Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:18

Mijn ouders zijn het ondertussen wel gewend en zijn er ok mee, maar van vrienden krijg ik toch wel stomme reacties af en toe. Vooral als ik zeg dat ik echt even geen bier wil drinken omdat het niet in m'n dag past, of als ik niet mee uit eten wil. Als ik vertel dat ik alles afweeg of scan reageren ze meestal alsof ik heel overdreven aan het doen ben, terwijl ze me wel behoorlijk wat praise geven als ze zien dat ik ben afgevallen. Als ik dan aangeef dat ik niet afval als ik de boel niet netjes bijhoud en controleer krijg ik meestal de 'eet gewoon gezond' of proberen mensen goedbedoeld advies te geven. Kan daar behoorlijk slecht tegen, ik heb heel veel geprobeerd en dit werkt voor mij gewoon het beste... vertel het nu ook niet meer echt, gewoon geen zin om de discussie aan te gaan

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:35

Ja heel vervelend idd! Maar ik hou het er altijd maar op dat ze niet beter weten. Ze hebben gewoon geen idee. Wij hebben ons natuurlijk in bepaalde dingen verdiept, maar vergeet niet dat de gemiddelde Nederlander echt niet weet wat een koolhydraat is en waar dat nou in zit.
In de meeste gevallen zullen ze het echt niet gemeen bedoelen. :) Het 'fitwereldje' is hier ook gewoon nog niet zo groot heb ik het idee. In veel grotere steden en andere landen (Australië bijvoorbeeld) is het wel veel normaler. Ook veel meer healthy options en restaurants/eettentjes etc.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:48

Wat grappig, was toevallig laatst op tv dat australie samen met de vs kampt met het meeste overgewicht :+ weet er verder het fijne niet van hoor, maar vond t wel grappig om te lezen :')

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:52

Haha, ja oke. Delen van dan. :Y) Ik vond dat de keuze in NYC bijvoorbeeld ook veel groter was dan hier, maarja dat is ook wel logisch in grotere steden.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:21

Laura82 schreef:
Denk dat er ook al wel anders gereageerd wordt op mensen die al slank zijn maar nog strakker willen worden bijv, dan op iemand met een flink overgewicht. Iets van jaloezie heb ik nog nooit opgemerkt iig, of ik moet er gewoon blind voor zijn :+ wel een hoop goedbedoeld, maar onzinnig advies. En "nou het gaat wel erg langzaam he". Euhh ja dat is nou precies mn bedoeling...

Jeetje bij jou is dat helemaal banketstaaf, je bent al zoveel kwijt!
Ik had vorige week wel dat ik met een collega in de kantine zat te praten, en die ze zei van goh hoeveel ben je al kwijt (ik was op dat moment precies een maand weer serieus bezig) dus ik gewoon geantwoord van ben 2 kilo kwijt op dit moment. Gaat ze keihard lachen 'HAHA GAAT NIET ERG SNEL DAN!!'. ... Uh een halve kilo per week is gewoon hartstikke netjes hoor :')

En zaterdag ochtend waren mn 2 collega's waar ik mee stond echt een hele ochtend aan het snaaien. Dus ze stonden ook de godganse ochtend 'wil je ook een stukje?' bij alles wat ze aten. Dus ik de hele tijd 'nee' 'nee dankje' 'neehoor' 'nee' 'noop'. Totdat een collega rond een uur of 11 zei van 'voel je je niet lekker?' Dus toen antwoorde ik van oh jawel hoor maar ik let even op mn lijn. Ging ze ook heel hard lachen en naar mn andere collega van 'ha ze let op de lijn! nou als nadine dat doet dan..' en toen murmelde ze iets in de richting van dan kunnen wij wel helemaal opletten. Terwijl zij zelf echt de dunste van de hele afdeling is :')
Op dat moment heb ik dan wel ff zoiets van really? Maar daar was het ook gelijk klaar en dan zijn ze ook weer wel zo aardig om niet bij alles te vragen of ik ook wil haha, dus trek me er verder weinig van aan. Was vooral heel trots op mezelf dat ik alles afgeslagen had want ik had nog net geen 'nee' op repeat staan :')

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:29

Laura82 schreef:
Ik kan me juist nooit voorstellen dat mensen het niet opkrijgen :o
Zo kijk ik ook altijd met verbazing naar collegas die bij de koffiepauze om 10 uur een traktatie eten (bijv geviulde koek of een stukje taart) en dan geen hap wegkrijgen bij de lunch. Ik kan bijna altijd wel eten :')

Heel erg herkenbaar, ik kan ook altijd wel eten :Y)

Ik ben gesloopt na dit weekend !

