3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:16

Kimmie, snap dat je kapot ben. Vooral traplopen is zwaar. Zeker als je al cardio gedaan hebt ervoor.

Linoleum, lijstje is niet zo verkeerd toch?

Hier gaat t weer de goede kant op voor mn gevoel. :j Nu hopen dat de weegschaal ook meewerkt.
Eten houd ik netjes bij en kan goed binnen mn kcal blijven. Vind het aantal kcal wisselen per dag wel fijner dan steeds hetzelfde.
Nu hopen dat t tussen mijn oren ook weer de goede kant op gaat.

Ben iig het sporten weer lekker aan het oppakken. Net 5,6 km wezen joggen. Wel 4x tussendoor 100 meter gewandeld ivm hoge hartslag.
Erna ging ik ook gigantisch zweten, hoge hartslag en overal rillingen. :?
Terwijl ik maar 9,5 km/h liep. Niks extreems ofzo.

Lijstje voor vandaag:

O: Brownie-batter overnight oats :9
L: twee boterhammen met hummus en quorn
T: aardbeien, eiwitreep
A: krieltjes met groentenmix en een vegan burger
T: AH raw taartje, want vriendlief is jarig :D

B: 5,6 km hardlopen
Kcal: 1620

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:33

Dilan, gefeliciteerd met je vriend! Fijn dat het cyclen goed werkt voor je.

En m’n lijstje van gisteren is zeker niet verkeerd. Maar wel eerste goede in dagen :')

Lijstje vandaag
L: Skyr, muesli, whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, 3 maiswafels, appel, mini milky way
A: pannenkoek met spek/kaas, pannenkoek met Chocopasta
T: 2 gekookte eieren met 4 plakjes rookvlees
B: 10.000 stappen
Totaal 1.679 kcal

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:04

Dilan93; die overnight oats klinken goed! Heb je een recept?

O: lactosevrije yoghurt met muesli en rozijnen (256)
T: caramel macchiato
L: bruine pistolet met kruidenkaas en gerookte zalm (457)
T: stroopkoek, Milka chocotrio (315)
A: Paprika gevuld met mager rundergehakt, zilvervliesrijst, champignons en Slankie geraspte kaas (441)

Totaal: 1596 kcal

Ik krijg wel een beetje jeuk van alles afwegen de hele tijd. Vooral als ik niet thuis eet. Was het weekend bijv. op een verjaardag en heb daar een stuk taart op en toen vervolgens in MFP gezocht naar een voedingsmiddel wat qua kcal wel logisch klonk. Hoe doen jullie dat?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:29

Vanillia schreef:
Ik krijg wel een beetje jeuk van alles afwegen de hele tijd. Vooral als ik niet thuis eet. Was het weekend bijv. op een verjaardag en heb daar een stuk taart op en toen vervolgens in MFP gezocht naar een voedingsmiddel wat qua kcal wel logisch klonk. Hoe doen jullie dat?

Dit heb ik ook.. Vrij lastig om gemotiveerd te blijven als je vaak van huis bent..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:12

Zoveel als mogelijk alles wegen. Dan weet je steeds beter hoe zwaar iets is. En dan dus ergens anders gokken, maar dan wel een berekende gok omdat je weet hoe hoeveelheden eruit zien.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:26

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:14

Jeetje wat halen jullie een hoop stappen per dag zeg. Doen jullie dan echt een heel stuk wandelen of hebben jullie werk waarbij je veel loopt of wat anders? Ik hou het nu sinds 2 dagen bij waarvan ik de 1e dag echt ruim een uur heb gewandeld en de 2e dag een mega actieve dag had met heel veel lopen door de dag heen maar beide dagen kwam ik onder de 9000 uit. Laat staan de dagen dat ik dus gewoon werk en sport verder niks dan kom ik misschien op 1500? Hoe doen jullie dat?

@vanillia dat vind ik ook erg lastig gewoon maar gokken wat logisch klinkt en wat erop lijkt wat je heb. Heb liever mijn weegschaal altijd bij me maarja dat werkt niet zo handig :p

Hier gaat het op en af. Over het algemeen nette dagen, maar de laatste tijd kost het me heel veel moeite om van taart/ijs af te blijven terwijl vroeger vond ik dat niet eens lekker heel raar. Misschien is mijn smaak veranderd ofzo, merken jullie daar iets van sinds je bezig bent met 'gezond' eten?

Gister bijvoorbeeld een hele pindakaas swirl opgegeten vroeger kreeg ik niet eens de helft op omdat ik het gewoon niet lekker vond.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:55

Waarmee hou je het bij? Ik heb een fitbit versa. Ik heb een kantoorbaan waarbij ik 8 uur per dag op een stoel zit. Wandelen in elke pauze (2x 10minuten, 1x 30minuten). Daarnaast nog je dagelijkse bewegingen als koffie halen en naar wc lopen. Daarmee haal ik zo’n 8.500 stappen per dag, zonder verdere activiteiten als sporten.
Gisteravond nog rondje gewandeld. Ben ik op 13.204 stappen geëindigd uiteindelijk. Zonder al teveel moeite.

