Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 09:12

Zie opeens dat mijn post er 2 x staat :roll: Sorry voor de spam. Mijn laptop liep vast en heb het niet gezien.

Super fijn dat het weer de goede kant op Suliko. En die route bij loedermark ziet er echt prachtig uit!
van de oefeningen die je noemt voor Samantha doe/deed ik de meeste altijd al. Maar ik merk toch dat hele kleine oefeningen ook echt verschil maken/lastig uit te voeren zijn. Nu met mijn knie is het allemaal wat lastig want je wil sterker worden maar die oefeningen zijn eigenlijk te belastend. Het is echt een hele dunne lijn in je belasting om EN te rennen EN je kracht uit te bouwen.
Hahaha Suliko, jij wilde gewoon graag snel naar je vriendin.

Hahaa Sv nou nieuw doel, op naar de 15 :Y)
Ach weet je, ik hoef daar geen PR te lopen, dat zit er nu gewoon niet in en ik vind het ook echt prima tegenwoordig om gewoon voor de lol te lopen. Lekker wat rond koekeloeren en praatje links of rechts (precies waarom ik pacen zo leuk vind, al die verhalen van mensen <3 ) en ondertussen genieten van een bijzondere stad waar je doorheen rent. Dan ga ik wel weer op jacht naar een PR op een polderrondje waar niks te zien is als ik er klaar voor ben.
Jaloers op jou wolfspottings! Lijkt me echt heel magisch (en beetje spannend)

Wdj haha alsof die campinggasten gewoon last minute besloten om mee te doen en helemaal geen kleren er voor bij hadden. Ach houd het lekker laagdrempelig en als het dan wel goed georganiseerd is, zijn het vaak de leukste.

Samantha jij bent toch ook echt niet te stoppen hoor. Heb jij wel ooit rustdagen? }>
Leuke foto! Ik vind de prijzen ook echt krankzinnig voor de foto's dus sla het meestal over. Ik sta deze keer ook echt op heel weinig foto's. Heb ook niet zo veel fotograven gezien en degene die ik zag liep er bijna altijd iemand pal voor me.

Ninus ja die drukte maakt het wel uitdagend maar daarom dus af en toe even mijn vlag gebruikt om ruimte maken :o . Voelde heel gek maar zorgde er wel voor dat wij heel steady door konden en de mensen achter ons dus ook. Die gaven achteraf aan dat ze dat heel fijn hadden ervaren.
Als jij je schema volgt, hoeveel dagen in de week en hoeveel km loop jij dan ongeveer?

Gister was ik best vermoeid en ook vandaag voel ik mijn lijf ook best nog wel. In de avond even paardgereden op mijn nieuwe bijrijdpony <3 en naar mijn werk gefietst en dat was het echt wel hoor := .

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 09:48

Goedemorgen, Daar ben ik weer :+ ik probeer weer aan te haken.
Net een paar pagina's terug gelezen en genoten van alle verslagen en foto's!

Ik lees regelmatig dit topic, maar kom er elke x niet aan toe om te reageren. Maar mis het wel

Wat was het ook heerlijk weer afgelopen zondag om hard te lopen.

Ik loop ook nog steeds regelmatig hard. Ik probeer 3x per week te lopen, 1x interval, 1x slowrun en 1x een longrun.

De afgelopen maanden voelde ik mij niet fit, na onderzoek bleek dat ik veelte weinig eiwit/proteïne binnenkreeg (ook liep ik vaak nuchter). Als 50+ vrouw heb je veel meer eiwitten nodig omdat je deze slechter opneemt. Daar ben ik mee aan de slag gegaan en ik voelde mij eigenlijk al heel snel veel beter/energieker.
Mijn knie/lies pijntjes houden zich koest *\%/*
Ik ga begin april weer de Cruijff run doen (nu voor de derde keer) en er staat een halve marathon in de planning := Wie had dat ooit gedacht, 3,5 jaar geleden was een rondje om het meer echt de max voor mij (3,2 km)

Nou, ik hoop mij weer regelmatig te melden hier

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 09:54

Wat een leuke foto Samantha :))

Leonie, fietsen en paardrijden is ook wel prima als beweging in een drukke week, toch? :D

Ik heb vanochtend een klein rondje gedaan, ik werk de hele week thuis, dus dan past dat altijd :D
Ik loop minimaal 4 keer per week Leonie, waarbij ik op zondag altijd een trail loop samen met mijn man. Gemiddeld loop ik tussen de 300 en 400 kilometer per maand. Deze week loop ik 5 of 6 keer, vandaag liep ik 8,88 ( :D ), morgen denk ik een kilometer of 12 met tempoblokken op 10km 'wedstrijd' tempo (rond de 4:50). Vrijdag loop ik 1,5 uur excl. warm-up op een wat hoger tempo (denk rond de 5:00), zaterdag 110 minuten en zondag 240 minuten trail.

