[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:29

Dankjullie! Ben er zo ook erg blij mee, kan het ook nog vast!

Just_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:30

Wat komen er gave kapsels voorbij! <3 zelf heb ik nog nooit mijn haar gekleurd, omdat ik er eigenlijk nog nooit overna heb gedacht, maar na dit topic te hebben gelezen begin ik toch te twijfelen. Ik vind balayage heel mooi, alleen is dit geschikt voor mijn haar? En hoe vaak moet dit bijgewerkt worden?

Foto:
Afbeelding

En zoals je ziet is de onderkant van mijn haar erg droog. Ik probeer het zo min mogelijk te wassen maar hierdoor wordt de bovenkant weer vet -O- iemand de gouden tip?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:35

Ik zou hier eigenlijk gewoon een stuk afknippen aan de onderkant :o Je ziet zelfs op een onduidelijke foto al dat het echt ontzettend dood is en dood haar kan je niet meer repareren. Als je het wat korter knipt is het gelijk een stuk gezonder in de oogopslag denk ik, en dan kan je daarna altijd nog kijken wat voor kleurtje je erin wilt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:37

Aussi kan je trouwens nu voor 3.50 krijgen bij action :)

Ik zou idd ook stuk eraf knippen..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:25

Emmaa_ schreef:
Ik zou hier eigenlijk gewoon een stuk afknippen aan de onderkant :o Je ziet zelfs op een onduidelijke foto al dat het echt ontzettend dood is en dood haar kan je niet meer repareren. Als je het wat korter knipt is het gelijk een stuk gezonder in de oogopslag denk ik, en dan kan je daarna altijd nog kijken wat voor kleurtje je erin wilt.

Hangt ervan af, dit zijn uitgeborstelde krullen volgens mij? Dat ziet er gewoon raar uit, als ik mijn haar borstel is het ook ontploft :=

Je kunt ook de onderkant van je haar alleen wassen, ik doe alleen conditioner in mijn haarpuntjes anders wordt het zo'n slappe zooi. En dan een goede olie met zo min mogelijk siliconen en alcohol en rotzooi.

Just_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:37

Uitgeborstelde krullen ja, maar er gaat zeker een stuk vanaf :j

Over de haarproducten van de tuinen (heeft nu een andere naam geloof ik?) heb ik wel goede verhalen gehoord, heeft iemand van hier er ervaring mee? :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:39

Holland en Barrett :P

Ben net langs geweest na aanrader van topic, en deze shampoo meegenomen

Afbeelding

Maar volgens mij zit hier geen rood pigment in?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 17:18

Bij de tuinen hebben ze ook shampoos met rood pigment, die heb ik al eerder genoemd hier. Die werken heel erg goed. Daar zit wat henna in

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 17:42

Ja zag ik, is dat deze? Want andere voor rood haar hadden ze niet..

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:14

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 22:36

Alleen henna en verf matched toch niet?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 10:42

Jawel hoor! Het is ook geen henna verf, maar een shampoo. Ik heb deze al heel vaak gebruikt. Werkt echt heel goed, je haar krijgt een goede rode tint erdoor. Wat wel zo is, is dat je niet over henna heen moet verfen, dat kan schadelijk zijn. Deze shampoo was echter gewoon uit na een aantal keer wassen

Edit: ik gebruik de shampoo dus ook gewoon over mijn geverfde haar heen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:15

Aah dat was t ik wist dat er iets was met die combi :=

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:55

Ja, al moet ik zeggen dat ik zelf dus wel gewoon een keer over henna heen heb geverfd, ik was vergeten dat dat niet moest, maar er gebeurde helemaal niks. Ik zou het alleen voor de zekerheid maar niet uitproberen, ik heb wel verhalen gelezen over groen of uitgevallen haar. Dat zou komen door het ijzer dat volgens mij in henna zit. Dat reageert op het ammoniak in permanente haarverf.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:26

Ik heb gister Color remover in de jaren gesmeerd. Ben nu op vakantie met mooie groene gloed en na de vakantie richting kapper voor een verfbeurtje en een stuk er af want het is echt in vreselijke staat

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:00

Ik heb een vraagje. Eigenlijk wil ik al heel lang iets anders met mijn haar doen, maar ik weet niet zo goed wat. Ik heb namelijk heel lang, steil haar en voor mijn gevoel kom ik dan altijd een beetje op hetzelfde kapsel uit. Ik heb nu een schuin geknipte pony en de rest van mijn haar in laagjes.

