Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:25

ik was ook doodzenuwachtig, heb een hoop gekke dingen gedaan, maar niks gevaarlijks. Moest ergens stopproef doen (zoiets heette dat) en deed dat niet tussen 2 auto's, reed bijna verkeerd bij navigatierijden, dat soort dingen. Uiteindelijk bijna een ingreep maar ik was de examinator voor met rem intrappen dus zijn redenatie was "dat ik het zonder hem ook prima had gered" en geslaagd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:29

Dat zijn wel hele flinke zenuwen ja, dat is niet handig... Wat is een mentorexamen? Dat was er 8 jaar geleden nog niet denk ik? :o?

Had zelf de eerste keer ook een ingreep, ik vond dat ik ergens best met 70 een bocht door kon, maar examinator vond van niet :') Maar ik ga dan meestal gewoon stug door. In dat opzicht ben ik redelijk stressbestendig.

Hoe ga je je zenuwen dit keer aanpakken? Een examen is natuurlijk super spannend! Ik was laatst ook best wel zenuwachtig (voor mijn doen, want ja, geld genoeg dus een keertje zakken is geen probleem, maar wel sneu geld), voornamelijk voor het achteruitrijden want dat ging in de lessen ook niet geweldig. Ik wilde het graag in één keer kunnen. Dat is in het examen ook gelukt. Maar gisteren voor het eerst met de combinatie gereden waar ik straks mee ga rijden (zonder paard) en dan boeit het me echt niet hoe vaak ik moet steken hoor. En ik word ook echt niet meer zenuwachtig van een paar auto's die moeten wachten. Dus het ging bij mij echt om het examen daarmee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:36

Dat is een examen waarbij je instructeur niet mee mag maar er in plaats daarvan een extra examinator mee gaat die de routes nog moet leren. Niet het einde van de wereld natuurlijk, maar ik werd er enorm nerveus van en daardoor reed ik al niet lekker weg. Toen ik wegreed bij het CBR-terrein kreeg ik al een opmerkingen dat ik vlotter het kruispunt over moest gaan en dat ik niet besluitvaardig genoeg reed, en dat gaf al zo'n deuk in m'n zelfvertrouwen (ik vatte het op als 'je doet het niet goed genoeg', en dat na 20 meter gereden te hebben) dat ik echt liep te stunten.

Bijzondere verrichtingen vind ik echt niet eng, gaat allemaal prima en zo lang je goed blijft kijken maakt het echt geen donder uit als je een keertje extra moet steken of als hij er niet in 1 keer kaarsrecht in staat.
En een ingreep omdat je iets te hard een bocht in rijdt is natuurlijk wel anders dan een echte ingreep.. Waarschijnlijk had je anders zelf snel genoeg gemerkt dat het iets te hard was en had je iets afgeremd. Ik miste gewoon 2 volledige voetgangers die plat waren geweest als de examinator niet op de rem was gaan staan, en dat is natuurlijk wel gewoon heel slecht.

Weet nog niet echt hoe ik de zenuwen nu ga aanpakken. Denk dat het sowieso wel heel erg veel scheelt dat ik het al een keer gedaan heb en dat ik weet wat ik moet verwachten en waar mijn valkuilen liggen, en ik vind het ook wel fijn dat ik al 2 uur gereden heb als ik m'n examen in ga, dan heb ik in ieder geval 2 uur om m'n zenuwen een beetje onder controle te krijgen en mezelf te laten zien dat ik echt wel kan autorijden.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:36

Mijn rijexamens werden elke keer erger :') De eerste keer reed ik verruit het best, en toen was ik eigenlijk ook best wel onder de indruk dat ik gewoon geslaagd was. Nou niet dus, want ik reed te hard op de snelweg (reed 100 op een 130 weg, maar meneer vond de auto 'glijden'.. het miezerde.) en ik ging volgens hem te snel een rotonde op.. was ik het ook niet mee eens maar voor uit. 2e examen had ik weer dezelfde examinator.. werd al zenuwachtig van die hele man zn houding, en toen ging het dan ook minder als de eerste keer dus ja was duidelijk dat ik dan deze keer ook niet geslaagd was. Hij moest ook nog even zeggen dat het niet was omdat ie me niet mocht. :') Was toen echt zo down, en toen ging mn instructrice ook nog enigzins pissig doen omdat die ook zat van ja verdomme wat is dit je kan het gewoon!

