Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:09

Vjestagirl schreef:
Cayenne schreef:
Jemig, wat een geld zeg!
En het is idd voor mannen een lichtere ingreep.

Jeetje, dit is blijkbaar best een groot ding in Amerika? :wow:
En mensen die ze ook echt als echte kids behandelen :=
https://www.youtube.com/watch?v=UL5EyOV_lvA

Oh man wat is dat ding eng!!! Alsof je een dood kind hebt

Er zijn dus ook mensen die een kind verloren hebben en hun overleden baby laten namaken en die ook echt als baby behandelen.
Ik snap dat het troost geeft, maar vind het ook een eng idee :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:10

Relaxed schreef:
Urona447 schreef:
De ingreep voor een man is klein en bij een vrouw word het toch een operatie. Daarnaast is het financieel ook aantrekkelijker omdat een sterilisatie vaak niet verzekerd is en die kosten al snel rond de 2 a 3000 euro gaan lopen terwijl een man max 600 kwijt is.

Wow... zo duur :wow: Belachelijk toch eigenlijk?

Volgens mij zwager voelde het een paar dagen alsof ie een trap in zijn kl*ten had gehad :+ Verder is het een veel lichtere ingreep voor mannen dan voor vrouwen.

Bij mij voelde het een paar dagen alsof ik een trap in mijn buik had gehad, het stelde gewoon weinig voor.
Ik weet niet, ik snap het verhaal van Apple ook wel, maar alle andere gevallen denk ik alleen maar dat ik de anticonceptie nooit aan een ander over zou laten.
Overigens is mijn operatie gewoon door de spaanse ziekenverzekering betaald.

Deri

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:05

Of het verzekerd is ligt ook aan het pakket wat je hebt. Ik heb mijn pakket veranderd als voorbereiding, het koste 1600 euro en 1400 daarvan werd vergoed.

Ik laat het liever niet aan een partner over. Hoe goed de relatie ook is, er kan altijd wat gebeuren en dan is het niet fijn als ik weer aan die verschrikkelijke pil moet.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:43

Urona447 schreef:
De ingreep voor een man is klein en bij een vrouw word het toch een operatie. Daarnaast is het financieel ook aantrekkelijker omdat een sterilisatie vaak niet verzekerd is en die kosten al snel rond de 2 a 3000 euro gaan lopen terwijl een man max 600 kwijt is.

Bij mij kostte het rond de 1500 euro en werd volledig vergoed door de verzekering (ik heb helemaal niet zo'n uitgebreide trouwens).

xApple schreef:
In principe ben ik t met je eens maar ik kan niet tegen hormonen (dan word ik heel ziek,
Migraine en trombose dus echt levensgevaarlijk zeg maar) Terwijl ik niet te dik ben of rook dus dat is echt geen optie meer. Zon operatie kan weer een hormoon probleem aanvast zitten soms en dat risico durf ik echt niet te nemen, het gaat nu eindelijk goed na 15 jaar ellende in die hoek.

Bedoel je met 'zo'n operatie' de sterilisatie van de vrouw? Daar zitten geen hormoonproblemen aan vast. Dat gaat allemaal gewoon door, je menstruatie gaat gewoon door, de hele ellende. Alleen komt het eitje niet meer in de baarmoeder terecht.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:54

Ik houd sterilisatie in mijn achterhoofd voor als ik 35+ ben. Na die leeftijd vind ik het al wat aan de oude kant voor kinderen, al wil ik ze nu nog helemaal niet.

Stond net wel een lollig exemplaar aan de deur. Een collectant van nog geen drie turven hoog "Ik kom voor de n...n....nee...neer... neerstichting." Normaal ben ik niet zo van de collectanten maar deze was zo geinig dat ik hem maar wat gegeven heb. Briljante zet van z'n vader (die erachter stond :P ), weer eens wat anders dan zo'n pinnige collectant die de bus onder je neus ramt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:54

Palmera schreef:
Maar waarom je vriend? Is anticonceptie geen eigen verantwoordelijkheid? :)
Ik bedoel het niet naar, maar ik hoor best vaak dat de man het maar moet doen, terwijl de operatie voor de vrouw tegenwoordig ook niet meer zo ingrijpend is.

