Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:45

Prikbeesten zijn dol op mij dus dat is niet heel handig inderdaad _O- Knooppunten zou wel handig zijn! Of parkeerplaatsen dat ik weet waar ik kan parkeren en van waaruit dan lopen. Ik heb het talent om altijd de verkeerde kant op te lopen _O-

Pfffff Polar maakt mij blij met een dode mus zeg. Koppel komoot, import routes. En daar blijft het bij. Ja er staat een route, maar mijn horloge kan er niks mee -O- Kan hem niet aanklikken, niet plannen, niet openen, niks -O- Grrrr

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:51

On the run, in bos/duin/wandelgebieden zijn vaak paaltjesroutes. In Noord-Holland heb je bijvoorbeeld https://www.natuurwegwijzer.nl waar je de uitgezette routes kunt bekijken en kunt zien hoe lang ze zijn en met welke kleur bordjes ze worden aangeduid ;) Ze zijn er in verschillende afstanden en op allerlei locaties, dus voor ieder wat wils...

Tip: als je daarna Googelt op de naam van de route kun je vaak ook nog wel ervaringen van personen vinden die de route al gelopen hebben, soms ook met foto's erbij. Zie je een beetje wat je kunt verwachten.

Ik neem aan dat dat in andere provincies niet anders is. Het is alleen eventjes zoeken naar waar je die routes bij elkaar hebt.
Laatst bijgewerkt door MuSLi op 16-08-21 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:52

Duinen van schoorl zijn veel wandelroutes door het duingebied die je ook gewoon kan hardlopen. Van 5km tm 20km. Alle routes zijn aanraders.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 16:36

Voor degenen die zijn gestart met hardlopen via een app; welke hebben jullie gebruikt?
Ik geloof dat Evy een bekende is, is dat ook een goede? Welke zouden jullie me aanraden?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 19:05

Couch to 5K vond ik wel prima

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 19:20

Goof schreef:
Voor degenen die zijn gestart met hardlopen via een app; welke hebben jullie gebruikt?
Ik geloof dat Evy een bekende is, is dat ook een goede? Welke zouden jullie me aanraden?

Geen app, maar op de Instagram van Viora staan schema's voor 5, 10 en 21,5 km, waarbij ik de 5 km echt heel fijn vond om na mijn klaplong en gekneusde ribben weer op te bouwen :j

Mijn reactie op de vaccinatie valt tot nu toe gelukkig mee :D
Niet hardgelopen, wel 20 km gefietst. :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:05

Vanmorgen een uitnodiging gekregen van mijn collega voor de 7 heuvelenloop, deluxe. In november, mooie stok achter de deur.

Gisteren even snel bijgelezen na 3 weken vakantie vieren. Vanaf nu probeer ik weer gezellig mee te doen

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:15

Ahh ja klopt musli. Ik vind het altijd lastig waar ik die routes kan vinden :o

Schoorl is een goede 0091! Daar ga ik misschien wel een dagje naartoe.

Goof ik zou ook start to run of couch to 5k doen. De laatste was een patiënt van mij ook heel tevreden over.

Fijn Dilan! Ik heb ook bijna geen reactie, behalve het gevoel alsof ik een mega blauwe plek heb op mijn arm.

Gaat de 7 heuvelenloop door dit jaar mama3? Die moet wel echt heel leuk zijn. En goede stok inderdaad.

Zo, ik heb lekker 6 km gelopen. Met blokjes op drempeltempo en wat rust tussendoor, maar het was heerlijk. Lekker tussen de regenbuien door, hoezo zomer >;)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:24

Mama3, ohh gaaf, de zeven heuvelenloop. Als die doorgaat wil ik die ook wel lopen :j

Ontherun, lekker rondje gelopen. De zomer is idd ver te zoeken.
Mijn arm doet ook wel zeer alsof ie helemaal blauw is ja :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:55

Dank voor de tips, ik ga ze bekijken!
Heb vandaag schoenen aangeschaft, dus als ik een fijne app kan vinden wil ik beginnen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 21:11

Zo, net hardlooptraining gedaan. Lekker intensief techniek / coördinatie en daarna interval blokken. Ik merk dat ik, hoewel ik het heerlijk vind om alleen te lopen, ik in een groep toch makkelijker mijn grenzen verleg en veel meer kan dan ik zelf denk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 22:22

Ik heb de 7 heuvelen ook gelopen, vond hem niet bijzonder en te druk, sorry.
De 7h nacht wel al een keer of drie met wat vriendinnen, die vond ik leuker en mooie sfeer zo in het donker.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 00:30

Goof schreef:

Een van de Couch to 5k apps. De mijne is in in de Google play store te vinden s je zoekt op C25K. Fijne app en opbouw vond ik zelf

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 07:24

Hier weer een vroeg rondje lopen.

