Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 17:44

Top gedaan SV, ondanks zware benen!

Ik loop nuchter ook niet verder dan 10k hoor, en ook geen tempo of interval. Maar een rustig loopje gaat prima.

Ik heb net 10k gelopen, tempo rond de 7:00, dus lekker rustig. Ging wel goed, knie wat gevoelig. Heb halverwege 2km wat sneller gelopen. Moest wel af en toe stoppen, dan zakt de pijn toch een beetje.
Nu is het ook zo goed als weg. Wel echt heerlijk weer, heb in korte broek en topje gelopen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 21:41

Dankjewel allemaal :o . Hoewel een mooie zit nog niet persee functioneel is. Mijn heup, die ook in het hardlopen dus mijn loop efficiënte beïnvloed, is altijd een groot punt van aandacht in mijn inwerking. Na 13 jaar flex chair is het nog altijd niet halleluja.

Sv ik had vorige keer ook dat mijn hartslag steeds een beetje verder daalde in de intervallen. ik denk toch ook dat je lijf misschien dacht ow nu gaat het komen, en dat het toen toch meeviel :+
Wel weer lekker gewerkt en zo fijn zo samen.
EN vandaag gewoon weer een halve marathon! Jou benen mogen dan wel een keer zwaar voelen :')

Ah ninus dus zelfs nog tijd voor andere sporten. en paardrijden zonder zadel is misschien lui maar wel goed voor je core :D

Ja Samantha het blijft altijd een ding die oefeningen en iedereen die wat anders zegt. Er zijn zoveel opties en maar zoveel tijd en spierkracht die je in kan zetten...
Wel gek die hartslag. Misschien een mismeting icm de snelheid? Geen idee.

Sall mijn voedingschoach heeft nuchter lopen ook echt afgeraden. Je lijf gaat dan idd direct in een soort stress modus en dat kun je de rest van de dag niet meer compenseren. Ik deed het voorheen ook vaak en ook prima tot een km of 10/12 maar nu dus nooit meer. Ze gaf aan, al is het maar een banaan, al is het maar iets, dat je lijf iig iets heeft om mee bezig te zijn.
Nu moet ik wel zeggen, ik kan eten en de deur uitlopen om te gaan rennen na vrijwel al het eten. Baan training na het eten is soms wel een ding. :')

Wie vroeg er nu laatst om een training met stokken? Was jij dat BM? ik kreeg er een in mijn mail. https://loopwijzer.nl/stokkenclinic/?ut ... n_I.WZcYZk
Niet echt lekker dichtbij maar wie weet. Ik weet dat er ook ieder jaar wel opties zijn in Berg en dal maar heb nu nog niks voorbij zien komen.

Wat een geweldig weer vandaag idd!
Op basis van een tabel van de looptrainingen mijn piramidesnelheden vastgesteld maar ik vond ze wel wat langzaam ogen. Liep ze dan ook vrij makkelijk en niet helemaal braaf op het beoogde tempo O:)
En net als bij Sv, daalde mijn hartslag gedurende de training.
Ik liep 4/6/8/10/8/6/400 met 1 min pauze tussen alle reps.
Kwam een beetje in tijdnood om op tijd op het schoolplein te staan dus de 10km niet volgemaakt :=
Mijn knie hield zich eigenlijk heel goed. tot ik daarna 2 uur lang in de tuin ging werken :( Was ie even echt niet blij. Wel weer heerlijk paardgereden vanavond <3 en met mijn eigen beugels die wat minder druk op mijn heup en knieën geven. Dat verschil voelde ik gelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 09:07

Samantha_ hoe is het inmiddels met je knie/heup/bil? Klinkt alsof het nog steeds wel redelijk weg trekt zodra je stopt met sporten? Stiekem ben jij ook lekker druk met al het sporten als ik dat zo lees. Hoe is het met je paardje? Leuke foto van afgelopen weekend! Ik zag die prijzen en dacht, euhhh laat maar.. Wat een geld joh. Gelukkig stond ik ook niet leuk op de foto, kan ik niet in de verleiding komen ook :')

BusyMissy hoe is het met je spierpijn in je bovenlijf van de stokken? Je hebt iig je stokken goed gebruikt zo te lezen :D
Fijn dat de diagnose van je paard relatief gunstig is, maar alsnog wel even spannend zo te lezen. Klinkt met het kanaaltje maken ipv alles weghalen toch wel redelijk positief :)

Leonie87 jij bent ook alweer drukdrukdruk zeg! Heerlijk om zo'n paardje te kunnen rijden, het ziet er al niet verkeerd uit!
Wat bijzonder om te zien die dalende hartslag! Mijn hartslag denkt na de 1e interval altijd, wtf laat ik maar gelijk de lucht inschieten dan kan ik het misschien ergens een beetje aan :')
En toch altijd fijn je eigen beugels aan een zadel. Ik zweer ook bij mijn beugels, zonder die zou ik echt heel erg meer last hebben van mijn knieën. Nou heb ik natuurlijk wel een eigen paard, dat maakt het iets makkelijker ;)

Wdj leuk dat je de 1e trail weer hebt gelopen! 2 vriendinnen van mij hebben vrij last minute ingeschreven bij dezelfde trail en zijn op de camping blijven slapen, ik heb gelijk beeld :') Mijn vriend heeft die dag ook nog een startnummer van iemand overgenomen die ziek was en 2 lussen gelopen. Ik hoorde idd dat de routes echt super mooi waren en de organisatie goed. Ik baalde echt dat ik zelf niet kon die dag.

Suliko wat maak jij een kilometers zeg _/-\o_ En een knappe mooie uitdaging elke maand een ultra! Je knie klinkt niet echt prettig, maar volgens mij gaat het gelukkig wel weer de goede kant op.