Toen ze me de derde keer weer dezelfde keer diezelfde examinator wilde geven raakte ik helemaal in paniek en heeft mn instructrice een andere geregeld.. maarja toen ging het alsnog echt bar slecht en ik weet nog dat ik terug kwam in die kamer en al nee schudde naar mn instructrice omdat ik zeker wist dat ik niet geslaagd was.. en toen ben ik dus wel geslaagd omdat die man vond dat hoewel het niet vlekkeloos ging ik wel gewoon goed genoeg reed en alles wel goed oppakte. Ik was zo gelukkig :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:43

Emmaa_ schreef:
Dat is een examen waarbij je instructeur niet mee mag maar er in plaats daarvan een extra examinator mee gaat die de routes nog moet leren. Niet het einde van de wereld natuurlijk, maar ik werd er enorm nerveus van en daardoor reed ik al niet lekker weg. Toen ik wegreed bij het CBR-terrein kreeg ik al een opmerkingen dat ik vlotter het kruispunt over moest gaan en dat ik niet besluitvaardig genoeg reed, en dat gaf al zo'n deuk in m'n zelfvertrouwen (ik vatte het op als 'je doet het niet goed genoeg', en dat na 20 meter gereden te hebben) dat ik echt liep te stunten.

Bijzondere verrichtingen vind ik echt niet eng, gaat allemaal prima en zo lang je goed blijft kijken maakt het echt geen donder uit als je een keertje extra moet steken of als hij er niet in 1 keer kaarsrecht in staat.
En een ingreep omdat je iets te hard een bocht in rijdt is natuurlijk wel anders dan een echte ingreep.. Waarschijnlijk had je anders zelf snel genoeg gemerkt dat het iets te hard was en had je iets afgeremd. Ik miste gewoon 2 volledige voetgangers die plat waren geweest als de examinator niet op de rem was gaan staan, en dat is natuurlijk wel gewoon heel slecht.

Weet nog niet echt hoe ik de zenuwen nu ga aanpakken. Denk dat het sowieso wel heel erg veel scheelt dat ik het al een keer gedaan heb en dat ik weet wat ik moet verwachten en waar mijn valkuilen liggen, en ik vind het ook wel fijn dat ik al 2 uur gereden heb als ik m'n examen in ga, dan heb ik in ieder geval 2 uur om m'n zenuwen een beetje onder controle te krijgen en mezelf te laten zien dat ik echt wel kan autorijden.

Oooh dat heb ik nog nooit eerder gehoord, ook nog nooit gehad. Maar wat raar zeg, dat die examinator je meteen begon te beoordelen!

Een ingreep is een ingreep, althans, toen wel. Die bocht kan je trouwens prima met 70 rijden, vond mijn instructeur (die toen meeging) ook. Examinator (vrouw) vond echter van niet :P
Natuurlijk vielen er hier geen doden, aangezien het de ringweg was. Maar het telde zeker wel mee in de uitslag :j En voetgangers kan je een keer missen hoor, ook op een zebrapad, ook bij daglicht en ook als je al jaren je rijbewijs hebt. :j Niet te hard voor jezelf zijn, het is niet zo dat je het express deed. Het waren de omstandigheden!! En als je straks zelf aan de rit bent, zullen er ook nog genoeg bijna ongelukken voorkomen hoor. Alleen hangt dat roze 'papiertje' er dan niet meer vanaf.

Bijzondere verrichtingen met BE mag je trouwens wel maar een X aantal keer steken/strekken. De een heeft wat meer mazzel dan de ander. Volgens mij is het 2 keer bij een bocht achteruit. En die vallen niet altijd mee als je een nauw weggetje hebt.