Ninus

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 09:58

Ha Sall! Ik vroeg me al af waar je was, ik kocht 2 weken geleden weer je boek als cadeautje :D
Wat fijn dat meer eiwitten helpt en dat je pijntjes zich koest houden. En spannend, een halve marathon!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 10:05

Ninus schreef:
Ha Sall! Ik vroeg me al af waar je was, ik kocht 2 weken geleden weer je boek als cadeautje :D
Wat fijn dat meer eiwitten helpt en dat je pijntjes zich koest houden. En spannend, een halve marathon!

Hey! Wat leuk! Ja het boek doet het super! Bijna door de eerste druk heen (3000 exemplaren) Ook is het ingeschreven voor de Penseel en Griffel *D

Wat loop jij veel! Emn wat een afstanden _/-\o_

De halve Marathon is pas volgend jaar hoor, de Lente marathon in Amstelveen (geboortestad)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 16:51

Suliko schreef:
Goof, ja ik merk ook wel dat ik periodes afwissel waarin het voelt alsof ik alles onder controle heb en overal blij heenvlieg met periodes dat ik me overweldigt voel en heel gestresst rondloop. Niet altijd fijn, maar inmiddels ook geaccepteerd dat het een beetje is wie ik ben met mijn ADHD-brein. Het grappige is dat het vele sporten er juist voor zorgt dat ik studie en werk beter kan dragen en me helpt met focussen en structuur aanbrengen, ondanks dat er ook veel tijd in gaat zitten. Zag toevallig laatst een filmpje waarin een marathonrenster vertelde hoe zij op latere leeftijd met ADHD werd gediagnosticeerd ten tijde van een langdurige blessure, ze had sinds haar 16e als het ware aan zelfmedicatie gedaan door leip veel te trainen, de wisselwerking van dopamine en andere stofjes die daarbij vrijkomen is heel vergelijkbaar met ADHD-medicatie. :+

Dit is voor mij zo enorm herkenbaar van mijn burnout en de aanloop daar naartoe; altijd aan staan en de controle moeten behouden totdat er ineens controleverlies is en dan sta je stijf van de stress.
Ik hoop (net als de rest) dat je goed voor jezelf zorgt, want ik gun jou dat niet.
Hardlopen heeft mij toen ook veel goed gedaan, dat was het enige nog wat ik deed in die periode.
Leuk, je combi hardlopen met eten bij je vriendin.

Sall, welkom terug. Wat een verschil dan he; te weinig of genoeg eiwitten. Interessant.

Ninus, wat loop jij veel in de maand zeg. En wat een weekplenning :wow:
Leuk dat je ook samen met je man loopt. Zou me ook leuk lijken, maar hij wil niet haha.
Wij fietsen wel samen, ik heb nu ook een gravelbike gekocht, dus we kunnen dalijk lekker de Veluwe verder ontdekken buiten de vaste fietspaden om. Ook leuk.

Leonie, leuk, een nieuwe bijrijdpony. Hoe vaak ga je? Had je nog tijd over naast het sporten?? Haha.

Leuke foto Samantha.

Ik ben vanmiddag weer gaan lopen in het lekkere weer. Heb er weer een rondje van 10km op zitten. Ik loop ze echt steeds makkelijker weg, 'even een rondje van 10km na werk' leek me voorheen echt niet mogelijk, maar ik doe het nu bij wijze van 'even erbij' en dat gevoel is echt tof.

Afbeelding

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 18:14

Waarom hebben jullie mooi weer? Hier was het de hele dag grauw en soms zelfs wat vochtig.

Lekker gelopen Goof.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-26 18:25

Wat heerlijk dat je zo lekker gaat Goof. Ook op het werk in wat rustiger vaarwater?

Sall wat fijn dat je je beter voelt met meer eiwitten. Leuk dat je weer meepost! En tof dat je boek zo lekker gaat.

Leonie heerlijk dat je een nieuwe bijrijdpony hebt, ben je aan het dressuren of meer van het springen? Wat is het voor pony?

Ninus zo leuk dat jij op zondag ook altijd met je man loopt.
Je maakt flink wat kilometers zo. Echt knap dat je dat voor elkaar krijgt.

