Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 11:51

*Gaat die route eens even google-en :=

Goed bezig Little Birdy !

Lekker Dilan, ik had 1 kilometertje minder, maar ook eindelijk weer eens een duurloop zonder te hoeven wandelen.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 11:59

Ik meld me hier alvast, ik ga binnenkort ook beginnen! :)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 12:04

Hier iets meer dan 5km gedaan en kon lekker door. Een km alleen maar heuvel op en daar beduidend trager, maar ging goed qua hartslag :D

En die leuke rondjes rennen klinkt als een goed idee. Ik ren graag paaltjesroutes en klompenpaden. Misschien moet ik die ook eens uitzoeken op figuur *D

Trouwens, overweegt hier nog iemand de devils trail by night op Schiermonnikoog?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 12:26

Soepblik schreef:

Leuk! :D

Helemaal nieuw in het hardlopen?

Ontherun, ook lekker bezig :j

Fenn, netjes hoor :)
Wanneer is die Devilstrail?

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 13:02

Dilan93 schreef:
Soepblik schreef:

Ja, ik heb het ooit in het verleden 5 minuten geprobeerd maar ik heb de conditie van een naaktslak. Van een vriendin haar opa die marathontrainer is heb ik een 5 km schema voor echt beginners-beginners gekregen die nog geen 30 seconden kunnen rennen, dus dat moet goedkomen. :+

Is Strava een goede app om de boel bij te houden?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 13:10

Succes iig :D
Met zo'n schema moet dat vast goedkomen.

Strava vind ik zelf heel fijn, ook omdat die met veel sporthorloges te synchroniseren is. :j
Een andere die ik veel zie is Runkeeper of Nike running app

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 13:27

Soepblik dat kon ik ook niet toen ik begon hoor! Ik weet nog hoe blij ik was met 1 km aan een stuk lopen. Had toen een rondje van 2 km, dat was een hele prestatie. En nog heb ik er soms moeite mee hoor, om bijvoorbeeld die 5 km van vandaag ook te lopen. Maar het is toch echt zo, als je die basisconditie eens hebt, dan blijft het makkelijker.

Ik houd ook van strava en Nike running club. Had mijn allereerste scherm via die Nike app, werkte voor mij als een tierelier maar die functie hebben ze helaas niet meer -O-

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 15:42

Dilan93 schreef:
Soepblik schreef:

12 en 13 november. Ik twijfel zelf nog, het lijkt me wel tof! Moet ik alleen nog even voor gaan opbouwen.
https://devilstrail.nl/schiermonnikoog/

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 16:45

Ohh dat is wel interessant :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 17:13

Leuk soepblik, wanneer is binnenkort? :+

Schiermonnikoog is me wat te ver, ik ga in oktober een nighttrail doen die wat dichterbij huis is.

Devil's trail heeft toffe trails, dus dat wordt vast leuk op Schiermonnikoog.

Goed bezig allemaal met jullie loopjes!

Hier vandaag de tweede trail van de runforestrun XL (25.25km) gelopen, Hart van Drenthe.
Nog geen week na mijn trailmarathon was het zwaar, ook door de warmte. En misschien ook omdat ik deze week 82 hardloopkilometers heb gemaakt :+ . Eerst een paar dagen rust nu.

Maar de route was fantastisch. Veel single tracks en stukken met moeilijk begaanbare paden (als in tot je oksels door de struiken en dennentakken in je gezicht).
Afwisseling van hei, bos en meertjes.
Vrijdag de derde en dan hebben we de medaille verdiend.
We staan nu op een camping in Drenthe, dus lekker dichtbij ipv meer dan anderhalf uur in de auto.

Kleine fotospam:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 17:24

Oh wauw, wat een prachtige foto's Supervixen! <3 moet echt geweldig zijn als je dat zo kan doen daar. Ik wist niet dat Nederland zo mooi kon zijn! 82 km, mijn god. Hoe hou je het vol, vraag ik me nu nog af. :+

Binnenkort is denk ik morgen! Ik had mijn sportschoenen niet hier (Asics van twee jaar oud, is dat okee om op te beginnen?) dus ik kon nog niet beginnen, maar nu wel. Ik woon in hartje Amsterdam, het Vondelpark is 7 minuutjes fietsen en de grachtjes zijn om de hoek. In ieder geval veel te zien, dus. :j maar mijn schema begint met wandelen, dus ver zal ik in het begin nog niet komen.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 17:59

Soepblik dat ziet eruit als een prima schema. Dat schema kun je wel doen met je asics lijkt me. Tenzij je er in die twee jaar al meer dan 1000km op gelopen hebt, dan zou ik andere aanschaffen.

Hoe hou je het vol.. trainen, trainen, trainen.
Twee jaar geleden had ik nooit gedacht dat ik verder zou komen dan een halve marathon. Nu loop ik er regelmatig twee per week.
Je lijf went eraan. Maar ik ben ook ooit vanuit niks begonnen. Als je maar doorzet en er plezier in hebt. Dat is het allerbelangrijkste.
Ik heb ondertussen geleerd dat je lijf veel meer aankan dan je denkt.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 18:15

Goed bezig Soepblik, lijkt me een goed schema. Asics is een prima merk, je kunt even checken of de zool er nog goed uitziet. De demping wordt bij weinig gebruik evengoed minder dus als je na dit schema doorgaat zou ik wel langs een hardloopzaak gaan.

