[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anomien

Berichten: 7441
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:11

PanamaD schreef:
Ja had ik ook! Heerlijk vond ik het. Heb zelf een kleine B en ging naar echt een volle B.
Dat was ook t enige wat ik echt super vond aan de pil hahaha!

Hoop dat ik dat van de spiraal ook krijg haha

Nog een vraagje, het is nu bijna een week terug na plaatsen spiraal alleen bloed ik nog elke dag ‘oud’ bloed zegmaar... dat betekend dat ik nu ruim 1,5 week ongesteld ben... hoelang houdt dit aan?

Ik dacht dat ze met doorbloeding af en toe wat bloed bedoelde maar ben t nu de hele dag door....



Spiraal is echt heel fijn. Geen grotere voorgevel.
Enkel meer buikvet. Viel mij op dat dat echt een bijwerking kan zijn.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:28

MISTRAL94 schreef:
Ik heb zeker 6 week lang constant bloedverlies gehad. Daarna jaren niets meer, echt heel fijn.


Bij mij was het net zo :o Het bloedverlies was gelukkig wel niet zo hevig. Ik wil echt niks anders meer dan die spiraal als anticonceptie!

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:52

Knert schreef:
aman2002 schreef:
Kan het kwaad om 1 pil extra te nemen? Ik twijfel over de werking van mijn pil die ik gisteravond heb genomen. Neem liever het zekere voor het onzekere.

Ja hoor.. ik deed dat ook.
Maar wel de ‘laatste’ pil uit de strip. Want als je de eerst volgende pakt is de kans groter dat je je daarna weer vergist in de dagen.


Ja ik heb een reservestripje gepakt :)

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:53

Mag ik mijn vraag hier stellen?

Ik zit nu aan de pil een lichte wat ik begreep (zal zo ff kijken welke ik precies heb) stom genoeg heb ik me er nooit echt in verdiept, maar wil toch graag iets zonder hormonen of nog minder.

Las over een koper spiraaltje, en denk soms al na over sterilisatie.

Iemand ervaring met een koper spiraaltje

NoTwixLeft
Berichten: 611
Geregistreerd: 06-07-16

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:07

Wat wil je weten?

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:16

Ik heb m nu 3kwart jaar, t koper spiraaltje

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:39

Doet het plaatsen echt zo'n pijn (heb overigens een hoge pijngrens dus daar niet zo zeer bang voor)

En wat zijn de nadelen wil liever geen hormonen meer zit niet lekker in m'n vel

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:42

Nou ja, fijn is het niet. Vooral de klem is niet prettig. Maar met wat pijnstillers is het best te doen. Vooral blijven ontspannen en ademen.

Voordelen? Geen hormonen, je hoeft 5 jaar lang nergens aan te denken.

Nadelen? Eisprong en ongesteldheid zijn heftiger je kunt je ongesteldheid niet regelen.

NoTwixLeft
Berichten: 611
Geregistreerd: 06-07-16

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:28

Wat EW zegt. Heb echt wel ff gevloekt, want het is gewoon een ku.t gevoel. Maar ik vind dat niet opwegen tegen het gemak, geen hormonen en ik zou hem 10 jaar kunnen laten zitten volgens de gynaecoloog.
Weet ook dat ie voor mij z'n werk doet, begin dit jaar had ik een mislukte innesteling.

Ik hou daarnaast ook nog in een app m'n cyclus bij. Nu iets minder fanatiek, omdat ik weet wat mijn "markers" zijn (vreetbuien een week ervoor bijv.) Mocht ik dan een weekje weg gaan en volgens de app zou ik dan ongesteldheid moeten worden, bel ik de HA om het alsnog uit te kunnen stellen.

Anomien

Berichten: 7441
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:07

EmptyWords schreef:
Nou ja, fijn is het niet. Vooral de klem is niet prettig. Maar met wat pijnstillers is het best te doen. Vooral blijven ontspannen en ademen.

