Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:40

Dit is wat volume betreft echt niet zo gek veel dus denk dat je het prima weg zou krijgen :P Ik zou prima nog wel meer dan dit kunnen eten eigenlijk haha.

Trouwens wel net een uur en een kwartier kracht (schouders en tris) en een halfuur cardio gedaan :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:47

Ik kan me juist nooit voorstellen dat mensen het niet opkrijgen :o
Zo kijk ik ook altijd met verbazing naar collegas die bij de koffiepauze om 10 uur een traktatie eten (bijv geviulde koek of een stukje taart) en dan geen hap wegkrijgen bij de lunch. Ik kan bijna altijd wel eten :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:36

Mijn lijstje van vandaag. Begon goed, maar toen kreeg ik zin om te bakken :') Mijn donuts zijn wel relatief wel iets beter dan normale, omdat ze heel luchtig zijn. Wss vanwege de reden dat ze 24 uur hebben gerezen ipv 45 minuten :')
O: bruin broodje met filet américain en nutella.
L: boterham met kalkoenborsfilet, wit broodje met wijncervelaat en nutella, sesamcracker met nutella en een beker melk.
T: een zelfgemaakt bitterkoekje en een glas water.
T: een zelfgemaakt amandelkrukkoekje.
A: groenten van de bbq (aubergine, tomaat en champignon), een half worstje, een half speklapje, vier spare ribs, wat salade, el knoflooksaus, el satésaus, el chilisaus.
T: zelfgemaakte donut met poedersuiker.
T: wss kop thee met een zelfgemaakte donut met glazuur en/of een zelfgemaakt amandelkrulkoekje.
B: 15 minuten oefeningen, 10 minuten fietsen, paard poetsen, grondwerk en wassen (twee uur mee bezig geweest).

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:43

Hmm klinkt goed allemaal!
Als je zoveel kcal aan groente moet wegwerken is het veel ja, aan ongeznde dingen zit je er zo aan.
Mijn dag bestond vandaag uit bier, krentebollen, patat en een wafel. 2500 kcal. Oeps.
Wel de hele dag met mijn bakkes in de zon bier staan drinken maar er was geen drinkwater.
Ik heb dus nu al een kater :')

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:06

Ik kan jullie dus echt niet bijhouden he! Haha. Maar probeer wel alles te lezen, dus stiekeme stalker hier. ;) Ik had een vraagje.. Vanmorgen gewogen.. Doel is nu nog 15.6 kg eraf, dus kan nog even.. Zijn er meerdere mensen hier die wat meer kwijt moeten? En ik weet nooit hoeveel ik moet eten, ben ook beetje bang teveel te eten merk ik. Ik heb op t moment even geen werk (maar vanaf dinsdag hopelijk/waarschijnlijk wel weer) ik loop iedere dag een wandeling van een uur, en hiernaast als het weer het toelaat, wil ik 2/3x per week gaan fietsen en begin mei starten met 2x p/w zwemmen (gewoon baantjes, schoolslag) Verder heb ik mijn huishouden maar daar ben ik ook niet iedere dag mee bezig natuurlijk. Ik ben 1.78 en weeg nu 85.6 kg. Door een hele fijne relatie flink aangekomen, en hoop nu er meer rust in mijn leven is, ik de kilo's ook weg krijg, want zit totaal niet goed meer in mijn vel. Maar nu nog een vraag, hoeveel kcal zouden jullie aanraden ongeveer/ruwe schatting? Ik dacht zelf aan 1600 kcal p/d. Doel is om een halve kilo per week kwijt te raken.. ben benieuwd en alvast bedankt!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:12

Ik moet ook nog aardig wat kwijt, minimaal 10 kg (ben er al 13 kwijt) :j

Ik zou als ik jou was je bmr berekenen, in de OP staat daar een goede link voor. Daar moet je iig boven zitten qua kcal. Ik ben kleiner dan jij en iets lichter, en ik eet rond de 1700/1800 kcal en als ik me daar braaf aan houd van ik ong 0.5 kg per week af, dus 1600 lijkt me voor jou wat mager, maar dat moet je maar even berekenen om het zeker te weten :)

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:21

Maar vind het altijd lastig te schatten op welk activiteitsniveau ik zit, omdat ik niet veel beweeg naast de wandelingen en het fietsen dan af en toe. (nu nog sporadisch maar mooie weer komt eraan dus dan wel serieus 2/3x p/w)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:23

Ik heb precies dezelfde lengte als jou, en weeg 69 dus verbrand minder als jou, en ik eet 1800 per dag + een cheatday (mn dag gemiddelde zit dan ook tegen de 2000 aan) en daarmee val ik nogsteeds zo'n halve kilo per week gemiddeld af dus ik denk ook dat je zeker weel hoger kunt gaan zitten als 1600!

