Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Dat is een examen waarbij je instructeur niet mee mag maar er in plaats daarvan een extra examinator mee gaat die de routes nog moet leren. Niet het einde van de wereld natuurlijk, maar ik werd er enorm nerveus van en daardoor reed ik al niet lekker weg. Toen ik wegreed bij het CBR-terrein kreeg ik al een opmerkingen dat ik vlotter het kruispunt over moest gaan en dat ik niet besluitvaardig genoeg reed, en dat gaf al zo'n deuk in m'n zelfvertrouwen (ik vatte het op als 'je doet het niet goed genoeg', en dat na 20 meter gereden te hebben) dat ik echt liep te stunten.
Bijzondere verrichtingen vind ik echt niet eng, gaat allemaal prima en zo lang je goed blijft kijken maakt het echt geen donder uit als je een keertje extra moet steken of als hij er niet in 1 keer kaarsrecht in staat.
En een ingreep omdat je iets te hard een bocht in rijdt is natuurlijk wel anders dan een echte ingreep.. Waarschijnlijk had je anders zelf snel genoeg gemerkt dat het iets te hard was en had je iets afgeremd. Ik miste gewoon 2 volledige voetgangers die plat waren geweest als de examinator niet op de rem was gaan staan, en dat is natuurlijk wel gewoon heel slecht.
Weet nog niet echt hoe ik de zenuwen nu ga aanpakken. Denk dat het sowieso wel heel erg veel scheelt dat ik het al een keer gedaan heb en dat ik weet wat ik moet verwachten en waar mijn valkuilen liggen, en ik vind het ook wel fijn dat ik al 2 uur gereden heb als ik m'n examen in ga, dan heb ik in ieder geval 2 uur om m'n zenuwen een beetje onder controle te krijgen en mezelf te laten zien dat ik echt wel kan autorijden.
xNavatu schreef:Mijn rijexamens werden elke keer ergerDe eerste keer reed ik verruit het best, en toen was ik eigenlijk ook best wel onder de indruk dat ik gewoon geslaagd was. Nou niet dus, want ik reed te hard op de snelweg (reed 100 op een 130 weg, maar meneer vond de auto 'glijden'.. het miezerde.) en ik ging volgens hem te snel een rotonde op.. was ik het ook niet mee eens maar voor uit. 2e examen had ik weer dezelfde examinator.. werd al zenuwachtig van die hele man zn houding, en toen ging het dan ook minder als de eerste keer dus ja was duidelijk dat ik dan deze keer ook niet geslaagd was. Hij moest ook nog even zeggen dat het niet was omdat ie me niet mocht.
Was toen echt zo down, en toen ging mn instructrice ook nog enigzins pissig doen omdat die ook zat van ja verdomme wat is dit je kan het gewoon!
Toen ze me de derde keer weer dezelfde keer diezelfde examinator wilde geven raakte ik helemaal in paniek en heeft mn instructrice een andere geregeld.. maarja toen ging het alsnog echt bar slecht en ik weet nog dat ik terug kwam in die kamer en al nee schudde naar mn instructrice omdat ik zeker wist dat ik niet geslaagd was.. en toen ben ik dus wel geslaagd omdat die man vond dat hoewel het niet vlekkeloos ging ik wel gewoon goed genoeg reed en alles wel goed oppakte. Ik was zo gelukkig
Emmaa_ schreef:Behalve met me kletsen niet echt. Als ik m'n rijbewijs straks heb moet ik ook zonder hem rijden dus wil niet al te veel op hem leunen wat dat betreft. Hebben nu wel afgesproken dat hij meegaat en dat we tijdens mijn afrijden een beetje kletsen, zodat ik een beetje afgeleid raak. Ben wel heel benieuwd. Mag nu 500 euro aftikken voor de lessen tussendoor en het afrijden enzo, heb eigenlijk niet zo veel zin om dat nog een keer te doen
xNavatu schreef:Die gozer die de eerste 2 keer naast me had zei los van wat ik moest doen geen woord en zat de hele tijd chago voor zich uit te staren. Eerste keer kon me het niet zoveel interesseren omdat ik naar mn idee goed reed maar toen ik dus gezakt was trok ik me er de tweede keer wel heel veel van aan
Eulogy schreef:Ik hoor het ook vaak, zeker omdat ik volgens veel mensen "helemaal niet af hoef te vallen". Irritant maar negeer het gewoon eigenlijk. Ik heb een collega die fors overgewicht heeft en me vooral schuldig probeert te laten voelen, want "zij zou een moord doen voor mijn figuur" en zegt dat ze zich door mij schuldig voelt bij alles wat ze eet. Blijkbaar zou ze geen moord doen voor mijn figuur want dan zou ze ook 4x per week trainen en alles wat ze eet afwegenIn de slachtofferrol kruipen is dan natuurlijk makkelijker.
Veel mensen voelen zich denk ik opgelaten en/of "jaloers". Niks van aantrekken, zolang je niet doorslaat is er niks aan de hand.
Cheetahfan schreef:Vera: Heel herkenbaar die horeca dagen haha! Vind je lijstje idd netjes voor zo'n dag.