Goof leuk dat ik je mag contacten voor de routes :j We wonen volgens mij niet heel erg in de buurt, maar wij vinden het erg leuk om voor ons onbekende stukjes Nederland te ontdekken, de Biesbos is voor ons goed aan te rijden.
Lekker gelopen van de week, zo leuk om te lezen dat je nu het gevoel hebt dat je de 10 kilometer "even" loopt. Dat gevoel is voor mij nog heel ver weg, het voelt steeds weer als een wereldreis :') Volgens mij was het voor jou een jaar geleden ook nog een stuk pittiger? Je gaat echt vooruit, super leuk om te zien!

Ninus wat een kilometers maak jij ook zeg! :wow: En die 80 km, jeetje wat knap zo ver, dan nog helemaal alleen rond de auto _/-\o_

Sall welkom terug! Hoe gingen je intervallen?

Supervixen dat samen wandelen in nieuw gebied vinden wij ook zo leuk, allemaal nieuws te ontdekken :) En je hebt weer behoorlijke kilometers gemaakt deze week. Vorige week een marathon, en dan nu er "gewoon" weer een halve erachteraan _/-\o_ Het ziet er wel heerlijk en zonnig uit. Hoe bevallen je nieuwe schoenen?

Over het lopen na het eten, dat gaat hier ook niet echt soepel. Na de lunch lukt wel, maar na warm eten lukt het me echt nog niet helaas. Daarom ga ik maar zoveel mogelijk voor het eten lopen.
En wat een lekker weer he! Helaas nog niet kunnen lopen deze week, maar ik hoop echt nog even van het lekkere weer te kunnen genieten en een klein stukje te lopen van de week.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 10:10

Morning!

Wat apart Leonie en Samantha van jullie hartslag.
Die van mij schiet ook altijd omhoog om daar gewoon te blijven. Al zakt deze na de workout wel weer snel naar beneden.

Ninus mijn diagnose kwam na zelf- online onderzoek. Ik wil graag een nog een paar kilo kwijt en deed dat op de ouderwetse manier die vroegah wel voor mij werkte. Vasten/minder eten etc) Maar nu dus niet. Ik bleef hangen op een bepaald gewicht en gecombineerd met het feit dat ik mij , slap, moe en fitloos voelde.
Ook ben ik mijn eten gaan tracken(?) in een app (myfitnesspall) Daardoor kwam ik erachter dat ik veel te laag in mijn eiwitten zat en dat gecombineerd met alle info over 50+ vrouwen die én minder goed eiwitten opnemen én veel sporten
Dus dat bedoel ik meer met 'ze'
En het feit dat het lijkt te helpen, ben ik al heel blij

Dank je MupetMayo! De interval vond ik erg zwaar, maar toen ik klaar was voelde ik mij erg top :+
Ik heb buiten het in- en uitlopen 7 of 8 x 1 minuut sprint en 1 min langzaam afgewisseld.
Zelf ben ik een diesel :')
Maar gecombineerd met de slow run en longrun in de week voelt het voor mij fijn om zo te trainen

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 11:44

Fijn dat je uitgepuzzeld hebt waar je zo futloos van bleef Sall. Eiwitten zijn belangrijk om te sporten, maar denk ook aan een goede balans met je koolhydraten, die heb je net zo hard nodig.

Ik herken je gevoel nog van vroeger MM, maar echt over een tijdje gaat die 10km ook voor jou als "even" voelen. Kwestie van heel rustig doortrainen en je afstanden steeds iets langer maken.

Echt fijn dat je knie zich nog steeds goed houdt Leonie!
In de tuin zat je op je knieën of hurken waardoor je last kreeg? Wellicht dat je daar oefeningen voor kunt verzinnen om specifiek die spieren en pezen extra te trainen?

Wat een prachtig weer dames! En toen had ik weer geen tijd om te gaan lopen -O-
Gisteravond naar theater geweest, dansvoorstelling van Vlad en Veronika die Holland 's got Talent gewonnen hadden.
Immigranten uit Oekraïne die met hun dans hun verhaal uitdragen. Ik heb er slecht van geslapen, het was intens mooi.

En vanavond is de hondentraining vervroegd, waardoor ik ook niet kan lopen.
Heb dus vanochtend maar weer de hardloopschoenen aangetrokken, eerst naar de paarden gewandeld (brr was nog koud, vorst op het gras). Na het voeren en de stallen naar het werk gerend. Manlief had schone kleren, sop washand en een handdoek voor mij meegenomen.
Het was niet ver, geen bos, maar van de ontluikende lente kan ik toch ook wel erg blij worden.
Afbeelding
Afbeelding

Vanmiddag ren ik weer terug. En als ik dan nog puf heb wil ik ook hardlopend naar de hondentraining, die is vanavond in het bos. Straks eerst maar eens kijken hoe ik me voel dan.

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 12:27

Hallo,

Ik heb het hardlopen recent pas opgepakt nadat ik mij vrij impulsief heb op gegeven voor de circuit run van Zandvoort (4km op 29 maart). Eigenlijk omdat vriendinnen zich al hadden opgegeven en het mij wel leuk leek om ook mee te doen _O- (wees gerust, ben niet vorige week pas begonnen met hardlopen, maar sinds november, tussendoor nog wel een soort winterstop gehad :') ).

Nu loop ik er alleen een beetje tegenaan dat ik niet weet wat ik 29 maart qua kleding aan moet. Omdat ik in november begonnen ben, heb ik eigenlijk alleen maar met koud weer gelopen, daardoor altijd wel een vest of jas aangehad waar ik mijn telefoon in kwijt kon.

