Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 07:06

@Leeslampje , welk model Tacx heb je nu is huis ?

Hier onder mijn set-up .
Heb deze trainer al een jaar of 5 , doet z,n ding .
Maar wil graag upgraden naar een direct drive .

Afbeelding

Afbeelding

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 09:12

Jij hebt een echte pain cave :D Zo’n tafeltje lijkt me nog heel handig.

Ik huur een Flux S smart. Woon in een oud huis met houten vloeren en onderburen dus een zo stil mogelijke trainer is een must.

Mijn setup is geen foto waard. Ik heb de fiets erbij gepropt in m’n werkkamer, waar je nu je kont niet meer kan keren :+

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 18:37

leeslampje schreef:
Jij hebt een echte pain cave :D Zo’n tafeltje lijkt me nog heel handig.
[ [url=m/mUWPw2.jpg]Afbeelding[/url] ]

:j Mijn kelder is 15m2 , en uitermate geschikt
als pain cave *\o/* .
Plavuizen op de grond dus makkelijk schoon te houden , twee raampjes, genoeg stopcontacten, een ventilator.
En die tafel ( met wieltjes ) is super handig .
Bij lange ritten zet ik mijn laptop erop en kijk tv .

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 23:46

Hi! Ik kom even binnen vallen!
Ik lees altijd mee en vind alle verhalen leuk, maar ben zelf een iets ander soort fietser ;)
Ik ben bezig met de European Divide trail, en heb me ingeschreven voor de Atlas Mountain race, een self supported, off-road ultra race in het Atlas gebergte in Marokko. 1300 kilometer in max 8,5 dag. Het is voor mij de eerste keer dat ik aan zoiets mee doe, en ik heb een vraag waarmee jullie mij misschien mee zouden kunnen helpen.

Ik fiets op een Surly Ogre en heb een Brooks zadel. Normaal gesproken fiets ik met een gewone outdoor broek en merino ondergoed, en gebruik ik geen zeem. Over het algemeen werkt dat prima, hoewel ik hét perfecte ondergoed nog niet gevonden heb. Uiteraard heb ik wel eens ooit pijn aan mijn kont op lange dagen, maar ik denk dat je dat altijd wel houdt.

Nu twijfel ik of ik toch niet een broek met zeem voor deze race moet kopen. Het punt is alleen, waarschijnlijk ga ik hem verder nooit meer gebruiken. Zijn er merken/modellen die jullie aan kunnen raden die goed zijn maar niet te duur? Ik vind het namelijk zonde om er mega veel geld aan uit te geven. Wellicht hou ik het bij mijn huidige ondergoed, maar ik wil in ieder geval even onderzoek doen.
Alvast heel erg bedankt!!

Afbeelding

De fiets, inmiddels iets anders bepakt en voor de AMR ga ik proberen zo weinig mogelijk mee te nemen want het is niet bepaald een lichtgewicht :Y)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 09:53

Goedemorgen , iedereen een fijne Kerst tot nu toe ?

@J_onne ; dat is idd een beste bepakking :j
M.b.t broeken met zeem vind ik het lastig advies te geven , want ik rijd
er zelf ook niet zo graag mee .Ik heb er wel twee van het merk LIV .
Verder fiets ik het liefst in een tri-suit en daar zit geen noemenswaardige
zeem in .En dan zonder onderbroek .

J_Onne

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:35

Dank je! Ik ga er eens naar kijken!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:05

Gaaf J_onne!! Wanneer is de race? En krijgen we daarna een verslagje, of zelfs een eigen topic op [BEU]? :D

Qua broeken niet zoveel ervaring. Ben zelf erg blij met m’n Castelli, absolute favoriet. Zeem is zacht en stevig, zonder dat het voelt alsof je op een matras zit.

Misschien kun je in uitverkoop (er is nu veel sale!) of tweedehands wat goedkoop op de kop tikken om te proberen?

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:29

Hallo dames,

Ik weet dat ik al even niet gereageerd heb. Voor degene die mij volgen op Strava hadden al wel door dat ik wel echt naar de oliebollentocht ben geweest. Ik wacht altijd een week of zo voordat ik iets post omdat er dan nog altijd foto's en video's binnen komen.

Ik zal hier binnenkort wat foto's plaatsen. En ik zal alvast een linkje van een video hier plaatsen.

Ondanks alles en mijn mindere conditie heb ik het erg leuk gehad. Het was zeer gezellig en heb veel mensen weer gesproken die je maar ene keer per jaar ziet en een aantal nieuwe mensen leren kennen.

Ik ben blij dat ik het nu in drie dagen kon doen al was de derde dag echt slecht weer en harde wind. Dat was minder fijn.

