Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:46

Wauw wat knap zeg Sharani en Vjestagirl :wow: _/-\o_

Hoe heb je dat gedaan?
En misschien een (te) intieme vraag maar heb je dan last van los vel of dat niet? Je hoeft niet te antwoorden als dat te dichtbij komt.

Binnenkort krijg ik mijn air up fles zodat ik meer water kan drinken. Hopelijk helpt dat ook..

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:50

Wpaard: dat valt mij echt 100% mee, en dan ben ik toch al op een leeftijd dat je huid sowieso niet meer zo strak is. Denk zelf dat het langzame afvallen daar goed mee heeft geholpen.

Water drinken is altijd een goed idee!

Vjestagirl

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:02

Ik heb eigenlijk ook helemaal geen los vel, maar ik heb nog steeds wel een blubberbuik, dus misschien dat als die er nog af is dat het dan wel los gaat zitten.
Ik ben best heel snel afgevallen, maar nee, geen gekke dingen. Mijn armen zijn weer mooi straks, mijn benen en billen zijn redelijk strak. Ik heb geen klagen iig.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:08

Ik moet weer even terug op het juiste spoor na anderhalve maand eh.. goed te hebben gevreten. De weegschaal en ik mijden elkaar even.

Ik was net op de sportschool voor m'n spinninglesje en ik zag duidelijk dat er een aantal goede voornemens waren gedaan. :')

Qua bewegen heb ik deze week genoeg gepland gelukkig. Wat lesjes gereserveerd op de sportschool. We gaan d'r met frisse tegenzin weer tegenaan. :D :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 00:30

Vjestagirl schreef:
Na een hele, hele onstuimige afgelopen 2,5 maand, waarin ik fiks heb gejojod, ben ik vanmorgen op de weegschaal gaan staan.
De eindstand voor dit jaar is 76,8kg, waarmee ik dit jaar in totaal 33,2kg afgevallen ben. Het is nog 1,8 kg meer dan waar ik eigenlijk had willen staan vandaag, máár; het is 8,2 kg meer dan het doel wat ik me gesteld had om voor 01-03-2023 te bereiken, dus ik ben eigenlijk best tevreden :D .

Een hele fijne jaarwisseling en een heel slank 2023 iedereen! :D

Woww super knap!!

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:57

Wpaard schreef:
Wauw wat knap zeg Sharani en Vjestagirl :wow: _/-\o_

Hoe heb je dat gedaan?
En misschien een (te) intieme vraag maar heb je dan last van los vel of dat niet? Je hoeft niet te antwoorden als dat te dichtbij komt.

Binnenkort krijg ik mijn air up fles zodat ik meer water kan drinken. Hopelijk helpt dat ook..

Los vel is echt per persoon verschillend. Ik heb zelf een hele slappe huid waardoor ik zonder afvallen ook los vel heb. Nou heb ik ook een bindweefsel afwijking waardoor mijn huid slap is. Heb je veel striae dan zal je ook losse vel krijgen, heb je een elastische huid zal alles zo goed als strak komen. Water drinken is sws een goed idee maar helpt je huid ook idd. :)
En als je groeit in spieren kan je wel het 1 en ander strak te maken.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:51

Hier ook de broekriem weer even strakker.
Zie goede resultaten hier van het afgelopen jaar +:)+

Weegschaal al sinds de zomer niet meer op gestaan. :=
Mijn werkbroek zit wat strakker dan ik zou willen, maar verder valt de schade heel erg mee denk ik.
Wel alles wat slapper dan voorheen omdat ik gewoon echt geen tijd had om naar de sportschool te gaan.
Maar mijn nieuwe baan zorgt voor genoeg beweging (tussen de 15 en 18.000 stappen per dag) en heel veel sjouwen en tillen.

Met kerst ook niet buitensporig gegeten.
Wel alles waar ik zin aan had, maar niet zoveel dat je savonds met een enorme pens op de bank moet hangen :')

Deze week een weekje vrij, dus direct weer begonnen met khb eten en 1.5u in de sportschool geweest.
Was weer lekker.
Met een week of 6 maar eens kijken of ik de weegschaal weer durf te trotseren hahaha.