Hebben jullie tips voor fijne broeken waar je een telefoon in kwijt kan? Vanwege nek/schouder klachten, doe ik liever niet zo band om mijn arm

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 12:53

Toch lekker dat je gegaan bent BM! Alle kleine beetjes helpen. Het was inderdaad fris vanochtend, maar ik vind dit echt de mooiste tijd van het jaar <3

Welkom Lietje, ik kan je niet goed adviseren, het is zo persoonlijk en afhankelijk van de omstandigheden. Ik heb Zandvoort voor het laatst in '24 gelopen onder stormachtige omstandigheden en jaren daarvoor was het bloedheet op het circuit zelf.

Ik heb het razendsnel warm, dus ik loop met dit weer al kort/kort met een dun jasje om mijn middel voor het geval ik wat te optimistisch ben :+ Laagjes zijn altijd goed. Veel plezier alvast!

Zoals BM zegt komt het wel goed met je gevoel hoor Muppet! We zijn allemaal begonnen met verschillende mijlpalen die nu gewoon lijken. Ik had ook nooit gedacht toen ik mijn afstanden wat ging uitbreiden dat de marathonafstand onderdeel is van een training en geen doel op zich. Mijn eerste 5 voelde ook als een wereldreis en ik was wat ik trots toen ik dat in één stuk kon lopen :D

Klinkt logisch Sall! MFP is een fijne app om het bij te houden :j En wat BM zegt, koolhydraten zijn ook belangrijk, ik probeer die balans ook echt goed te houden.

Fijn dat je knie het goed hield tijdens het lopen Leonie! Jammer dat het tijdens het werken in de tuin niet fijn voelde :(:)

Lekker herstelloopje Samantha!

Ik heb vanochtend een extra rondje 5K gedaan, zonder doel en zonder te letten op hartslag of snelheid. Het was zó lekker fris nog, echt genieten :j

Ik heb mijn 80-plan ook rond. Ik start met een marathon, daarna een rondje van 23 en als laatste een rondje van 15. Ik start denk ik heel vroeg en hoop het op 7:00 te kunnen lopen, het liefst inclusief pauzes bij de auto. De 100 deed ik op 7:10 inclusief (soms lange) pauzes en ik ben inmiddels weer een stuk sneller in de training.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 13:15

Respect hoor Ninus _/-\o_

Muppet, ik heb jarenlang tegen de 10 (en eerst tegen de 5) huizenhoog opgekeken
En nu staat er een halve marathon (in de verre toekomst) gepland en wil ik mij inschrijven voor de Dam tot Dam loop
Idd heel rustig opbouwen! Komt goed met jou!

Wat leuk die kortere stukken zo lopen BM! Het is idd echt heerlijk weer zo (ook mijn favoriete tijd))

Hoi Lietje, ik ben team korte broek, loop zelden met een jas of lange legging aan.
Ik ben nog wel opzoek naar een short waar ik m’n iPhone in kwijt kan
Meestal heb ik deze in een dunne Nike bodywarmer, maar nu het warmer wordt loop ik liever zonder

Je ziet het is heel persoonlijk :+

Laagjes werken sowieso goed

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 14:12

Ninus schreef:
Ik heb mijn 80-plan ook rond. Ik start met een marathon, daarna een rondje van 23 en als laatste een rondje van 15. Ik start denk ik heel vroeg en hoop het op 7:00 te kunnen lopen, het liefst inclusief pauzes bij de auto. De 100 deed ik op 7:10 inclusief (soms lange) pauzes en ik ben inmiddels weer een stuk sneller in de training.

Wow! Wanneer wil je hem ook alweer lopen? Ik vind dat zo waanzinnig knap. En je klinkt alsof het niks is haha _O-

Leonie, wat een onwijs leuk dier om te rijden zeg. En lekker gelopen zeg gisteren.

Suliko, wel fijn dat je de signalen herkent, jammer dat je die ook via de harde weg hebt moeten leren.

SV, wat een mooie plaatjes en loop gisteren <3

Samantha, ook lekker, je 10km. Knieen blijven lastig he, die van mij is ook nog niet top helaas.

BM, slim toch om zo wat kleinere stukjes te lopen, heerlijk weer he!

Muppet, pm me maar hoor.
Oh en hieronder staat weer een vlonderpad voor je haha _O-

Lietje, welkom. Kleding is zo persoonlijk, probeer komende week nog even wat uit. Ik loop zelf nu in korte mouwen en korte broek, ik heb het snel warm. En te warm hebben met lopen vind ik echt killing.

Ik ben vanmorgen al op tijd naar het Mastbos gereden. Wat een schitterende dag vandaag zeg.
Het ging vandaag niet vanzelf en dat was ik even niet meer gewend omdat het afgelopen periode zo makkelijk ging hehe.
Ik had moeie, zware benen, maar goed, dat mag ook. Ik kwam om weer eens 100% onverhard en op mijn trailschoenen te lopen, want dat was lang geleden en vooral om heel erg te genieten en dat heb ik gedaan <3
En al met al heb ik weer 17km gelopen op een heel prima tempo. Ik bouw weer lekker op naar de halve nadat ik mijn knie had vernaggeld in de kerstvakantie door out of the blue een halve te gaan lopen. Ik voelde hem nu op 15 km, wijselijk gestopt op 17 en weer 2 km uitgebouwd vergeleken met 2 weken terug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een vlonderpad voor Muppet:

Afbeelding

En koffie als beloning <3

Afbeelding

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 14:29

Wat een mooie run Goof!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 14:34

Lietje, ik (en volgens mij ook meerdere anderen in dit topic) lopen met een Fusion broek (strakke legging) daar kun je je telefoon in een elastische zak op je bovenbeen doen.
Ik heb deze in korte en lange uitvoering.
Redelijk prijzig maar regelmatig ergens in de aanbieding.
Volgens mij loopt Leonie? in een vergelijkbare broek die een stuk betaalbaarder is, maar weet zo even niet meer welk merk dat is.

