Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 07:38

Wij hebben aankomende maandag een afspraak om geënt te worden of met Pfizer of met Moderna.

Nu kon je ook bellen voor een afspraak met Janssen mocht je dat liever hebben. Maar nu vraag ik mij af als je niet belt maar gewoon ter plekke aangeeft dat je wel Janssen wil kan dat ook?

Wij hebben verder niet echt een voorkeur vinden het alleen wel makkelijk dat het met Janssen bij een keer blijft, maar kan het niet ter plekke geregeld worden dan is het ook prima.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 07:44

Petrichor schreef:
Wij hebben aankomende maandag een afspraak om geënt te worden of met Pfizer of met Moderna.

Nu kon je ook bellen voor een afspraak met Janssen mocht je dat liever hebben. Maar nu vraag ik mij af als je niet belt maar gewoon ter plekke aangeeft dat je wel Janssen wil kan dat ook?

Wij hebben verder niet echt een voorkeur vinden het alleen wel makkelijk dat het met Janssen bij een keer blijft, maar kan het niet ter plekke geregeld worden dan is het ook prima.

Als er met Janssen geprikt wordt en er zijn vaccins over, dan moet dat mogelijk zijn.

Sakura789

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 07:51

Bij ons was het ter plekke mogelijk om voor Janssen te gaan. Daar nog getwijfeld, niet gedaan, maar achteraf wel een beetje spijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 08:21

Er zijn maar weinig locaties waar ze Janssen prikken, dus dan moet je al net op zo'n locatie zijn. En er was veel meer animo als vaccins, dus dan zou je nog meer geluk moeten hebben. Maar vragen kan altijd natuurlijk!

Ik kreeg net al m' herinneringsbericht.. huh wat.. ow ja dinsdag pas.. dat wist ik. Heb er gewoon echt zin in _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:31

Geld verdienen en tussen de 18 en 30 ?

U-Needle en de Universiteit Leiden zoeken met spoed minimaal 50 jongeren van 18 tot 30 jaar die zich uiterlijk vrijdag met het Moderna-vaccin willen laten vaccineren. U-Needle heeft een vaccinatienaald ontwikkeld waarmee slechts een vijfde van de hoeveelheid vaccin nodig is om hetzelfde resultaat te bereiken. Er waren 800 proefpersonen aangemeld, maar die vielen bijna allemaal af omdat de reguliere vaccinaties zo snel gaan. Daardoor dreigt het onderzoek in het water te vallen. Wie meedoet krijgt een vergoeding van 210 euro. Er wordt geprikt in Leiden.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:07

Zojuist de eerste vaccinatie gehad met Pfizer, hopelijk krijg ik geen bijwerkingen!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:43

bigone schreef:
Geld verdienen en tussen de 18 en 30 ?

U-Needle en de Universiteit Leiden zoeken met spoed minimaal 50 jongeren van 18 tot 30 jaar die zich uiterlijk vrijdag met het Moderna-vaccin willen laten vaccineren. U-Needle heeft een vaccinatienaald ontwikkeld waarmee slechts een vijfde van de hoeveelheid vaccin nodig is om hetzelfde resultaat te bereiken. Er waren 800 proefpersonen aangemeld, maar die vielen bijna allemaal af omdat de reguliere vaccinaties zo snel gaan. Daardoor dreigt het onderzoek in het water te vallen. Wie meedoet krijgt een vergoeding van 210 euro. Er wordt geprikt in Leiden.

't Is dat ik net ietsje te oud ben... O:) :')

Wel interessant dit. Kan er mij echt niks bij voorstellen dat een naald zulk verschil kan maken in dosis.
Maar ik ben natuurlijk niet thuis in naalden dus ben echt benieuwd hiernaar.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:02

Ik zit vandaag op Janssen en het is echt allemaal jongeren die er komen. Vanaf half 90’s tot begin 00’s. Wel gezellig al voel ik me ineens oud haha.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:31

De werkzame bestanddelen zit toch in het goedje. Lijkt mij niet in een naald. En als iemand uitleg erover heeft lees k het graag. Vind het nu wat vreemd

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:35

Er was in het begin toch een aardige lading onrust over hoeveel doses er uit een flesje konden met gebruik speciale naald? Iets met niks achter blijven in de spuit oid? En als je dan ook zo kan spuiten dat dus alles er uit is en je bv minder verdunningsmiddel nodig hebt om het vloeibaar genoeg (en makkelijk doseerbaar) te maken, dan zou minder volume inderdaad goed mogelijk zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:37

Er is verschil tussen in de spier of onderhuids prikken. En daarvan willen ze de werkzaamheid van testen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 15:10

Ik vertrek zo, vind het toch spannend haha!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 15:24

Ik ben al met meerdere meegelopen die angst hadden of risico op flauwvallen en ze waren alleen. Net ook bij iemand die liggend werd geprikt. Ben erbij gebleven tot ze zich goed genoeg voelde om te gaan zitten. Dus als je het echt eng vind geef het aan. Er is echt wel iemand die mee kan lopen als je in je uppie bent.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 15:41

Ja dat zeg je nu, wel fijn dat er zulke medewerkers zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:08

rockwitch schreef:
Ik ben al met meerdere meegelopen die angst hadden of risico op flauwvallen en ze waren alleen. Net ook bij iemand die liggend werd geprikt. Ben erbij gebleven tot ze zich goed genoeg voelde om te gaan zitten. Dus als je het echt eng vind geef het aan. Er is echt wel iemand die mee kan lopen als je in je uppie bent.