Gave foto's SV!

Gisteren een rustig rondje van 7,5 km gedaan met wat wandelstukjes tussendoor (is ook fijn voor de hond)en woensdag 7x2 min snel, 1 min wandelen, met een max hartslag van 195! Conditie is nog niet wat het vorig jaar was maar dat komt wel weer.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 20:09

Even een korte egopost:
Vandaag de spontane backyard run gelopen. Resultaat viel zowel mee als tegen. Ik wilde meer lopen dan de vorige virtuele backyard, namelijk 8,5 rondje. Maar wilde ook pas stoppen als ik niet meer kon ipv niet meer wilde.
Ben gestopt begin 8e rondje. Fors minder dan de vorige keer dus. Echter stopte ik nu opdat ik echt niet verder kon lopen. De laatste 3km van elk rondje liep namelijk vol in de zon. Dat ik het 8e rondje starte had ik al hoofdpijn, duizelig en werd super misselijk. Zonnesteek verschijnselen, niet verstandig door te lopen dus.

Toch ruim 48km gelopen dus ben tevreden. Benen mogen nu omhoog.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 20:50

Heftig zeg!

Soepblik: check even je zolen of die nog stevig zijn. Staan wel wat filmpjes op YouTube.
Ik zou zelf wel aanraden om schoenen te laten aanmeten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 20:58

Gave foto's weer SV :D

0091, jeetje, flinke afstand :wow:

Mijn 2e vaccinatie zit er nu in. Op een zere arm na voel ik me nog prima. Hopelijk blijft dat zo en kan ik gewoon lekker blijven trainen de komende dagen.

Wordt even proppen deze week. Mijn vrije woensdag, waarop ik meestal mijn langere loopjes plan, ben ik een dagje weg. En komend weekend een weekendje weg. Al neem ik mijn hardloopspul wel mee in de hoop daar wat van de omgeving hardlopend te herkennen.

Maar de overige dagen moet er dus ook nog ergens gefietst en gezwommen worden :))

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 21:06

Wow flinke afstand hoor 0091! Knap!

Goed bezig Cindy. Die conditie komt na een paar keer weer, ik ben ook pas kort weer regelmatig aan het lopen.

Hopen dat je er geen last van hebt Dilan. En heerlijk op vakantie lopen.

Over vakanties gesproken, heeft iemand aanraders voor leuke routes ergens in het land? Die bij voorkeur aangegeven staan. Ik heb over twee weken vakantie en wil wel gebruik ervan maken door lekker op andere plaatsen te gaan lopen… Gem weet jij bij jou misschien iets in de buurt? Dat zou nog redelijk dichtbij zijn…

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 21:24

Ontherun waar ga je heen?

0091 super gedaan, de zon was pittig vandaag. Zo'n backyard wil ik in de winter weer eens doen.

Dilan ik was de dag na mijn 2e vaccinatie niet lekker, daarnaging het weer prima.

_cindy ook goed bezig!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 21:31

Nog geen idee _O- Niks geboekt nog. Dus ik ben een beetje aan het brainstormen voor wat leuke dagjes weg alleen/samen. En dan kan ik natuurlijk ook wel lekker op andere plekken gaan lopen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 08:34

ontherun schreef:
Over vakanties gesproken, heeft iemand aanraders voor leuke routes ergens in het land? Die bij voorkeur aangegeven staan. Ik heb over twee weken vakantie en wil wel gebruik ervan maken door lekker op andere plaatsen te gaan lopen… Gem weet jij bij jou misschien iets in de buurt? Dat zou nog redelijk dichtbij zijn…

Hoeveel km en liever verhard of onverhard?

Soepblik, ik ben 3,5 jaar geleden ook uit het niks begonnen. Ruim twee jaar geleden liep ik mijn eerste HM , gevolgd door maandelijks een HM. Sinds de hernia, operatie, revalidatie en coronaziek is het me nog niet gelukt om meer dan 16K te lopen, maar het komt langzaam weer.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:17

Max zo’n 10km, meer loop ik nu nog niet. En dat is ook het lastige want meestal zijn alle mooie routes dus langer… verhard of onverhard maakt me niet zoveel uit.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:25

Ontherun, heb je een horloge waarmee je op gpx kunt lopen?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:31

Nope, helaas niet. Ik heb alleen een functie ‘terug naar start’. Maar die heb ik ook nog nooit getest. Heb een Polar vantage m. Dat maakt het dus wel heel erg lastig om routes te lopen. Ik wil zo graag ergens anders lekker lopen, maarja, hoe weet ik waar ik kan lopen, weet ik de juiste route enz.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:19

Bij nader inzien kan ik geloof ik wel routes via komoot op mijn horloge inladen. Dat ga ik vanavond eens even testen :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:36

Je kunt hier wel aardige rondjes van 10K lopen hoor!
De leukste vind ik door 't Sweeltje, een klein bos bij Montfort met knooppuntenroute-wandelpaadjes, maar daar stikt het nu nog van het ongedierte. Sowieso zijn de bossen in Midden-Limburg momenteel een no go met veel vocht, relatief hoge temperaturen en zonder wind. Je bent een potentiële bloeddonor voor die horror-prikbeesten.

Vanaf Maasbracht naar de Stuw van Linne is ook fijn lopen .... ff kijken of ik nog een foto heb van de fietsknooppuntenroute.