Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:17

In de brief staat dat je iemand mee mag, maar die moet buiten blijven wachten ivm drukte binnen in de locatie. Zal vast ook afhangen van de reden van begeleiding.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:23

idinn schreef:
In de brief staat dat je iemand mee mag, maar die moet buiten blijven wachten ivm drukte binnen in de locatie. Zal vast ook afhangen van de reden van begeleiding.

Heb dat aangegeven tijdens het telefoongesprek, maar dat was geen goede reden; alleen als iemand niet (goed) kan lopen. En dan nog kan het zijn dat iemand anders het vervoer binnen regelt en de begeleider buiten moet blijven.

Zij zei wel: het kan per locatie/per x verschillen of ze het toestaan, maar konden dat niet garanderen.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:25

Brainless schreef:
idinn schreef:

Heb dat aangegeven tijdens het telefoongesprek, maar dat was geen goede reden; alleen als iemand niet (goed) kan lopen. En dan nog kan het zijn dat iemand anders het vervoer binnen regelt en de begeleider buiten moet blijven.

Zij zei wel: het kan per locatie/per x verschillen of ze het toestaan, maar konden dat niet garanderen.

Bij mensen met prikangst of een andere niet zo snel zichtbare reden, zal er niet zo snel moeilijk gedaan worden. Wel gelijk bij 1 van de hosts aangeven, maar in 'onze'regio (Utrecht) doen ze daar echt niet moeilijk over.

Brainless

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:32

Ik ben geënt in Meppel en daar gaven ze aan dat ik dan niet mee mocht, manlief in Heerenveen, daar was het ook geen goede reden.
Er ging dan gewoon iemand van de priklocatie mee, maar dat is absoluut geen oplossing.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:44

Brainless schreef:
Ik ben geënt in Meppel en daar gaven ze aan dat ik dan niet mee mocht, manlief in Heerenveen, daar was het ook geen goede reden.
Er ging dan gewoon iemand van de priklocatie mee, maar dat is absoluut geen oplossing.

Jammer dat het zo verschillend is zeg. Er wordt wel elke keer aangegeven dat we streng moeten zijn op kinderen meenemen naar de locatie. Maar prikangst etc. is nog nooit een probleem geweest.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:11

Ik ben best trots op regio Utrecht, die over het algemeen behoorlijk bezig is met denken vanuit wat kan ipv wat allemaal niet kan en mag. Maar ik hoop dat ook andere regio's begrip blijven houden voor al die minder zichtbare beperkingen die zo'n grote rol kunnen spelen.

En misschien dat dat bij kleinere locaties een stuk minder is, maar bij locaties als de Jaarbeurs denk ik dat er genoeg mensen zijn met allerhande onzichtbare beperkingen waarvoor het echt heel moeilijk is en het veel beter is dat er wel een bekend iemand meegaat.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:22

Wij als admins bepalen dat eigenlijk zelf. Er mag evt begeleiding met mensen zelf mee maar het liefst zo min mogelijk, maar als ik iemand shakend van de stress aan mijn balie heb staan dan is het even geduld voor de mensen daarna, maar dan loop ik echt even mee.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:23

Tiggs schreef:
rockwitch schreef:
Ik zit vandaag op Janssen en het is echt allemaal jongeren die er komen. Vanaf half 90’s tot begin 00’s. Wel gezellig al voel ik me ineens oud haha.

Je hebt de millenniumwisseling niet eens meegemaakt, hoe kun je nou volwassen zijn :')

Haha ik wel hoor. Ben uit ‘86, maar idd als je al die broekies voor je hebt denk je echt van oliebol jullie kunnen je waarschijnlijk niet eens meer internet via de telefoonlijn herinneren haha.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:26

Haha ja ik zag dat wij ongeveer even oud zijn, bedoelde idd de mensen die je op je werk ziet!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:40

Brainless schreef:
rockwitch schreef:
Ik ben al met meerdere meegelopen die angst hadden of risico op flauwvallen en ze waren alleen. Net ook bij iemand die liggend werd geprikt. Ben erbij gebleven tot ze zich goed genoeg voelde om te gaan zitten. Dus als je het echt eng vind geef het aan. Er is echt wel iemand die mee kan lopen als je in je uppie bent.

Mag er bij jullie iemand meegaan?

Hebben gebeld naar de GGD en ze konden niet garanderen dat iemand mee mocht lopen.
Alleen als iemand niet/moeilijk mobiel is, maar dan alsnog konden ze beslissen dat iemand anders het overneemt op de priklocatie.