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:30

Oke, mijn BMR is nu 1650.. Dus moet ik hier boven gaan zitten? En hoeveel dan? Dat is waarschijnlijk de reden dat ik 1 a 2 keer per week die gigantische snaaibuien heb altijd.. als ik rond de 1400 -1600 kcal p/d zit... Moet mezelf wel even een schop geven om inderdaad meer te gaan eten, maar word alleen maar zwaarder, dus dit is zeker niet de manier. :) Bedankt voor het meedenken!

xNavatu: Maar beweeg je dan wel veel of niet? Je hebt wel mijn droomgewicht hoor! Zucht, nog maar even geduld hebben voor ik daar kom.. ;)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:36

Sommige dagen beweeg ik veel, andere dagen lig ik een hele dag op de bank en doe ik een half uurtje HIIT haha. Nee ik probeer wel in iedergeval 5 dagen per week een half uur HIIT te doen, en probeer nu 3 dagen ook een half uur kracht training erbij te nemen. Verder voer ik van maandag t/m woensdag niet veel uit, vrijdag t/m zondag werk ik (staand werk) dus dan beweeg ik wel redelijk wat. Maar het is niet dat ik echt bijzonder veel beweeg vind ik haha.

Oke tegenwoordig wandel ik ook vaker dan ik normaal zou doen maar dat komt door de fitbit challenges :))

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:40

xNavatu schreef:
Sommige dagen beweeg ik veel, andere dagen lig ik een hele dag op de bank en doe ik een half uurtje HIIT haha. Nee ik probeer wel in iedergeval 5 dagen per week een half uur HIIT te doen, en probeer nu 3 dagen ook een half uur kracht training erbij te nemen. Verder voer ik van maandag t/m woensdag niet veel uit, vrijdag t/m zondag werk ik (staand werk) dus dan beweeg ik wel redelijk wat. Maar het is niet dat ik echt bijzonder veel beweeg vind ik haha.

Oke tegenwoordig wandel ik ook vaker dan ik normaal zou doen maar dat komt door de fitbit challenges :))

Nou, das toch wel heel wat hoor! Meer beweging dan ik heb, maar misschien is het wel goed voor mijn lijf dat ik evengoed 1800 kcal ga eten, want als ik snaaibuien blijf houden doordat ik te weinig eet, kom ik er sowieso niet. Ga het gewoon een week of 2/3 doen, en dan maar kijken wat de weegschaal zegt.. hopelijk gaat dit goed en kan ik hierdoor de angst teveel te eten ook een beetje loslaten. :) Bedankt voor je reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:41

Altijd boven je BMR proberen te doelen ja. Een paar dagen wat minder eten is niet zo dramatisch maar het is op lange termijn gewoon erg slecht voor je lijf. En ja hoor, hier nog eentje die meer dan een paar kilo kwijt moet. Mijn eerste doel ligt rond de 20 kg en ben er dan nog lang niet :))

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:48

Emmaa_ schreef:
Altijd boven je BMR proberen te doelen ja. Een paar dagen wat minder eten is niet zo dramatisch maar het is op lange termijn gewoon erg slecht voor je lijf. En ja hoor, hier nog eentje die meer dan een paar kilo kwijt moet. Mijn eerste doel ligt rond de 20 kg en ben er dan nog lang niet :))

En heb je een streefdatum in je hoofd of zie je vanzelf wel waar het schip strand? Ik had altijd streefdata's en weet ik het allemaal niet, maar merkte dat dit ook heel frustrerend kon werken, weet in ieder geval dat ik deze zomer nog niet slank zal zijn, en dat moet ik gewoon gaan accepteren, volgend jaar is er weer een zomer gelukkig, en wil dan toch wel een stukje slanker zijn dan ik nu ben, maar weet ook stiekem wel dat ik dat niet behaal als ik doorga zoals ik nu doe (te weinig eten en daardoor snaaibuien) dus moet me er nu gewoon toe zetten beter voor mijn lijf te gaan zorgen.. best lastig.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:51

imka schreef:
xNavatu schreef:

Nou, das toch wel heel wat hoor! Meer beweging dan ik heb, maar misschien is het wel goed voor mijn lijf dat ik evengoed 1800 kcal ga eten, want als ik snaaibuien blijf houden doordat ik te weinig eet, kom ik er sowieso niet. Ga het gewoon een week of 2/3 doen, en dan maar kijken wat de weegschaal zegt.. hopelijk gaat dit goed en kan ik hierdoor de angst teveel te eten ook een beetje loslaten. :) Bedankt voor je reactie!