Als ik op internet zoek naar kapsels voor lang haar zie ik eigenlijk maar een paar opties: geen pony, een schuin geknipte pony of een recht geknipte pony en dan de keuze tussen wel of geen laagjes. Dit heb ik allemaal al eens gehad en ik heb zin in wat nieuws, maar ik wil mijn haar voorlopig wel graag lang houden (ik weet het ik ben lastig :o).

Hebben jullie misschien nog creatieve ideeen voor mij? In welk model hebben jullie je lange haar laten knippen? Brand los! Wie weet doe ik een paar nieuwe ideeen op :D

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:08

Ik heb net mijn lange haren laten afknippen tot dit.

Afbeelding

Voor en na! Zoiets kun je doen, of een lange bob.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:19

Hallo!
Volgende week dinsdag ga ik naar de kapper.
Mijn haar komt nu tot het bh bandje maar er gaat zowiezo een stukje af ivm het vele haar wat ik heb.

Ik knip het al jaren in laagjes en vind dat ook prettig maar ik knip ook al jaren mijn voorste plukjes korter, die krullen altijd naar binnen wat mijn gezicht er somber doet uit zien. Ik heb mijn haar ook nooit los en als ik het los heb dan steek ik de boven helft op.

Ik knip het dus iets korter maar hebben jullie nog ideeën?

Ik heb slag haar. Op de foto heb ik 2 plukjes vast gedaan en de voorste plukjes vallen er dan uit. Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:39

Just_bo schreef:

Over de haarproducten van de tuinen (heeft nu een andere naam geloof ik?) heb ik wel goede verhalen gehoord, heeft iemand van hier er ervaring mee? :)

Ik gebruik de Yes to lijn voor mijn krullen. In Aussie en andere 'top' merken zitten siliconen en andere troep.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:18

Heeft er iemand ervaring met de andrelon deluxe curl and shine lijn? Deze is nog behoorlijk nieuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:29

LiiNd_Y schreef:
Heeft er iemand ervaring met de andrelon deluxe curl and shine lijn? Deze is nog behoorlijk nieuw.

Andrelon is echt troep. Het maakt je haar op korte termijn misschien glanzend en zacht maar door de hoeveelheid siliconen sluit het alleen de schubben van je haar af, waardoor verzorging ook niet meer opgenomen wordt.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:40

Hmm oké. Ik gebruik shampoo van John Frieda, maar ben eigenlijk altijd wel wat zoekende naar producten die mijn pluizende krullen in bedwang kunnen houden. Ik gebruik nu vaak Andrelon 1 minuut masker Oil & care. Dit doe ik dan in zonder het uit te spoelen. Dit houdt mijn haar dan wel aardig in bedwang.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:48

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:39

Emmaa_ schreef:
LiiNd_Y schreef:

Andrelon is echt troep. Het maakt je haar op korte termijn misschien glanzend en zacht maar door de hoeveelheid siliconen sluit het alleen de schubben van je haar af, waardoor verzorging ook niet meer opgenomen wordt.

Mijn idee. Daarnaast valt mijn haar van Andrelon echt heel erg uit.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:52

lieveli schreef:
Just_bo schreef:

Ik gebruik de Yes to lijn voor mijn krullen. In Aussie en andere 'top' merken zitten siliconen en andere troep.

In Yes to zitten ook siliconen en andere 'troep'. :j De Yes to lijn blijkt niet zo 'schoon' te zijn als men denkt.