95Ellen schreef:Hee! Ik overweeg een mountainbike te kopen maar ik ben een ontzettende leek dus vroeg me af of hier iemand is die me wat advies kan geven.
Wij wonen in Rhenen, praktisch naast een mountainbikeroute, en het lijkt me leuk om af en toe eens recreatief een rondje te fietsen. Hoeft allemaal niet op topsnelheid of meerdere keren per week, denk dat het zo'n 10 - 20x per jaar zou worden. Dus ben ik eigenlijk ook op zoek naar een beetje een budget-fiets :p
Ik overweeg de Bulls Pulsar Eco 27.5 (momenteel 400eu bij Mantel) of de Rockrider ST530 (momenteel 360eu bij Decathlon). Ik was bij de winkel van Mantel en daar wilden ze me eigenlijk vooral graag een duurdere fiets verkopen, maar daar heb ik niet zo'n behoefte aan gezien hoe vaak ik er gebruik van zou maken. Is een van de twee bovenstaande fietsen significant beter of slechter dan de ander, of maakt het niet zo heel veel uit in dit segment?
Voor de Bulls gaan , hele fijne fietsen voor beginners ik heb er 7 jaar op gefietst inclusief de route van Rheden. Zijn niet kapot te krijgen wat dat betreft. Simpel in onderhoud maar qua kwaliteit een stukje beter dan de Rockrider. En Bulls heeft voor dames hele fijne modellen wat betreft het stuur en framemaat. En inderdaad ook niet prijzig.
Maar als je wat serieuzer wordt dan neig je al snel naar een andere. Ik heb inmiddels ook al een aantal maanden een Canyon in bezig waar ik net even wat beter mee uit de voeten kan.
Wel raad ik aan voor Rheden om zeker de eerste paar keren iemand mee te nemen met ervaring. Er zitten pittige klimmentjes in en afdalingen op de extra lijnen is zeker een aanrader als je geen ervaring hebt om daar een aantal tips voor te krijgen om aan de techniek te werken. Ik zou de extra lussen eerst ook laten liggen en de hoofdroute fietsen. Al vond ik ook wel dat er een aantal pittige klimmentjes inzaten met losse stenen. Met mijn nieuwe fiets ben ik nog niet geweest helaas.....
Maar ik ben zeer tevreden over Bulls. Jammer dat ik je niet eerder getroffen heb ik had een nette Bulls 27,5 te koop staan voor 250...