weer invloed op je hongergevoel etc etc. Ja, qua voedingswaarde zit er misschien nauwelijks verschil in. Ja, het zal beide in dezelfde cyclus afgebroken worden. Maar nee, de manier waarop het het lichaam beïnvloedt verschilt.
Eerder zei jij ook al ‘een calorie is een calorie’ ook daar is een heel mooi wetenschappelijk filmpje over dat dat niet opgaat. Ja, calorieën uit moeten hoger zijn dan wat er ingaat. Maar hoe zo’n calorie het lichaam beïnvloedt (bedenk dat bv alchohol ook in de hersenen wordt afgebroken, terwijl dat bij andere calorieën weer niet zo is) is wel degelijk verschillend.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 02:19

WillBokkers schreef:
Hier wil ik toch even op inhaken. Want wat je zegt klopt niet (helemaal). Er zit wel degelijk een wetenschappelijk verschil tussen natuurlijke suikers en bewerkte suikers. Kijk alleen al naar de glycemische index. Deze index bepaalt ook de gevoeligheid voor insuline bij mensen en dit heeft ook weer invloed op je hongergevoel etc etc. Ja, qua voedingswaarde zit er misschien nauwelijks verschil in. Ja, het zal beide in dezelfde cyclus afgebroken worden. Maar nee, de manier waarop het het lichaam beïnvloedt verschilt.
Eerder zei jij ook al ‘een calorie is een calorie’ ook daar is een heel mooi wetenschappelijk filmpje over dat dat niet opgaat. Ja, calorieën uit moeten hoger zijn dan wat er ingaat. Maar hoe zo’n calorie het lichaam beïnvloedt (bedenk dat bv alchohol ook in de hersenen wordt afgebroken, terwijl dat bij andere calorieën weer niet zo is) is wel degelijk verschillend.

Op basis van afvallen is een calorie een calorie, waar die ook vandaan komt. Of je nu 7000 kcal aan marsen eet of 7000 aan salade, je komt een kilo aan. Er zit wel verschil in als je kijkt naar hongergevoel: vetten en eiwitten vullen beter dan koolhydraten. Dus ja, er zit verschil in als je kijkt hoe het lichaam er mee omgaat, maar niet qua afvallen/aankomen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat marsen net zo gezond zijn als sla ;).

Over niet-natuurlijke suikers gaan veel broodje-aap verhalen de ronde (waaronder chronische vermoeidheid en kanker) maar 99% van wat je online leest klopt gewoonweg niet. Er is genoeg wetenschappelijk onderzoek dat bewerkte suikers/zoetstoffen juist voordelig kunnen zijn als je kijkt naar afvallen. Buiten hoofdpijn en buikpijn zijn er volgens mij geen bewezen bijwerkingen (van iig aspartaam). Ja, het zijn andere stoffen als je kijkt naar hun structuur en ze worden wellicht op een iets andere manier opgenomen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze je ineens dik maken (van welke kcal?) of andere vreemde bijwerkingen hebben :)).

Maar, voeding is lastig. Het is een gebied wat erg lastig te onderzoeken is dus wie weet heb ik het mis. Als het voor haar werkt is het alleen maar prima, of dat nu placebo effect is of een daadwerkelijke effect van het verminderen van bewerkte suikers!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 08:21

Hoe het wetenschappelijk allemaal zit, weet ik niet.
Bij mij is het sterk minderen van (bewerkte) suikers geen placebo effect. Dat is iets wat ik zeker weet.

Ik heb zojuist mijn “officiële” startgewicht bepaald. Het mooiste zou zijn dat ik 19.8kg af zou vallen.
Ik ga er geen einddatum voor zetten en ga gewoon gezonder eten, meer bewegen en goede keuzes maken en dan zie ik wel hoe ver ik kom. (Uiteraard houd ik mijn voeding bij in MFP)

Ik ben al eens ca 18kg afgevallen (anderhalf jaar over gedaan) maar helaas zit er daar weer een groot gedeelte van aan.