Bij ons (Hilversum) mocht er iemand mee. Ik had mijn vriend in de auto laten wachten maar tijdens het prikken zei die vrouw ‘goh hij had wel mee naar binnen gemogen’ maarja in de brief stond toch echt dat het niet mocht.. :+

Ik ben helaas dezelfde avond na de prik goed ziek geweest. Heb de hele avond liggen rillen als een rietje, geen eetlust, verminderde spierkracht en zag blijkbaar goed bleek. ‘S nachts ook in een soort intense beleving (was geen droom te noemen dit) liggen woelen in bed en daarna hoofdpijn. Vroeg me echt af hoe ik de dag erna ging werken maar toen was ik er weer helemaal bovenop gelukkig nadat ik de laatste 3 uurtjes nog wel normaal heb kunnen slapen :=

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:02

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:03

Kom ik weer aan met AZ :(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:03

ja idd en ik met Janssen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:04

Alles ging zo soepel vanmorgen met prikken. Vervolgens zegt Hans van bij de stoeltjes "je mag al naar huis hoor". Die hield de tijd duidelijk beter in het oog. Ok, maar als het regent blijf ik nog even zitten .. "het is droog buiten". Nou Hans het was helemaal niet droog buiten! En ik ben ook niet waterafstotend geworden, dus ik ben diep teleurgesteld -O-

Mijn vriend mocht hier zonder problemen gewoon mee naar binnen. Qua prikgebeuren kan ik prima alleen, maar ivm een overlijden zondagnacht ben ik behoorlijk van slag, dus wilde daar niet alleen staan en in janken uitbarsten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:15

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:19

Klopt Tienus, maakt ook niet zoveel uit, ben allang blij dat er vaccins zijn.
Eerste AZ en tweede Pfizer was nog beter geweest maar ik verwacht dat in ieder geval de griepprik groep en andere kwetsbaren volgend voorjaar of dit najaar alsnog een extra booster krijgen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:23

Ik twijfel nogal of mijn klachten van mijn aandoening komen of van vaccinatie. Alleen die dikke bult en pijnlijk arm is duidelijk :') Maar niet verrassend voor mij, want ik kreeg zelfs zwelling van dry needling

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:34

bigone schreef:
Klopt Tienus, maakt ook niet zoveel uit, ben allang blij dat er vaccins zijn.
Eerste AZ en tweede Pfizer was nog beter geweest maar ik verwacht dat in ieder geval de griepprik groep en andere kwetsbaren volgend voorjaar of dit najaar alsnog een extra booster krijgen.

Ik gok op dit tijdsverloop. Lijkt me wel logisch.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 11:14

Ondanks dat ik het wat spannend vond, stelde het niets voor hoor!
Ik heb dan ook geen prikangst of iets dergelijks, maar heb tot nu toe het geluk dat ik zeer weinig geprikt ben.

Ik ben overigens met Pfizer geprikt :) .

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:01

idinn schreef:
Alles ging zo soepel vanmorgen met prikken. Vervolgens zegt Hans van bij de stoeltjes "je mag al naar huis hoor". Die hield de tijd duidelijk beter in het oog. Ok, maar als het regent blijf ik nog even zitten .. "het is droog buiten". Nou Hans het was helemaal niet droog buiten! En ik ben ook niet waterafstotend geworden, dus ik ben diep teleurgesteld -O-

Haha mooi verhaal! :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:38

Ik heb wel medelijden met iedereen die ik vandaag weer aan mijn Janssen balie heb staan die soms zelf in tranen staan van de angst, maar bewust voor Janssen kiezen omdat het dan maar 1 prik is. En dan nu moeten ze misschien toch nog een keer.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:04

Net mijn eerste prik gekregen. pfizer. Hij zit er nu 1,5 uur in en heb nog geen last gelukkig.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:09

tienus63 schreef:
mRNA-vaccins bieden mogelijk jarenlang bescherming.

https://nos.nl/l/2387143#UPDATE-container-54154974

*\o/* *\o/*

Heel blij mee als dit nu gewoon klopt! Ik zag er al zo tegenop om straks elk jaar te moeten! Al was ik misschien volgend jaar niet weer gegaan. Elke jaar Pfizer of Moderna in laten spuiten heb ik nog niet zo heel veel vertrouwen in! Komt nog wel , maar nu zegt mijn gevoel van nee niet doen. Niet dat ik het vaccin niet vertrouw , maar mijn onderbuik gevoel zegt dat dat voor mij wat te spannend gaat worden. Dus als dit een aantal jaar zo zou kunnen zou dit voor mij een hele opluchting zijn!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:10

Juttertje88 schreef:
Net mijn eerste prik gekregen. pfizer. Hij zit er nu 1,5 uur in en heb nog geen last gelukkig.

Dat kan nog komen. Hier kwam het ongeveer 7 uur laten opzetten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:02

Ik ben trouwens wel benieuwd, wat vinden jullie hiervan?

https://nos.nl/artikel/2387267-de-ethis ... n-kinderen

Over het enten van 12+'ers met Pfizer en de risico-analyse etc daaromheen :j. Met name het 'Artsencollectief' wordt genoemd, maar volgens mij is deze instantie niet echt betrouwbaar of op zijn minst bekijken ze alles zeer eenzijdig (zie hier).