Lijstje van zaterdag van 11 - 17 gewerkt in de horeca
O: 250 gram alpro soya yoghurt met 2 gram kaneel, 1 banaan & 1 digestive koekje
L: 1 spelt tosti ham kaas (op het werk, zijn tosti's van Te Voert, dus flink belegd)
T: Appel
A: 1 frikandel, 3 kipvingers en frietjes met chilisaus veel mayonaise
's avonds had ik een feestje en heb ik 4 wijntjes op

Lijstje van zondag, gewerkt van 13 - 2130 & het was gekkenhuis met dat mooie weer, hele dag achter de bar gewerkt
O: 2 witte puntjes met kipfilet
L: Banaan & Appel
T: 3 koffiekoekjes
A: Clubsandwich, 3 boerenboterhammen met kipfilet, mayo, tonijnsalade, gebakken ei met spek en sla
T: Grapefruit

Voordeel van het hele weekend werken is dat ik geen chips heb aangeraakt :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 10:33

Ik meld me ook weer! Even rot anderhalve week gehad en daarna lekker weekendje weggeweest. Dus even totaal niet met sporten en eten bezig. Nu draad weer oppakken, even uit de negatieve spiraal komen.

Dus vandaag weer netjes eten en van week ook weer lekker sporten.

En die rotreacties ja, in begin vooral veel gehad over dat je oplet. Daarna complimenten dat je afgevallen bent. Uiteindelijk gaat dat weer over in opmerkingen dat het nu wel genoeg is. Nee, ik ben niet tevreden, ik ga nog even door.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:48

Bij mij gaat het afvallen zelfs zo langzaam en onzichtbaar, dat mensen het bij mij niet eens zien.. ik krijg vrijwel nooit opmerkingen dat mensen zien dat ik ben afgevallen, terwijl ik het zelf wel zie. Alleen van mijn oma soms :')

Ik zit de afgelopen paar dagen een beetje in de knoei met mijzelf. Ik merk dat ik de teugels weer wat meer laat vieren en dat ik de motivatie kwijt begin te raken ;(
Ik heb altijd zo'n slechte zelfbeheersing en ik kan zo moeilijk nee zeggen tegen dingen...
Ik baal van mezelf dat mijn motivatie niet goed genoeg is en dat ik te weinig discipline heb en ik weet ook niet goed hoe ik dit kan veranderen :(
Mijn gewicht staat ook al 3 weken stil, als ik niet weer aangekomen ben.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 10:52

Bij mij begon het ook pas toen ik meer dan 10 kilo afgevallen was. Daarvoor kreeg ik niks te horen. Inmiddels is er zo'n 20 kilo van af en krijg ik dus te horen van mensen dat ik nu wel dun genoeg ben.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:54

Navatu: Had jij al ergens een foto geplaatst? Want jij ben een stuk lichter dan ik en maar 2 cm kleiner! Ik vind mezelf al best slank dus ben benieuwd hoe jij er dan uitziet. :j Sorry als ik je foto gemist hebt trouwens!
Vera: Heel herkenbaar die horeca dagen haha! Vind je lijstje idd netjes voor zo'n dag. :j
Linoleum: Even tijd voor jezelf is ook goed! :(:) Kun je er nu weer ff tegen aan. :)