Succes alvast Ninus! Red je dan de marathon afstand met eten en drinken als je dan tussendoor niet bij je auto komt?
Wanneer ga je lopen?

Mooie plaatjes Goof en lekker tempo inderdaad. Mastbos klonk bekend, zie dat dat bij Breda ligt (ben daar nog nooit geweest), misschien toch de moeite om daar eens heen te rijden. Ziet eruit als weer een hele andere omgeving.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 14:58

Het is mijn tactiek om het nooit te groot te maken, deze afstanden kun je niet helemaal overzien is mijn ervaring, dus ik ga gewoon lekker hardlopen de hele dag. De marathonafstand heb ik vaak gedaan en kan ik, 23 kilometer loop ik wekelijks en 15 is een eitje :+ Dat dat natuurlijk niet zo voelt als je al veel km's in de benen hebt weet ik, maar als je er vooraf al tegenop ziet is het mentaal al zwaar om te beginnen.
Ik ga volgende week zaterdag lopen, dan kan ik zondag rustig bijkomen :D

Ja ik red het tot 50K helemaal zelfvoorzienend, tenzij het 25+ graden is, dan moet ik kijken of ik ergens water kan halen tussendoor.

Super Goof! Lekkere afstand, lekker tempo en prachtig plaatjes <3 Geen lekkers bij de koffie? :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 15:02

BM, Mastbos is niet supergroot, maar je kan heerlijk slingeren over de paadjes en zodoende meer dan prima lopen. Ik vind het een heerlijk bos, voelt als thuiskomen.

Ninus, ik ben echt benieuwd hoe je het gaat doen.
Nee, geen lekkers bij de koffie. Ik heb nooit honger/ trek na het lopen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 20:21

Lekker gevoel dan achteraf he Sall, zwaar op het moment zelf en daarna denk je, ja maar ik heb het toch mooi gedaan :D Klinkt alsof je lekker afwisselend traint zo.

BusyMissy gelijk weer vol de drukte in zo te horen :\ Eind is in zicht toch? Let je wel een beetje op jezelf? :(:) Wel heerlijk zo naar het werk kunnen rennen, gaaf zo die rotonde in de bloesem! Is het nog gelukt met rennen naar de hondentraining? Samen met sloopdoos? :D
Over die broek, liep Leonie87 niet in Craft?

Welkom Lietje! Ik sluit me bij de rest aan, hoe saai :+ Ik ben ook iemand die het snel warm heeft zoals meerdere hier, maar ik koel ook super snel weer af. Met evenementen ben ik dus ook nog even aan het zoeken hoe en wat.
Ik heb bij Decathlon een 2 in 1 short gehaald van kiprun, die bevalt best prima en niet zo duur om te proberen ook. Op de binnenbroek zit een zakje voor je telefoon, die is groot genoeg. Daarnaast ook nog een zakje met rits voor een sleutel oid.
Ik heb ook een 2 in 1 short van Odlo, die vind ik prettiger zitten (fijnere stof), maar die heeft geen plek voor een telefoon helaas, alleen een klein sleutel zakje met rits.
Anderen dragen liever van die strakkere "legging" broekjes, maar daar voel ik me niet fijn in (iets met onzekerheid enzo). Ik zag al een aantal keer Fusion voorbij komen als tip, daar hoor ik ook super goede verhalen over maar zelf dus nog niet geprobeerd.

Ninus echt, ik blijf me verwonderen hoor over die 80 km, en dan ook nog eens die snelheid! Jouw kortste rondje is nog niet eens mijn langste rondje :') Ik vind het echt super stoer van je dat je het gewoon gaat doen!

Jeeeeeej Goof, weer een vlonderpad <3 Goed gelopen ondanks dat het zwaar voelde! Mooi tempo ook :) Het was er ook echt heerlijk weer voor! Op naar een halve zonder blessure.

Ik blijf het toch leuk vinden (en ergens toch lastig voor te stellen met al jullie kilometers enzo :') ) dat ook jullie al die mijlpalen en het gevoel van wereldreis hebben gehad. Ik heb er ook zeker wel vertrouwen in dat het goedkomt hoor, maar ik ben wel realistisch. Voorlopig zal het nog wel even zo blijven, want ik ben niet van plan om ooit een halve te gaan lopen.. Ik roep nog steeds, 10 is ver zat. Alhoewel er toch lichte twijfel is voor december.. Dan heel misschien toch 1x 15 km. Maar dat is wel echt de max hoor haha.
Net was ik op tijd terug van werk en paarden en omdat we vandaag niet op tijd hoefden te eten (mijn vriend squasht normaal altijd op donderdag maar vandaag een keer niet), heb ik nog even snel mijn hardloopschoenen aangetrokken voor een rondje. Niet gelet op tempo oid, maar gewoon even genieten van het weer (blijf ik toch lastig vinden hoor, zonder doel). Toch nog 6,5 km in de benen. Niet echt consistent in tempo zag ik achteraf, maar we zijn nog lekker even buiten geweest.
Zo leuk ook, met dit weer, zonnetje erbij lijkt iedereen ook weer vrolijker buiten :)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 20:41

Hoeveel water of drinken neem je dan mee Ninus? Ik drink met dit warmere weer ongeveer een liter op 10-15km, maar lijkt me erg veel om meer dan 3 liter mee te sjouwen?
Heel veel succes zaterdag, ik zal aan je denken, maar als ik het zo lees gaat dit helemaal goed komen.

