De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:52

mvdende schreef:
Over het algemeen gaat niemand voor de lol naar de dierenarts. Dus geen spreekuren is leuk, maar als ik vind dat mijn hond medische zorg nodig heeft, dan wil ik dat hij die ook krijgt. Spreekuur of spoed...

Gelukkig hoeft Skip pas in juni geënt, maar mocht het zo zijn dat hij in maart geënt had moeten worden (of dit circus nog steeds gaande is in juni) dan was hij (of gaat hij) deze maand gewoon geënt, dan maar tijdens een spoeddienst. Dat is altijd nog goedkoper dan alle entingen laten verlopen en dus de complete basis enting van 3 keer overnieuw moeten laten doen.

Verder zou ik zo 123 ook niet weten waarom je normaal naar een spreekuur zou gaan en nu dus niet meer?

Even over het weekend heen tillen wordt erg vaak gedaan door baasjes, maar ik mag toch hopen dat niemand nu 3 weken gaat wachten met naar de dierenarts gaan indien nodig!?

Entingen zijn geen spoed, waarom zou je een basisenting 3 keer opnieuw moeten geven? Over welke enting heb je het? De normale enting hoeft maar 1 keer in de 3 jaar, weil hoef je niet te boosteren (want die is al eerder verlopen) kennelhoest naar mijn weten ook niet. Rabies ook niet en is ook 3 jaar.

Tanden controleren, nagels knippen, wegen, kennismaken, er zijn echt tig redenen waarom mensen naar een spreekuur gaan die echt wel even kunnen wachten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:52

Aangetrouwde neef van mij zit met zijn gezin in thuisisolatie.
Collega met wie hij stond te opereren bleek positief.
Na kleine 3 dagen had hij vandaag eindelijk uitsluitsel, negatief. Maar voor alle zekerheid moet hij en vrouw en kinderen in thuisisolatie.
Zowel neef als nicht zijn werkzaam in het ziekenhuis.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:54

Scum schreef:
Wat ik wellicht gemist heb...? Dierenarts staat niet in de lijst van vitale beroepen volgens mij. Mogen die wel hun werk blijven doen? stel je paard krijgt koliek, en al die merries die nog gaan bevallen... Weet iemand daar iets over?

Bij ons(belgie) heb ik bericht gekregen dat de dierenartsen praktijken alleen nog op afspraak open zijn.
Er word gevraagd alleen te bellen voor dringende zaken, entingen en zo tot later te verplaatsen. Voeding en medicatie zetten ze klaar bij de deur en kan je overschrijven. Geplande operaties gaan gewoon door. Mocht je je ziek voelen laat een ander je dier brengen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:55

tienus63 schreef:
Druif_01 schreef:
Hier een positieve test in de familie, heel benieuwd wat dit nu voor ons gaat betekenen.

Is degene van wie je vreesde positief getest?

Ja, helaas.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:57

Echwel schreef:
mvdende schreef:

Over het algemeen gaat niemand voor de lol naar de dierenarts. Dus geen spreekuren is leuk, maar als ik vind dat mijn hond medische zorg nodig heeft, dan wil ik dat hij die ook krijgt. Spreekuur of spoed...

Gelukkig hoeft Skip pas in juni geënt, maar mocht het zo zijn dat hij in maart geënt had moeten worden (of dit circus nog steeds gaande is in juni) dan was hij (of gaat hij) deze maand gewoon geënt, dan maar tijdens een spoeddienst. Dat is altijd nog goedkoper dan alle entingen laten verlopen en dus de complete basis enting van 3 keer overnieuw moeten laten doen.

Verder zou ik zo 123 ook niet weten waarom je normaal naar een spreekuur zou gaan en nu dus niet meer?

Even over het weekend heen tillen wordt erg vaak gedaan door baasjes, maar ik mag toch hopen dat niemand nu 3 weken gaat wachten met naar de dierenarts gaan indien nodig!?

Het is geen paard he
Honden entingen hoeven niet ieder jaar

Echt wel! Nee, de DHP hoeft maar ééns per 3 jaar, maar Lepto en Kennelhoest moeten wel degelijk ieder jaar. Daarnaast heeft de assistente vorig jaar Skip zn enting en paspoort verkloot wat betreft de DHP dus Skip moet dit jaar òf getitert of opnieuw geënt worden.

(Ondanks dat ik aangegeven had dat dat Skip de groote cocktail +Lepto+Kennelhoest moest hebben, hadden ze hem in eerste instantie alleen de Lepto en Kennelhoest gegeven. Pas toen ik zag dat er maar 2 stickers in het paspoort geplakt werden ging er een lampje branden. Nog flinke discussie eerst! Pas na een paar boze woorden van mijn kant dat dit de 1 jaar enting was en er dus wel degelijk DHP geënt moest worden, viel het kwartje. Vervolgens wordt het paspoort voor één jaar afgetekend ipv voor de DHP 3 jaar _-:(

Dus ja, mocht in juni de boel nog steeds op slot zitten ivm corona, dan ga ik gewoon naar de spoeddienst om Skip geënt te krijgen)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:58

Jolien87 schreef:
Van die mensen die denken dat ik als juf nu vakantie heb. _-:(

Wel jammer alleen dat je nu nergens naar toe kan reizen :+

Maar serieus -O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:59

Wat denken jullie, zal de volgende stap ook een volledige lock down zijn?