Voordelen? Geen hormonen, je hoeft 5 jaar lang nergens aan te denken.

Nadelen? Eisprong en ongesteldheid zijn heftiger je kunt je ongesteldheid niet regelen.


Terwijl de spiraal met iets hormonen weliswaar net zo’n zeer doet met plaatsen. Geeft het geen pijn bij menstruatie en is de kans zeer groot dat je ze niet meer krijgt. Vond het een heerlijk ding.

LilChar

Berichten: 1256
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:15

Een groot voordeel van de koperspiraal voor mij is dat er geen hormonen bij komen kijken.
Plaatsen was erg naar vond ik, maar voor 10 jaar (zo lang kan die van mij) is het het wel waard.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:29

Maar geen last van opgeblazen buik oid..

deksel

Berichten: 3842
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:13

Ik vond het zetten van de spiraal echt zo erg meevallen! Daarna wel te snel dingen gedaan en toen viel ik flauw (heb ik vaker).
Ik vond het opmeten het naarste, maar dat was ook zo weer voorbij. Als de eendenbek met wat glijmiddel naar binnen wordt gebracht en daarvoor is opgewarmd, maakt het dat meteen een stuk fijner.

Ik heb de Mirena. Het fijne is dat ik nergens aan hoef te denken en dus niks kan vergeten, voor 5 jaar lang. Daarnaast zitten er een stuk minder hormonen in je lichaam, en dat bevalt me zo goed. Ik werd niet goed door die pil, op fysiek en mentaal vlak.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:27

Spiraaltje heb ik ook gehad.(mirena). helaas zolang ik hem gehad heb was ik ook ongesteld (smeren) na zo.n 8mnd dus weer laten verwijderen..
Anderen die ik kenden hadden er veel plezier van..
Plaatsen voelde ik weinig van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:41

Hebben meer mensen ervaringen met heel erg zweten tijdens de stopweek van de pil?

Joy_Mennings

Berichten: 2325
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 00:28

Hoi allemaal, ik kom even binnen vallen. Ik gebruik nu ongeveer een jaar de drospirenon/ethinylestradiol pil (daarvoor andere maar veel mee gestruggled). Nu is me toen door de dokter verteld dat ik met deze pil perse een stopweek in moet lassen, dit deed ik met mijn andere pil om de 3 maanden. Ik heb dit dan altijd ook gedaan. Nu ging ik even uitrekenen wanneer mijn volgende stopweek komt, en dat is net in mijn week vakantie aan het strand,niet zo'n goede timing dus.

Nu vroeg ik me af of het echt kwaad kan als ik de stopweek voor 1 keer over zou slaan. Hebben jullie hier ervaring mee?

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:22

Joy_Mennings schreef:
Hoi allemaal, ik kom even binnen vallen. Ik gebruik nu ongeveer een jaar de drospirenon/ethinylestradiol pil (daarvoor andere maar veel mee gestruggled). Nu is me toen door de dokter verteld dat ik met deze pil perse een stopweek in moet lassen, dit deed ik met mijn andere pil om de 3 maanden. Ik heb dit dan altijd ook gedaan. Nu ging ik even uitrekenen wanneer mijn volgende stopweek komt, en dat is net in mijn week vakantie aan het strand,niet zo'n goede timing dus.

Nu vroeg ik me af of het echt kwaad kan als ik de stopweek voor 1 keer over zou slaan. Hebben jullie hier ervaring mee?

Eigenlijk moet jij kijken of je een 1-fase of 3-fase pil neemt. De eerste kan je gewoon doornemen, maar de 2de dacht ik van niet. Staat dat trouwens niet in de bijsluiter of het kan?
Sommige huisartsen zweren bij stopweken omdat je zogezegd het oude bloed moet laten afkomen. Maar als je niet stopt, veroorzaak je niet dat het ouder slijmvlies en bloed wordt afgevoerd...