Doet je instructeur ook nog iets aan je zenuwen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:47

xNavatu schreef:
Mijn rijexamens werden elke keer erger :') De eerste keer reed ik verruit het best, en toen was ik eigenlijk ook best wel onder de indruk dat ik gewoon geslaagd was. Nou niet dus, want ik reed te hard op de snelweg (reed 100 op een 130 weg, maar meneer vond de auto 'glijden'.. het miezerde.) en ik ging volgens hem te snel een rotonde op.. was ik het ook niet mee eens maar voor uit. 2e examen had ik weer dezelfde examinator.. werd al zenuwachtig van die hele man zn houding, en toen ging het dan ook minder als de eerste keer dus ja was duidelijk dat ik dan deze keer ook niet geslaagd was. Hij moest ook nog even zeggen dat het niet was omdat ie me niet mocht. :') Was toen echt zo down, en toen ging mn instructrice ook nog enigzins pissig doen omdat die ook zat van ja verdomme wat is dit je kan het gewoon!

Toen ze me de derde keer weer dezelfde keer diezelfde examinator wilde geven raakte ik helemaal in paniek en heeft mn instructrice een andere geregeld.. maarja toen ging het alsnog echt bar slecht en ik weet nog dat ik terug kwam in die kamer en al nee schudde naar mn instructrice omdat ik zeker wist dat ik niet geslaagd was.. en toen ben ik dus wel geslaagd omdat die man vond dat hoewel het niet vlekkeloos ging ik wel gewoon goed genoeg reed en alles wel goed oppakte. Ik was zo gelukkig :')

Hoe herkenbaar! Die eerste examinator van mij (de vrouw), moest ik dus een hand geven en ze kwam zooo dicht bij me staan terwijl ze echt een halve meter kleiner was ofzo... :7
En ik kon geen gesprek met haar houden, verschrikkelijk! Ze ging ook nog vreselijk arrogant en kleinerend tegen me praten (alsof ik er wat aan kon doen dat ik de reus en zij de kabouter was). Qua rijden denk ik achteraf dat ze zo objectief mogelijk heeft geoordeeld. Maar dat dacht ik toen echt niet :') Maar heel belangrijk, de houding van de examinator!

Tweede keer had ik een man, vriendelijke man. Was gezellig rijden en ik was geslaagd. Joepiee..

Laatst met BE had ik ook weer een man, dat had ik al wel gehoopt. Maar ook hier kon ik leuk mee kletsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:48

Behalve met me kletsen niet echt. Als ik m'n rijbewijs straks heb moet ik ook zonder hem rijden dus wil niet al te veel op hem leunen wat dat betreft. Hebben nu wel afgesproken dat hij meegaat en dat we tijdens mijn afrijden een beetje kletsen, zodat ik een beetje afgeleid raak. Ben wel heel benieuwd. Mag nu 500 euro aftikken voor de lessen tussendoor en het afrijden enzo, heb eigenlijk niet zo veel zin om dat nog een keer te doen :o

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:49

Die gozer die de eerste 2 keer naast me had zei los van wat ik moest doen geen woord en zat de hele tijd chago voor zich uit te staren. Eerste keer kon me het niet zoveel interesseren omdat ik naar mn idee goed reed maar toen ik dus gezakt was trok ik me er de tweede keer wel heel veel van aan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:51

Mijn examinator gaf me de hele tijd 'tips' waardoor ik ging rijden op een manier waar ik me helemaal niet prettig bij voelde. Echt heel klote want als ik daar niet naar had geluisterd had ik waarschijnlijk veel beter gereden, voelde me er echt enorm onzeker door. Verder praatte hij alleen maar met de andere examinator, maar dan op zo'n manier dat het voor mij afleidend was zonder dat ik uberhaupt mee kon doen aan het gesprek. Maar ja, volgende keer komt het vast goed en anders niet. Het interesseert me nu eigenlijk ook niet heel erg veel, heb wel belangrijkere dingen om me druk om te maken op dit moment.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:55

Emmaa_ schreef:
Behalve met me kletsen niet echt. Als ik m'n rijbewijs straks heb moet ik ook zonder hem rijden dus wil niet al te veel op hem leunen wat dat betreft. Hebben nu wel afgesproken dat hij meegaat en dat we tijdens mijn afrijden een beetje kletsen, zodat ik een beetje afgeleid raak. Ben wel heel benieuwd. Mag nu 500 euro aftikken voor de lessen tussendoor en het afrijden enzo, heb eigenlijk niet zo veel zin om dat nog een keer te doen :o