Wat betreft de dierenartsen, ik denk dat de meeste alleen nog werken op afspraak en spoed. Van de dierenartsen om me heen heb ik al dat soort berichten ontvangen. Ze willen ook wat meer tijd tussen de afspraken plannen zodat ze steeds alles kunnen schoonmaken. Ook het verzoek om alleen met je dier te komen, dus niet met je hele gezin erbij.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:01

De hondenschool waar ik op zit, die heeft morgen nog wel gewoon de lessen.
Tenminste tot nu toe is het nog niet gesloten, vanmiddag is er een bericht geplaatst met bepaalde regels.
Daarna is er niets meer geplaatst dat het anders zou zijn.
Dus morgenavond zou ik gewoon naar behendigheid kunnen met mijn hond.
Maar goed, het is wel buiten en je komt niet dicht bij elkaar.
En anders komt er hopelijk een bericht, maar ik heb ook geen idee of een hondenschool onder een sportclub valt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:01

mijn moeder moet nog gewoon naar haar school morgen om de kinderen op te vangen van vitale werkende ouders

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:02

Waarim zou je het risico wullen nemen naar de dierenarts te gaan voor een enting
Ook kennelhoest enz kan best een maand later.
Vaak toch wel langer werkzaam

Ik neem het risico niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:02

Barbet schreef:
Tenminste tot nu toe is het nog niet gesloten, vanmiddag is er een bericht geplaatst met bepaalde regels.
En anders komt er hopelijk een bericht, maar ik heb ook geen idee of een hondenschool onder een sportclub valt.

Het gaat erom dat je niet bij elkaar komt indien strikt noodzakelijk, een hondentraining lijkt me dat niet.. Neem gewoon je verantwoordelijkheid.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:03

Echwel schreef:
Waarim zou je het risico wullen nemen naar de dierenarts te gaan voor een enting

Ik neem het risico niet

Ik ga wel het risico moeten nemen. Hond in herplaatsing waarvan de entingen niet in orde zijn. Voordat ze herplaatst wordt, moet dit wel in orde zijn.

PSvanLot

Relaxed schreef:
Barbet schreef:

Het gaat erom dat je bij elkaar komt indien strikt noodzakelijk, een hondentraining lijkt me dat niet.. Neem gewoon je verantwoordelijkheid.

Maar dat vind ik ook met ponyclublessen. Hier willen ze allemaal komen lessen. Ik vind dat bijzonder.

rien10

verootjoo schreef:
Ik laat toch niet de hele dag een tiener op mijn kinderen passen eigenlijk :o

En die moeten online lessen volgen neem ik aan?

Oh, nou, dat deed ik wel toen de kinderen klein waren. :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:04

Attitude schreef:
Online bestellen en laten bezorgen

Vaak zitten daaraan extra kosten tenzij voor een bepaald bedrag bestel. Zou dus voor mij onbetaalbaar zijn.

Meliaforever

Alle winkels blijven voor nu gewoon open (kledingwinkels e.d.), terwijl mensen wordt verzocht zoveel mogelijk thuis te blijven.

_lautje_

Er valt best veel nog onder vitale organisaties. Moet ook wel. Je kan niet stoppen met voedsel produceren, gehandicaptenzorg leveren en dergelijke.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:05

Relaxed schreef:
Barbet schreef:

Het gaat erom dat je bij elkaar komt indien strikt noodzakelijk, een hondentraining lijkt me dat niet.. Neem gewoon je verantwoordelijkheid.

Eens met bovenstaande. In andere landen mag je enkel nog de deur uit voor je noodzakelijke boodschappen. Ik denk dat we moeten proberen om zoveel mogelijk contacten te vermijden. Maar het zal me niets verbazen als het hier straks ook opgelegd en gehandhaafd wordt.

Hilary

De lessen op onze rijvereniging zijn tot 6 april afgezegd. Je mag wel vrij rijden, maar alleen als je je houdt aan de regels van het RIVM.

Echwel

StonedRomy schreef:
Echwel schreef:

Ik neem het risico niet

Ik ga wel het risico moeten nemen. Hond in herplaatsing waarvan de entingen niet in orde zijn. Voordat ze herplaatst wordt, moet dit wel in orde zijn.

Is iets anders dan je hond die altijd goed geent wordt een maandje later te laten enten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:06

Zuid Africa heeft net aangekondigd vanaf 18 maart geen vluchten uit risico landen te (heb geen bron. Dat verteld mijn zus). Waaronder Nederland. Mijn zus, zwager en nichtje zijn daar al een paar weken bij familie. Zouden eigenlijk volgende week pas terug komen.

Wordt dus spannend. Ze hadden vandaag al met klm contact gehad, maar eerste mogelijkheid was vrijdag. Voor deze maatregel dus te laat.

Wat een gedoe overal zeg. Niet dat ik daarmee zeg dat het overdreven is, want ik vind de maatregelen goed. Maar het is wel een gedoe. Hopelijk kunnen ze via de ambassade of zo toch snel terugkomst regelen.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 15-03-20 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:07

Hilary schreef:
De lessen op onze rijvereniging zijn tot 6 april afgezegd. Je mag wel vrij rijden, maar alleen als je je houdt aan de regels van het RIVM.

Ik denk dat dat het enige goede is wat je als vereniging kunt doen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:11

Druif_01 schreef:
Ja, helaas.

Heel veel sterkte en geduld gewenst.
Met alle maatregelen erbij, vreet dit vast enorm.

Scum

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:12

Sterkte Druif. Hoe gaat het nu met hem?

kiki1976

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:13

Sterkte Druif, hopelijk komt hij er snel weer bovenop! Ga heel hard voor jullie duimen.

Hoe is het met de andere, al wat aan het opknappen?