3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:37

Welkom terug :)

Hier is het goed hoor. :j
Vandaag lekker wat paden wezen verkennen met Titane. Verder even een mealprep gedaan. En straks naar de bios met vriendlief. Lion King <3

Hier het resultaat van mn mealprep, totaal per ontbijt, lunch en diner 1325 kcal:
Afbeelding

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:41

Zoooooo dat ziet er goed uit zeg!!!! Wat zit er in de bovenste bakjes? De middelste en onderste herken ik wel, maar boven kan ik niet helemaal goed zien :\

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:21

Castilja schreef:
Zoooooo dat ziet er goed uit zeg!!!! Wat zit er in de bovenste bakjes? De middelste en onderste herken ik wel, maar boven kan ik niet helemaal goed zien :

Dat is rijst met een mix van paprika en wortel en blokjes tofu in sweet chilisaus :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:11

Ziet er goed uit Dilan :j

Ik vind mealpreppen zo lastig. Ik heb deze week de hele week avonddienst en eet dus op mijn werk, en als ik gister nou even een uurtje bezig was geweest met koken had ik niet elke middag in de keuken hoeven staan om eten te regelen.. :roll:

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:34

Mealpreppen doe ik ook niet. Het eten gaat me echt tegenstaan als het al in voren klaargemaakt is. Ik weet dat het tussen m’n oren zit, maar doe het daarom toch niet. En gelukkig red ik mij ook prima zonder.
Wel maak ik elke week een planning van m’n maaltijden. Hoef ik daar niet meer over na te denken en dat scheelt wel al heel veel.

Van weekend heerlijk genoten, terrasjes, donuts, pizza. Ik klaag niet! Nu even drie dagen netjes eten voor m’n vakantie begint. Donderdag t/m zondag gaat heel slecht worden ivm festival. En ik ga er van genieten!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:42

Ik doe het vaak als mijn vriend avonddienst heeft :)
Dan eet ik toch alleen en ondat ik vaak pas om 20u thuis ben, vind ik het makkelijk om dan al eten klaar te hebben staan

Als mn vriend ochtenddienst heeft, prep ik vaak alleen lunch, dan eten we samen als ik thuis kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:52

Ja snap ik hoor, ik zie het nut er ook echt wel van in. Maar het gaat mij idd tegenstaan om dingen te eten als ik al weet wat het gaat worden, ik bedenk het liever op de dag zelf, hoe dom dat ook is :+

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:53

Ziet er goed uit Dilan!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 14:33

Ik vind het soms handig. Maar heb geen hekel aan koken.
Ik ben de eerste 9 kg kwijt en dat motiveert me enorm.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:03

Ik begin altijd aan het begin van het schooljaar heel braaf met mealpreppen (iedere dag van 9 tot 6 les in een andere stad, dus zou anders heel laat eten) maar op een gegeven moment ben ik er weer klaar mee en stop ik met preppen :')
Eten gaat tot nu toe goed, vergiste me wel even in de kh in quinoa waardoor ik nu de 70 gram max niet meer haal, maar goed. Er zijn ergere dingen.
Lijst:
Ontbijt: 3 KH arme crackers met light mozzarella, tomaat en wat pesto
Tussendoor: 3 KH arme crackers met vegetarische filet americain, 40 gram proteine kwark
Lunch: 75 Gram guinoa met een halve avocado en 2 roma tomaten
Tussendoor: Babybel kaasje, straks nog 200 gram kwark
Avondeten: 200 Gram vegetarische indische balletjes, soort zelfgemaakte groentebouillon met sperziebonen en cannelinibonen
Avond: Ik denk komkommer met tzatziki en nog wat kwark

Heb me vanmiddag ingeschreven bij een Leidse Studentensportschool, ze bieden 65 verschillende lessen aan en gebruik van de fitnesszaal. Heb een maand abonnement genomen dus kan flink gaan beuken daar *\o/* Straks om 17:00 eerste lesje bootcamp!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:04

Castilja, goed gedaan, motiverend waarschijnlijk :D

Dilan, ziet er erg goed uit!
Preppen lijkt me wel handig. Wanneer ik een job heb (fingers crossed met de sollicitatie gesprekken van de voorbije tijd) ga ik je voorbeeld voor een deel volgen. Voor op het werk zeker, veel handiger zo, moet je er niet meer aan denken. Anders zal het al snel iets kopen zijn, en dat kost geld en is vaak minder gezond.
En sowieso een lijstje met wat eten wanneer, helpt ook erg, ook voor inkopen.

Maag is gelukkig al een stuk beter. Maar even rustig aan gedaan. Nu terug lekker aan het sporten en terug op gezond eten aan het focussen. Gister avond gezellige filmavond gehad met vriend, maar met gezonde snacks.

Vandaag:
O: thee
L: champignon ragout met courgette spaghetti.
T: bulletproof koffie met stukje chocolade
A: crackers met cheddar, kommetje notenmix, Griekse yoghurt, frambozen.

B: half uur pilates.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 07:20

Weet je al of je je baan hebt @Aria?

