Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:50

Vjestagirl schreef:
M'n trainer vroeg vandaag of ik goede progress foto's van mezelf had voor zijn nieuwe site. Dus de tweede foto heb ik vandaag maar eventjes gemaakt. Ben er toch wel erg trots op :D

[ [url=m/e1rna1.jpg]Afbeelding[/url] ]
17-03-2022

[ [url=m/42XymT.jpg]Afbeelding[/url] ]
03-01-2023

Wauw wat goed! Knap gedaan!

Sharani

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:34

Wat een prachtig resultaat Vjestagirl!

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 08:13

Wauw vjestagirl, heel erg knap!

Nog een maand wachten op de arts en nu in ene duurt het laaang ik wil de waardes van mijn bloed weten. Wie weet houd ik mijzelf enorm voor de gek of krijg ik dan eindelijk het moment dat ik snap waarom het allemaal niet lukt.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 09:26

tirzasarah10 schreef:
Wauw vjestagirl, heel erg knap!

Nog een maand wachten op de arts en nu in ene duurt het laaang ik wil de waardes van mijn bloed weten. Wie weet houd ik mijzelf enorm voor de gek of krijg ik dan eindelijk het moment dat ik snap waarom het allemaal niet lukt.

Op welke arts moet je nog een maand wachten? Bloedwaarden kunnen toch al wel eerder worden vastgesteld via een bloedafname via de huisarts, of moet er iets heel specifieks geprikt worden?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:50

Heel knap inderdaad Vjestagirl :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:55

Meh, op de weegschaal durven staan. Confronterend. Maar niet zo erg als een sportmaatje van me: die was 8 kg aangekomen in december. :+

Gewoon weer doorgaan bij mij, niks onoverkomelijks.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:02

8 kg in 1 maand? Hoe dan? :wow:

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:04

Roosch schreef:
Meh, op de weegschaal durven staan. Confronterend. Maar niet zo erg als een sportmaatje van me: die was 8 kg aangekomen in december. :+

Gewoon weer doorgaan bij mij, niks onoverkomelijks.

Dan vraag ik me echt af wat je gedaan hebt hoor. 8kg aankomen in een maand? Dat is bijna onmogelijk... Er vanuit gaande dat ze zeggen dat een kilo aankomen gelijk staat aan +/- 7.700 extra kcal. Dan zou hij/zij ruim 60.000 kcal teveel hebben moeten gegeten in de decembermaand :Y) :=

Fijn dat het bij jou dan "meeviel" :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:13

Ja ik vroeg het me ook af, ik heb mezelf ook aardig laten gaan maat 8 kg haal ik godzijdank bij lange na niet. Of december was bij m'n sportmaatje net wat langer dan de mijne. :))

Dan valt het gelukkig mee bij mij. :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:01

@Sharani, goed dat je met de feestdagen maat hebt kunnen houden. Dat is wel echt iets wat je moet leren, maar later zo logisch voelt.

@Kosseh, 2 januari voelt voor mij ook altijd nog als deel van de feestdagen. 1 januari is te kort om bij te komen :') Dus dan mag je ook best nog wat lekkers nemen en ervan genieten.

@Yenni, ik maak wel eens simpele rendang met bloemkoolrijst. Wat eigenlijk helemaal geen rendang is. Bloemkoolrijst, boemboem pakje rendang, gehakt, kokosmelk. Paar minuten klaar.

@Vjestagirl, wat een resultaat! Mag je ook heel terecht trots op zijn. Mooi ook die eerste foto met handdoek om je haar :D Wat voor coach heb je?

Doet me eraan denken dat ik mijn man even moet vragen om foto te maken. Dan kan ik progress bijhouden. In het verleden ook gedaan en is best heel leerzaam. Zo heb ik twee foto's van mezelf waarbij ik allebei 83 kg weeg, maar zit 6 jaar en heel veel uren in de sportschool tussen. Waardoor ik op beide een totaal ander figuur heb. Laat maar weer zien dat de weegschaal lang niet alles zegt!

@EmptyWords, wandelen is heerlijk, zeker met hond. En zo laagdrempelig. Nieuwe routes en gebieden ontdekken is ook zo leuk. Dus dat moet vast goed komen!

@MuSLi, veel plezier met je nieuwe werk! En geen kantine is wel echt een voordeel. Als ik op kantoor werk is de kantine en alle eten dichtbij te koop wel heel verleidelijk namelijk. Zeker gezien de kantine bij ons ook geen drol kost en je voor 1 euro een luxe belegd broodje hebt.

@Claudia, jouw avondeten klinkt ook erg lekker!

@tirzasarah, vervelend dat je zo lang moet wachten. Waarvoor en waarom ga je laten testen?

@Roosch, gelukkig hebben anderen het altijd erger :+ 8kg in een maand is wel heeeel veel. Dan zijn er vast ook heel wat warme chocomelk en alcoholische drankjes doorgegaan om daar aan te kunnen komen.

Ik vind de eerste dagen altijd lastig als ik weer oplet. Op één of andere manier ben ik dan altijd eerst weer vergeten wat ik ook alweer eet als ik op mijn eten let en blijf ik hangen in de makkelijke en slechtere keuzes.. Maar zal eens terugkijken in MFP wat ik eerder altijd at en dan boodschappenlijstje aanvullen voor komend weekend.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:02

Iemand belang bij een instapmodel smartwatch om te kijken of het iets is voor haar?

