Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:56

ik moet ook altijd plassen tijdens het lopen. nu heb ik niet zon beste blaascontrole, dus ga dan gewoon de bosjes in

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:58

Als ik moet ga ik ook gewoon de bosjes in hoor. Vaak bij een half uurtje nog niet, maar als je 2,5 of 3 uur gaat lopen moet je echt wel een keer :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:43

op dagen dat ik een prestatieloop (ik doe niet aan wedstrijden) heb, drink ik dus niet vooraf. anders moet ik geheid plassen. niet goed, maar het is niet anders. door grote verzakkingsproblemen kan ik mijn blaas niet controleren na inspanning. dus dan hoef ik tijdens het rennen niet maar zodra ik stil sta wel en dan loopt het dus al gelijk eruit. is bij een training geen ramp, want dan duik ik gewoon de bosjes in, maar bij een evenement gaat dat dus niet.
vocht haal ik dus na de training in

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:20

gaat iemand hier ook de berenloop op Terschelling lopen? Als ik al zo'n goede conditie had zou ik graag mee hebben gedaan met de 10km, maar helaas nog niet zo ver. helaas moet ik ook nog werken, maar vanuit het restaurant kan ik wel kijken:)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:11

dit jaar niet. ik wil volgend jaar de halve daar lopen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:10

Ik weet theoretisch gezien dat even rustig aan best goed is maar zo voelt het niet haha.

Ik drink altijd wel zo'n 2 tot 3 liter per dag, als thee meetelt tenminste. Merk wel dat ik meer ben gaan drinken sinds ik ben begonnen met lopen. Plassen tijdens het lopen heb ik gelukkig niet echt last van, ik ga wel altijd voor het lopen naar de wc.

Benangelique dat is een mooi voornemen!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:19

Ik had helaas na aankoop van nieuwe hardloopschoenen een lichte blessure aan mijn peesplaat opgelopen.
Twee weken rust genomen, pijn is nu volledig weg en vandaag terug geweest naar de winkel.
Superservice, schoenen werden direct teruggenomen en nieuwe schoenen werden aangemeten.
En nu maar hopen dat we weer rustig kunnen opbouwen *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:24

Oh dat is vervelend! En wat fijn dat je toch nieuwe schoenen hebt gekregen.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:25

Hoihoi!

Ik breek even in. Wil weer gaan hardlopen maar vroeg me af wat jullie met dit steeds kouder wordende weer dragen? :D

Ik heb een soort longsleeve gekocht (http://www.asics.com/ie/en-ie/long-sleeved-jersey-hoodie/p/0010267364.8148), misschien dat ik dan een thermo shirt ofso er onder doe. Hij is dunner dan lijkt namelijk. Maar weet niet zo goed wat het beste is.. Iemand een idee misschien? (:

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:33

Hi Sourire! Hoe warm ben je normaal tijdens het hardlopen en wat voor kleding heb je nog meer? Zo rond de 10gr zou een long sleeve sweater imo genoeg zijn, evt een dun long sleeve shirt eronder/dun jasje er over als je het snel koud hebt. Een thermo shirt hier onder zou me toch wel erg warm lijken. Ik draag nu hier rond het vriespunt een long sleeve shirt en een dun jasje, maar dat begint toch wel wat frisjes te worden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:45

Met 8 graden heb ik een lange broek aan, een hemdje en dan een t shirtje. Dat had ik gisteren aan. De zon scheen en het was bijna windstil. Eigenlijk was het nog te warm. Alleen een lange broek met t shirtje was ook zat geweest.
Thermo shirtje heb ik alleen aan als het een paar graden vriest.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:47

Ik doe het net andersom dan supervixen; ik heb een kniebroek aan, maar over mijn hemdje wel een shirt met lange mouwen.
Bij een graad of 5 (ook afhankelijk van het weer, met regen en veel wind kleedik me iets dikker) ga ik over naar een lange hardloopbroek.
De stap daarna is een dun jasje over mijn shirt met lange mouwen.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:56

Ik heb meestal een driekwart of lange broek aan met een hemdje en een windjack. Die zit aan het begin van het lopen helemaal dichtgeritst maar hoe verder in mijn run ik ben, hoe verder de rits open gaat en soms gaat hij ook helemaal uit :P Vind het ideaal, is echt een dun laagje dus krijg het er niet te warm van maar geeft toch net wat bescherming.
Als het kouder is doe ik hier ook mijn handschoenen bij aan en iets warmers onder mijn jack.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:31

Afgelopen zondag nog in korte broek + hemdje + jasje gelopen. In de zon heb ik het heel gauw warm. 'S avonds kies ik voor een lange broek met van die vet coole reflectietechnologie, dunne longsleeve en soms nog een jasje.
Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:38

Ik heb afgelopen weekend ook nog in korte broek rondegerend, heerlijk! Zo veel fijner dan tights maar 't wordt hier nu gewoon echt te koud voor shorts. Hoop morgen misschien nog in shorts naar buiten te kunnen gaan maar met een voorspellende temp van max 1 graad zal dat 'm niet worden ben ik bang.