Edit: los vel geen last van.
Ik denk dat ik op mijn zwaarst ooit, ruim 80 kg was (ben 1.69m) en toen was ik zwanger van de eerste.
In totaal 3 kids en ben heel blij dat ik geen blubberbuik aan de zwangerschappen heb overgehouden.
Vaak als mensen vragen of ik kids heb, en ik zeg dat ik er 3 heb kijken ze echt van :wow:
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 03-01-23 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:53

Ik moet ook even moed verzamelen weer erop te stappen, wellicht laat ik dat wel eventjes tot na m'n vakantie begin februari :))

Heb Lifesum maar weer geopend terwijl de wederhelft luncht met bitterballen en piccolini's. Ergens is er toch iets misgegaan in een bouwpakket. :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:00

Roos, niet alle kerels zijn zo gelukkig.
Die van mij vreet ook alles wat ie wil, maar weegt dan ook 125 kg :P
Oke oke hij is ook 1.99m

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:06

Kerel hier eet vrijwel niets, dus die moet zeer kcal rijke producten eten om enigzins op gewicht te blijven :') die zit dus aan de gerookte zam, kaasjes, volle chocomel etc met een vetpercentage dat nu zakt onder de 8%,dus die moet ook nog aan de eiwitdrankjes...

Soms wel eens een uitdaging om daar naast te zitten, gaat wel makkelijker nu ik een nieuw patroon qua eten heb en vooral ook veel niet mag/kan eten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:08

:))

Dit exemplaar is zo een 5 cm kleiner dan die van jou en weegt nog geen 85 kg.

Ik heb mezelf even laten gaan afgelopen weken dus moet echt weer even in het gareel. Het is zo frustrerend dat het een marathon is en geen sprint.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:36

Bedankt voor de ideeen voor tussendoortjes! Af en toe als ik tijd heb keer een bananenbrood bakken is goed idee, net als belegde rijstwafels. Zonet maar begonnen met crackers met zelfgemaakte snelle tonijnsalade.

@tirzasarah, waarschijnlijk dan inderdaad vooral vocht, is er zo af als je beetje op let en genoeg water drinkt!

@MuSLi, ik heb al een postpartum programma van het powerlift programma wat ik normaal volg. Die begint de eerste weken alleen met ademhalingsoefeningen en beetje wandelen. Als wandelen straks goed gaat, komen er heel rustig wat andere oefeningen bij. Neem er rustig de tijd voor, gezien ik nogal een blessure gevoelig lichaam heb. Doel is einde verlof een uur kunnen wandelen en voorzichtig weer wat kunnen sporten met gewichten.

@Wpaard, ik had toen ik 7 jaar geleden 25 kg afviel geen los vel. Ben wel rustig afgevallen en daarnaast redelijk wat gesport. Afgelopen 3 jaar heel veel krachttraining gedaan, daar werd het nog beter van. Maar het kan wel per persoon verschillen.
Nu is mijn doel vooral om weer fit en sterk te worden. Weer passen in mijn oude kleding is erg leuk, maar ik hoef niet noodzakelijk ook super strak in bikini te kunnen. Die enkele keer dat ik een bikini draag, mogen ze best wat striae en flubbertjes zien zitten.

@Roosch, zal wel ja dat het druk is in de sportschool! Ik woon aan de ingang van het park en zag ook allemaal hardlopers en wandelaars die ik nog niet eerder heb gezien. De goede voornemens worden duidelijk uitgevoerd.
En goed dat je gereserveerd hebt, dat is al mooie stok achter de deur!

@Claudia, wat een goed begin van het jaar! En flink wat stappen ook tijdens je werk. Weegschaal is ook nergens voor nodig, je merkt het wel aan je kleding en hoe je je voelt.

Mijn man is een beer van een vent. Lang en van zichzelf ook breed gebouwd. Dus weegt logischerwijs ook flink wat. Al is hij de afgelopen jaren ook wel aangekomen, een klushuis waarin we lang geen fatsoenlijke keuken hadden helpt niet mee :+ Hij gaat inmiddels wel weer vaker naar de sportschool, maar richt zich vooral op cardio, aangezien hij spieren aanmaakt als Dwayne Johnson en dan geen passende kleren meer kan kopen _O-

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:54

Het is wat met die kerels, die van mij kan ook enorm eten zonder aan te komen. Maar kreeg een paar weken geleden wel van de fysio op zijn donder dat zijn spiermassa te laag was voor zijn leeftijd en dat hij dus beter op zijn eten moest letten. Stiekem wel even een := moment voor mij.
Hier gaat het eten ook weer beter de laatste dagen, wel met nog een snackje (lees: kerst chocolaatje) extra af en toe. Maar de basis is weer goed. Eigenlijk ben ik best tevreden over hoe de feestdagen zijn gegaan, ik heb zeker genoten van lekker eten en drankjes maar heb gewoon maat kunnen houden :j .

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:24

Haha, overal weer de goedevoornemens sporters. Hoop dat ze over 2 weken weer weg zijn :). Deze week hou ik rust en zondag op naar Lapland *\o/*. Daar elke dag bewegen, zo veel zin in!!