Hier alvast een leuk linkje. Na de instro sta ik direct rechts in beeld met mijn velomobiel.
https://www.youtube.com/watch?v=-MQySeN ... L&index=15

En dit zijn bijna alle velomobielen die mee reden. Kun je mij spotten?
https://www.youtube.com/watch?v=BFX8Gr6z_Uk

En zelfs in het nieuws met een groepsfoto en filmpje.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/351914 ... re-fietsen

En eind dit jaar is hij in omgeving Arnhem/Nijmegen. Hopen dat er weer tussen de 160 en 200 of meer velomobielen zijn.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:43

Bij deze nog wat foto's.

Dit is bij de start.

Afbeelding

De twee voorste zijn echte oldtimers.
Een van alluminium met popnagels. En de opvolger van glasvezel.

Afbeelding

En natuurlijk eentje van de fotolocatie vanaf de grond.

Afbeelding

Ik heb ook een mok besteld op naam.

Afbeelding

En dit is een sticker met het hele ding.

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:00

Wat gaaf, lijkt me voor mensen die random in de stad waren ook wel een bijzonder gezicht zo.

Ik fiets eigenlijk niet in de winter, een indoor trainer staat op het verlanglijstje voor het komende jaar. Ik heb wel een verlaat verjaardagscadeau gehad en meteen laten monteren. Nog niet uitgetest maar ik ga er als het een beetje warm weer is wel even heel kort op uit...

Afbeelding

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:16

Bijzonder zeg Gothico, wel erg kleurrijk!

Wij fietsen nog wel door, echt winter is het niet meer. Het is vooral vaak de fietsen schoonmaken omdat het zo ontzettend veel regende de afgelopen tijd. Komend weekend pakken we weer een gravelpaadje denk ik en daarna de slang er maar weer op.

Binnenkort maar eens even een schema maken voor de 235km eind mei... Ik duim nu alvast voor rustig weer zonder wind _O- De laatste keer dat we een deel van de Elfstedenroute fietsten was het code oranje met tegenwind. Daar hebben we het nog vaak over :Y)

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:26

@IMAY, Er waren inderdaad heel veel mensen met vragen. Ja dit zijn gewoon fietsen, nee we zijn geen club, en dit is de grootste velomobiel meeting in de wereld dus ze komen ook echt van over de hele wereld.

Dus heel veel mensen beginnen onderweg ook te filmen en foto's te maken. (Heel eerlijk dus leuker dan een grote groep wielrenners of mountainbikers.)(Zelf mountainbiker geweest voor wie dit niet weet.)

@Sakura, Haha zeker heel kleurrijk en gezellig. Er staat er namelijk geen eentje tussen die hetzelfde is dan een ander. Wel die op elkaar lijken, maar zijn er wel weer andere dingen anders. En ongeveer 10 verschillende modellen aanwezig.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:36

Een kleurrijk tafereel @Gothico , leuk de foto,s en filmpjes te zien .

@Imay : leuk een powermeter *\o/*
Mooi verjaardagscadeau :j

Ik heb al wat uurtjes binnen op de Tacx ver bracht , maar afgelopen
zaterdag was het goed te doen buiten .
Fijn dat ook de dagen al merkbaar langer worden .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:02

@t2t

Ben je nog aan het trainen voor een groot evenement? Respect hoor dat je het zo volhoudt op de tacx ik vindt het behoorlijk lastig om dan te denken goh nu heb ik het leuk :'). Onze oude hometrainer gaat ook weg ik doe er toch weinig mee.

@gothico

Leuk dat evenement! Fijn dat het ondanks je coronabesmetting is gelukt om toch mee te doen. Leuke kleurtjes hebben de mobielen.

--

Ik werd al weken gepest met leuke mtb filmpjes op het internet dat ik enorm zin had om even te gaan fietsen. Vanmiddag de fiets weer even uit de garage getrokken en naar Appelscha gegaan. Het viel mij nog mee hoeveel conditie ik ben verloren , maar ik had het wel zwaar. Parcours lag er goed bij wel wat water , maar wat droog lag was top!

Maar heb het wel gemist de afgelopen maanden dus ben blij dat het weer even kon. Temperatuur was ook wel goed te doen.

Tijdens het schoonmaakte ontdekte ik dat er toch een beetje een slag in het wiel zit en de schijfrem wat schuurt. Ik vermoed toch dat dat is gekomen van mijn val tijdens de veldslag. Ik had overal kunnen vallen maar viel natuurlijk precies op van die houten gladde planken en ik maakte best een klap met de fiets. Vorig jaar heb ik namelijk de schijfrem al laten vervangen en alles laten corrigeren. Maar even weer een afspraak maken :=

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:42

@Zebrastreep. Ik ben ook heel blij dat ik heb mee kunnen rijden, maar merkte wel dat ik echt op was toen ik thuis kwam. Toch ben ik erg blij dat ik gegaan ben.