Slim, dan heb je achteraf in ieder geval nog iemand die je beter kent dan een examinator om je examen mee te bespreken :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:55

xNavatu schreef:
Die gozer die de eerste 2 keer naast me had zei los van wat ik moest doen geen woord en zat de hele tijd chago voor zich uit te staren. Eerste keer kon me het niet zoveel interesseren omdat ik naar mn idee goed reed maar toen ik dus gezakt was trok ik me er de tweede keer wel heel veel van aan :')

Oooh ergerlijk!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:02

Ik had ook een mentorexamen, dat heeft me gered :') het ging best prima, al reed ik toen echt wel wat onzeker. Maar ergens aan het einde miste ik een zijstraat van rechts, waar een auto uit kwam. Gelukkig voor mij had de leerling-examinator het ook niet gezien en greep dus niet in :+ bij de nabespreking wilde de examinator me hierop laten zakken, maar mn instructeur en de leerling-examinator hebben hier een stokje voor gestoken, omdat de situatie terplekke zo onduidelijk is (geen borden, alle straten ervoor haaientanden, het leek meer een uitrit dan een straat) en er blijkbaar foemeel ingegrepen moet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:05

Zat bij jou de leerling-examinator ook naast je? Bij mij zat de leerling achterin en zat de echte examinator naast me. Die vrouw reed puur mee om de routes te leren kennen geloof ik. Maar goed, het was gewoon drama. Heb hem af laten staan toen ik voorrang verleende, gestopt bij een kruispunt waar ik groen had omdat ik dacht dat ik de voetgangers (die rood hadden) voor moest laten gaan, en ben rechts gegaan ipv links waardoor ik nog een keer een rondje door het meest helse dorp ooit moest rijden. Wist toen ik uitstapte echt al zeker dat ik niet geslaagd was :=

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:15

Ja leerling zat naast me en moest het examen afnemen, en hij werd beoordeeld door de echte examinator.
Ik baalde wel dat mn instructeur niet mee mocht, die man was zo heerlijk relaxed.

De fouten die je noemt zijn ook wel typische zenuwen fouten, die je normaal niet zou maken. Of een enkele keer wel, want ik doe nog steeds wel eens gekke dingen. Kon vorige week opeens niet meer parkeren. Best genant als je dochter van 3 zegt "mama, de auto staat wel erg scheef hoor" :+

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:16

Beetje vertrouwen hebben emma! Als die man wat anders zegt waar jij je niet prettig bij voelt gewoon vasthouden aan wat je geleerd hebt.
Af laten slaan, verkeerde kant op rijden, mensen voor willen laten gaan etc maakt niet uit als er maar geen gevaarlijke situaties ontstaan.
Ik zal voor je duimen! :)

Zowel auto als motor heb ik in 1x gehaald. Beide wel met een beetje geluk want ik maakte ook fouten. Met de auto blaakte ik ineens van het zelf vertrouwen, ik was er echt van overtuigd dat ik het kon.
En toen gelukkig ook gehaald!
Met de motor was ik zenuwachtiger want de motor stond er al en wilde zoooo graag rijden!
Mijn eerste bocht sloeg nergens op zwabberde alle kanten op en ik stond ineens tussen 2 vrachtwagens in bij het stoplicht (dat wil je als motorrijder altijd voorkomen...) maar ik had genoeg afstand gehouden dus dat zag hij deze keer door de vingers. Zo blij!
Met de motor rijdt de examinator achter je in een volgauto, je instructeur zit ernaast en geeft je de commando's door met je oortje. Dat is echt fijn want je hebt dus gewoon een vertrouwde stem in je oor en voor je gevoel rij je dus gewoon echt lekker voor jezelf

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:19

Zo, jullie gaan snel! Even overal op inhaken:

Eulogy schreef:
Ik hoor het ook vaak, zeker omdat ik volgens veel mensen "helemaal niet af hoef te vallen". Irritant maar negeer het gewoon eigenlijk. Ik heb een collega die fors overgewicht heeft en me vooral schuldig probeert te laten voelen, want "zij zou een moord doen voor mijn figuur" en zegt dat ze zich door mij schuldig voelt bij alles wat ze eet. Blijkbaar zou ze geen moord doen voor mijn figuur want dan zou ze ook 4x per week trainen en alles wat ze eet afwegen :+ In de slachtofferrol kruipen is dan natuurlijk makkelijker.
Veel mensen voelen zich denk ik opgelaten en/of "jaloers". Niks van aantrekken, zolang je niet doorslaat is er niks aan de hand.