Lekker is dat, gewoon zomaar, zonder doel een rondje lopen MM, Ik geniet daar het meeste van.
En ik pas zeker op mezelf, daarom ook lekker naar het theater geweest en de hondentraining vind ik ook superleuk om te doen. Maar helaas, alles tegelijk doen lukt niet.
Ik ben terug naar huis gerend met sloopdoos, maar was te laat thuis om naar de hondentraining te rennen. Manlief heeft me daar afgezet en ik ben wel vandaaruit weer naar huis gerend met haar. Dat was niet zo'n strak plan, want dat is 1 pad door het bos en daar was het eigenlijk net te donker voor, heb heel wat gestruikeld over de boomstronken, maar ik heb het overleefd en ben weer thuis.
En zo tussendoor toch nog ruim 10 km bij elkaar gelopen vandaag.
Afbeelding
Het begint al bijna een echte hond te worden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-26 20:46

Welkom Lietje!
Ik loop al jaren in fusion tights. Bijna altijd kort. Prima zakken om je telefoon in te doen. Wel aan de prijs, maar je doet er jaren mee.

Muppet mijn nieuwe schoenen bevallen aardig. Ik heb er mijn marathon op gelopen vorige week. Een stuk minder pijn aan mijn voet.

Ninus 50km zelfvoorzienend.. ik drink echt veel, ik zou dat niet redden. Ik drink al gauw minimaal 3 liter tijdens een marathon. Vorige week ook. Fijn is het om het in stukken op te knippen en mooi de langste als eerste, doe je goed.

Goof wat een heerlijke plaatjes! Word je ook zo zen van dit weer?
Prachtig vlonderpad ook en mooie kilometers gemaakt.

Muppet gewoon lekker doen wat bij je past, 10km is toch ook helemaal prima. De afstanden kiezen die bij je passen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 20:56

haha MM, ja eigen paard is makkelijker beslissen. Maar ach, paar beugels zijn zo gewisseld en ze wilde het zelf ook wel eens proberen. Alleen al het feit dat ze zoveel lichter zijn vin dik een enorm voordeel :Y)
Na het avond eten lopen is ook lastig. Dat kun je maar heel rustig trainen. Een wat kleinere portie en niet te veel vetten, dan minimaal 1/1,5 uur wachten om te beginnen heeft mij veel geholpen.

Die hartslag is denk ik wel te verklaren Sall, Alleen de manier waarop, zo duidelijk van en nu omlaag >;)
Herken je gevoel van dat een interval zwaar voelt maar achteraf wel lekker. :D

BusyMissy, het is het hurken dat last geeft. Probleem is dat de oefeningen nu nog net te veel druk geven. Alles moet echt nog met beleid. 2 uur op je hurken gaan zitten is niet met beleid ~~}>
geweldige fotos! Nog lekker terug gerend? En ook nog naar de training?
edit, je post tegelijk met mij. Nog lekker terug gerend Hopelijk jezelf niet bezeerd. Knappe hond <3
BusyMissy schreef:
Volgens mij loopt Leonie? in een vergelijkbare broek die een stuk betaalbaarder is, maar weet zo even niet meer welk merk dat is.
Wat een knetter goed geheugen heb jij!
ik heb de craft versie. Helft van de prijs, net zo goed als je het mij vraagt (of eigenlijk beter want ik was niet blij met de fusion.
https://all4running.nl/craft-adv-essence-short-tights-2-dames-1913207-999000?gad_source=1&gad_campaignid=18270059199&gbraid=0AAAAADiAU-j9WmDEQN_N5-B_huRuIckfK&gclid=EAIaIQobChMIgNDbn96skwMViYuDBx0RpRjnEAQYASABEgLtTPD_BwE
Ik loop gerust zonder water nu nog tot een km of 15. Als het echt warm word neem ik vanaf 10 km ofzo.

Je route ziet er echt heerlijk uit Goof! <3 en wat een nette afstand en mooi tempo *\o/* Ik geniet met je mee.

Super interessant om te zien hoe je zoiets aanpakt ninus. Surrealistisch voor mij _O- maar wel tof! Ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren op deze manier.

Welkom Lietje. Kleding is afhankelijk van de dag en de persoon. Zo liep ik afgelopen zondag in een lange broek. Sv was gesmolten :')

Vandaag mijn 3de injectie gehad. Nu staat de volgende afspraak pas in mei. Na onze vakantie in Frankrijk waarin ik van plan ben 2 lange afstanden te lopen (de hoogtemeters krijg ik daar gratis). Dus dan weet ik wel zeker of ik ze nodig zal hebben.
De spinningles geven heb ik wel even uitbesteed dus ik zit zo waar op de bank vanavond O:)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 23:02

Zoooo, gaat snel hier!

Mooie tijd op de CPC, Samantha! Fijn dat je niet zoveel last van je knie had na afloop. Superleuke foto!

We moeten komende zondag nog een lange afstand, Leonie. Wel pittig, drie weken achter elkaar zo’n afstand. Twee weken terug 26 km trail, vorige week 31 km en komende zondag lopen we 33 km. Daarna weer afbouwen.
Leuk verslag van de CPC. Je hebt er weer een feestje van gemaakt!
Wat een leukerd is je nieuwe bijrijdpaard.

Een heel andere beleving van dezelfde CPC-loop, Muppetmayo! Heel knap dat je ondanks alles nog zo’n snelle tijd hebt neergezet! Leuke actiefoto’s!
Weet je, het maakt niet uit wat je loopt. Of je nu 80 km op één dag loopt, of als het je maandgemiddelde is… het is sowieso superknap wat je doet!

Een kwestie van lange adem met je paard, zo te lezen Busymissy. Is je reus wat een boefje?
Fanatiek, tweemaal op een dag lopen! Sloopdoos wordt steeds knapper. <3

Mooie tijd met die trail, Wdj!

Wat heerlijk dat je zo relatief simpel al die kilometers vreet, Suliko! Prachtige foto’s!

