Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Wat ik bedoel te zeggen is dat het anders formuleren eenogisch gevolg is.
Als je klas niet luistert naar "werk rustig" is de volgende stap "jullie mogen niks meer zeggen". Dan moet je dus naar iets start, ook al zorgt dat er ook voor dat Pietje Klaasje geen uitleg meer kan geven.
Sizzle schreef:Overigens vertelde een collega dat haar zus nu ‚gewoon‘ een jaar op wereldreis is (nu in Z-Amerika) en daar eigenlijk verdacht weinig covid hinder van ondervindt.
Nu kun je daar van alles van vinden maar ik blijf het krom vinden dat al die beperkingdregels in feite irrelevant zijn als je op vakantie gaat.
Electra63 schreef:purny schreef:Het is al een lange tijd dat iedere keer dat maandje eraan vast word geplakt. En ik vind het nu gewoon genoeg, met mij heel veel andere mensen.
Mensen zijn het zat, zien geen perspectief meer.
Ik ben het ook zat.
Ons hele gezin heeft Corona gehad (op 1 dochter na).
Terwijl ik ook alleen maar mijn kinderen zie.
Maar ik hou mij aan de regels, omdat ik de problemen in de zorg van zeer dichtbij ken.
Ik geloof in de expertise van de OMT-leden en ik begrijp dat er fouten worden gemaakt omdat het een hele nieuwe situatie is.
Ik vind het erg voor de horeca, de winkeliers en de kappers en andere mensen die getroffen zijn.
Maar ik vind sommigen ook zeuren en ontevreden.
Zeker als je gewoon nog je werkt hebt.
Het is k.ut, maar accepteer het en maak er wat van.
Ga na of voor je werk wandelen, met bijvoorbeeld een vriendin, je hond uitlaten of naar je paard. Zeker met dit weer.
Sizzle schreef:Loretta, er zijn niet weinig gevallen, maar ze ondervind blijkbaar weinig restricties overal.
Electra63 schreef:De cijfers van het aantal besmettingen, ondanks de besmettelijke Britse variant, zijn toch flink gedaald?
Dus de maatregelen lijken te helpen.
Vayo schreef:Sec. dat is idd een andere link. Maar de pagina´s die ik laat zien van de rijksoverheid zeggen duidelijk dat het niet mag.
Duopenotti, ik maak geen regels zelf. Ik heb ze letterlijk overgenomen van rijksoverheid. Het laat enkel zien hoe krom en onduidelijk de regels nu eigenlijk zijn. Het gaat niet om enkel dit, maar een opeenstapeling van. Ik voel me door al die regels enorm geïsoleerd.
En dan zeggen ´het is zo zwaar´ vind ik een ontzettend nare opmerking die mij enorm raakt. Vooral die smiley. Ja ik vind het verschrikkelijk zwaar. Dat mag je best weten. Ik zit er nu gewoon om te huilen. Die buurvrouw was de eerste die ik in 4 weken gezien heb. Ik kom nauwelijks de dagen nog door, voel me doodongelukkig en die isolatie is voor mij echt de druppel bovenop hoe ik me al voelde waardoor ik het totaal niet meer zie zitten.
Citaat:Alles in groepsverband: maximaal 2 personen
Buiten de eigen woning
Buiten de eigen woning geldt dat maximaal 2 personen in groepsverband ergens heen mogen gaan of iets mogen ondernemen. Kinderen tot en met 12 jaar tellen hierbij niet mee.
Winged schreef:Electra63 schreef:De cijfers van het aantal besmettingen, ondanks de besmettelijke Britse variant, zijn toch flink gedaald?
Dus de maatregelen lijken te helpen.
Het daalde maar de britse variant neemt de overheid en daarom stabiliseert het / kan het toenemen.
De komende dagen zullen de uitslagen niet betrouwbaar zijn in daling/stijging vanwege het weer. We zullen volgende week wel zien wat de status is.
996981 schreef:Winged schreef:
Het daalde maar de britse variant neemt de overheid en daarom stabiliseert het / kan het toenemen.
De komende dagen zullen de uitslagen niet betrouwbaar zijn in daling/stijging vanwege het weer. We zullen volgende week wel zien wat de status is.
Nee, ze schatten dat de Britse variant de overhand gaat nemen.
Winged schreef:996981 schreef:
Nee, ze schatten dat de Britse variant de overhand gaat nemen.
Zie je wat er achter de / staat? 'Kan het toenemen'
Daarmee staat of valt het ook in hoeverre men zich aan de maatregelen blijft houden.
Loretta schreef:Wat helpen alle maatregelen nu tegen mutaties als je dit bekijkt.
https://www.schiphol.nl/nl/aankomst/
Elke mutatie wordt razendsnel over de wereld verspreid. Ondertussen maken mensen zich kwaad op anderen die zich niet aan een onzinregeltje houden waarmee je niemand kunt besmetten.
Met al het geklungel wordt de kans steeds groter dat we hier nog wel een jaar in zitten.
Daarom raad ik iedereen aan om zelf met gezond verstand de situatie te bekijken. Zelf doe ik er alles aan om verspreiding van het virus te vermijden. Maar daarvoor houd ik me niet altijd aan de regels van de overheid. Ik maak continu een afweging tussen besmettingsrisico, pakkans en het boetebedrag. Ik denk ook dat het goed is dat we elkaar helpen door het delen van kennis. Bijvoorbeeld hoe het virus zich verspreid. Maar ook eventueel waar de meeste politiecontroles zijn.
Citaat:Daarom raad ik iedereen aan om zelf met gezond verstand de situatie te bekijken. Zelf doe ik er alles aan om verspreiding van het virus te vermijden. Maar daarvoor houd ik me niet altijd aan de regels van de overheid. Ik maak continu een afweging tussen besmettingsrisico, pakkans en het boetebedrag. Ik denk ook dat het goed is dat we elkaar helpen door het delen van kennis. Bijvoorbeeld hoe het virus zich verspreid. Maar ook eventueel waar de meeste politiecontroles zijn.
Loretta schreef:Wat helpen alle maatregelen nu tegen mutaties als je dit bekijkt.
https://www.schiphol.nl/nl/aankomst/
Citaat:Ik vind die buiten regel trouwens ook krom hoor. Buiten is de kans op besmetting minimaal, zeker als er een windje staat. Normaal wandelde ik wekelijks met mijn zusje en moeder samen. Maar dat mag nu al heel lang niet
996981 schreef:Met een populatie van 2273 positieve tests, een betrouwbaarheidsniveau van 95% en een foutmarge van 2% zou de steekproef uit 1168 tests moeten bestaan.
In Nederland worden nu alle maatregelen gebaseerd op 200 steekproeven... de betrouwbaarheid van het rekenmodel/de schatting is dus echt zeer twijfelachtig als je het mij vraagt...
[ [url=m/GtDP3r.png]Afbeelding[/url] ]