Dit is iets wat je best wel veel hoort inderdaad. Ik lees vaak blogs van fitbeauty en zij heeft hier ook meerdere artikelen over geschreven. Ik kon degene die ik bedoel niet zo snel vinden, maar deze gaan er ook over:
- http://fitbeauty.nl/wat-te-zeggen-als-m ... leefstijl/
- http://fitbeauty.nl/anderen-jouw-gezond ... ccepteren/

De conclusie van het andere artikel, dat ik dus niet kan vinden, is dat jouw manier van leven (zoals het kiezen van de gezonde salade) zorgt voor zelfreflectie bij de ander die wel frieten en hamburgers kiest. Deze zelfreflectie kan jij niets aan doen, maar kan wel zorgen voor onzekerheid, waardoor de persoon zichzelf onbewust gaat verdedigen.
Het is dus best een moeilijk punt, aangezien heel de situatie eigenlijk buiten jouw invloed ligt.

Edit: Artikel gevonden: http://fitbeauty.nl/de-sociale-druk-omt ... vensstijl/

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:09

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga mezelf gewoon weer even een flinke schop onder mijn kont geven en hopen dat ik door kan zetten! Ik moet dit gewoon kunnen.

Sterke met het verlies Emma :(:)
Ik was de eerste keer voor mijn praktijkexamen ook gezakt. Ik reed 40-50 waar je 30 mocht. Het was een hele brede weg en het zag er echt uit als een 50 weg :+ Daarna had ik ook een ingreep op het meest verschrikkelijkste, drukste en onoverzichtelijke kruispunt wat je maar kan bedenken. Met mijn rijles had ik er altijd al een hekel aan om daar te rijden. Ik stond al een eeuwigheid te wachten voordat ik kon oversteken en net op het moment dat ik kon gaan rijden, staken er 2 fietsers voor mijn neus over. Toen ging de examinator ook op de rem.. Maar ik had toen ook een hele vervelende man. Die was alleen maar met mijn instructeur aan het kletsen en ik kreeg heel af en toe alleen maar een 'hier rechts' of een 'hier links' opmerking. Ik werd daar zo ongemakkelijk van.

Maar het kan altijd erger.. Mijn broer heeft een boete gekregen tijdens zijn eerste examen wegens te hard rijden :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:15

Een boete.. Dat is wel heel erg! En ja ik denk vooral dat het met afrijden de eerste keer zo erg door de zenuwen komt. Je hebt al die tijd wel gelest en delen van examenroutes gereden maar als je het ineens allemaal in een half uur moet doen is het toch wel even drama. Ik had het meeste stress over mijn bijzondere verrichtingen maar die gingen wel heel goed, jammer dat het dan niet lukt om fatsoenlijk een weg op te draaien zonder een zebrapad over het hoofd te zien :+
Ik heb eerst een paar lessen in Utrecht gehad een paar jaar geleden, en daar was het afrijgebied zo veel overzichtelijker en prettiger dan waar ik nu les. In Overvecht heb je wel veel gelijkwaardige kruispunten maar omdat het allemaal nieuwbouw is, is het in ieder geval overzichtelijk. Ik moet nu afrijden in Laren/Blaricum etc, daar heb je super veel straten van rechts waar je gewoon niet kan zien wat eraan komt tot je op het kruispunt zelf bent.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:16

Komt zo'n boete niet voor rekening van de examinator? Die is verantwoordelijke toch?

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:19

Janine1990 schreef:
Komt zo'n boete niet voor rekening van de examinator? Die is verantwoordelijke toch?