Wat lastig al die etende partners. Soms is het wel een voordeel dat ik single ben.

Ik had gister nog een soort van smokkeldagje. Zondag was echt nog een typische 1 januari. Ontbijten met een oliebol en smiddags borrelen met familie, met de nodige hapjes.
Gister gezonde maaltijden, maar wel nog met een appelvlap en een koek als tussendoortje.
Vandaag weer echt normaal, dus gewoon de maaltijden en fruit evt als tussendoortje.
Sinds ik kantoorwerk doe heb ik geen behoefde meer aan tussendoortjes, anders dan saai trek.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:27

Het was gisterenmiddag ook een stuk drukker in de sportschool dan normaal.
Hopelijk haken de meeste snel weer af :=

Mijn vent heeft overigens wel een rug aandoening dus echt sporten kan hij ook niet + kantoorbaan, dus tja...

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:07

Bedankt voor jullie antwoorden!
Fijn dat er grotendeels niet veel los vel hangt.
Mijn doel is -15kg. En dan heb ik nog overgewicht volgens de bmi maar dat gewicht vind ik netjes en hoort bij mij. Vind de bmi zo strikt en kijkt niet naar de persoon zelf..

Binnenkort starten met sporten dat zal ook gaan helpen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:17

Ik ben al vaker veel afgevallen en geen los vel. Wel dat ik op een gegeven moment zo slank was op mn buik dat die rimpels om mn navel gaf maar als er geen vet meer onder zit krijg je dat. Maar dan moet je wel diep gaan. En hangarmen heb ik zowel dik als dun.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:55

De teugels staan weer strak nadat ik me weer te lang (een maand) ongeveer heb laten gaan. Was heel mooi mijn 5 kilo kwijt maar durf nu niet op de weegschaal te staan.

Vanavond heb ik bloemkoolrijst met kip en een sausje gegeten. Heerlijk makkelijk eten en zo lekker! :~

Altijd grappig om te zien dat begin van het jaar de sportscholen druk zijn maar dat dit ook langzaam weer ophoud

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:06

M'n trainer vroeg vandaag of ik goede progress foto's van mezelf had voor zijn nieuwe site. Dus de tweede foto heb ik vandaag maar eventjes gemaakt. Ben er toch wel erg trots op :D

Afbeelding
17-03-2022

Afbeelding
03-01-2023

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:24

Oh wauw!

Ik heb mezelf hier wel vaker aangekondigd, maar blijven is nog niet gelukt.

Nu wordt het wel echt tijd om wat aan mijn lijf te gaan doen. Door onverwachte omstandigheden heb ik savonds na het werk ook weer tijd om dingen voor mezelf te doen.
Ik wil het wandelen gaan opbouwen. Lekker met de hond op stap

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:27

Wauw! Heel mooi hoor.. echt een knappe prestatie! :j

Hier echt het jaar goed begonnen. Gisteren begonnen bij mijn nieuwe werkgever en heb zowel gisteren als vandaag echt prima dagen gehad op eet-gebied. Groot voordeel is geen kantine/restaurant, dus vanuit huis meenemen is wel nodig (deed ik altijd al)... Groot nadeel is via stationshal naar huis :') daar zal het vast nog wel een keertje mis lopen, haha... Zodirect richting kickboksen!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:29

Wauw vjestagirl, wat zie je er goed uit! Knap gedaan. Daar mag je trots op zijn.

Empthywords, gaat je zeker lukken. Lekker met je hond op stap, heerlijk is dat

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:34

Zow Vjesta, dat zijn flink wat kledingmaten zo te zien :wow:

Yenni, bloemkoolrijst is indd lekker.
Moet ik ook weer eens maken.

Hier had de fam. lasagne.
Ik voor mezelf courgettini met gamba's, pesto en parmezaan :9
Oh en ik heb spierpijn van gisteren :')

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:39

ClaudiaHS, hoe maak je dat gerecht precies? Courgettini krijg ik nooit lekker klaar gemaakt. Word altijd nat en drassig :=

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:50

Nat is het bij mij ook wel hoor.
Je kan het natuurlijk voor je het op een bord gooit even snel in een zeef/vergiet doen.

Ik gebruik gemarineerde gamba's met knoflook en kruiden (uit de diepvries)
Die laat ik smiddags al ontdooien.
Olijfolie in de pan, gamba's paar min bakken tot ze gaar zijn.
Courgettini erbij in en even kort meebakken samen met wat gehalveerde cherrytomaatjes.
Flinke eetlepel pesto (ik doe groene) erdoor roeren.
En op het bord gooi ik er nog wat parmezaanvlokken overheen.

Ik kan dit echt elke dag wel eten :')