Ik vind het fijn dat ik mag mee lezen en kletsen voor de motivatie :D.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 11:40

ItsMe2 schreef:
Hoe het wetenschappelijk allemaal zit, weet ik niet.
Bij mij is het sterk minderen van (bewerkte) suikers geen placebo effect. Dat is iets wat ik zeker weet.

Ik heb zojuist mijn “officiële” startgewicht bepaald. Het mooiste zou zijn dat ik 19.8kg af zou vallen.
Ik ga er geen einddatum voor zetten en ga gewoon gezonder eten, meer bewegen en goede keuzes maken en dan zie ik wel hoe ver ik kom. (Uiteraard houd ik mijn voeding bij in MFP)

Ik ben al eens ca 18kg afgevallen (anderhalf jaar over gedaan) maar helaas zit er daar weer een groot gedeelte van aan.

Ik vind het fijn dat ik mag mee lezen en kletsen voor de motivatie :D.

Hoe weet je dat zeker dan? (Heb het overigens specifiek over bewerkte suikers aka geraffineerde suikers dus suikers die gezuiverd zijn in een fabriek, en zoetstoffen zoals aspartaam) Geraffineerde suikers zijn chemisch gezien niet anders dan natuurlijke suikers. Het is wel slecht om te veel suiker binnen te krijgen, maar of dat nu natuurlijke of geraffineerde suikers zijn maakt geen verschil.

Over glycemische index gesproken: gewone tafelsuiker heeft een lagere glycemische index dan brood. Maar brood is toch echt gezonder ;). De snelheid opname verschilt simpelweg, omdat je lichaam bij gecompliceerde suikers deze eerst ‘in stukjes moet hakken’. Voor gezonde mensen hoef je hier dus niet naar te kijken. Diabetespatienten zijn een ander verhaal natuurlijk.

En goed dat je geen einddatum er voor prikt! Dat maakt het afvallen wat relaxter haha.

Edit: ik zie dat ik gisternacht bewerkte suikers en zoetstoffen als hetzelfde beschouwd heb maar het zijn wel echt verschillende stofjes. Sorry het was laat :))

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:23

Ik weet Alleen dat als ik Binnen de normale kaders toegevoegde suikers gebruik , ik slecht in mijn vel zit en mijn bloedsuiker te keer gaat als een raver op pillen Met te veel speed Er in :=
En is mijn eetlust niet onder controle te krijgen :n

Dus mijd ik het maar gewoon en eet overwegend Whole Foods plant based
Want ze stoppen overal suiker in als je echt goed gaat kijken

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 12:39

Sonja_vR schreef:
Ik weet Alleen dat als ik Binnen de normale kaders toegevoegde suikers gebruik , ik slecht in mijn vel zit en mijn bloedsuiker te keer gaat als een raver op pillen Met te veel speed Er in :=
En is mijn eetlust niet onder controle te krijgen :n

Dus mijd ik het maar gewoon en eet overwegend Whole Foods plant based
Want ze stoppen overal suiker in als je echt goed gaat kijken

Maar ik zeg ook niet dat (te) veel suikers gezond zijn he. Alleen dat er geen verschil zit, chemisch gezien en dus hoe je lichaam het verwerkt, tussen bewerkte suikers en natuurlijke suikers.
Als het verminderen van suiker voor jou lijkt te werken dan is dat toch alleen maar prima? Iedereen is anders! :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:44