Voor het idee. Ben vanochtend opgestaan, gedoucht, eten klaar gemaakt, naar werk gegaan met auto en zit nu op m’n werkplek. Heb nu 1.108 stappen. Zonder lange stukken wandelen. Dus 1.500 op een dag kan ik me niet voorstellen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:37

Linoleum, mooie lijstjes!

Dilan, gefeliciteerd met je vriend! En heerlijk lijstje heb je!

Vanilla, zo doe ik dat idd ook. Ik weeg sws niet af, ik ben er ondertussen als wel achter (na een aantal dingen wel afwegen) dat ik vrij goed kan inschatten. Alleen dingen die ik echt niet weet weeg ik wel af.

Proven, ik loop sws veel op stal, verder had ik mijn afgelopen dagje ook nog wat in de stad gelopen. Als ik alleen op stal bezig ben heb ik meestal zo'n 8000 stappen op een dag. En ik moet heel eerlijk zeggen dat het totaal niet adequaat is, want ik heb nu alleen een stappenteller op mijn telefoon. Die heb ik soms wel bij en soms niet, die telt dus soms te veel en soms te weinig. Maar het geeft me wel een indicatie.

Gisteren gezellig met een vriendin de hele middag op stal bezig geweest.
O: twee boterhammen met choco pasta en vlokfeest (vlokken). (323)
L: drie boterhammen met twee halvarine, kaas, choco pasta en vlokfeest (vlokken), een beker halfvolle melk. (651)
T: een cola zero en een rijstwafel zeezout. (38)
A: pasta met tonijn, olijven, tomaat, aubergine, verse courgette, tomatensaus en sperzieboontjes. (573)
T: twee (oeps) door mijn zusje gemaakte muffins met slagroom en aardbeien. (499)
B: 6000 stappen (dit dus op een dag waar ik alleen naar stal ga en verder niks doe), 10 minuten fietsen en 2 uur paard verzorgen.
Totaal kcal: 2084.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:29

Lekker lijstje Kim!

Hier afgelopen dagen weer heel goed opgelet en streng geweest voor mezelf, ik merk dat ik het dan makkelijker vind om door te zetten dan wanneer ik denk: 'oohh, nog een stukje chocola kan wel'.

Straks naar de sauna, maar ben ongesteld, super irritant..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:44

Ik hou het ook makkelijker strikt vol, dan toch eeb stukje te nemen.
Dat stukje evolueert namelijk met de tijd tot een hele reep :o

Al is het afgelopen weekend eigenlijk best goed gegaan. Geen vreetbuien gehad, dus ook geen schuldgevoel en geen drang tot compenseren :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:33

Ik kan best snoepen, zolang ik het maar van te voren inplan. Als ik een extra klein stukje meeneem, dan is het hek van de dam.

Dilan, goed bezig!
Maanlicht, hoe was de sauna?

Lijstje gisteren:
L: skyr, muesli, whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, 3 maiswafels, appel, mini milky way crispy roll
A: pannenkoek met spek/kaas, pannenkoek met Nutella
T: hoorntje met bolletje monchoutaart ijs
B: 13.000 stappen
Totaal 1.724 kcal

Vandaag
L: skyr, cruesli, whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, 3 maiswafels, appel, stukje Tony
A: kaasvink, bloemkool met geraspte kaas, aardappelpartjes, mayonaise
T: 2 gekookte eieren met rookvlees
B: 11.000 stappen, 50min krachttraining (armen-schouders)
Totaal 1.728 kcal

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:46

Streng zijn helpt soms wel ja.
Gister een cheat day gehad, even genoten en niet op eten gelet. Wel niet teveel gegeten.
Vandaag moest de rest van de cheat day wel nog op (pizza) :+

Lijstje:
O: thee
L: 1/4 pizza
T: zelfgemaakte cheesecake koekjes, stukje chocolade, koffie.
A: salade met spekjes, gebakken eitjes met cheddar, tomaat.
T: pindanootjes

B: 20 min krachttraining, flink gepoetst in huis

Ben de voorbije dagen wat ziekjes/misselijk geweest, dus eten ging niet zo heel goed. Hopelijk langzaam aan toch weer de goeie kant op. Morgen lekker gaan brunchen, ga het gezond proberen houden.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 22:32

linoleum schreef:
Waarmee hou je het bij? Ik heb een fitbit versa. Ik heb een kantoorbaan waarbij ik 8 uur per dag op een stoel zit. Wandelen in elke pauze (2x 10minuten, 1x 30minuten). Daarnaast nog je dagelijkse bewegingen als koffie halen en naar wc lopen. Daarmee haal ik zo’n 8.500 stappen per dag, zonder verdere activiteiten als sporten.
Gisteravond nog rondje gewandeld. Ben ik op 13.204 stappen geëindigd uiteindelijk. Zonder al teveel moeite.