Werd een intervaltraining met 3 minuten tempo, 1 minuut wandelen.

Eerste interval was even doorbijten, daarna ging het echt heel fijn :D

Afbeelding
Afbeelding
En foto's uploaden lukt blijkbaar weer :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 07:37

Goof schreef:

Ik ben heel blij met Trenara. Ik ben wel bevooroordeeld, is een klant van me.
Maar ik hou wel van de leuke berichtjes achteraf, de aanpassingen die makkelijk gemaakt kunnen worden in doelen en schema's, het feit dat het uit zichzelf aanpast als je een training niet of niet correct (of in mijn geval meestal: te veel) uitvoert, ... Sinds kort wordt ook fietsen en zwemmen meegenomen als 'alternatieve training', dus als je gaan zwemmen bent bv dan wordt je volgende training automatisch aangepast. Ik vind het fijn om daar zelf niet meer over na te hoeven denken.
Plus, ik loop meestal 's ochtends, en als ik een training staan heb en ik ben bv om 17u nog niet geweest krijg ik ook een pop-up met "vergeet je training niet" of iets in dat genre. Dat vind ik zelf wel fijn, ik merk dat dat werkt, stom genoeg.

Ik ga zelf hun "herstart"-programma testen als de enkel het houdt.

Intussen al 3 keer gaan "lopen", telkens dus minuutje lopen-minuutje wandelen. Eerst 13x, dan 14x en nu 17x. Wat een geloop hé :+
Als 't aan het einde van de week nog goed gaat denk ik dat ik de Trenara ga opstarten.

@Mama3: wat leuk! Die wil ik ooit ook weleens gaan lopen. Volgend jaar ofzo. Dan gaan er vast wel van jullie mee hé :+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:49

Fijn gaucho !
Mij lijkt het in een groep juist heel moeilijk lopen!
Zou bang zijn om niemand bij te houden.

Lekker rondje dilan snel zeg !

Toch goed bezig memuska !
Rustig opbouwen heb je toch de meeste baat bik denk ik zo!

Mijn rondje was echt kak vanochtend tenminste voor mijn gevoel.
Ik had al 10 km naar mijn werk gefietst (wel op ebike) en had niet in de gaten dat dat ook zwaar is als je daarna nog gaat hardlopen _O-

Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:21

IMAY1990 schreef:
Een van de Couch to 5k apps. De mijne is in in de Google play store te vinden s je zoekt op C25K. Fijne app en opbouw vond ik zelf

Ik heb inderdaad de C25K app gedownload en vanmiddag voor het eerst gelopen!
Ik vind het lastige van alleen lopen dat ik geen vergelijking of houvast heb. Ik denk namelijk dat ik te hard loop meteen, dus ik moet eens op zoek naar tempo's en snelheden voor starters.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:25

O wat een K utapp is me dat zeg die trenara. Nav jouw berichtjes memuska had ik hem heel blij gedownload om eens afwisseling te hebben van Garmin coach. Had het gratis proefabbo van een maand genomen en was bereid om 10 euro (!!!!) per maand te blijven betalen als het goed werkte.
Stel ik de app in: je eerste training kan enkel op de volgende maandag beginnen. Kreeg op geen enkele manier die naar voor geschoven en je raadt het al: het was net maandag. Dus meteen een week van je proef kwijt waarin je niks kan doen.
Vervolgens werkte de app voor geen meter. Trainingen bleven op ongelopen staan, ik kon nooit wat aanklikken en het liep continue vast.
En het is ook enkel een schema. Amper stats qua lopen.

10 euro per maand voor echt iets dat gewoon niet werkt. Tot zover mijn idee om eens lokaal te steunen.