IMANDRA: ik heb bewerkte tussen haakjes gezet. Hier mee bedoel ik dat het minderen van suiker voor mij beter is. Ik kies er voor om de bewerkte suikers te minderen maar eet wel gewoon fruit. Fruit is mij inziens gezonder dan producten met bewerkte suiker. Ik heb geen idee hoe mijn lichaam reageert als ik het fruit zou laten staan en dezelfde hoeveelheid suiker aan bewerkte suiker zou binnen krijgen. Misschien reageert mijn lichaam daar wel precies het hetzelfde op. Dat weet ik dus niet. Maar om gezonde keuzes te maken kies ik voor fruit omdat daar ook vitamines en vezels inzitten en de producten met bewerkte suiker vaak toch minder van de goede voedingsstoffen bevatten.
Doordat ik de bewerkte suiker verminder heb ik veel minder lichamelijke klachten.
De grootste vooruitgang is toch wel dat ik veel meer energie heb en minder last van mijn spieren heb.

Vanwege mijn klachten (veel meer dan hier boven genoemd) ben ik onder behandeling bij een kinesioloog. En na 6-7 behandelingen kan ik gelukkig weer redelijk normaal functioneren. Maar zij raadde mij aan om de suikerinname te beperken vanwege mijn klachten. En dat helpt.

Uiteraard heb ik zelf ook Google geraadpleegd en daar stuitte ik op de term “insuline resistentie”. Toen ik de symptomen las, schrok ik behoorlijk. Ik kan ze allemaal aanvinken :oo
Ik ga dit zeker met mijn kinesioloog bespreken en als het nodig is vervolg stappen ondernemen (bijvoorbeeld na de huisarts of de diëtist).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:49

Itsme2 zo werkt het voor mij ook

Ik kan me te barsten eten aan fruit Met relatief veel suiker Er in
Geen probleem
Maar een zak zoete popcorn is. Een hele grote no go

VeZels etc zullen daar zeker mee te maken hebben

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 13:55

Sonja_vR schreef:
Itsme2 zo werkt het voor mij ook

Ik kan me te barsten eten aan fruit Met relatief veel suiker Er in
Geen probleem
Maar een zak zoete popcorn is. Een hele grote no go

VeZels etc zullen daar zeker mee te maken hebben

Maar dan ligt het niet aan de soort suiker maar aan (het gebrek aan) de andere stofjes die in de producten zitten, of de hoeveelheid suiker. Als je inderdaad ‘slechte’ producten vermindert en idd meer fruit en groente neemt en dus meer vezels/vitaminen etc binnen krijgt kan ik me voorstellen dat bepaalde symptomen weg kunnen gaan. Maar dat ligt idd niet specifiek aan de bewerkte suiker maar aan de productsoort waar deze suiker toevallig in zit. Producten met bewerkte suikers zijn vaak minder gezond (snoep bijv) dan een stuk fruit.

En als je insulineresistent bent val je niet in de categorie ‘gezond lichaam’; er is immers iets ‘mis’ met je lichaam en in hoe deze suikers verwerkt. Maar ook dan zit er geen verschil in bewerkte en natuurlijke suikers, maar dien je op je suikerinname als geheel te letten. Dat het dan beter is om je te richten op fruit lijkt me logisch, maar inderdaad zoals je zegt vanwege de extra voordelen zoals vitaminen en niet vanwege het feit dat fruitsuiker natuurlijk is en bewerkte suiker niet.

Een brood gemaakt met fruitsuikers is bij wijze van spreken voor je lichaam niet anders dan een brood gemaakt met bewerkte suikers als de hoeveelheid suiker & andere ingrediënten gelijk blijven :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:04

Om die reden beperk ik ook fruit tot fruit dat weinig invloed heeft op de suikerspiegel. Dat zijn dan vooral bessen.
Het zijn inderdaad vezels die invloed hebben op hoe je de suikers verwerkt, omdat je lichaam dan gewoonweg de suikers niet zo snel kan verwerken, die vezels vertragen die opname, helpen met hormonen afvoer etc.

