Trouwens wel net een uur en een kwartier kracht (schouders en tris) en een halfuur cardio gedaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xNavatu schreef:Sommige dagen beweeg ik veel, andere dagen lig ik een hele dag op de bank en doe ik een half uurtje HIIT haha. Nee ik probeer wel in iedergeval 5 dagen per week een half uur HIIT te doen, en probeer nu 3 dagen ook een half uur kracht training erbij te nemen. Verder voer ik van maandag t/m woensdag niet veel uit, vrijdag t/m zondag werk ik (staand werk) dus dan beweeg ik wel redelijk wat. Maar het is niet dat ik echt bijzonder veel beweeg vind ik haha.
Oke tegenwoordig wandel ik ook vaker dan ik normaal zou doen maar dat komt door de fitbit challenges
Emmaa_ schreef:Altijd boven je BMR proberen te doelen ja. Een paar dagen wat minder eten is niet zo dramatisch maar het is op lange termijn gewoon erg slecht voor je lijf. En ja hoor, hier nog eentje die meer dan een paar kilo kwijt moet. Mijn eerste doel ligt rond de 20 kg en ben er dan nog lang niet
imka schreef:xNavatu schreef:Sommige dagen beweeg ik veel, andere dagen lig ik een hele dag op de bank en doe ik een half uurtje HIIT haha. Nee ik probeer wel in iedergeval 5 dagen per week een half uur HIIT te doen, en probeer nu 3 dagen ook een half uur kracht training erbij te nemen. Verder voer ik van maandag t/m woensdag niet veel uit, vrijdag t/m zondag werk ik (staand werk) dus dan beweeg ik wel redelijk wat. Maar het is niet dat ik echt bijzonder veel beweeg vind ik haha.
Oke tegenwoordig wandel ik ook vaker dan ik normaal zou doen maar dat komt door de fitbit challenges
Nou, das toch wel heel wat hoor! Meer beweging dan ik heb, maar misschien is het wel goed voor mijn lijf dat ik evengoed 1800 kcal ga eten, want als ik snaaibuien blijf houden doordat ik te weinig eet, kom ik er sowieso niet. Ga het gewoon een week of 2/3 doen, en dan maar kijken wat de weegschaal zegt.. hopelijk gaat dit goed en kan ik hierdoor de angst teveel te eten ook een beetje loslaten.Bedankt voor je reactie!
Emmaa_ schreef:Nope ik heb geen streefdata. Het gewicht dat ik eraan heb gevreten is er ook niet in een paar maanden bij gekomen, dus ik wil het mijn lichaam niet aandoen om het er wel in een paar maanden af te werken. Ik moet dan dingen gaan laten die ik gewoon simpelweg niet wil laten.. En dat vertik ik. Ik let 6 dagen per week super op mijn voeding en zorg dat ik fatsoenlijk uit de bocht kom qua kcal, maar ik wil ook dat ene dagje per week een paar biertjes kunnen drinken met een portie bitterballen. Als ik een streefdatum voor mezelf stel 'kan' ik dat niet meer, want dan krijg ik het gevoel dat het ligt aan die dag per week slecht eten. Natuurlijk wil ik het er zo snel mogelijk vanaf want ik heb er de pest in om er zo uit te zien, maar wel op een gezonde en goede manier.
Laura82 schreef:Toch vind ik een aantal van die vragen niet heel gek, zoals waarom, of waarom maar 1 maand. Hangt er natuurlijk vanaf hoe het gevraagd wordt, maar lijkt mij gewoon interesse?
Ik krijg ook wel vaak te horen dat mensen het niet zouden kunnen, maar eigenlijk vind ik dat alleen maar een compliment, want ik kan t wel
Eulogy schreef:Ik hoor het ook vaak, zeker omdat ik volgens veel mensen "helemaal niet af hoef te vallen". Irritant maar negeer het gewoon eigenlijk. Ik heb een collega die fors overgewicht heeft en me vooral schuldig probeert te laten voelen, want "zij zou een moord doen voor mijn figuur" en zegt dat ze zich door mij schuldig voelt bij alles wat ze eet. Blijkbaar zou ze geen moord doen voor mijn figuur want dan zou ze ook 4x per week trainen en alles wat ze eet afwegenIn de slachtofferrol kruipen is dan natuurlijk makkelijker.
Veel mensen voelen zich denk ik opgelaten en/of "jaloers". Niks van aantrekken, zolang je niet doorslaat is er niks aan de hand.