Wat vervelend Annikoe :(:) Heb je zelf enig idee waar het aan ligt? Heb je een treatday in de week? Ik raak vaak gedemotiveerd als ik het gevoel heb dat ik mezelf dingen ontzeg. Misschien eens wat dingen omgooien? Eens wisselen van ontbijt en lunch, een keer gezonde baksels maken, een keer andere sport/beweging. Shock je lichaam eventjes, en maak het voor jezelf leuk!
En vervelend dat anderen het niet zien (of iig niet zeggen! Misschien zijn weten ze niet goed hoe), maar als je zelf het verschil ziet dan weet je dat je goed bezig bent!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:57

Lijstje van mij vandaag trouwens:
O: glas warm citroenwater, 200 ml soyayoghurt met wat granaatappelpitjes, 2 el eat natural muesli en 2 el nud/seed/berry mix van de tuinen
T: koolhydraatarme boterham met kalkoenfilet
L: 1 kipfilet, 100 gram sperziebonen, gekookt ei
T: wortels met houmous, banaan
A: 1 tilapiafilet, 200 gram brocolli
T: 150 g optimel griekse yoghurt koffie, smart bar crunchy

B: uur volleybal, half uur kracht (armen en rug)

98g khd, 51g vet, 115g eiwit :)

Vandaag een dagje vrij dus ga ook wat mealpreppen voor de rest van de week, kijken hoe dat bevalt.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:03

Cheetahfan schreef:
Navatu: Had jij al ergens een foto geplaatst? Want jij ben een stuk lichter dan ik en maar 2 cm kleiner! Ik vind mezelf al best slank dus ben benieuwd hoe jij er dan uitziet. :j Sorry als ik je foto gemist hebt trouwens!
Vera: Heel herkenbaar die horeca dagen haha! Vind je lijstje idd netjes voor zo'n dag. :j
Linoleum: Even tijd voor jezelf is ook goed! :(:) Kun je er nu weer ff tegen aan. :)

Wat vervelend Annikoe :(:) Heb je zelf enig idee waar het aan ligt? Heb je een treatday in de week? Ik raak vaak gedemotiveerd als ik het gevoel heb dat ik mezelf dingen ontzeg. Misschien eens wat dingen omgooien? Eens wisselen van ontbijt en lunch, een keer gezonde baksels maken, een keer andere sport/beweging. Shock je lichaam eventjes, en maak het voor jezelf leuk!
En vervelend dat anderen het niet zien (of iig niet zeggen! Misschien zijn weten ze niet goed hoe), maar als je zelf het verschil ziet dan weet je dat je goed bezig bent!

Meestal gaat het overdag best goed, maar in de loop van de avond wordt het steeds lastiger om niet te snoepen. En het is natuurlijk makkelijk om de schuld bij iemand anders te leggen, maar het komt denk ik ook deels door mijn ouders. Ze zijn gescheiden maar eten allebei niet gezond. Dus altijd wel pasta, friet, nasi, lekkere dingen savonds, altijd chips en chocola in huis etc.
En dan vaak ook koken in grote hoeveelheden.
En in het weekend ook vaak slechter 'want het is weekend' en dat idee gaat nog niet altijd uit mijn hoofd.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:28

Vervelend is dat Annikoe! Ik heb dat een jaar lang gehad (vorig jaar toen ik 65 kilo woog was ik gewoon redelijk tevreden en toen begon mn vakantie periode waarbij het de ene vakantie na de ander was.. toen is het ook gelijk mis gegaan met mn eetgewoontes en sport gewoontes en uh tsja..) een jaar en 7 kilo later heb ik het weer opgepakt en nu is mn motivatie weer vol terug.. Maar nu baal ik er wel van dat ik het toen zo heb aangepakt want nu denk ik van goh waar zou ik op dit moment zijn als ik vorig jaar gewoon doorgepakt had.