Ik ben eindelijk de eerste kilo kwijt :D het heeft even geduurd, maar toch

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:22

Hoi dames,

Ik ben begonnen bij pagina 1 met lezen dus heb nog even te gaan!
Al heel veel opgestoken, super interessant en leuk om mee te lezen.

Na twee prachtige kinderen in korte tijd ben ik toch best wel wat aan de zware kant. Momenteel weeg ik 84 kilo bij 1,74. Voor nu is mijn streefgewicht 75 kilo maar zou uiteindelijk naar de 70 kilo toe willen.

Ik heb de calculator uit de OP gebruikt alleen zit ik er erg in twijfel over mijn bewegingsniveau, ik begreep dat dat al gauw overschat word Haha.
Ik sport niet maar ben eigenlijk wel altijd op de been. Ik doe dagelijks 20-30 min buikspieroefeningen om mijn diastase te verkleinen, fiets regelmatig (met of zonder kinderen), doe bijna alles te voet (alleen grote boodschappen met de auto) en ren wel 10x per dag de trap op en af :')

Ik heb Chronisch pijnsyndroom dus ik heb ook wel eens slechte dagen en dan lig ik voornamelijk op de bank.
Wat kan ik nu het beste invullen qua activiteit niveau? Geen tot weinig of normaal?

Bij geen tot weinig is mijn bmr 1873 en moet ik 2248 kcal eten om op hetzelfde gewicht te blijven. Bij normaal is mijn bmr 1629 en op gewicht 1990.
Ik gebruik de app lifesum en die berekend bij geen tot weinig activiteit 1615 kcal en bij normaal 1720 kcal.
Ik vind dit zelf wat aan de lage kant, kan ik ervoor kiezen om erboven te gaan zitten en als ik geen resultaat zie dan zakken?

Sorry voor alle vragen := complete noobie op dit gebied

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:32

Bowena, ik zou uit gaan van wat via je BMR is berekend. Volgens mij heb je wel je gewicht en leeftijd ingevoerd bij die app, maar op de een of andere manier lijkt mij de waardes van je BMR beter. Je kunt het altijd even proberen; als je bij 1720 kcal heel veel trek hebt moet je het opschroeven. Nu moet ik wel zeggen dat ik meestal rond 1600 zit en dat prima trek, maar ik ben ook wat lichter dus heb ook minder nodig. :)
Misschien is het boek van Fajah Lourens goed om te lezen? Ik heb hem doorgenomen en heb mijn macro's (verdeling koolhydraten, vetten en eiwitten) naar haar voorbeeld berekend en dat bevalt erg goed. Succes!!!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 11:32

Geen probleem! Je BMR verandert echter niet door beweging, die is stabiel. Wat je hier opnoemt is de PAL waarde! En PAL is zeg maar wat je verbrandt per dag incl (een schatting van) beweging. BMR is wat je verbrandt als je plat op bed ligt zonder maar een vinger te bewegen: de energie die je lichaam nodig heeft om je lichaam draaiende te houden.

Als je twijfelt zou ik inderdaad wat hoger starten: als je dan niet afvalt (na 2 weken bijv) kan je altijd nog naar beneden afstellen. Liever eerst nog iets te veel eten dan meteen te weinig!
Laat het vooral afhangen van hoe veel je afvalt. 200-500 gram per week is heel normaal (maar meestal gaat het de eerste week/weken iets sneller).

Succes in ieder geval! Als je nog vragen hebt stel ze gerust, vind het al super fanatiek dat je het topic door gaat lezen! Ik snap ook best dat je niet 400 pagina`s gaat lezen (logisch!) dus als je dat straks zat bent dan kan je wellicht gericht zoeken op de reacties van Secricible hier in het topic, zij kon alles heel goed onderbouwen en uitleggen!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:56

Fleurtehuis, oh fijn dat je lichaam eindelijk in gang is. Hopelijk blijft het zo gaan.
Nee nog geen antwoord, maar verwacht dat ten vroegste volgende week. Maar volgende week opnieuw twee gesprekken voor andere jobs, dus ben benieuwd.

Bowena, allereerst welkom. lijkt met dat het bij normaal net hoger moet zijn dan bij geen tot weinig?
Hangt een beetje van je gegevens af, maar vermoed dat als je rond de 1700-1800kcal per dag je al een klein deficiet zult hebben zonder honger te voelen.
Lijkt me dat je activiteit eerder normaal is, want je bent best actief, op dagen pijn na.
Als je als qua eten voor een tijd bijhoudt weet je ongeveer hoeveel eten die calorieën ook daadwerkelijk zijn, in plaats van ze te onderschatten.
Door op te letten met verborgen suikers en vet in eten kun je vaak al een groot verschil maken trouwens.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:39

Lijstje van vandaag:
O: thee
L: soort pikante tomatensaus/soep met gepocheerde eieren, spek en ajuin.
T: koffie en een beetje zelfgemaakt ijs.
A: kom yoghurt met notenmix, lijnzaad, pompoen en pijnboompitten, frambozen.
T: gezouten pindanoten.