Wat imandra zegt klopt dus, suiker is suiker, of het uit fruit komt of een donut.
Maar omdat er andere elementen aanwezig zijn in je eten neemt je lichaam niet alle suikers even gemakkelijk op.
Insuline resistentie is idd geen gezond lichaam, maar hangt er maar net vanaf hoe gevoelig je bent. En dan pas je daar voeding in meer of mindere mate op aan. Hoeveel suikers je lichaam vertraagd hangt van de persoon af, ik vermoed DNA/genen maar helemaal zeker ben ik dat niet. Weet niet of opvoeding etc er mee te maken heeft.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:29

Imandra
Tis idd vooral de balans van suikers en andere stoffen in het product
Maar ik denk dat dat in onbewerkte producten (een stuk fruit in dit geval) gewoon sowieso veel beter in balans is als bij zwaar Bewerkte producten

En laten we wel wezen
Door flink bewerkte producten te schrappen en vooral Whole Foods te pakken zul je sneller gezond eten dan als de wereld aan bewerkte producten een optie is (althans, ikke wel ;) )

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 14:53

Sonja_vR schreef:
Imandra
Tis idd vooral de balans van suikers en andere stoffen in het product
Maar ik denk dat dat in onbewerkte producten (een stuk fruit in dit geval) gewoon sowieso veel beter in balans is als bij zwaar Bewerkte producten

En laten we wel wezen
Door flink bewerkte producten te schrappen en vooral Whole Foods te pakken zul je sneller gezond eten dan als de wereld aan bewerkte producten een optie is (althans, ikke wel ;) )

Grotendeels zal dat kloppen ja, en mensen die op hun eten letten zullen over het algemeen ook gezonder eten. Dus op zich is het niet slecht om te doen. Maar als je kijkt naar puur de bewerkte suikers, die gaan je niet ineens symptomen geven die natuurlijke suikers niet geven: dat wilde ik even uitleggen haha.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 20:43

Bedankt voor het advies/uitleg over de bmr! Die zit dus op 1629. Belangrijke sidenote die ik vergeten was is dat ik borstvoeding geef, ik wil dus voorzichtig gaan afvallen.
Heb mijn dagelijkse kcal nu op 1800 gezet, ik kan dan altijd nog zakken mocht dat nodig zijn.

Ik kamp op het moment met een enorm verstoord zelfbeeld, fysiek en mentaal. Ik ben mentaal al een poos bezig.
Ik ben een enorme emotie eter en een alles of nietser, waarschijnlijk wel herkenbaar voor sommige.
Mijn zusje is sinds december 20 kilo afgevallen door het bijhouden van kcal en haar relatie met eten te veranderen. Dit inspireerde me zo dat toen ik groen licht van de lactatiekundige kreeg dat ook graag wilde doen.

Ben nu een week bezig met mijn voeding en kcal bij houden en wauw! Wat een inzichten, ongelooflijk! Ik heb vrij resoluut mijn eetgewoonten omgegooid, lekker veel vers eten in huis gehaald en me gaan inlezen.

Ik zou het fijn vinden om mee te mogen kletsen als houvast en klankbord bij onzekerheid. Ik ben echter niet zon goeie meepraten, meeleespost vind ik wat lastig mede door drukte (twee draakjes van 2 jr en 6 mnd). Ik zal mijn best doen om mee te komen!

Afijn mijn lijstje van vandaag:

O: Shake van Griekse yoghurt, banaan, havermout en eetlepel 100% pindakaas
T: Kop buisman oplos koffie en 2 lange vingers
L: Wrap met 2 plakken kalkoenfilet, tomaat, komkommer en huttekase en een maiswafel met kaas en een gekookt ei
T: Twee maiswafels met pindakaas en een appel
A: 75 gr zilvervliesrijst, 200 gr courgette en paprika en 100gr vis.