Ik zou nooit willen dat een partner zich zou laten sterilliseren omdat er in ónze relatie geen kinderwens is. Maar misschien ga ik wel dood, gaat het uit of gebeurt er iets anders waardoor hij wel een kind wil. En dan is hij de sjaak.
Ik vind het eigenlijk een dingetje eigen keus en geen gezamelijke, bedoel ik te zeggen. :)

Waarom is anticonceptie alleen mijn verantwoordelijkheid? Zonder mijn vriend word ik niet zwanger hoor :=
Plus ik vind persoonlijk dat de vrouw in het algemeen wel meer moet afzien als je kijkt naar de voortplantingsorganen (denk aan menstruatie, endometriose, vaak al op vroege leeftijd aan de pil en de daarbij horende ongemakken etc.)
Dan vind ik het niet meer dan normaal dat de man ook zijn steentje bijdraagt, het is tenslotte ook voor hem prettig als zijn vriendin niet zwanger wordt terwijl hij geen kinderwens heeft.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:03

Ooh, ik ben het er helemaal mee eens dat de man ook zijn steentje mag bijdragen! Hij kan een condoom omdoen en wellicht komt die mannenpil ooit eens echt op de markt.
Ik vind alleen dat je een definitieve oplossing niet van een ander mag laten afhangen.
Als ík dat wil moet ik het dus doen en niet van een partner verwachten dat hij dat doet.

Ja, de vrouw menstrueert en de man niet. Maar om dát nou mijn partner in de schoenen te schuiven gaat wat te ver. Daar kan hij ook niets aan doen, en hij kan weer last van zijn prostaat krijgen, zo heeft ieder wat.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:08

Palmera schreef:
Ooh, ik ben het er helemaal mee eens dat de man ook zijn steentje mag bijdragen! Hij kan een condoom omdoen en wellicht komt die mannenpil ooit eens echt op de markt.
Ik vind alleen dat je een definitieve oplossing niet van een ander mag laten afhangen.
Als ík dat wil moet ik het dus doen en niet van een partner verwachten dat hij dat doet.

Ja, de vrouw menstrueert en de man niet. Maar om dát nou mijn partner in de schoenen te schuiven gaat wat te ver. Daar kan hij ook niets aan doen, en hij kan weer last van zijn prostaat krijgen, zo heeft ieder wat.

Klopt, ik zeg ook niet dat ik het pertinent zou weigeren omdat hij het zou moeten doen, ik vind gewoon dat het bespreekbaar moet zijn en niet per definitie de verantwoordelijkheid van de vrouw is

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:28

Maar als de partner er zelf hetzelfde in staat? Dus ook geen kinderen wilt, wat niet afhankelijk is van dergelijke partner? Dan mag dat toch prima.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:47

Kwam deze net tegen :')

Afbeelding

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:06

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:20

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:27

€918 :wow:

@flappie28 dat filmpje is inderdaad echt niet normaal. Die zouden ze er gewoon uit moeten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:33

Omg dat kind :oo , je zou er aggresief van worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:33

Van dat geld kan ik echt veel leukere dingen doen.

Ik ging deze week een etentje regelen. Bij mensen met kinderen krijg je dan zulke reacties "Ik ga mee, maar X gaat naar huis de kinderen naar bed brengen" en "Wij willen wel mee, maar dat gaat helaas niet want dan is kind Y te moe".

