Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:12

Ik heb tijdens de shred 1 (of 2?) rustdagen genomen, omdat ik toen examens had en er de dag voor een belangrijk examen echt een keer niet aan toe kwam.

Bij alles na de shred heb ik meestal 1 rustdag genomen, uitzonderlijk 2. Morgen zou ik vb echt willen trainen, maar door de combinatie masterproef én werken én paarden én iets te vieren met mijn vriend denk ik niet dat ik het ga redden. Maar een rustdag zorgt er wel voor dat ik er geestelijk niet op uitgekeken raak :) Nadien heb ik er weer meer zin in.

Als ik volgende maand herbegin met de shred, ga ik ook geen rustdagen nemen.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:24

Nou, had gisteren eigenlijk nog een shred willen doen 's avonds, maar we waren uit eten geweest en ik zat zo vol dat ik die shred er echt niet nog eens bij kon hebben. Maar goed, had 's ochtends dus wel die beach abs workout gedaan dus heb niet helemaal stilgezeten.

Ik zoek eigenlijk nog een 10-15 minuten durende workout voor benen en billen om af te wisselen met buikspieren. Iemand suggesties?

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:35

Fenn schreef:
Ik loop ook bij de fysio, doe andere sporten (zoals klimmen gisteren, al was dat wellicht toch niet slim), dus ja, ik neem af en toe een rustdag. Sowieso pas ik mijn shred iets aan, minder springen, vanwege een blessure. Ik denk dat iedere dag doen echt wel goed voor je is :j Maar goed naar je lichaam luisteren ook.

Wat leuk dat je ook klimt! Waar doe je het? En hoe lang al? :)
Vind het zo'n heerlijke sport :D

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:24

@Ukkiee:De brasil butt lift van Beachbody is een fijne, duurt wel iets langer maar je kunt er natuurlijk ook gewoon klein stukje van doen...

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 00:21

Alle programma's van BeachBody ken ik inderdaad al, ook Brasil Butt Lift en daar vind ik dus echt helemaal niks aan := Enige die ik leuk vind is TurboFire, maar dat lukte me niet om vol te houden.

Net voor de tweede keer Shred level 1 gedaan, kan het zo snel gaan dat het me nu al een stuk makkelijker afging dan donderdag? := Ik vond het in ieder geval wel lekker, nu lekker brandend gevoel in mijn benen en hopelijk kan ik morgenochtend nog mijn bed uitkomen (had vandaag al enorme spierpijn haha).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 00:50

Ukkiee schreef:
Nou, had gisteren eigenlijk nog een shred willen doen 's avonds, maar we waren uit eten geweest en ik zat zo vol dat ik die shred er echt niet nog eens bij kon hebben. Maar goed, had 's ochtends dus wel die beach abs workout gedaan dus heb niet helemaal stilgezeten.

Ik zoek eigenlijk nog een 10-15 minuten durende workout voor benen en billen om af te wisselen met buikspieren. Iemand suggesties?

Kom ik weer: Nike Training Club app.

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:05

Ok ja... ik moet zeggen dat ik vooral die kerel van Brasil Butt lift ontzettend irritant vind... Maar denk wel dat het effectieve oefeningen zijn...
Gast7391: ik had die app gedwonload en dan moet je je registreren. Krijg je dan niet ontzettend veel spam mail?? Het lijkt me verder wel een heel interessante app inderdaad!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:10

Ik heb nog geen spam binnen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:11

miramare schreef:
Ok ja... ik moet zeggen dat ik vooral die kerel van Brasil Butt lift ontzettend irritant vind... Maar denk wel dat het effectieve oefeningen zijn...
Gast7391: ik had die app gedwonload en dan moet je je registreren. Krijg je dan niet ontzettend veel spam mail?? Het lijkt me verder wel een heel interessante app inderdaad!