Och jeetje, heb je een Shetlander als pensiongast, Ninus? :)) Sodeknetter, wat een kilometers loop je in een maand! :wow:
Heel knap, een training van 80 km in je eentje lopen! Ik kan eventueel de laatste ronde met je meelopen, als je wilt. Dat past wel in mijn schema. Als je liever in je eentje loopt, ga ik een dag later wel met m’n loopmaatjes erop uit.

Hé Sall, leuk weer van je te horen! Fijn dat je weer lekker aan het lopen bent.

Heerlijk Goof, ‘even’ een rondje van 10 km lopen. Mooi tempo weer! En wat was die 17 km genieten!
Welverdiend, die koffie. Die vlonderpaden zijn zo gaaf! Ik heb wat routes via Facebook opgeslagen, eens kijken of ik daar komende zomer wat van lopen kan.

Dat zijn ook aardig wat kilometers die je wandelend aflegt, SV. Fijn dat je daar zo van kan genieten.
Mooie intervaltraining weer. Jammer van je zware benen in het bos, wel weer heerlijke plaatjes!

Welkom Lietje, wat leuk dat je op het circuit in Zandvoort gaat lopen! Laagjes is een goed idee. Het kan best warm zijn op het circuit.
Ik heb mijn telefoon altijd in een heuptasje mee, als ik geen rugzak draag. Ik heb een iPhone en die is vrij zwaar. Dat zit niet lekker als ik ‘m op m’n bovenbeen draag.

Dinsdag tot m’n verbazing best wel fijn gelopen na die 31 km van zondag. Of ik achteraf gezien niet beter wat rustiger aan had moeten doen… misschien.
Vanmiddag met m’n collega een ronde van 9 km gelopen, waarvan kilometer 5 t/m 8 op een wat vlotter tempo. M’n knie was iets stijf maar dat trok in de laatste kilometers gelukkig weg. Die drie kilometer op tempo ging heel gemakkelijk. Ik kan echt merken dat mijn conditie weer veel beter is dan vorig jaar.
De hartslag sloeg echt weer nergens op in het begin. :+
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-26 06:34

Ik heb dat ook met die hartslag en heb het aan AI gevraagd een tijdje geleden.

Afbeelding
Afbeelding

Heel normaal en logisch dus.

Nr 2 was trouwens cadence lock, dat je horloge denkt dat je pasfrequentie je hartslag is. Maar dat is zeker niet aan de hand bij mij.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 08:19

Samantha, wat irritant van je hartslag. Ik heb het heel af en toe dat mijn horloge een raar hoge hartslag pakt, meestal helpt het dan als ik hem wat strakker doe.

Inderdaad wat SV zegt, het went om te lopen op een vollere maag. Ik kon het eerst ook echt niet! Maar het hielp wel dat ik het ook veel op de fiets heb moeten doen, wat toch net wat makkelijker is (minder klappen opvangen en lagere hartslag).
Nuchter kan ik ook wel lopen, maar liever niet langer dan 15 km, ik word snel flauw. Al moet ik zeggen dat ik tijdens lange afstanden soms ook theoretisch te weinig eet, maar het prima doe daarop. Soms beter dan op allemaal suikervolle voeding. Inmiddels weet ik heel goed wanneer ik moet eten.

Lekker hoor SV, ondanks zware benen!

Leonie, mooie training en wat fijn dat je knie tijdens geen last gaf! Balen van erna, maar misschien gaf in de tuin werken ook wel een hele specifieke prikkel?

Lietje, welkom! Kleding is inderdaad heel persoonlijk. Ik loop zodra het boven de 5 graden is kort-kort (soms ook al eronder, als er weinig wind staat). Heb tot nu toe altijd eerder spijt gehad van te veel kleding, dan te weinig. := Maar het hangt ook af van hoelang je bijvoorbeeld bij de start moet staan, of hoe hard je jezelf gaat pushen of dat je vrij rustig gaat lopen. Jas loop ik eigenlijk nooit in. Bij fris weer heb ik liever een korte broek en een longsleeve dan een legging en een t-shirt.
Ik loop zelf heel graag in de broeken van Fusion.

Ninus, oh dat klinkt echt perfect, eerst 42, dan 23, dan 15. :D Heel herkenbaar ook, bij mijn 100 km kon ik er gewoon niet te lang over nadenken, het was niet te vangen qua afstand. Het grappige is dat het daardoor ook niet overweldigend voelde, maar eerder neutraal, omdat mijn brein er gewoon niet zoveel van kon bakken. :')
En toch, ondanks de kilometers in de benen, helpt dat opbreken verrassend goed. Bij nog 20-25 km kan ik denken, dat heb ik al zó vaak gedaan. En 16 km is voor mij heel erg een magische grens geworden, daarvan weet ik, dat kan ik altijd, maakt niet uit wat ik ervoor heb gelopen. Bij de 500 km challenge in mei afgelopen jaar moest dat mijn daggemiddelde zijn en sindsdien is 8 km en 16 km áltijd mogelijk in mijn hoofd, heel handig.

Goof, dat ziet er uit als genieten! <3

Muppetmayo, ik heb het al eerder gezegd, maar ook ik ben echt 3x eerder tevergeefs begonnen met hardlopen en niet verder dan 10 km gekomen en heeeel vaak gedacht 'rennen is niets voor mij/kan ik niet'. Fijn dat je lekker bent gaan lopen zonder doel en om te genieten van het weer! :D Consistentie in tempo doet er ook echt niet zo toe hoor, van variatie wordt je ook beter.

BusyMissy, wat leuk met sloopdoos op pad <3 Echt een knapperd is het aan het worden!