Misschien zijn verschillende dingen proberen zoals cheetahfan al zegt idd? Ik eet nu persoonlijk heel veel dingen die ik echt oprecht lekker vind (ik bedoel mn waldkorn crackers met zongedroogde tomaat hummus en kipfilet vreet ik zelfs op mn treatdays nog :+ ) dus het voelt nu ook niet als een dieet of alsof ik mezelf dingen verbied, en daarom gaat t me op het moment zo makkelijk af denk ik. Misschien kun je ook dingen opzoeken die je echt super lekker vind en die in je dieet toepassen? En een sport iets wat je heel leuk vind? Ik doe geen ideaal sportprogramma (zou meer kracht moeten doen) maar ik heb gewoon een paar HIIT programmatjes die ik leuk vind, en het daarom ook niet erg vind om ze te doen. Misschien niet ideaal maar zo doe ik in ieder geval wel iets en is het wel relatief makkelijk vol te houden. En op dagen dat ik wel veel zin heb pak ik er nog een half uurtje krachttraining bij.. tot nu toe werkt het prima voor mij. Niet optimaal, maar ik ben tevreden.
Ik woon ook bij mn ouders en zij leven ook redelijk ongezond. -Gisteren hadden ze smorgens bijvoorbeeld een broodje met een gekookt ei en een stuk feesstol, daarna koffie met een stuk vlaai, smiddags koffie met een roze gevulde koek, toen avond eten, toen een magnum als toetje, toen savonds bij de koffie nog een stuk vlaai en toen savonds nog toastjes. En dat is een hele normale weekend dag hier, waar ik eerst ook zeker mee mee deed. Nu hou ik ook op zondag nog cheatdagen omdat ik gewoon de 'behoefte' heb om in het weekend een dag de teugels los te laten omdat het er gewoon zo diep in zit, maar dat kan prima en ik val er nogsteeds mee af. Sterker nog, gister ochtend heb ik mezelf gewogen en woog ik 69, het zelfde als vorige week maandag, toen gister een cheatday van 3000kcal gehad, en vanmorgen woog ik 68,6. En dat gebeurd bijna altijd op zondag/maandag. :')

@Cheetahfan; haha volgensmij ben jij ook dunner als mij hoor! Ik heb deze foto nog op mn mobiel staan, zal van de week wel ff een foto maken in sportkleding want dat is misschien wat duidelijker want hier valt mn buik in weg hahaha. Maar niet vandaag want i'm bloated as fiets hahah.

Afbeelding

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:41

Wauw je ziet er al heel goed uit hoor Navatu!

Gelukkig krijg ik uit mn omgeving geen rare reacties, eigenlijk allemaal positief. Maar moet zeggen dat andere ook niet heel veel merken van mn dieet, tijdens verjaardagen eet ik gewoon een stukje taart mee. En als ik bij mn ouders eet eet ok ook gewoon wat de pot schaft, alleen dan minder. Als ik overal mijn weegschaal mee naartoe neem krijg ik misschien wel andere reacties. Het s scheelt ook dat op mn stage veel mensen gezond eten, 10u zit iedereen aan het fruit, etc. Mn werk bij de mac is een ander verhaal.. :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:55

Lastig annikoe! Uiteindelijk moet de motivatie natuurlijk uit hezelf komen, maar je kan idd wel wat dingen doen om het jezelf wat makkelijker te maken, zoals hierboven al genoemd.

Bij mij is het ook echt belangrijk om dingen te eten die ik lekker vind, sport te doen die ik leuk vind etc. Dat het niet altijd optimaal is, tsja jammer dan, ik houd het daardoor wel vol, terwijl ik dat daarvoor nooit deed.

Mn lijstje van vandaag:
O: magere kwark kokos met blauwe bessen en walnoten
L: meergranen triangel met zalm en klein beetje boursin light
T: ?
A: aardappeltjes uit de actifry, snijbonen, kipburger
B: sporten, start bikinichallange *\o/*

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:32

Ja het is zo lastig, want de motivatie is er wel, want ik wil zó graag. Maar het is ook een stukje mentaal. En dan bedoel ik qua vreetbuien, snaaitrek, eten terwijl je geen honger hebt etc. En dat is bij mij soms zo sterk dat het gewoon niet lukt om daar nee tegen te zeggen. En dat zit gewoon allemaal tussen mijn oren. Zelfs al weet ik dat ik er achteraf spijt van ga krijgen en dat ik mij er rot door ga voelen door iets ongezonds te eten, doe ik het vaak alsnog :(
En dat vind ik zo vervelend dat ik dan niet sterk genoeg ben voor dat stemmetje in mijn hoofd. En daar kan ik zo ontzettend van balen...