Ik heb zelf altijd het idee dat de snaaibuien niet komen door het aantal kcal, maar vooral door de hoeveelheid snelle suikers en producten die veel kcal en weinig vulling hebben. Dus misschien daar ook rekening mee houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:52

Nope ik heb geen streefdata. Het gewicht dat ik eraan heb gevreten is er ook niet in een paar maanden bij gekomen, dus ik wil het mijn lichaam niet aandoen om het er wel in een paar maanden af te werken. Ik moet dan dingen gaan laten die ik gewoon simpelweg niet wil laten.. En dat vertik ik. Ik let 6 dagen per week super op mijn voeding en zorg dat ik fatsoenlijk uit de bocht kom qua kcal, maar ik wil ook dat ene dagje per week een paar biertjes kunnen drinken met een portie bitterballen. Als ik een streefdatum voor mezelf stel 'kan' ik dat niet meer, want dan krijg ik het gevoel dat het ligt aan die dag per week slecht eten. Natuurlijk wil ik het er zo snel mogelijk vanaf want ik heb er de pest in om er zo uit te zien, maar wel op een gezonde en goede manier.

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:58

Emmaa_ schreef:
Nope ik heb geen streefdata. Het gewicht dat ik eraan heb gevreten is er ook niet in een paar maanden bij gekomen, dus ik wil het mijn lichaam niet aandoen om het er wel in een paar maanden af te werken. Ik moet dan dingen gaan laten die ik gewoon simpelweg niet wil laten.. En dat vertik ik. Ik let 6 dagen per week super op mijn voeding en zorg dat ik fatsoenlijk uit de bocht kom qua kcal, maar ik wil ook dat ene dagje per week een paar biertjes kunnen drinken met een portie bitterballen. Als ik een streefdatum voor mezelf stel 'kan' ik dat niet meer, want dan krijg ik het gevoel dat het ligt aan die dag per week slecht eten. Natuurlijk wil ik het er zo snel mogelijk vanaf want ik heb er de pest in om er zo uit te zien, maar wel op een gezonde en goede manier.

Dan bij deze neem ik een voorbeeld aan jou.. ik snap je frustratie ook, zomerkleding van vorig jaar kon ik zo weer opbergen omdat ik t echt niet meer pas, en dat is echt niet leuk, maar weet ook dat als ik het goed doe, en op een haalbare manier, die tijd weer terug komt, en dat dit, soort van, tijdelijk is, al zou het zo een jaar kunnen gaan duren nog.. geduld he, niet mijn sterkste punt. :D

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 06:29

Het gaat snel hier! :+ Nieuwe week dus we gaan er weer tegen aan. Vanochtend wel een gek getal op de weegschaal... Hopelijk komt het door extra vocht vasthouden of dat ik ongesteld moet worden ofzo :Y) Opeens in 3 dagen 2 kg erbij?

De fitbit challenges helpen inderdaad wel voor beweging! Leuk zo met een groep bokkers :D Hebben jullie er ook 'last van' in jullie omgeving dat mensen het raar vinden dat je zo met eten/gezond bezig bent? Goh die zin klopt ook niet echt haha. Mijn stiefpa vindt het ook maar raar dat ik alles afweeg etc... Soms best lastig!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 06:51

Hier vind iedereen het alleen maar knap eigenlijk. Wel merk ik dat mensen soms denken dat t "mislukt" is omdat ik in een paar maanden tijd niet opeens in een slanke den veranderd ben. Komen ze weer met allerlei dieten die bij hun vriendin/kennis/buurvrouw zoooo geweldig gewerkt heeft :roll:

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:46

In het begin vond iedereen het hier ook raar. Mensen voelen zich ook opgelaten omdat je zo bewust met je eten bezig bent en succesvol bent, terwijl zij dat niet doen (en misschien ook wel een paar kg kwijt wil).
Het afwegen vond mijn man ook moeilijk in het begin, hij vond het obsessief. En dat is het ook natuurlijk, maar zolang het werkt en je inzicht geeft is het soms prima om ergens obsessief secuur in te zijn. Gewoon lekker naastje neer leggen. Na een tijdje raken ze er aan gewend en hebben ze niks nieuws meer te zeggen en dan houdt het ook op.
Merk het nu weer, nu ik het plan heb om in Juni een maand niks dierlijks te eten.
"oh waarom dan?"
"waarom maar 1 maand?"
"maar jullie bbq-en heel graag, dat houdt je nooit vol als ik de stukken vlees zie op fb die je wel eens post."
"Dat zou ik nooit kunnen hoor, lijkt me verschrikkelijk. Weet je dat wel zeker?"
"dat is hartstikke ongezond en krijg je allerlei tekorten van. Was laatst nog op tv."