Puera, mooie training en wat fijn dat je merkt dat je conditie beter is ten opzichte van vorig jaar. :)

Wilde nog iets over mezelf typen, maar moet er vandoor dus dat komt later wel. _O-
Ik ga naar Leersum fietsen want ik ben daar als crew bij de Backyard Ultra, zo tof om weer dat evenement mee te maken van dichtbij. Er doen een paar hele sterke vrouwen mee die ook in het Nederlands team zitten van de BYU, dus ben benieuwd hoe ver ze gaan komen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 08:52

Interessant SV! Ik heb dat ook wel eens, maar niet zo extreem.

Ik red het wel met 3 liter op 50km als het niet te warm is, ik weet dat ik meer zou moeten drinken, maar dat lukt me nog steeds niet :D Mijn man wel, maar die zweet ook 5 keer zoveel. Zolang ik nog vaak genoeg moet plassen maak ik me geen zorgen.

Wat lief Puera! Ik vind het alleen wat lastig plannen, ik heb geen idee hoe lang ik erover ga doen en hoe laat ik aan mijn laatste ronde begin. En hoe gezellig ik dan nog ben :=

En goed bezig! Lekker weer een lange afstand dit weekend.

Veel plezier Suliko! Ik had graag meegedaan, maar het paste niet lekker in de planning.

Muppet, ik heb het nog even nagekeken, op 19 maart 2022 schreef ik aan een vriendin: Ik ga nevernooit 42,2 lopen, daar komt echt geen einde aan. En je ziet wat daar uiteindelijk van is gekomen :D

Ik ben een beetje aan snotteren, maar liever nu dan volgend weekend. Mijn training ietsje aangepast, ik heb de eerste 10 minuten iets langzamer gelopen, daarna 12km. op 5:00 en de laatste km's weer ietsje langzamer. Dacht ik :D Heb 17,6km gelopen, gemiddeld 5:07, dus zoveel langzamer waren de langzame km's niet, maar ergens zit een omslagpunt waarbij het wel effect heeft op mijn hartslag. Grappig om te zien.

Morgen pas ik mijn training iets aan en ga ik 2 keer wat korter lopen. Zondag kijk ik dan even hoe ik me voel.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 09:05

Ik had me al een kort gemeld en daarna weer onder de steen gekropen :Y) .
Maar ik vind deze berichten over kleding wel interessant en maak daaruit op dat ik waarschijnlijk een koukleum ben.
Ik loop eigenlijk bijna altijd in lange tights omdat ik nog geen fijne korte broek/tight heb kunnen vinden die een beetje leuk staat en schurende bovenbenen voorkomt.
Dus ik loop pas kort/kort boven de 18 graden ofzo {:} . Maar ik loop eigenlijk ook maximaal 10 kilometer tijdens het hardlopen, voor meer kan ik nog geen energie en motivatie opbrengen.

Voor mij zou het tijdens die run dus lange tight en t-shirt zijn.
Mijn spulletjes heb ik altijd in zo'n running vest.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 11:24

Ik was begonnen met mijn post en bleek toen al een deel beantwoord te hebben :+

SV: Ik ben bezig hoor, met die woensdag, maar het wil nog niet zo lukken -O-
Wat een geweldig plan, Slowakije! Dat wordt geheid een avontuur om nooit te vergeten!
Verschrikkelijk van de aangereden persoon en de trein. Wat een drama toch. Ik snap wel dat dat je niet in de koude kleren gaat zitten :(:)
Wat ontzettend leuk, een trail vanaf het paardenkamp. Ik ga die even in de gaten houden, leuk! Bij Soest denk ik wel meteen aan veel zand :))
Wat bijzonder dat jullie een kraanvogel hebben gezien <3 De flamingo’s blijven toch ook heel bijzonder.
Wauw, een marathon! En met die kleine rondjes weer, ik blijf dat toch zo intrigerend vinden. Ook nog in de regen _/-\o_ Ik ga het ook ooit doen. Is die backyard ultra niet wat voor jou?
Prachtige tattoo weer!
Snelle 800 meters! En weer prachtige plaatjes in het bos.

Busy: wat fijn dat je het lopen er weer tussen gepropt krijgt. Mooie afstand! Ziet eruit als een fijne omgeving om te lopen.
Slim hoe jij je loopjes inplant!
Vaals is prachtig! Gefeliciteerd, 40 jaar - wauw! Prachtige locatie zeg.
Lekker loopje gedaan, die hoogtemeters daar zijn een hele kluif. Gezellig dat je hond mee gaat.
Wat een zorgen om je paard. Gelukkig is de diagnose relatief gunstig.
Hoe vond je het om met stokken te lopen? Ik moet binnenkort ook gaan trainen.
Sloopdoos is mooi <3

Puera: goed bezig! Ik ben heel benieuwd hoe Terschelling was. Al gevonden, wat mooi met die mist!
Die foto met krokussen <3
Wat een afstand, 31,5 km! Op zo’n lage hartslag ook nog.

Ninus: ah nee, je trailvest vergeten! Ik heb eens gehad dat ik het vergeten was te vullen. Dan loop je toch minder lekker. Knap dat je het nog 23 km vol hebt gehouden!
Ik ben even heel nieuwsgierig: hoe bepaal jij je opbouw naar een ultra? Of ben je “gewoon” altijd klaar?
Portugal ziet er echt fantastisch uit <3
300 tot 400 kilometer per maand! Wow! Respect hoor! 240 minuten trail - 4 uur! Ik voel me nu lui :')
Wat een plan, 80 km rennen! Ik dacht even dat je er 7 uur over wilde gaan doen inclusief pauzes. Bizar! Ik vind dat in de auto al een heel stuk.

