Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 09:31

Zebrastreep schreef:
@t2t

Ben je nog aan het trainen voor een groot evenement? Respect hoor dat je het zo volhoudt op de tacx ik vindt het behoorlijk lastig om dan te denken goh nu heb ik het leuk :')

Goedemorgen allemaal

@Zebrastreep , had je vraag even gemist .
Ja ik ga dit jaar weer een hele triatlon doen in Kopenhagen :D , die
is 20 augustus .
Na ja op de Taxc vind ik ook niet echt leuk hoor , maar ik moet toch wat .
Net als gisteren 3,5 uur met dit weer maar dan buiten is ook niet te harden .
Ik kijk dan op de laptop tv / series .

Afbeelding

Grappig armbandje trouwens :j

@Leeslampje ; hoe bevalt je Tacx ?

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:21

Gaaf T2T! Ik ben al weken filmpjes aan het kijken van mensen die de Ironman 70.3 (dus de halve) gedaan hebben. Ergens kriebelt het...

Vandaag ook eindelijk m'n fiets van de trainer afgetrokken en voor het eerst in weken weer naar buiten gegaan. Stervenskoud!! :brr:

Omdat ik me nog niet zo goed voel, heb ik de gemiddelde snelheid op m'n Wahoo uitgezet zodat ik daar niet naar kon kijken. De route afmaken en plezier hebben was belangrijker. Dat was een groot succes, ga ik vaker doen :j Was super ontspannen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 19:28

Fijn te horen leeslampje! Nu lekker in het ritme blijven :j Doelen niet te hoog stellen en lekker erop uit gaan.

Ons bosrondje was ingewikkeld, heel veel oud sneeuw wat weer aangevroren was. Na heel veel geglibber hebben we maar de gewone weggetjes gepakt. Jammer, had wel zin aan het bos. Vorige week al die enorme regen… Van mij mag het wel iets warmer worden (en droog blijven).

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 19:52

leeslampje schreef:
Gaaf T2T! Ik ben al weken filmpjes aan het kijken van mensen die de Ironman 70.3 (dus de halve) gedaan hebben. Ergens kriebelt het....

Leuk :j
Gewoon eerst met een korte afstand beginnen .
Een 1/8 kan iedereen doen met weinig training.
En er zijn genoeg kleinschalige wedstrijden.

Ik heb vandaag een duurloop van 1,5 uur gedaan .

maaikemuis

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 22:14

Ik lees stiekem wel mee, maar ik was even een beetje stil geloof ik. Ik heb, ondanks het weer, wel best wat gefietst. Weinig op de wegfiets, maar wel veel op de gravelfiets en ik zit nu ook steeds vaker op de Tacx.

De wegfiets heeft een tijdje een beetje stil gestaan omdat ik in afwachting was van een langere zadelpen en hij niet zo heel lekker reed tijdelijk. Ik ben raar gebouwd (zoals inmiddels wel bekend :') ) en ik mijn ideale fiets zou er een zijn met een 58cm frame voor mijn benen en een 54cm frame voor de lengte in de bovenbuis. De zadelpen van mijn 56cm fiets kon niet hoger en dus moest er een langere pen komen. Maar door de langere pen had ik een kortere offset nodig. Hands down voor de Trek dealer in Nijmegen die deze pen uiteindelijk heeft weten te vinden *\o/* . Dus, nu fiets ik weer lekker rond en is de wegfiets eindelijk een beetje aerodynamischer geworden. En om het geheel af te maken heb ik aan diezelfde Trek dealer gevraagd of zij een mooi set velgen konden vinden om het geheel af te maken. Soort verjaarscadeautje voor mijzelf :o .

En het bos was inderdaad verschrikkelijk van het weekend. Althans, in de buurt van Hilversum, in Almere lag dan weer helemaal niets. Toch bijzonder hoe 10 km zoveel verschil kan uitmaken. Er was zaterdag geen doorkomen aan, we hebben er nog nooit zo lang over gedaan. Maar het was wel even lekker om de deur uit te zijn geweest na al die regen van de afgelopen tijd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 22:20

leeslampje schreef:
Gaaf T2T! Ik ben al weken filmpjes aan het kijken van mensen die de Ironman 70.3 (dus de halve) gedaan hebben. Ergens kriebelt het...

Vandaag ook eindelijk m'n fiets van de trainer afgetrokken en voor het eerst in weken weer naar buiten gegaan. Stervenskoud!! :brr:

Omdat ik me nog niet zo goed voel, heb ik de gemiddelde snelheid op m'n Wahoo uitgezet zodat ik daar niet naar kon kijken. De route afmaken en plezier hebben was belangrijker. Dat was een groot succes, ga ik vaker doen :j Was super ontspannen.

Je kan het ook ombuigen door gebruik te gaan maken van het gemiddelde / huidige snelheid. Ik moet de eerste 20 km met de mountainbike gemiddeld met name in het begin tussen de 15 en 19 km zitten , en zeker niet boven de 20. Zo kan ik mijzelf veel rustiger houden.