Uhm en waarom vinden jullie ze leuk? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:55

flappie28 schreef:
Misschien al eens gezien door jullie, maar ik kwam dit filmpje net tegen. Als je dit gezien hebt twijfel je volgens mij echt niet meer. :D Denk dat die moeder het niet eens meer hoort ofzo, verschrikkelijk!

https://filmpjevandedag.nl/horrorvlucht ... h-genoemd/

Omg, ik zou daar ook echt agressief van worden, dat mensen niet ingrijpen :=
Ik had serieus dat kind bij de kladden gepakt en m even goed duidelijk gemaakt dat dit niet de bedoeling is.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:59

Stukje ducttape en handboeien? :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:01

Dat dacht ik dus ook, een rol ductape eromheen!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:01

Dat snap ik ook niet hoor. Had toch moeders eerst aangesproken of ze er niks aan kon doen.

Als zij niet zou ingrijpen zou ik toch niet zo gelaten zijn. Snap niet dat de crew ook niet ingrijpt. Er zullen toch meerdere mensen met dlaappillen op een vliegtuig zitten?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:06

sorry maar denk niet dat ik voor mezelf had ingestaan als ik in dat vliegtuig zat

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:07

idinn schreef:

Ik ging deze week een etentje regelen. Bij mensen met kinderen krijg je dan zulke reacties "Ik ga mee, maar X gaat naar huis de kinderen naar bed brengen" en "Wij willen wel mee, maar dat gaat helaas niet want dan is kind Y te moe".

Ook zo vermoeiend dat dan twee ouders thuis blijven bij het kind ipv 1. Ik vind het ook zo vreselijk als ouders zeggen 'ik kan niet want ik moet oppassen' als ze het over hun eigen kinderen hebben.

Nichtje van mijn vriend zei gisteren (zij heeft altijd een enorme kinderwens gehad, zelfs zo erg dat we het nooit ergens anders over konden hebben) 'Zo'n anticonceptie ding als een spiraal of Implanon, dat is zo groot, dat hoort niet in je lichaam' Iedereen in de kamer leek het wel met haar eens te zijn. Toen zei ik maar 'Zo'n kind in je buik dat is zo groot, dat hoort er ook niet.' Vond het zo'n rare opmerking van haar, dat zij graag aan het baren en broeden is, betekend niet dat alle vrouwen die wens hebben.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:19

Ik heb soms ook het idee dat sommige mensen het wel makkelijk vinden om zo onder sociale gelegenheden uit te komen waar ze eigenlijk niet zo'n behoefte aan hebben :+
Tja denk ik dan, je mag van mij ook gewoon zeggen dat je liever een avondje thuis blijft :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:20

de 'excuus-baby' :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:28

RoosG schreef:
idinn schreef:

Ook zo vermoeiend dat dan twee ouders thuis blijven bij het kind ipv 1. Ik vind het ook zo vreselijk als ouders zeggen 'ik kan niet want ik moet oppassen' als ze het over hun eigen kinderen hebben.

Nichtje van mijn vriend zei gisteren (zij heeft altijd een enorme kinderwens gehad, zelfs zo erg dat we het nooit ergens anders over konden hebben) 'Zo'n anticonceptie ding als een spiraal of Implanon, dat is zo groot, dat hoort niet in je lichaam' Iedereen in de kamer leek het wel met haar eens te zijn. Toen zei ik maar 'Zo'n kind in je buik dat is zo groot, dat hoort er ook niet.' Vond het zo'n rare opmerking van haar, dat zij graag aan het baren en broeden is, betekend niet dat alle vrouwen die wens hebben.

Zo'n spiraal is toch niet groot? :? Heeft zij ooit wel eens zoiets gezien? Ik laat trouwens over een paar weken een spiraaltje zetten. Sinds ik deze zomer toch zeer onverwacht een relatie heb gekregen en we beiden er niet moeten aan denken op onze leeftijd nog aan kinderen te beginnen ben ik voor een spiraaltje gegaan.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:39

Ik vind een spiraaltje ook vrij groot hoor.. als je je dan bedenkt dat je baarmoeder maar de grootte heeft van een mandarijn :P