Tof patroontje in jouw tights Plien! :wow:

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 01:27

Oe wat een leuke broek hierboven!

Thx voor de tips! Ik ben een echte koukleum maar ik begrijp dat thermoshirts wat overdreven zijn haha. Ik heb al heel lang niet meer hardgelopen en het is me ook nooit echt gelukt om dat echt netjes op te bouwen (week 4/5 van evy is geloof ik mijn record haha). Maar wil nu toch weer een poging doen. Ik kijk eerst wel hoe het in dit truigeval gaat en anders koop ik misschien nog wel een jack met iets erbij onder oid. :)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 08:03

Bij evy loopdingen vind ik in deze tijd van het jaar een shirtje met vestje/jasje erg fijn! In het begin wandel je natuurlijk veel en ik vind dat altijd erg koud, maar hardlopen warm. Je kunt dat jasje dan lekker elke keer met wandelen dicht en met hardlopen open doen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:09

Piekosjj schreef:
Ik heb afgelopen weekend ook nog in korte broek rondegerend, heerlijk! Zo veel fijner dan tights maar 't wordt hier nu gewoon echt te koud voor shorts. Hoop morgen misschien nog in shorts naar buiten te kunnen gaan maar met een voorspellende temp van max 1 graad zal dat 'm niet worden ben ik bang.

Tof patroontje in jouw tights Plien! :wow:

Ik schrok al maar toen zag ik dat je in Zweden woont :)).
Thanks, hij is gaaf he! En bij daglicht issie gewoon zwart.

@Sourire, als je tussendoor nog veel wandelt zou ik gaan voor lange tight, longsleeve en jasje. En als dat te fris is nog een hemdje eronder :)!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:23

Wauw wat een gave broek! Waar heb je die vandaan?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:58

Gave broek!!!!!
Zelf ben ik vorige week bij de primark geweest en ook een leuk nieuw setje gekocht. Broeken zijn me helaas wel altijd wat kort, mar komt goed uit icm de te lange/grote sokken die we van de triatlon hebben gekregen. :')
Helaas ben ik zelf weer een beetje aan het aanrommelen met m'n shinsplint. op een of andere manier komt het de laatste tijd weer wat terug. Toch nog maar eens een paar zooltjes gaan halen, schoen en zooltje zijn nu 10 maanden oud, schoenen zouden dus nog wel even mee moeten omdat ik nu ook weer niet zo heel veel loop maar zooltjes zijn misschien toch plat gelopen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:04

Ik blijf me verbazen over de hoeveelheid kleding die de meeste dragen, ook wat ik hier in de omgeving aan hardlopers zie.
Ik heb net een intervaltraining gedaan, ging lekker. Had een mouwloos shirt aan en 3/4 broek, prima. Had eerder minder kleding nodig gehad dan meer.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:56

Als het donker is of bij een rondje om het meer, vind ik het anders gauw behoorlijk fris.

De broek is van Asics en heb ik bij Runner's World Groningen gekocht :).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:22

Erg gaaf die broek!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:51

Gave broek! Ik heb normaal wel wat kleren aan maar krijg het gauw koud als ik uit ga lopen. Dus liever dan ietsje warmer gekleed

Geen last van moeten plassen onderweg, nou loop ik ook geen grote afstanden dat scheelt

Heb gisteren de bergrace gelopen, heb nog geen officiële uitslagen maar ben sowieso sneller geweest dan vorig jaar april. Eerste stuk had ik een lekker tempo maar dat Kon ik absoluut nie vasthouden op de berg. Maar al met al toch best tevreden Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:37

Vandaag voor het eerst 15 km gelopen! Echt trots op mezelf. De halve marathon komt al bijna in zicht...
Nu nog even duimen dat ik de rest van de dag geen buikpijn heb.

Afbeelding