En het eten wat ik tijdens het dieet eet, daar heb ik geen enkele moeite mee. Ik vind het allemaal wel lekker en eet het eigenlijk nooit met tegenzin, dus dat zit gelukkig wel goed.

Maar goed, mijn lijstje voor vandaag:

O: voor het sporten, halve banaan
O2: na het sporten, roerei van 2 eieren en een volkoren cracker met zuivelspread en kipfilet
L: Khd arme wrap met tonijn, avocado, beetje mayo en veldsla
T: handje cashewnoten
A: nasi

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:34

Maar snaai/vreetbuien ontstaan of doordat je te weinig eet óf omdat je jezelf dingen ontzegd (bij mij iig). Wat bij mij helpt is om gezonde alternatieven te hebben! Dus een doosje diepvriesfruit, een komkommer, een reep 85% chocolade, stukjes gedroogd fruit, bakjes yoghurt met een smaakje etc. Als je dan de drang krijgt om iets te gaan snaaien, eet dan daarvan! En af en toe een treatdag. :j
Wel lastig dat ze thuis niet zo gezond eten, maar dan weer: heb alternatieven!
Als zij allemaal aan de chips/koek zitten, is het voor jou bijna onmogelijk om niets te eten en daar word je ook niet blij van. Dus zorg dat jij dan ook wat hebt om van te eten, en dan niet alleen maar worteltjes maar een bakje ongezouten noten met wat 85% chocolade, of een bakje lekkere yoghurt met wat granola en cranberry's etc etc. Niet super mager, maar nog steeds gezond. :D

Navatu: oo ik denk dat wij ongeveer hetzelfde figuur hebben dan! Ik vind je al heel slank. :j Maar jij hoeft niets meer kwijt dan toch? Of wil je dat nog wel?

Laura: Net lijstje hoor! Niet te weinig?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:55

Cheetahfan dat tussendoortje gaat nog ingevuld worden, nog geen idee wat ik neem, maar iig niet heel mager. En ik had nogal veel zalm, dat schoefde mn kcal al lekker op haha.

Annikoe, ik bedoelde met motivatie in dit geval niet zozeer hoe graag je het wilt, maar meer je "drive" om het ook echt te doen. Ik heb altijd wel graag af willen vallen, maar nu heb ik ook echt de kracht om het te doen, wil ik het écht en heeft dat stemmetje in mn hoofd lang niet zoveel meer te zeggen. Tuurlijk heb ik mn momenten, maar voorheen ging ik dan veel verder en vooral veel langer over de schreef. Ik kon echt weken snaaien voordat ik mezelf weer in de hand kreeg, nu is het de volgende dag gewoon weer gezond verder.
Het boek "het geheim van slanke mensen" vond ik een mooie eye-opener, al ben ik het lang niet overal mee eens, maar de strekking is wel dat je het uiteindelijk zelf moet doen. Daar ging ik vaak de mist in, ik gaf mn omstandigheden de schuld (mn man haalde allemaal lekkere dingen in huis, zat naast me chips te snaaien, op mn werk wordt bijna dagelijks getrakteerd etc etc). En die omstandigheden maken het ook echt niet makkelijk, maar uiteindelijk moet ik zelf dat voedsel niet in mn mond stoppen. Wel probeer ik de omstandigheden wat te beinvloeden: zo zorg ik er thuis voor dat er niet teveel lekkers is, voor mn man haal ik vaak iets wat ik zelf minder lekker vind. Ik heb kleine zakjes chips in huis (a 150 kcal) en daar mag ik er soms 1 van als het binnen mn kcal past.
Op mn werk mag ik ook soms wat nemen, maar alleen als het écht heel lekker is (8 of hoger).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:01

Het ligt ook wel een beetje aan je vermogen om nee tegen jezelf te zeggen. Bij mij ligt het niet eens aan het feit dat ik te weinig kcal eet, ik ben echt een bodemloze put als het op ongezond eten aankomt en ik heb dus heel snel de neiging om 'even snel' iets te eten dat uiteindelijk gewoon meer dan de helft van mijn BMR blijkt te zijn. Kan prima als tussendoortje een burger en wat frietjes wegwerken, ook als ik gewoon heb geluncht en ontbeten. Mezelf dingen ontzeggen doe ik ook totaal niet, ik zorg juist dat ik elke dag ruimte maak voor iets dat ik ook echt lekker vind ipv alleen maar gezond.