Voor het idee. Ben vanochtend opgestaan, gedoucht, eten klaar gemaakt, naar werk gegaan met auto en zit nu op m’n werkplek. Heb nu 1.108 stappen. Zonder lange stukken wandelen. Dus 1.500 op een dag kan ik me niet voorstellen.

Nee 1500 is dan wel erg weinig idd. Via mijn telefoon houdt die het bij, misschien is dat ook niet helemaal accurraat. Kom vandaag weer op maar 5700 en ben best actief geweest naar mijn idee.. Alles wat ik in huis loop houdt die sowieso niet bij omdat me telefoon dan ergens stil ligt maar dat kan ook nooit veel zijn.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 05:59

Linoleum, oh die crispy rolls van milky way zijn zo lekker :9

Aria, balen dat je niet lekker bent. :=

Mijn lijstje van gisteren:
O: overight oats met bessen
L: boerenkoolsalade met quinoa en geroosterde kikkererwten
T: banaan, eiwitreep
A: rijst met fajitabowl :9

Totaal kcal: 1465
Beweging: 50 minuten paardrijden

Vanochtend gewogen, eindelijk weer onder de 65 kg :D
Oke, 64,8 kg, maar toch :+

Nu maar hopen dat ik weer richting de 60 kg kan komen. Sinds ik van magazijnwerk naar kantoorwerk gegaam ben, vlogen de kilo's er sneller aan dan dazen op mijn paard :=

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:44

Lekker bezig Dilan. Kan me voorstellen dat dat heel veel verschil maakt idd magazijnwerk of kantoor!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:04

Ik heb juist soms iets lekkers ingepland nodig, anders hou ik het echt niet vol en krijg ik vreetbuien.

Dilan, supergoed!

Maanlicht, was het leuk in de sauna?

Linoleum, hmmm heerlijke keuzes weer :9

Aria, wat vervelend dat je je niet lekker voelt!

Gisteren verjaardag van mijn oma gehad en daar toch iets meer gegeten dan de bedoeling was. Daarna wel avondeten geskipt, maar ik weet wel zeker dat dat niet tegen elkaar opweegt :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:15

Ik merk dat ik het héél moeilijk vind om streng tegen mezelf te zijn. Zit de laatste maanden gewoon totaal niet lekker in mijn vel door een aantal vervelende gebeurtenissen. Ik wissel telkens tussen heel streng en daarna een soort whatever houding. Zaak is nu om te proberen een balans hierin te krijgen.
Gelukkig doe ik hier veel inspiratie op :) .

O: smoothie van melk, kwart avocado, banaan, wat tropisch diepvriesfruit en eiwitpoeder.
T: worteltjes
L: Volkoren wraps met geitenkaas en een soepje
T: banaan/dadelreep en een appel
D: uit eten

Drinken: Koffie, water, thee, ijsthee en vanavond een biertje.
Beweging: vandaag alleen van en naar werk fietsen +/- 30 minuten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:15

Dilan, jouw avondeten klinkt heerlijk! En goed dat je op weegschaal weer wat positiefs ziet gebeuren :D die crispy rolls zijn echt goddelijk ja <3

Kimmie, wel goed je avondeten over te slaan ipv maar uit gewoonte dat alsnog te nemen.

Josien, al geprobeerd om jezelf wel wat te gunnen, maar dan met mate? Ik vind het makkelijker vol te houden en zie alsnog resultaat. Eet eigenlijk elke dag wel chocola bijv, maar wel binnen m’n kcal.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:42

linoleum schreef:
Josien, al geprobeerd om jezelf wel wat te gunnen, maar dan met mate? Ik vind het makkelijker vol te houden en zie alsnog resultaat. Eet eigenlijk elke dag wel chocola bijv, maar wel binnen m’n kcal.

Dat probeer ik inderdaad! Vaak gaat het bij mij 's avonds of in het weekend mis.
Het blijft lastig om in het weekend gezond te ontbijten en lunchen of het bijvoorbeeld bij één schaaltje chips te houden.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:02

Wat voor mij goed werkt Josien is om te zorgen dat ik ook overdag mijn tussendoortjes goed plan, als ik overdag te laag in mijn kcal ga zitten en mezelf niks toesta ga ik 's avonds zitten snaaien.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:19

Ik kan het beste mijn ontbijt uitstellen naar lunchtijd
Dan kan ik de controle veel beter houden

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:51

Dilan, kijk nou hoe sketig: Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:52

Ahhh minirolletjes :D

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:01

HOI IK BEN ER WEER
Dit roep ik ook al honderdduizend keer, dus of ik nu weer actief mee blijf draaien durf ik niet te zeggen.
Ben weer even streng, zit op macro's van 70 gram KH, 70 gram vet en 230 eiwit. Benieuwd hoe dat gaat.
Drie kookboeken uit de bieb getrokken en lekkere recepten opgeschreven, dat helpt wel voor de motivatie :9

Hoe is het hier allemaal?!