Mijn Samsung active mag weg voor 75. Onlangs nog onder andere nieuwe batterij ingezet door Samsung maar ik merk dat ik me eraan stoor dat ie relatief gezien kort mee gaat. Stuur maar een pb!

Daarom nu dus ook failliet want ik heb een Garmin besteld. :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:28

Hoe lang gaat bij jou de Samsung mee Roos?
Ik heb de watch 4 en heb echt alles behalve Bluetooth uitgezet en nu gaat hij 3 dgn mee op de batterij besparende modus.
Indd wel erg kort want de fitbit ging zeker een week mee.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:31

1,5 dag ongeveer. Had bij Samsung gecheckt wat de normale duur zou zijn en dat komt overeen. Ze gaf ook aan dat andere smartwatches van Samsung dezelfde batterijduur hadden ongeveer dus heb m'n conclusies getrokken en ben overgestapt naar Garmin.

Verder was ik wel heel tevreden over mijn watch!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:35

1,5 dag is wel kort! Ik kan met mijn Fitbit Versa zo’n week als ik veel workouts track. Heb wel alle notificaties uit staan.
Met geen workouts red ik 1,5 week makkelijk.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:54

Welke Garmin heb je besteld? Ik heb de fenix 6s en ben daar erg tevreden over.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:05

Ik heb de Garmin Venu 2s besteld, vond een mooie deal in de Puntenwinkel van ING. Ben erg benieuwd.

Zijn verdorie fikse prijzen allemaal, je mot er wat voor over hebben wil je actief bezig zijn en dus hopelijk afvallen. :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:09

Die heeft mijn dochter, hij bevalt haar erg goed en de batterij gaat lang mee.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:10

Oh dat is top, dat geeft de burger moed! Nu geduld hebben tot ie binnen is, das lastiger.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:08

Tot nu toe vind ik alles van Garmin top! :j en heb toch al flink wat producten van Garmin gehad ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:11

Meelezer: Garmin is hier ook favoriet. Fitbit heeft het 1,5 jaar volgehouden. Mijn Garmin heb ik in april 3 jaar. En nog steeds blij mee :D

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:13

ik heb ook een garmin (venu sq)! Erg blij mij in het sporten/dagelijkse dingen.

Zijn hier mensen die begonnen zijn met hardlopen? Welke app/trainingsschema gebruiken jullie?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:21

Ik loop al ff, maar ben ooit begonnen met start to run.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:30

Hier voorheen ooit begonnen met rennen met Evy... Jaaaaaren terug ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:41

Winged schreef:
Meelezer: Garmin is hier ook favoriet. Fitbit heeft het 1,5 jaar volgehouden. Mijn Garmin heb ik in april 3 jaar. En nog steeds blij mee :D

Oh fijn! Kan niet wachten tot ie binnen is.

M'n samsung ook verkocht aan een vriendin toen we vanavond gingen uit eten. Lekker gegeten maar dat moet er toch weer af gesport worden ben ik bang. :o

Hopelijk binnenkort weer helemaal goed on track.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 00:29

Aight, ik heb nooit met een schema opgebouwdmaar zelf gevoeld wat ik kon.
Dit keer begonnen met 30seconden en dan 2 min rust, door m'n enkelblessure. Tijd van rennen steeds langer gemaakt. De 2 min rust heel lang aangehouden, om te kijken of ik ergens pijn voelde. Toen ik 1,5 km aan een stuk kon rennen de 2 min naar 1 min gebracht. Hierna wilde ik kijken of ik het stuk rennen weer kon uitbreiden, maar helaas speeld m'n blessure weer op..
Basketbal was toch nog te veel, dus nu ren ik helemaal niet meer :(
Voor m'n blessure had ik als doel 5km in 30 min. Dat haalde ik op een gegeven moment met snelle interval. Daarna op een rustiger tempo gaan kijken of ik het kon halen op een constant tempo, dat lukte eigenlijk in 1 keer. Vanuit daar de afstand gaan opbouwen, elke keer net iets verder proberen te komen.

Wat een leuk cadeautje voor je zelf Roosch! Weet je wanneer die komt?

Linoleum, gek is dat hé. Ik heb ook foto's waar ik het zelfde op weeg, maar heel anders er uit ziet. Dacht altijd dat ik krachttraining, wat ik sinds 2,5 jaar doe, niet kon zien aan m'n lichaam. Als ik dan een foto's vergelijk met die uit 2018/2019 zie je het toch wel.

Vandaag bench press gedaan, voel het nu al haha. Die oefening durf ik alleen als het rustig is (niemand anders) in die hoek, dus doe ik niet heel vaak. M'n doel is dat ik het dit jaar leer met goede vorm. Nu nog zwaber armen die niet tegelijk gaan.

Heeft er iemand een Insta account waar die z'n voortgang bij houd? Of z'n sport daar op deelt? Zou dat wel leuk vinden om ook te volgen.
Ik probeer het, maar merk dat ik het toch spannend vind om er iets op te plaatsen als het minder gaat. Daardoor staat er soms tijden niks, terwijl ik het juist als een soort tijdlijn voor mezelf wil gebruiken. @terug_naar_fit_en_gezond ben ik, voor de gene die het leuk vinden