Joy_Mennings

Berichten: 2325
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:38

petitparis schreef:
Joy_Mennings schreef:
Hoi allemaal, ik kom even binnen vallen. Ik gebruik nu ongeveer een jaar de drospirenon/ethinylestradiol pil (daarvoor andere maar veel mee gestruggled). Nu is me toen door de dokter verteld dat ik met deze pil perse een stopweek in moet lassen, dit deed ik met mijn andere pil om de 3 maanden. Ik heb dit dan altijd ook gedaan. Nu ging ik even uitrekenen wanneer mijn volgende stopweek komt, en dat is net in mijn week vakantie aan het strand,niet zo'n goede timing dus.

Nu vroeg ik me af of het echt kwaad kan als ik de stopweek voor 1 keer over zou slaan. Hebben jullie hier ervaring mee?

Eigenlijk moet jij kijken of je een 1-fase of 3-fase pil neemt. De eerste kan je gewoon doornemen, maar de 2de dacht ik van niet. Staat dat trouwens niet in de bijsluiter of het kan?
Sommige huisartsen zweren bij stopweken omdat je zogezegd het oude bloed moet laten afkomen. Maar als je niet stopt, veroorzaak je niet dat het ouder slijmvlies en bloed wordt afgevoerd...


Hoe kan ik er achter komen of het een 1 of 3 fasen pil is? Staat dat ook in de bijsluiter?

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:50

Even googelen levert je meteen op dit de Yasmin is en je die gewoon door kan slikken.

Anoniem

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:14

Ik zou voor de zekerheid even bellen om na te vragen. Als je de vorige pil wel mocht doorslikken van je huisarts, en deze niet, is dat een verklaring schuldig toch?

Anoniem

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:07

Ik heb die pil ook gehad en er zit een stopweek 'ingebouwd' met placebopillen als het goed is. Die kan je gewoon skippen en gelijk door naar de reguliere pil, je hoeft echt geen stopweek in te lassen.

Joy_Mennings

Berichten: 2325
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 23:46

brokjes schreef:
Ik zou voor de zekerheid even bellen om na te vragen. Als je de vorige pil wel mocht doorslikken van je huisarts, en deze niet, is dat een verklaring schuldig toch?


Dat ligt denk ik gewoon aan de soort pil. Deze heeft vier placebo pillen, de vorige was de standaard pil en die had dat dus niet.

Ik heb de bijsluiter inmiddels teruggevonden en daar staat in dat doorslikken kan, maar wordt niet geadviseerd. Voor een keer zal het dus geen kwaad kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:17

Hoi allemaal,

Ik heb een tijdje geleden besloten te stoppen met de pil, dit ook gedaan. Maar aangezien ik nu toch wel wat serieus ben gaan daten enzo wil ik toch weer anticonceptie, maar dan hormoonvrij. Dan kom je dus in de koperspiraal. Maar kan iemand mij wat ervaringen vertellen? Ik heb nooit een spiraal gehad en heb zo'n 8 jaar de pil geslikt. Alleen mijn acnee werd er niet minder van, libido was behoorlijk laag en nog wel wat dingen waardoor ik van hormonen afwil.

Ervaringen mogen per pb gestuurd worden :)

NoTwixLeft
Berichten: 611
Geregistreerd: 06-07-16

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 13:44

Ik heb een koperspiraal. Ik vind hem ideaal, ondanks dat m'n menstruatie iets heftiger is geworden. Verder weet ik niet wat je wilt weten, maar vraag maar raak :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:49

NoTwixLeft schreef:
Ik heb een koperspiraal. Ik vind hem ideaal, ondanks dat m'n menstruatie iets heftiger is geworden. Verder weet ik niet wat je wilt weten, maar vraag maar raak :D


Ja wat je ervaring er mee is, van laten plaatsen tot nu zeg maar. Heb er zelf totaal geen ervaring mee