Urona447 schreef:De ingreep voor een man is klein en bij een vrouw word het toch een operatie. Daarnaast is het financieel ook aantrekkelijker omdat een sterilisatie vaak niet verzekerd is en die kosten al snel rond de 2 a 3000 euro gaan lopen terwijl een man max 600 kwijt is.
Bij mij kostte het rond de 1500 euro en werd volledig vergoed door de verzekering (ik heb helemaal niet zo'n uitgebreide trouwens).
xApple schreef:In principe ben ik t met je eens maar ik kan niet tegen hormonen (dan word ik heel ziek,
Migraine en trombose dus echt levensgevaarlijk zeg maar) Terwijl ik niet te dik ben of rook dus dat is echt geen optie meer. Zon operatie kan weer een hormoon probleem aanvast zitten soms en dat risico durf ik echt niet te nemen, het gaat nu eindelijk goed na 15 jaar ellende in die hoek.
Bedoel je met 'zo'n operatie' de sterilisatie van de vrouw? Daar zitten geen hormoonproblemen aan vast. Dat gaat allemaal gewoon door, je menstruatie gaat gewoon door, de hele ellende. Alleen komt het eitje niet meer in de baarmoeder terecht.