Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:19

RoosG schreef:
Ik was gisteren bij mijn huisarts over anticonceptie. Dat wat ik nu gebruik lijkt niet helemaal lekker te werken met mijn lichaam, dus besloten om tijdelijk even niks te doen, zodat ik kan kijken of dat helpt. Zij stelde uit zichzelf voor: Heb je al eens nagedacht over permanente oplossingen?
Ik vond dat heel fijn dat ze er zelf over begon, want ja, da heb ik wel. Alleen ben ik 24 en ben ik doodsbang dat ik over 5 jaar ineens een enorme kinderwens krijg. Dat kan ik me nu niet voorstellen, maar wil wel zo realistisch mogelijk blijven. Was ook verbaast dat ze er over begon, gezien alle verhalen die ik hier lees over lastige doktoren.

Ik wil jouw huisarts... waar moet ik heen verhuizen? :P

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:21

Idd super huisarts als ik de verhalen hier lees soms :=

Ik ben 26 en weet het 100 of 1000 procent zeker dat ik geen kinderen wil , en foutje is zo gemaakt . Heb geen vriend dus loop geen risico :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:40

Ik (of vriend) zou het graag willen maar zijn beide te jong. Ga het niet eens proberen al zou ik graag willen.

Even ons nieuwe kind showen! Veel leuker als een mensenbaby
Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:47

Oooow poezenbaby <3

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:07

Oeh deze baby vind ik leuk!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:30

RoosG schreef:
Ik was gisteren bij mijn huisarts over anticonceptie. Dat wat ik nu gebruik lijkt niet helemaal lekker te werken met mijn lichaam, dus besloten om tijdelijk even niks te doen, zodat ik kan kijken of dat helpt. Zij stelde uit zichzelf voor: Heb je al eens nagedacht over permanente oplossingen?
Ik vond dat heel fijn dat ze er zelf over begon, want ja, da heb ik wel. Alleen ben ik 24 en ben ik doodsbang dat ik over 5 jaar ineens een enorme kinderwens krijg. Dat kan ik me nu niet voorstellen, maar wil wel zo realistisch mogelijk blijven. Was ook verbaast dat ze er over begon, gezien alle verhalen die ik hier lees over lastige doktoren.

Ik wou dat mijn huisarts me dat op mijn 24ste had voorgesteld.

Voor jou is het mooie, dat je over bv 5 jaar, als je wel zeker bent zonder discussie je weer kunt melden. Dat lijkt me een heel prettig idee.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 20:04

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:21

Ja hoor, kreeg weer de mama brigade over me heen. Want ik wacht achterlijk en bekrompen. Omdat ik het niet fijn vindt dat mensen in mijn zicht, in bijvoorbeeld een trein of een restaurant, borstvoeding gaan zitten geven met alles zichtbaar en open en bloot. Want het is natuurlijk. :roll:
En toen ik zei dat poepen en plassen ook natuurlijk was... Nou was ik wel heel debiel hoor.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:28

Gewoon dreigen ter plaatste je tampon te verwisselen omdat dat ook natuurlijk is. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:29

Palmera schreef:
Gewoon dreigen ter plaatste je tampon te verwisselen omdat dat ook natuurlijk is. :+

Maar dat is HEEL WAT ANDERS!!!

En het was duidelijk dat ik geen moedergevoelens heb. Nou zet maar een kind bij me neer hoor en ik zorg er prima voor. :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:31

"Dus die moedergevoelend nemen bij jou ook je fatsoen weg? Blij dat ik ze niet heb"
is dan het antwoord :+

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:37

RoosG schreef:

Heb ik ook gehad vorig jaar. Toen was ik 27. Ik vond het juist heel fijn, dat ze daar voor open staan. Ik stuur mijn vriend daar dus over 3 jaar heen :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:49

xApple schreef:
RoosG schreef:

Heb ik ook gehad vorig jaar. Toen was ik 27. Ik vond het juist heel fijn, dat ze daar voor open staan. Ik stuur mijn vriend daar dus over 3 jaar heen :D

Maar waarom je vriend? Is anticonceptie geen eigen verantwoordelijkheid? :)
Ik bedoel het niet naar, maar ik hoor best vaak dat de man het maar moet doen, terwijl de operatie voor de vrouw tegenwoordig ook niet meer zo ingrijpend is.