En mijn gemiddelde ligt ook zeker niet hoog , maar hier voor vindt ik het wel heel belangrijk.

--

Mijn fiets staat ook weer onder reparatie. Dit keer bij een kennis en hij heeft tenminste geen verkoop praatjes. Alleen de onderdelen hoef ik aan te schaffen maar voor de rest gratis dus ik ben helemaal happy heb al best wat geld in de fietst gepompt. Maar waar de winkel zei dat er nieuwe onderdelen moesten komen zei de kennis van mij hoezo? Kwestie van een schroefje aandraaien hier en daar.

Schakelt overigens weer prima is geen enkele winkel gelukt tot nu toe := . Nieuwe remblokjes komen er nog op en het achterwiel moet opnieuw worden uitgelijnd maar dan is die weer als nieuw.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 22:32

Even een update over mijn bike cave .
De finish foto op canvas , die hangt nu .
En voor de medailles heb ik wandborden bij de Ikea gekocht . Maar die mag ik nog wel met 1 uitbreiden .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 22:43

Ik heb even niet op bokt gekeken. Maar weer veel nieuws hier.

@Zebrastreep, leuk zo die armbandjes. En origineel om te zien.

@T2T, Wow wat een gave kamer zo. En wat veel prijzen.

Zelf ben ik ook nog niet op conditie al heb ik vandaag een sprint getrokken even op de weg met net geen 60km/u. Ik merk dat ik dat nu niet lang vol kan houden. En ik merk dat mijn gemiddelde er ook nog niet is.

Morgen fiets ik bij elkaar ook weer eens 70km. Ik ga naar mijn fietsmaatje om thuis de keuken te schilderen. Hij is al een tijdje ziek en kan niet zo heel veel, dus ga ik gezellig helpen en bijkletsen. (Hij kan op het moment al bijna 3 a 4 maanden niet meer fietsen en ze onderzoeken nog steeds in het ziekenhuis)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 07:14

Gothico schreef:
@T2T, Wow wat een gave kamer zo. En wat veel prijzen.

Dat valt wel mee , het zijn finisher medailles . :j
De allermooiste hangen uiteraard rechts :D

En met deze ruimte ben ik inderdaad super blij <3

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 21:53

Ik leef ook nog :wave:
Vandaag mijn racefiets eens uit het stof getrokken en een rondje gemaakt. Had ineens de behoefte om te fietsen. Was niet een al te beste keuze: miezerregen en flinke wind, maar toch wel lekker :j :D

Ik kon wel mooi mijn nieuwe fietsjasje testen die ik met Black Friday kocht. Na 30km vond ik het wel echt meer dan voldoende. De eerste kilometers van 2023 zitten erop **\O/**

Afbeelding
Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 07:26

Leuk dat je er weer bent MuSLi *\o/* :j
En wat een bikkel met dit weer buiten te fietsen . :brr:
Wat voor een jasje heb je gekocht ?

Ik had zaterdag weer 3,5 uur easy binnen op de Tacx , ik moet
zeggen dat het langzaam went :j
En gisteren een duurloop van 1 uur en 40 minuten gedaan ..het was
frisjes .
Hoop dat het voorjaar snel komt .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 08:21

Oh MuSli, je had beter een dagje eerder kunnen gaan. Zaterdag was het echt heerlijk. Weinig wind, zonnetje, alleen wel heel erg koud :brr: . Ik ben een stuk op de gravel gaan rijden, even opladen met vitamine B(os).

Afbeelding

Maar heb jij nu een soort bumper om je Garmin zitten? Zo ja, waar vind je dat? Die van mij laat ik echt te vaak vallen.

En het mag van mij wel lente worden nu…

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 09:14

Zaterdag was zeker een betere optie geweest, alleen kon ik toen de hele dag niet weg (verjaardag zoon). Dus toen moest het er toch maar gisteren van komen. Ach, als het zelfs dan lukt :') Fijn dat jij wel zaterdag hebt kunnen gaan! Mooie foto ook :)

Ik heb inderdaad een beschermhoesje. Die dingen stuiteren nog wel eens in het rond inderdaad. Of hij zit net nog niet helemaal goed vast en dondert eraf |o

Ik heb er eentje van Garmin zelf. Maar ze zijn er ook aftermarket van andere merken: https://www.garmin.com/nl-NL/p/624341

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 09:17

Time2Tri schreef:
Leuk dat je er weer bent MuSLi *\o/* :j
En wat een bikkel met dit weer buiten te fietsen . :brr:
Wat voor een jasje heb je gekocht ?

Ik had zaterdag weer 3,5 uur easy binnen op de Tacx , ik moet
zeggen dat het langzaam went :j
En gisteren een duurloop van 1 uur en 40 minuten gedaan ..het was
frisjes .
Hoop dat het voorjaar snel komt .

Ik heb een Bioracer Vesper Tempest gekocht. Fijn jasje. Zeker voor deze temperaturen. Soort van winddicht (op de belangrijkste stukken) en waterafstotend.