Samantha: de Lansingerland is leuk! Ik heb daar ooit de halve gelopen met enorme storm. In die polder waai je echt weg. Knap tempo zeg, zelfs met pijn! Ik vind het zo naar voor je dat je maar pijn blijft houden. Dat zou voor mij de lol echt uit het lopen halen maar jij blijft maar gaan.
Weer lekker met Scott op pad geweest.
Hopelijk kan deze arts je verder helpen.
Verstandig hoe je de CPC gelopen hebt. Maak je niets stuk als je met pijn door blijft lopen? Je doet nog zoveel.
Gave foto van de CPC!
Wat gek van die hoge hartslag. Dat zou toch niet kunnen bij een ebike :=

Morris: wat balen van je shinsplint. Dat kan best een poos duren. Heel voorzichtig doen maar :(:)

Leonie: je bent weer lekker aan het vlammen! Wat een tempo’s haal je toch.
Jammer van Madrid, wel een heel verstandige keuze denk ik :(:)
Nette tempo-training! Kan die vermoeidheid niet ook een virusje zijn?
Heerlijk dat je dochter ook op het paard wilde. Wat een leuk paard en je zit er inderdaad heel mooi op.
5 uur lang poetsen is al een flinke workout, mijn hemel! Superknap gedaan dat pacen! Echt jammer dat ik je niet meer kon vinden. Wat heeft je man snel gelopen! Mocht je het leuke shirt houden?
Leuke intervaltraining. Die ga ik even onthouden. Zo knap jouw tempo’s!

Muppet: wat een vrolijke foto’s van de 20 van Alphen!
Jeetje, in een training even een PR lopen! Wat goed!
Inderdaad, in januari had ik nog een dip. Dat is zo kort geleden. Jij komt er ook wel, “gewoon” doorgaan!
Wat een heftig begin van de CPC met die vrouw op het spoor. Zo heftig.
Wat jij beschrijft over die ingang, daar stond ik ook. Het bewoog gewoon niet meer, echt heel bizar. Ik heb daar bijna 50 minuten helemaal vast gestaan. Gelukkig dat je er doorheen bent gekomen!
Ik hoorde over de 10 km dat er inderdaad echt roekeloos werd ingehaald. Ik vind dat wel schandalig van een organisatie als deze.
Wat heb je goed gelopen! Gewoon in de laatste kilometer nog kunnen versnellen! En je kijkt gewoon hartstikke leuk op je foto’s!

Bedankt voor het begrip van mijn situatie trouwens. Het klinkt altijd heel luxe maar er komt best veel bij kijken. Toen ik nog werkte naast de kinderen had ik vaker tijd dat ik even mezelf was en volwassen gesprekken kon voeren. Al is het ook heel fijn om lekker veel thuis te zijn met de kinderen natuurlijk. Dit jaar weer lekker aan het werk.

Goof: wat een mooie schoenen! Jouw narcis-foto’s <3 Jij gaat ook wel als de brandweer zeg.
Grappig dat het overkomt alsof het makkelijk gaat bij mij, ik ben juist een enorme zelftwijfelaar :)) Bestaat dat woord?
Die schoenen van jou waren wel aan vervanging toe, ja :D
Een gravelfiets, wat tof! En ook nog een PR gelopen, gefeliciteerd!
Dat vlonderpad over het water is wel prachtig zeg. Waar is dat? Gevonden :D even onthouden.
Het mastbos is mooi! Welke route heb je dan gelopen? Ik kwam daar altijd maar tot 12,5 km max. Ik vind het er vaak wel wat druk, maar het is wel echt een leuk bos. Knap gelopen weer!

Crista: welkom! Ik loop veel met mijn hond. Als je vragen hebt, stel ze.

Germie: leuk dat de hond mee kon met de loopgroep. Was dat plassen niet gewoon markeren? Mijne doet dat ook als hij vindt dat ik langzaam ga :+

Wdj: wat is een HK-paard?
Haha in de joggingbroek. Ik zie dat hier in de stad ook veel, mensen die in heel joggingpak rennen. Ook met 20 graden. Wat heb je een nette tijd gelopen!

Suliko: ah wat superlief van je!
De oefeningen die je beschrijft zijn echt heel goed voor het hardlopen.
Echt zo bizar wat jij allemaal kan! Elke maand een ultra, wauw! Ben je nog bij de backyard vanavond?
De combi van die reus en jij klinkt wel heel grappig :)) Vervelend dat je zo’n gek gevoel in je rechterbeen kreeg. Knap dat je dan toch zo’n eind door kunt lopen!
Slim gecombineerd met je etentje. Lijkt me heerlijk als je tempo zo hoog ligt terwijl het gewoon prima voelt.

Sall: daar ben je weer! Wat een toffe plannen. Fijn dat je je zoveel beter voelt met andere voeding.

Lietje: welkom! Ik zou kort/kort doen.
Je hebt tegenwoordig vrij veel merken met een “side pocket”, daar kan een telefoon vrijwel altijd in.

Hier helaas wat grieperig dus niet meer gelopen sinds de CPC afgelopen zondag. Gisteren wel krachttraining gedaan en voelde toen al matig, dus iets rustig gehouden. Daarna stortte ik volledig in en kon ik alleen maar boven het toilet hangen. Vandaag gaat het ietsje beter maar ik houd het toch nog even rustig.

De 43 km in Gulpen is op 9 mei dus ik moet mijn weektotaal langzaam omhoog gaan schroeven. Ik ben zo benieuwd hoe ik daar doorheen ga komen.
In juni ga ik naar Chamonix, lekker hardlopen met mijn hardlopende vriendinnen <3 Vandaar dat ik even met stokken moet gaan oefenen.
En verder een paar 30km trails ingeschreven deze zomer. Heeeeel misschien dat ik dit najaar dan toch een ultra aan ga durven :D
Laatst bijgewerkt door Lisitano op 20-03-26 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 11:38

@Lisitano
Een paard met hoefkatrol-ontsteking...

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 11:45

Aha, vervelend.