Ik zou nooit willen dat een partner zich zou laten sterilliseren omdat er in ónze relatie geen kinderwens is. Maar misschien ga ik wel dood, gaat het uit of gebeurt er iets anders waardoor hij wel een kind wil. En dan is hij de sjaak.
Ik vind het eigenlijk een dingetje eigen keus en geen gezamelijke, bedoel ik te zeggen. :)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:02

De ingreep voor een man is klein en bij een vrouw word het toch een operatie. Daarnaast is het financieel ook aantrekkelijker omdat een sterilisatie vaak niet verzekerd is en die kosten al snel rond de 2 a 3000 euro gaan lopen terwijl een man max 600 kwijt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:46

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:48

xApple schreef:
RoosG schreef:

Maar waarom je vriend? Is anticonceptie geen eigen verantwoordelijkheid? :)
Ik bedoel het niet naar, maar ik hoor best vaak dat de man het maar moet doen, terwijl de operatie voor de vrouw tegenwoordig ook niet meer zo ingrijpend is.

Ik zou nooit willen dat een partner zich zou laten sterilliseren omdat er in ónze relatie geen kinderwens is. Maar misschien ga ik wel dood, gaat het uit of gebeurt er iets anders waardoor hij wel een kind wil. En dan is hij de sjaak.
Ik vind het eigenlijk een dingetje eigen keus en geen gezamelijke, bedoel ik te zeggen. :)

In principe ben ik t met je eens maar ik kan niet tegen hormonen (dan word ik heel ziek,
Migraine en trombose dus echt levensgevaarlijk zeg maar) Terwijl ik niet te dik ben of rook dus dat is echt geen optie meer. Zon operatie kan weer een hormoon probleem aanvast zitten soms en dat risico durf ik echt niet te nemen, het gaat nu eindelijk goed na 15 jaar ellende in die hoek.

Koperspiraal geprobeerd maar was hel en ons hele leven condooms zie ik niet zitten. Daarbij wil hij het zelf ook. Ik heb dan bijna 15 jaar geleden (in mijn geval wel echt geleden) om niet zwanger te raken, ik vind dat hij dan best een paar uurtjes mag afzien.

Maar ik ben ‘t in andere gevallen wel met je eens. Ik zou met liefde een mirena laten plaatsen ofzo.
Laatst bijgewerkt door xApple op 18-09-18 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:52

Ik hoor van alle mannen dat het ze super mee is gevallen, alleen als je vergeten bent zelf te scheren daar dan gaat iemand dat voor je doen en dat schijnt gênant te wezen :+ . Verder zijn ze binnen no time weer buiten en hebben alleen plaatselijke verdoving.

Bij vrouwen is het echt een veel groter issue om te doen en om van te herstellen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:57

Urona447 schreef:
De ingreep voor een man is klein en bij een vrouw word het toch een operatie. Daarnaast is het financieel ook aantrekkelijker omdat een sterilisatie vaak niet verzekerd is en die kosten al snel rond de 2 a 3000 euro gaan lopen terwijl een man max 600 kwijt is.

Wow... zo duur :wow: Belachelijk toch eigenlijk?

Volgens mij zwager voelde het een paar dagen alsof ie een trap in zijn kl*ten had gehad :+ Verder is het een veel lichtere ingreep voor mannen dan voor vrouwen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:35

Jemig, wat een geld zeg!
En het is idd voor mannen een lichtere ingreep.

Jeetje, dit is blijkbaar best een groot ding in Amerika? :wow:
En mensen die ze ook echt als echte kids behandelen :=
https://www.youtube.com/watch?v=UL5EyOV_lvA

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:38

Cayenne schreef:
Jemig, wat een geld zeg!

Beter dit dan echte kinderen. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:42

Dat is ook weer zo. Als je ze zat bent gooi je ze in de kast en klaar :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:53

Cayenne schreef:
Jemig, wat een geld zeg!

Oh man wat is dat ding eng!!! Alsof je een dood kind hebt

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:03

Baby borns voor volwassenen. De gruwel :')
Oke als je een hele grote kinderwens hebt en je kan het lichamelijk, geestelijk of financieel niet aan, dan kan ik me ergens heel in de verte voorstellen dat je zo'n ding koopt, maar hallelujah wat zijn die dingen eng :+

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:04

vrijdag was ik bij de aldi, was daar een kind die de doppen van de tube mayonaise op deed.
was een jaar of 8 ongeveer. zei tegen hem dat hij beter niet kon doen. kwam zijn moeder erbij. wat is er? zei ze. ik zei hij doet de doppen open. nou wat geeft dat? zei ze. zit nog wel een beschermlaag over heen. 8)7 ik hoefde haar kind niet op aan te spreken want dat deed ze zelf wel. ik zei doe het dan ook. _-:( kind was geen 2 meer dat hij niet wist dat het niet mocht.

gisteren met een oud colega gepraat, ze zei dat kinderen zo duur zijn, ze hebben 3.
ze kon niet meer werken want haar man was op verschillende tijden thuis.
en je werd echt geleefd met kinderen.
ja keus zelf gemaakt