En bedankt. Ja het is heel erg kleurrijk. Het is ook zo dat er veel twee kleurige velomobielen zijn. Of zelfs aparte tekeningen die erop staan.

Voor de mensen die het leuk vinden kan ik ook wel wat merken en modelnamen hier plaatsen.
De oldtimers zijn bijvoorbeeld een alluminium en glasvezel Allerweder(Voor al het weer)
Dat is het echte stukje geschiedenis achter de velomobiel. Een fiets om te kunnen fietsen in elk weer.

Als er meer interesse is wil ik wel wat meer over de velomobielen en hun namen posten. Of via PBtje

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 01:04

leeslampje schreef:
Gaaf J_onne!! Wanneer is de race? En krijgen we daarna een verslagje, of zelfs een eigen topic op [BEU]? :D

Qua broeken niet zoveel ervaring. Ben zelf erg blij met m’n Castelli, absolute favoriet. Zeem is zacht en stevig, zonder dat het voelt alsof je op een matras zit.

Misschien kun je in uitverkoop (er is nu veel sale!) of tweedehands wat goedkoop op de kop tikken om te proberen?

Bedankt voor de tips! De race is van 3 t/m 11 februari. Ik zal wel een foto posten na afloop!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:34

Ik heb een leuke fiets gerelateerde prijs gewonnen.

Een armbandje met een stukje van een fietsketting eraan. Ik deed mee voor de fun en win nooit iets dus vond het al vrij kansloos maar het is gewoon een keer gelukt :')

Daar ga ik wel even trots mee showen _O-

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 21:16

@ Zebrastreep , leuk !
Kom maar op met die foto :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 21:20

Time2Tri schreef:
@ Zebrastreep , leuk !
Kom maar op met die foto :j

Zodra ik het opgestuurd heb gekregen maak ik zeker even een foto :D

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:11

@Gothico: gelukkig is de tocht goed gegaan. Wat een fleurige bende velomobielen :D

Hier even een fiets (en algehele sport-) dip. Zit even niet zo lekker in mijn vel en heb weinig fut om te sporten. Super lastig omdat ik niets liever wil dan fietsen en rennen, maar ik trek het fysiek even niet (moe, slap). Wordt hopelijk binnenkort weer wat beter.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:49

leeslampje schreef:
@Gothico: gelukkig is de tocht goed gegaan. Wat een fleurige bende velomobielen :D

Hier even een fiets (en algehele sport-) dip. Zit even niet zo lekker in mijn vel en heb weinig fut om te sporten. Super lastig omdat ik niets liever wil dan fietsen en rennen, maar ik trek het fysiek even niet (moe, slap). Wordt hopelijk binnenkort weer wat beter.

Vervelend zeg, sterkte ermee :(:) Hopelijk gaat het snel wat beter. Eindelijk weer een dagje met wat meer zon en minder woei. Einde middag maar even weer op de fiets en hopelijk is het nog niet te koud en glad.

Een kennis van ons heeft dit weekend de winter Elfstedentocht gefietst, nou respect hoor. Wat een wind en regen. Wij gaan nog maar even oefenen voor de zomereditie. Daarna is er ook een gravelrit georganiseerd uit de omgeving waar ik vandaan kom, misschien dat we ons daar ook nog voor gaan inschrijven. Dat is een wat relaxtere afstand van 66,6 km.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 15:53

Thx Sakura789, ik hoop ook dat ik me snel beter ga voelen.

Vandaag mezelf naar buiten gesleurd en voor het eerst in 3 weken weer een rondje hardgelopen. Ik hou van de ijskou en strakblauwe luchten <3

Afbeelding

Jullie nog buiten te vinden dit mooie, droge weekend?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 16:24

Hoe voelde je je na dit rondje? Ik merk dat ik er soms erg tegenop zie, maar eenmaal thuis voel ik me weer herboren.

Hier is relatief veel sneeuw gevallen en zijn de fietspaden nog wat papperig. Morgen gaan we wel even op pad! We zijn wel even bij Mantel geweest vandaag, even wat accessoires (bel, bidonhouder) op mijn kale fiets. Ook ga ik mijn smartwatch vervangen in de komende tijd, dus even gekeken naar de opties.

Ik hou wel van dit weer, alleen jammer dat qua paardrijden wat lastiger is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 16:35

Mijn prijs is binnen ze vroegen nog om wat promotie foto's

Afbeelding

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 16:38

@Sakura: achteraf is het inderdaad altijd heerlijk <3 Merkte wel dat ik mijn lijf verwaarloosd heb de afgelopen weken, fysiek wat pijntjes en last. Komt wel weer.

@Zebra: Gaaf!!