Ik heb het ook af en toe gewoon even nodig om een treatdag te hebben, of in ieder geval een treatmeal. Ik wil echt wel afvallen maar die ene dag/maaltijd per week dat ik gewoon even volledig loslaat gaat er niet voor zorgen dat ik stil blijf staan. Als ik ergens tussen 1 kilo en een halve kilo per week afval klop ik mezelf op de schouder en ben ik weer tevreden. Soms sta ik een week stil of valt het wat hoger uit, dat is balen maar kan ook gewoon gebeuren. Weet ik dat ik de volgende week weer even wat beter op moet letten.

Deze week is een beetje verwarrend voor mij. Gister lekker in het zonnetje biertjes gedronken en toen telefoontje gekregen dat mijn tante helaas is overleden. Ze was erg ziek en ze is op een mooie manier gegaan, maar het blijft even een chaotische week met weinig tijd om fatsoenlijk te gaan zitten voor een maaltijd. Helpt ook niet dat ik donderdag voor de tweede keer moet afrijden voor auto en dat ik daar behoorlijk zenuwachtig voor ben omdat het de eerste keer zo ongelofelijk slecht ging.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:06

Nogmaals sterkte Em :(:) Afrijden komt vast goed! Snap heel goed hoe je je voelt tho, had hem ook pas de 3e keer :')

@Cheetahfan; Gewicht boeit me eigenlijk niet heel veel, maar ik wil gewoon graag mn buikje er nog af. Dat is mn main goal. Qua gewicht voelde ik me vorig jaar toen ik 65 had aangetikt wel lekker in mn vel zitten, dus vandaar dat dat nu een soort van 'doel' is voor gewicht. Maar als ik tevreden ben over mn buik en de weegschaal zou 70 aangeven dan zou ik het ook prima vinden.. Spiegelbeeld is belangrijker (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:08

Thanks lief :* Echt een chille week is het niet zo maar ga voordat ik examen moet doen 2 uur voorrijden dus hoop dat de scherpe randjes er dan een beetje vanaf zijn.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:10

Gecondoleerd Emma :(:)
Afrijden sucks, succes!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:11

Emmaa_ schreef:
Thanks lief :* Echt een chille week is het niet zo maar ga voordat ik examen moet doen 2 uur voorrijden dus hoop dat de scherpe randjes er dan een beetje vanaf zijn.

Veel sterkte gewenst emma!

Hoop dat je idd een beetje kunt relaxen voor je examen, als je niet kon rijden lieten ze je echt niet opgaan. Dus komt goed! +:)+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:12

Sterkte Emma!

Enneuh, soms zijn zenuwen goed ;) Ik had laatst een dikke vette nachtmerrie over mijn afrijden, het uurtje les ervoor ging helemaal niet lekker door dei nachtmerrie. Maar ik was mooi wel geslaagd! Ik denk dat het kwam omdat ik super gefocust was, juist door die nachtmerrie!

Op wedstrijden heb ik vaak hetzelfde, als ik maar een beetje gespannen ben, kan ik wel rijden. Als ik geen spanning hebt dan klooi ik maar wat aan. Gelukkig is dat nu niet meer zo erg als eerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:14

Ik had de eerste keer een mentorexamen en was zo zenuwachtig dat ik de pedalen amper kon bedienen, m'n benen trilden volledig. Had toen ook nog eens de eerste 5 minuten al een ingreep en wist dus eigenlijk al dat ik niet meer ging slagen (had een zebrapad gemist en er kwamen net twee mensen oversteken). Die zenuwen hebben mij dus echt genekt, want ik kan prima autorijden en weet dat ook wel van mezelf..