Thanks peepz, maar een maand de bbq niet aan met een groot stuk vlees om mezelf duurzamer te leren eten overleef ik wel. En voeding is mijn werk, die tekorten lukt me wel, zeker voor een maand. En ik vraag je niet om mee te doen, dus het boeit me niet dat jij dat niet zou kunnen. :Y)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:35

Toch vind ik een aantal van die vragen niet heel gek, zoals waarom, of waarom maar 1 maand. Hangt er natuurlijk vanaf hoe het gevraagd wordt, maar lijkt mij gewoon interesse?

Ik krijg ook wel vaak te horen dat mensen het niet zouden kunnen, maar eigenlijk vind ik dat alleen maar een compliment, want ik kan t wel :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:37

Ik hoor het ook vaak, zeker omdat ik volgens veel mensen "helemaal niet af hoef te vallen". Irritant maar negeer het gewoon eigenlijk. Ik heb een collega die fors overgewicht heeft en me vooral schuldig probeert te laten voelen, want "zij zou een moord doen voor mijn figuur" en zegt dat ze zich door mij schuldig voelt bij alles wat ze eet. Blijkbaar zou ze geen moord doen voor mijn figuur want dan zou ze ook 4x per week trainen en alles wat ze eet afwegen :+ In de slachtofferrol kruipen is dan natuurlijk makkelijker.
Veel mensen voelen zich denk ik opgelaten en/of "jaloers". Niks van aantrekken, zolang je niet doorslaat is er niks aan de hand.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:41

Laura82 schreef:
Toch vind ik een aantal van die vragen niet heel gek, zoals waarom, of waarom maar 1 maand. Hangt er natuurlijk vanaf hoe het gevraagd wordt, maar lijkt mij gewoon interesse?

Ik krijg ook wel vaak te horen dat mensen het niet zouden kunnen, maar eigenlijk vind ik dat alleen maar een compliment, want ik kan t wel :D

Gaat natuurlijk ook over de toon die de muziek maakt, dat ben ik met je eens :) Als mensen gewoon met interesse vragen waarom dan niks aan de hand, maar meestal is het in de context van "wat voor nut heeft dat nou weer" en icm met "dat is hartstikke ongezond".

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:42

Ik hoor t steeds minder.. gelukkig. Werd er een beetje moe van. Maar nu is het 'nieuwe het leuke' ervan af.. hier ook idd ze doen een moord, en 10 minuten later een zak chips wegwerken.. Oke }>

Ik heb echt het slechtste weekend oooooit gehad. Niet normaal. Maar oke, herpakken! Even 2 dagen echt op weinig kcal.. 1300 dan rustig opbouwen terug naar 1700. Ik laat de meting van volgende week woensdag gewoon doorgaan, dan word ik lekker met de neus op de feiten gedrukt, dat dit niet verstandig was ~~}>

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:59

Denk dat er ook al wel anders gereageerd wordt op mensen die al slank zijn maar nog strakker willen worden bijv, dan op iemand met een flink overgewicht. Iets van jaloezie heb ik nog nooit opgemerkt iig, of ik moet er gewoon blind voor zijn :+ wel een hoop goedbedoeld, maar onzinnig advies. En "nou het gaat wel erg langzaam he". Euhh ja dat is nou precies mn bedoeling...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:13

Eulogy schreef:
Ik hoor het ook vaak, zeker omdat ik volgens veel mensen "helemaal niet af hoef te vallen". Irritant maar negeer het gewoon eigenlijk. Ik heb een collega die fors overgewicht heeft en me vooral schuldig probeert te laten voelen, want "zij zou een moord doen voor mijn figuur" en zegt dat ze zich door mij schuldig voelt bij alles wat ze eet. Blijkbaar zou ze geen moord doen voor mijn figuur want dan zou ze ook 4x per week trainen en alles wat ze eet afwegen :+ In de slachtofferrol kruipen is dan natuurlijk makkelijker.
Veel mensen voelen zich denk ik opgelaten en/of "jaloers". Niks van aantrekken, zolang je niet doorslaat is er niks aan de hand.

Zeg je dan ook altijd: "Maar je hebt het nog niet gedaan..." ??

Wat een kulreactie zeg... Je moet toch lekker doen wat je wilt... Ik vind dat jij een prachtig figuur hebt, maar hé, als jij nog niet tevreden bent is dat jouw pakkie an... Zolang je maar gezond bezig bent is er toch niets aan de hand :+

Laura, wat een rotreacties krijg jij!!