Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shiloh schreef:Zuid Africa heeft net aangekondigd vanaf 18 maart geen vluchten uit risico landen te (heb geen bron. Dat verteld mijn zus). Waaronder Nederland. Mijn zus, zwager en nichtje zijn daar al een paar weken bij familie. Zouden eigenlijk volgende week pas terug komen.
Wordt dus spannend. Ze hadden vandaag al met klm contact gehad, maar eerste mogelijkheid was vrijdag. Voor deze maatregel dus te laat.
Wat een gedoe overal zeg. Niet dat ik daarmee zeg dat het overdreven is, want ik vind de maatregelen goed. Maar het is wel een gedoe. Hopelijk kunnen ze via de ambassade of zo toch snel terugkomst regelen.
karuna schreef:Druifhoe gaat het met die persoon nu?
Ik zwabber nog steeds met koortsvlagen al worden die steeds milder. Wel gister uitgevonden dat het bedrijf waarmee ik gesproken heb toen is gesloten inmiddels ivm teveel besmettingen.niet echt een fijne gedachte. Kans op besmetting is dus wel reeel.
Ik heb geen idee of je na besmetting meteen heel ziek wordt of dat het ook na langere tijd opeens erger kan worden? Daar hoor je niks over.
Verder heb ik een slechte film gevoel.
Ymor schreef:Echt het niveau van sommige mensen. Sportclubs moeten sluiten. En dan krijg je de vraag of een hondenclub ook moet sluiten? Hondensport=sport=sportclub=sluiten. Zelfde voor paardensport. Hoe moeilijk kan het zijn.
StonedRomy schreef:Echwel schreef:Waarim zou je het risico wullen nemen naar de dierenarts te gaan voor een enting
Ook kennelhoest enz kan best een maand later.
Vaak toch wel langer werkzaam
Ik neem het risico niet
Ik ga wel het risico moeten nemen. Hond in herplaatsing waarvan de entingen niet in orde zijn. Voordat ze herplaatst wordt, moet dit wel in orde zijn.
PSvanLot schreef:karuna schreef:Druifhoe gaat het met die persoon nu?
Ik zwabber nog steeds met koortsvlagen al worden die steeds milder. Wel gister uitgevonden dat het bedrijf waarmee ik gesproken heb toen is gesloten inmiddels ivm teveel besmettingen.niet echt een fijne gedachte. Kans op besmetting is dus wel reeel.
Ik heb geen idee of je na besmetting meteen heel ziek wordt of dat het ook na langere tijd opeens erger kan worden? Daar hoor je niks over.
Verder heb ik een slechte film gevoel.
Ga je nu dan wel in vrijwillige quarantaine of is dat nog steeds niet aan de orde?
Je hebt al zoveel verschillende scenario's benoemd in de afgelopen dagen...
Teveel besmettingen, van corona?
Barbet schreef:Ymor schreef:Echt het niveau van sommige mensen. Sportclubs moeten sluiten. En dan krijg je de vraag of een hondenclub ook moet sluiten? Hondensport=sport=sportclub=sluiten. Zelfde voor paardensport. Hoe moeilijk kan het zijn.
Nou zo raar is die vraag niet, hoor.
Tot nu toe is de hondenschool dus niet gesloten en gaan de lessen gewoon door.
Maar jij bent blijkbaar het zonnetje in huis.
Barbet schreef:Ymor schreef:Echt het niveau van sommige mensen. Sportclubs moeten sluiten. En dan krijg je de vraag of een hondenclub ook moet sluiten? Hondensport=sport=sportclub=sluiten. Zelfde voor paardensport. Hoe moeilijk kan het zijn.
bigone schreef:Karuna, met jouw slechte longen en vatbaarheid voor ontstekingen was je er zeer waarschijnlijk allang niet meer geweest in je Corona had gehad want je bent al vanaf het begin van dit topic ziek .Dus maak je niet druk, ziek uit en hou op je zorgen te maken.
mvdende schreef:Dit soort gevallen dus.
Kijk, voor mij persoonlijk is er (nog) niets aan de hand.
Lepto en Kennelhoest hoeven inderdaad niet persé in de juiste maand geënt, maar Rabiës en DHP moeten dat wel.
Er zullen genoeg honden in Nederland rondlopen die deze maand geënt zouden moeten worden / hebben zijn geweest. Kijk alleen maar naar de pupjes die nu allemaal geënt moeten worden en dat moet dan nog op 6,9 en 12 weken....
Ik geef alleen maar aan wat ik zou doen als Skip in maart vitale entingen zou moeten hebben.
En ja, een verlopen DHP moet opnieuw gezet worden en dat zijn minimaal 2 entingen. De Rabiës is maar één prik, maar indien die verlopen is, geld er weer een wachttijd van 21 dagen voordat je naar het buitenland mag, deze wachttijd heb je niet als de hond optijd opnieuw rabiës geënt wordt.
Air schreef:bigone schreef:Karuna, met jouw slechte longen en vatbaarheid voor ontstekingen was je er zeer waarschijnlijk allang niet meer geweest in je Corona had gehad want je bent al vanaf het begin van dit topic ziek .Dus maak je niet druk, ziek uit en hou op je zorgen te maken.
Nou kan ook wel wat minder, topic is past een paar dagen oud.
En als je in de risicogroep valt zegt het niet meteen dat je er dood aan gaat. En vice versa, kijk naar de 16 jarige jongen die op de IC ligt.
karuna schreef:PSvanLot schreef:
Ga je nu dan wel in vrijwillige quarantaine of is dat nog steeds niet aan de orde?
Je hebt al zoveel verschillende scenario's benoemd in de afgelopen dagen...
Teveel besmettingen, van corona?
Ja teveel corona en ja ik zit al dagen braaf binnen thuis.Vorige week een keer "boodschappen" gedaan volgens de regels maar al twee weken niet in de buurt van mensen geweest verder. Behalve artsen en apotheek
Citaat:Lijst met vitale beroepen
o Zorg, inclusief productie en transport van medicijnen en medische hulpmiddelen.
o Leraren en personeel benodigd op school, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van
kinderen en examens
o Openbaar vervoer.
o Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten,
de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze
industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld
veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst.
o Transport van brandstoffen zoals kolen, olie, benzine en diesel, etcetera.
o Vervoer van afval en vuilnis.
o Kinderopvang.
o Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van
noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt.
o Continuïteit hulpverleningsdiensten (politie en defensie zijn reeds vitaal verklaard):
§ meldkamerprocessen
§ brandweerzorg
§ ambulance zorg
§ GHOR
§ crisisbeheersing van de veiligheidsregio’s
o Noodzakelijke overheidsprocessen (Rijk, provincie en gemeente) (betalen uitkeringen en
toeslagen, burgerzaken, consulaten en ambassades).
_Penotti schreef:Jenny21 schreef:Kan mij iemand, met bronvermelding, vertellen of je beide in cruciaal beroep werkzaam moet zijn voordat aanspraak kan maken op kinderopvang!?
Kan dit niet vinden.
Een reporter van het nieuws vertelde dit straks wel.
op zich toch logisch als 1 van de ouders thuis is.