Ik had hierna nog 506 kcal over en honger goeie porties en balans is nog zoeken.
Ik heb dus net nog 2 pita pizza’s met 2 tomaten, 2 plakken kalkoenfilet, lente ui en geraspte kaas gemaakt + 220 gr galia meloen en 35 gr paprika chips

Mochten jullie tips en/of adviezen hebben, graag! Excuus voor de lap tekst Haha

Interessant om te lezen over de suikers! Ik dacht dus altijd suikerverslaafd te zijn maar heb nu geleerd/lezen dat dat niet bestaat. Ik kan me wel voorstellen dat je je beter gaat voelen als je minder bewerkt voedsel gaat eten.

Dillan wat lastig die voedsel allergieën! Waar merkte je aan dat je last had?

Imandra wat een resultaat, super! Snap dat je blij bent!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:33

Je lijstje ziet er goed uit :j Lijkt me wel lastig, borstvoeding geven en dan afvallen. Lijkt me dat de voeding geven ook energie kost.

Ik merkte eigenlijk niet direct iets waarvan ik dacht dat t allergie was. De laatste tijd was ik vaak moe, haf ik hoofdpijn en was ik duizelig. Ook verlies ik vrij veel haar (als in, iedere keer dat ik een hand door mn haar haal, komen er wel een aantal haren los, met kammen zelfs plukken).

Dus maar even naar de huisarts. Daar kwam in eerste instantie uit dat er een nekwervel klem zit. Vandaar de hoofdpijn en duizeligheid. Maar omdat ik ook veel moe ben, snel buiten adem ben de laatste tijd en ook misselijk ben, wilde hij toch ook bloed laten prikken. Dus nu morgen even terug bellen voor verdere plannen. Zal wel gekeken moeten worden waar ik precies op reageer. Heb waarschijnlijk niet van al die dingen evenveel last :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:09

Bowena, lijstje ziet er goed uit!
slim van je om hoog genoeg te beginnen maar mogelijkheid tot verlagen in calorieën open te houden. Meest duurzame manier lijkt me.

Dilan, ben erg benieuwd wat het voor je zal doen eens je dan de sterke allergie eruit gehaald hebt.
Ik ken mensen met lactose allergie en die hadden veel meer energie eens dat uit hun dieet was.

Lijstje van vandaag:
O: thee
L: bulletproofkoffie, yoghurt met notenmix, frambozen, pijn en pompoenpitten, lijnzaad, kokosschilfers. 3 crackers met boter en cheddar.
T: cappuccino
A: Alfredo champignon: dikke champignonsaus met courgette spaghetti
T: stukje chocolade

B: 20 min pilates/buikspier oefeningen, 10min traplopen

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:03

Houden jullie ook veel vocht vast met dit warme weer?
K heb helemaal dikke benen en enkels en was in 1 dag ineens anderhalf kilo aangekomen en die gaat niet echt meer weg..
Was al blij dat ik mn eerste kilo kwijt was maar dit is wel ff demotiverend..

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:20

Fleur volgens mij herken ik dat! Ik ben al anderhalve week enorm aan het sporten en super gezond aan het eten en blijf hangen op hetzelfde gewicht. Lijk ook bij m'n buik veel vocht vast te houden. Hoor er meer mensen over dus blijkbaar is het echt een ding, lekker vol blijven houden en niet laten demotiveren! :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:27

Bij mij wel, na lang weekend festival, dus te weinig slaap en vooral alcohol en vlees en frituur. Ben gigantisch opgeblazen en voel me belabberd. Vandaag nog even op de bank uitbrakken en morgen weer lekker sporten en gezond eten.

Dilan, wat een rot uitslag van je testen :( hopelijk kan je er snel achter komen wat wel en niet goed werkt met eten voor je.

Bowena, volgens mij heb je je al goed ingelezen en goed op weg. Zo snel geen tips of aanvullingen voor je. Het is toch altijd je weg beetje zoeken wat voor jou goed werkt. 1800 kcal per dag klinkt goed, zeker met nog borstvoeding erbij.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:53

Ik hield ook vocht vast, scheelde 1.5 kilo. Op vakantie in warm land ook altijd.