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:17

Daar moet ik dan eens naar op zoek. Want ik heb een enorme kras op mijn scherm en in een hoekje is het scherm zelfs stuk. Hij valt (al dan wel niet samen met mij), maar daarnaast is gravel ook niet zo handig.

Fijn jasje!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:22

@T2T: wauw, wat een verzameling medailles!

@Musli: welkom terug op de fiets. Ziet eruit als een fijn jasje.

@Maaikemuis: heerlijk plaatje zo in het bos <3

Ik moet eens achter overschoenen aan. Vorige week stierven mijn voeten zo ongeveer af na een rondje van 2u, ze deden zoveel zeer van de kou :x

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:28

Ik heb er deels zelf nieuwe remblokjes opgezet en jeetje wat waren ze katsversleten dat had wel een paar jaar eerder gemogen. Remt alleen nu zo goed dat ik bang ben dat ik over het stuur heenvlieg _O-

Ik ga trouwens verhuizen en trek bij een vriend van mij in met dezelfde fietshobby. Het huis is klein maar de fietsen staan nu keurig in huis en ik vindt het nu al tof om naar te kijken ( mijn mountainbike is al verhuist).

Verder nog wat reparaties uitgevoerd door een oud fietsenmaker en de fiets loopt nu al 100x beter dan voorheen dus heb enorme fietskriebels maar de kou is nog een beetje te.

En ik heb weer mensen besmet met het fietsvirus , een collega van mij liet even doorschemeren dat ze een mountainbike heeft dus dat wordt binnenkort ook een rondje maken :D

En bikkels hoor zo door de kou gewoon gaan fietsen! Ik rij nu momenteel meer paard maar vindt dat ook al koud en op een fiets beweeg je echt veel meer. Tijd voor zomer en lange avonden licht.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 14:03

Ik heb elektrische sokken in combinatie met speciale winterschoenen O:) . Raynaud en winter is een slechte combi. Ik ben heel blij dat ik nu eindelijk een goede combi heb gevonden en heerlijk warme voeten hou.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 18:51

Ik vind jullie ook allemaal echte bikkels. Ik ben zeker geen koud weer fietser en in mijn velomobiel zit ik nog warm (-10C fiets ik nog in een shirt).

Verder fiets ik ook alleen woon werk ritten en af en toe even naar iemand toe. Maar lange ritten zoals de oliebollentocht doe ik nu niet. (De oliebollentocht is echt een uitzondering)

Verder ken ik iemand die met -40C met eenzelfde velomobiel als ik naar de Noordkaap gefietst is. Mij niet bellen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 07:18

MuSLi schreef:
Ik heb een Bioracer Vesper Tempest gekocht. Fijn jasje. Zeker voor deze temperaturen. Soort van winddicht (op de belangrijkste stukken) en waterafstotend.

Nice :j , inderdaad als je nu buiten fietst heb je wel een goed jasje nodig .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 09:36

Het viel me gisteren erg mee qua kou. Merkte wel dat ik in de bossen geen koude voeten krijg, maar op het asfalt wel.

Alleen pauzeren is een dingetje, dan koel je wel wat te snel af soms. In ieder geval mijn eerate 40+ rit er weer opzitten. Op naar de 235 op tweede pinksterdag _O-

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 10:54

Sakura789 schreef:
Het viel me gisteren erg mee qua kou. Merkte wel dat ik in de bossen geen koude voeten krijg, maar op het asfalt wel.

Alleen pauzeren is een dingetje, dan koel je wel wat te snel af soms. In ieder geval mijn eerate 40+ rit er weer opzitten. Op naar de 235 op tweede pinksterdag _O-

Gisteren vond ik het inderdaad erg meevallen. Heb gewoon woonwerk gefietst en naar de paarden.

Heel veel succes nog dan met trainen. 235km is wel pittig.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 10:58

Ik heb respect voor jullie dat jullie alweer buiten fietsen. Nog geen motivatie aanwezig hier :=

Ik ben helaas uitgeloot voor de elfstedentocht, dus ik heb ook niet echt een doel om voor te fietsen nu.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 11:36

Uitgeloot? Ook voor de tweede ronde?

Met de kou hou ik het gewoon niet zo lang vol, nu het warmer wordt lukt het beter om wat meer kilometers te gaan maken.

Binnenkort koop ik de Ignite 3, ik heb nu een hartslagband en een ding voor op mn fiets.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 16:21

KleinBoefje schreef:
Ik heb respect voor jullie dat jullie alweer buiten fietsen. Nog geen motivatie aanwezig hier :=

Ik ben helaas uitgeloot voor de elfstedentocht, dus ik heb ook niet echt een doel om voor te fietsen nu.

Ik zou gewoon doortrainen als je hem graag wil fietsen hoor. Tegen de tijd dat hij is komen er altijd startbewijzen te koop van mensen die toch niet kunnen, te weinig getraind hebben, een blessure hebben, ziek zijn of wat dan ook. Je kunt sowieso deelnemen als je dat graag wil :j