Ik vind het echt waardeloos.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:26

Goof schreef:
IMAY1990 schreef:

Ik heb inderdaad de C25K app gedownload en vanmiddag voor het eerst gelopen!
Ik vind het lastige van alleen lopen dat ik geen vergelijking of houvast heb. Ik denk namelijk dat ik te hard loop meteen, dus ik moet eens op zoek naar tempo's en snelheden voor starters.

Op gevoel lopen! Je moet nog kunnen praten (mag wat moeite kosten maar het moet wel kunnen).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:49

poes schreef:
O wat een K utapp is me dat zeg die trenara. Nav jouw berichtjes memuska had ik hem heel blij gedownload om eens afwisseling te hebben van Garmin coach. Had het gratis proefabbo van een maand genomen en was bereid om 10 euro (!!!!) per maand te blijven betalen als het goed werkte.
Stel ik de app in: je eerste training kan enkel op de volgende maandag beginnen. Kreeg op geen enkele manier die naar voor geschoven en je raadt het al: het was net maandag. Dus meteen een week van je proef kwijt waarin je niks kan doen.
Vervolgens werkte de app voor geen meter. Trainingen bleven op ongelopen staan, ik kon nooit wat aanklikken en het liep continue vast.

10 euro per maand voor echt iets dat gewoon niet werkt. Tot zover mijn idee om eens lokaal te steunen.

Zou ook niks voor mij zijn, ik zie vaak op insta al die zogenaamd grappige berichtjes langskomen die trenara geeft na een training.. ik krijg er nogal stekels van.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:18

poes schreef:

Ik lees hier nog altijd mee, ook al kan ik niet meer lopen.

Ik ben wel een echte trenara-fan! Niet echt owv de berichtjes, maar gewoon omdat het goede schema's zijn. Het is inderdaad 'gewoon een schema', maar wel een goed schema! Ik heb er vorig jaar super veel plezier aan beleefd, de trainingen zijn leuk en afwisselend en het bleek dat ik toch veel mee kon dan ik dacht, mijn prestaties verbeterde zienderogen Het schema past zich ook aan als er een training minder goed ging of als je er een moest over slaan. Dus het komt voor die kleine prijs (je kan zelfs ook een gratis schema maken, maar dan wel met minder mogelijkheden) wel heel dicht bij een schema van een echte coach. De ontwikkelaars zijn ook altijd beschikbaar om vragen te beantwoorden.
De beginners-/opbouwschema's heb ik nog niet getest, maar ik ga dit 100% zeker doen wanneer ik weer ga starten na m'n zwangerschap.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:24

Ik heb vorig jaar een tijdje met Trenara geloopt en echt wel grote sprongen gemaakt toen in mijn looptijden en fitness :j Elke keer dacht ik: oh oliebol dit ga ik nooooit kunnen, maar ging altijd toch wel goed. Even lekker uit de comfortzone pushen dus met de snelheidstrainingen. Wel volgde ik niet alle trainingen en zeker niet op de door hun voorgeschreven dagen. Vond het te veel snelheidswerk en te weinig relaxte loopjes :j Ik heb nu nog steeds de app maar het komt er steeds niet echt van om hun schema's te blijven volgen, doe nu even lekker zelf m'n eigen ding wbt het hardlopen en dat gaat wel prima.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:49

Oh echt te snel Piekosjj? Ik moest juist zo ontzettend langzaam lopen dat ik eerder aan het snelwandelen was dan hardlopen := Kwam er ook niet mee overweg... Ik baalde zo dat nike geen schema optie meer heeft. Nu heb ik ondertussen alles van 5 naar 10 opbouwen, sneller op 5 en 10 en opbouwen halve. Van eentje heb ik vorig jaar ook feedback gekregen, dus ik pak voorlopig die maar weer op. En als ik naar een hele ooit kan opbouwen kijk ik dan wel weer verder _O-

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:33

Ja de langzame loopjes waren inderdaad suuuuper langzaam, dus daar volgde ik de snelheden niet :+ Ik volgde vnl de intervals/tempo runs en daar vond ik de trainingen goed uitgedacht, goede tempo's en elke keer wat anders dus goed voor de motivatie :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:40

Inderdaad, de tempo's die ik langs zie komen zijn erg laag.