Nog helemaal geen mail gehad :)

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:39

Oke dat is nice, dan ga ik me toch ook registreren. Je weet nooit waar het goed voor is...
Ik heb me stiekem vanmorgen toch alvast gemeten, na dag 8 (eigenlijk wilde ik het pas woensdag doen, dan is level 1 afgerond) maar heb gewoon al resultaat, en dat ondanks dat ik ongesteld ben geworden gisteren (wat altijd voor vocht en opgezetheid zorgt:
71.5 kg - 70.5 kg
Taille 79 cm - 77 cm
Buik rond navel 90 cm - 89 cm
Heupen dikste punt billen 109 cm - 107 cm
Dijbenen 62 cm - 61 cm
Foto ga ik wel pas woensdagochtend maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:55

Ik meld me ook weer even. Laatst begonnen met de shred maar toen gestopt. Wil nu wel weer iets doen maar ik denk niet dat dat shredden is. Ik loop 3x per week hard dus cardio doe ik genoeg. Verder wil ik mijn benen niet teveel belasten dus dat springen en zo sla ik liever over.

Wat ik wél wil is buikspieren en rugspieren verstevigen, borstspieren zijn ook nooit weg, en ik wil vet aan de binnenkant van mijn bovenbenen kwijt.

Is er iets van Jillian dat daar specifiek bij past?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:59

De beach babe workout, maar die is niet van Jillian:

Ik doe van Jillian de standing abdominals erbij, omdat ik rugpijn krijg van teveel buikspieroefeningen op de grond:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:02

Standing abdominals, klinkt goed.
En ik moet lachen om je beach babe suggestie :')

Wil sowieso push-ups ook opbouwen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:03

Dat meidje zelf is behoorlijk grappig, maar de workout zeker niet! Zij is echt een beest :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:03

En ze gaat snel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:05

Ik ga eens kijken. :D Die buik en rugspieren zijn vooral voor het lopen van belang. De rest is omdat ik dat zelf mooier vind :))

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:15

& Nike training club heeft ook programma's voor je rug :j

Gast7391 heb jij misschien meer uitleg over de verschillende soorten; Get lean, get toned, get strond en get focused?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:16

Ook dingen waar je geen bal en zo bij nodig hebt? Het is een app geloof ik he? Ga eens zoeken, dank je :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:18

Mijn vriend kijkt trouwens altijd heel geinteresseert mee naar die beachbabe video :')
Geen idee waarom :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:19

Doubtless schreef:
& Nike training club heeft ook programma's voor je rug :j

Gast7391 heb jij misschien meer uitleg over de verschillende soorten; Get lean, get toned, get strond en get focused?

Ik wil graag slank blijven dus ik doe meestal get lean, dat is voornamelijk cardio. Toned en strong zijn spier neem ik aan, heb ik nog nooit gedaan. Focused zijn 15 min workouts voor speciale gebieden, dus bv. buikspieren, rugspieren, etc. Ik doe meestal de core crunch, die is erg fijn. En als je voldoende minuten sport kun je badges unlocken, daar zitten dan weer extra trainingen onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:20

Mars schreef:
Mijn vriend kijkt trouwens altijd heel geinteresseert mee naar die beachbabe video :')
Geen idee waarom :D

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:21

Oh Mars, in dat geval moet ik zéker ook gaan kijken dus? :))

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:32

Lente schreef:
Ik meld me ook weer even. Laatst begonnen met de shred maar toen gestopt. Wil nu wel weer iets doen maar ik denk niet dat dat shredden is. Ik loop 3x per week hard dus cardio doe ik genoeg. Verder wil ik mijn benen niet teveel belasten dus dat springen en zo sla ik liever over.

Maar juist de cominbinatie van 3 min kracht, 2 min cardio en 1 min ABS is wat die workouts zo effectief maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:33

Ja, er zit ook wel kracht in die 'get lean' workouts. Alleen de focus verschilt.

Edit: haha, zie dat bovenstaande helemaal geen reactie op mij was :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:37

Dat geloof ik Karin, zit er alleen mee dat ik bij de jumpropes en zo mijn schenen nogal voelde. Ik heb twee zwakke knieën en een zwakke enkel dus ik wil daar echt voorzichtig mee zijn aangezien ik ook al hardloop.