Inderdaad ik geef ook altijd aan dat ik het heel spannend vindt. Eerste keer had ik echt een top vrouw die mij prikte. Mocht nog even bij haar blijven zitten en we hebben nog gezellig gepraat. Tweede keer vond die vrouw het volgens mij wat spannend want die deed toch wel meer zeer en vond ik lang niet zo prettig. Toen wel goed opgevangen door een rode kruis medewerker en ook weer wederom een leuk en gezellig gesprek gehad.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:15

rockwitch schreef:
Ik zit vandaag op Janssen en het is echt allemaal jongeren die er komen. Vanaf half 90’s tot begin 00’s. Wel gezellig al voel ik me ineens oud haha.

Je hebt de millenniumwisseling niet eens meegemaakt, hoe kun je nou volwassen zijn :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:25

*\o/* ik krijg opeens een appje van mijn moeder 'Ik vind jouw gele boekje in ons huis. Hebben? En corona-stempel?'

Yes en yes! Ik ben echt al heel lang het huis uit, maar wel heel blij dat mijn boekje terecht is :)) Dus zodra ik mijn tweede prik heb gehaald ga ik door naar de stempellocatie *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:32

Haha maar je hebt toch verder niks aan het gele boekje? Is nergens een erkende registratie :=

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:38

Winged schreef:
*\o/* ik krijg opeens een appje van mijn moeder 'Ik vind jouw gele boekje in ons huis. Hebben? En corona-stempel?'

Yes en yes! Ik ben echt al heel lang het huis uit, maar wel heel blij dat mijn boekje terecht is :)) Dus zodra ik mijn tweede prik heb gehaald ga ik door naar de stempellocatie *\o/*

Bij mij kon je tijdens het wachten na de prik met je gele boekje in de lucht wapperen. Dan kwam er een medewerker en ging je boekje stempelen. Echt veel mensen die met dat gele boekje in de lucht gingen wapperen in de tien minuten die ik daar zat :)) .

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:43

Maar het is in het buitenland wel een veelal bekend boekje en wie weet wanneer ze het daar makkelijker/duidelijker/fijner vinden dan een QR code of een papiertje met wat tekst erop. Ik heb een geel boekje dus die ook laten stempelen. Ik kan het maar hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:48

Dat boekje kan natuurlijk iedereen zijn of haar naam inschrijven :) niet voor niets dan in Europa enkel de QR code geaccepteerd gaat worden en dat je vaccinatatiebewijs is en het gele boekje op geen enkele manier een vaccinatie bewijs is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:50

Ik neem 'm morgenochtend ook mee. Dol op mijn gele boekje, die ze in het buitenland overal kennen. Hoop dat het beetje gaat morgen. Vannacht erg heftige situatie gehad. Ik vrees dat ik er keihard ga staan janken, gewoon om deze situatie en niet om die prik. Maar ach, fiets dat.. dat mag :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:51

Mijn vriend en ik hadden een artikel gelezen dat je inmiddels bij elke priklocatie een stempel kon laten zetten, maar dat was bij onze priklocatie toch niet het geval. Daar deden ze niet aan. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:58

rockwitch schreef:

Hier aangegeven en werd na prikken wel opgehaald,maar moest helaas van te voren alleen wachten dus echt bloednerveus ondertussen. Medisch werd naar hetzelfde hokje gestuurd dus langer wachten door paar medische voor me.

Eigenlijk gewoon gaan zitten, andere kant op moeten kijken en toen prikken. Voelde hem helaas wel en voelde het ook lopen :+ maar de schuld daarvan geef ik maar aan mijn inimini kippen armpjes, dat ik het voelde haha.

Maar ik mocht dus niet lopen naar wachtruimte, werd met rolstoel opgehaald. Vond het overdreven, tot ik op mocht staan om op stoel in wachtruimte te zitten :') had niks met vaccinatie te maken, maar dus wel benauwd weer, warme en drukke hal en mezelf lekker druk gemaakt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:07

rockwitch schreef:

Mag er bij jullie iemand meegaan?

Hebben gebeld naar de GGD en ze konden niet garanderen dat iemand mee mocht lopen.
Alleen als iemand niet/moeilijk mobiel is, maar dan alsnog konden ze beslissen dat iemand anders het overneemt op de priklocatie.