B: korte wandeling

Lijstje stelt niet veel voor, maar ook niet veel gedaan. Morgen probeer ik wat meer groen te eten, maar heb daarvoor al aan salade gedacht dus dat doe ik morgen voor lunch.
De warmte maakte me echt dof moet ik zeggen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 21:49

Aria_zz schreef:
Door op te letten met verborgen suikers en vet in eten kun je vaak al een groot verschil maken trouwens.

Kan je die uitleggen?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:50

Ooit in de eerste topics heb ik ook actief gepost. Maar toen ik dan eigenlijk een fulltime job met nog 2 andere job's combineerde, was ik zo actief dat ik vermagerde en kon eten wat ik wou :+
Maar mijn werksituatie is veranderd en zodus de kilo's ook..

Ik probeer zoveel mogelijk intermittent fastening toe te passen, maar vroeger reed ik 2 tot 3 paarden per dag, ging ik soms nog hardlopen, fulltime werk, ... Nu parttime "actief" werk en parttime bureaujob, 1 rijpaard die ondertussen al enkele maanden met een blessure staat. Ik ben vorige week wel eens gaan hardlopen sinds een jaar :+ maar de tijd en de fut ontbreekt me meestal
Dus ik wil graag weer meelezen en inspiratie opdoen hier!

En een lijstje voor vandaag:
O: Vithit drankje
L: Roggebrood met kaas, yoghurt
A: pasta pesto en een ijsje 8)7

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 22:11

IMANDRA schreef:
Aria_zz schreef:

Kan je die uitleggen?

bijvoorbeeld extra suiker die ze in tomatensaus doen, en in andere tomatensaus niet, terwijl je denkt pure tomatensaus te kopen.
Van vetten ken ik niet zoveel voorbeelden, maar sommige yoghurts zijn vetter dan andere.

Als je puur de calorieën telt maakt dat niet altijd uit, maar als je gezonder wil eten is het wel handig die toevoegingen minder in het eten te hebben, en meer puur natuur te eten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 22:39

Aria_zz schreef:
IMANDRA schreef:
Kan je die uitleggen?

bijvoorbeeld extra suiker die ze in tomatensaus doen, en in andere tomatensaus niet, terwijl je denkt pure tomatensaus te kopen.
Van vetten ken ik niet zoveel voorbeelden, maar sommige yoghurts zijn vetter dan andere.

Als je puur de calorieën telt maakt dat niet altijd uit, maar als je gezonder wil eten is het wel handig die toevoegingen minder in het eten te hebben, en meer puur natuur te eten.

Oké, als het maar duidelijk is dat die qua afvallen geen verschil maken als je op de kcal let haha.

En vettere yoghurt kan juist voordelig zijn, er zijn mensen die snel te weinig eten dus dan kunnen ze dmv die yoghurt meer kcal binnen krijgen tijdens het afvallen ^^

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 23:09

Absoluut! Ik bedoelde het meer als: weet wat je eet, want soms denk dat iets geen suiker bevat of weinig vet heeft, maar het dat net niet is.
Afhankelijk van wat je nodig hebt ja :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 06:49

Het is idd goed om je bewust te zijn van wat je precies eet :j
Al maakt voor het afvallen idd vooral de kcal balans uit. Helaas ken ik nog genoeg mensen die blijven volhouden dat hun overgewicht te wijten is aan koolhydraten :=

Hier gaat t deze week weer iets minder. Teveel zin in ijsjes met die warmte :')

En naar de huisarts geweest van de week ivm allerlei vage klachen. Punt 1 is dus dat er een nekwervel klem blijkt te zitten. Dus fysio hiervoor.

Het tweede, de uitslag van bloedprikken, was ik minder gerust over :=
Ik ben namelijk positief getest op allergie voor, komt ie: melk, hazelnoten, pinda, soja, tomaat, kabeljauw, kiwi en tarwe

Nu is het van belang om uit te gaan zoeken waar ik dus het meest last van heb :=

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 07:51

Jeetje. Dan blijft er ook niet veel over....
Ik ben een tijdje lactose intolerant geweest. Deed een uur over boodschappen.
Volgens mij adviseren ze een paar weken met alles te stoppen en dan 1 voor 1 terug brengen in je eten. FODMAP wordt ook veel genoemd, maar me nooit in verdiept.
Succes.
Ik ben een kilo aangekomen met die hitte. Maar ook niet ze strikt geweest. Ik moest ook werken in een oud bloedheet ziekenhuis terwijl het superdruk was. Geen pauzes enzo. Dus wat meer gegeten en ongezonder om op de been te blijven. Maar als het me vrij makkelijk lukt onder normale omstandigheden, kan ik nu ook weer opnieuw beginnen. Hier is het gelukkig afgekoeld nu.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 07:52

Mjah ik at al veganistisch, dus lactosevrij is niet zo'n probleem

Tarwe lijkt me vooral heel lastig haha

Met die warmte is het soms idd lastiger om op je voeding te letten. Had zelf gelukkig al maaltijden in bakjes staan. Had geen zin om te koken met de warmte :P