Volgens mij voor rekening van de rijschool. Mijn broer hoefde het in ieder geval niet zelf te betalen volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:30

Komt voor rekening van de rijschool inderdaad, je rijdt immers in hun auto met hun kenteken. Examinator staat daar verder helemaal los van.

Heb wel aan m'n rijinstructeur gevraagd of ik niet toevallig in de andere auto mag afrijden (heb daar een paar keer in gelest en reed daar veel fijner en soepeler mee weg dan met de zware Peugeot waar ik normaal in les) dus hopen dat dat lukt :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:19

Je kan t annikoe +:)+

Ik heb zojuist hulp in de huishouding geregeld *\o/* mn cadeautje aan mezelf voor de nieuwe baan van mn man waarbij hij veel meer van huis is :D

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:38

Navatu, wat een lijf! :D Dat is dus mijn doel he, 68-70 kg, en nu zie ik er een soort van voorbeeld bij, en geeft me zeker de motivatie weer om mijn best te doen! Leuke kleding aan kunnen, geen zorgen maken over wat ik aan kan, maar gewoon iets kiezen omdat ik het leuk vind! Kanniet wachten, maar helaas nog even geduld. ;)

Vandaag klein rondje gefietst met vriendin, die moest langs de fietsenmaker voor dr fiets.. en daar stond me toch een mooie mountainbike, voor een erg leuke prijs, en hij reed heerlijk... dus.. woensdag op mijn nieuwe mountainbike fietsen! Degene die ik nu heb is een krijgertje uit het jaar 0, zit totaal niet, maar had ik meer om te kijken of ik het leuk vond, en dat vind ik t dus ook. Volgende week dinsdag start ik een les op de rijvereniging hier, wel beginners, want ik gebruik de mountainbike vooral voor lange afstanden en fietspaden in het bos, want ben niet zo'n held, maar wil toch, omdat ik het stiekem toch wel leuk vind ook (naast mijn angst : :o ) het goed aanleren en hopelijk daardoor wat meer zelfvertrouwen krijgen zodat ik het ook af kan wisselen (lange afstanden en echt in het bos door de bospaden) Doel is dan ook om 3x p/w serieus te gaan biken, waarvan 1x dus les. Voelt goed zo bezig zijn. :)

Heb vandaag ook 1700 kcal gegeten, en vond t heel wat van mezelf daar ik altijd rond de 1400 kcal zit (plus snaaibuien omdat ik te weinig at) in de hoop dat ik het nu beter vol hou. Ik wil nu eens serieus mijn 15-17 kg teveel gedag zeggen, t heeft al lang genoeg geduurd..

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:45

Cheetahfan schreef:
Vera: Heel herkenbaar die horeca dagen haha! Vind je lijstje idd netjes voor zo'n dag. :j

Vond ik ook nog wel ja! Zorg nu dat ik altijd 1 of 2 stukken fruit mee heb zodat ik die kan eten!

Sterkte Emma!

Mijn lijstje van vandaag:
O: 250 gram Alpro Soya yoghurt met 1 banaan en 2 gram kaneel
T: Beetje pasta salade op het werk :Y)
L: 1 pannenkoek met appel en kaneel
T: 1 chocolade koekje
A: Bloemkool met 2 gekookte eieren en wat aardappeltjes uit de oven
T: Appel of grapefruit

B: ruim 11.000 stappen gelopen op het werk en vanavond ga ik of naar de sportschool voor attack of een rondje paardrijden. Hoop dat eerste maar weet niet of m'n lijf het nog aan kan :+ Alleen ik wil echt want die les is alleen op maandag en volgende week maandag is het Pasen en de week daarna kan ik ook niet..

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:12

Sterkte emma, en succes met afrijden! Bij mij hielp het voorrijden ook wel echt. En, je ben niet de enige die voetgangers over het hoofd ziet, ben de eerste keer ook gezakt omdat ik bijna iemand plat reed op een zebra pad :') ingreep dus.

Ben 0,2 aangekomen dit weekend maar had dat wel verwacht na die spareribs en mac. Achja t was wel lekker :D en nog steeds afgevallen over de hele week gezien, al gaat het wel steeds langzamer.