Voor mij is een weekomvang van zo'n 60/65km echt de max nu in combi met werk. Meestal loop ik iets minder. Mijn werk kost erg veel energie. In een vakantieweek zou het iets meer kunnen zijn qua kilometers. Ik merk echt dat ik ook goede rustdagen nodig heb waarop ik niks hoef en ik vind het ook heerlijk om te wandelen (gemiddeld bijna 30 kilometer per week).
Op zaterdag doe ik vaak een wandeling samen met mijn vriend. We kiezen regelmatig voor een gebied of stukje bos waar we nog niet zijn geweest en daar kan ik ook zó enorm van genieten. Daar laad ik echt van op.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 18:44

Wel een blije foto Samantha, toch weer een mooie herinnering zo.

Hoe kun je hardlopend terug ná het eten Suliko? Of zit er dan een paar uur tussen en eet je niet teveel?
Ik blijf daar last van houden, meer dan een halve banaan of cracker lukt mij niet.

Welkom terug Sall, fijn dat je de oorzaak gevonden hebt van je fitloosheid (is dat een woord?)
Mijn kleinkinderen vinden je boek ook prachtig.

Oh wow Ninus, wat een kilometers zijn dat iedere maand (en dan ook nog snel!) Respect.

Bijzonder gevoel is dat he Goof, dat je "even" 10 km gaat lopen.
Dat moet bij mij nog weer even terug groeien, haha.
Ik zag afgelopen week dat ik nu ook 4 kilo zwaarder ben dan normaal, dat helpt ook niet mee natuurlijk.
Dus nu maar wat beter opletten met wat ik eet en dan gaat het er samen met de langere duurlopen vanzelf wel weer af.(hoop ik).

Ik ben ook benieuwd naar de pony Leonie.

Het is hier echt "met zonder jas naar buiten" Germie, echt heerlijk weer.

Nou ik vind jouw weekafstanden ook al jaloersmakend hoor SV. Ik hoop daar binnenkort toch ook tijd voor te kunnen gaan maken. Krijg over een paar maanden eindelijk hulp op kantoor, zodra die ingewerkt is kan ik eindelijk iets minder gaan werken. Kijk er nu al naar uit!

Heb mijn merrie vanochtend vroeg opgehaald. Verband mocht er vandaag al af. Ik was in de veronderstelling dat ze het hele aangedane gebied weggesneden zouden hebben, maar er is enkel een kanaal naartoe gemaakt zodat het van daaruit op kan drogen en de schimmel of bacterie die daar huishoudt gedood wordt.

Dus best kans dat ik al redelijk snel weer kan rijden met een paar hoefschoenen aan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 18:51

Kan ik wat warmte krijgen van jullie? Ik heb de verwarming nog gewoon aan hoor in het hoge noorden boven Groningen. 10 graden is het overdag.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 18:56

Wat een heerlijke lenteplaatje Goof, genieten! Ik ben niet zo'n fietser (meer), het waait hier altijd zo knetterhard, klein trauma van vroeger := maar het is wel goed, de afwisseling!

Hier ook grauw en regenachtig, maar niet erg, het is niet koud en we krijgen mooie dagen :j
Ik leef ook altijd wat op het randje van (te)veel, daar ben ik me erg van bewust. Daarom zijn vakanties zoals vorige week ook heel belangrijk, ik laat alles los op het moment dat ik de deur uitstap (we hebben fantastische oppas aan huis :+: ) en ben dan echt helemaal weg.

Ga je morgen nog lekker lopen SV?

Wat fijn dat je mogelijk snel weer aan de slag kunt BM! Balen van de kilo's, maar ik denk inderdaad dat dit vanzelf weer verdwijnt :j

Ik zou morgenmiddag eindelijk weer naar een vriendin die een hele tijd in het ziekenhuis heeft gelegen en nu eindelijk weer thuis is *\o/* voordat ik op vakantie ging hadden we afgesproken dat ik niet meer naar Emmen wilde en daar heeft ze zich aan gehouden :D Maar het is best een eindje rijden en ik moet zo ontzettend veel doen rond huis (het gras groeit weer :D ) en voor Duitsland, dus ik heb het verplaatst naar zaterdag, dan loop ik daar in de buurt een rondje, mooie omgeving. Morgen knutsel ik ook mijn 80KM training van zaterdag over een week in elkaar, dan doe ik 3 lussen rond de auto. Ben benieuwd hoe dat is, alleen := :D

En nu ben ik klaar met Duitse formulieren en het staartje van mijn 200 mails en ga ik lekker sporten, het weer is opgeklaard, dus zin in!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 19:56

80km Ninus???

SV, werk vorlt heel even iets rustiger. Of misschien sta ik er zelf anders in. Geen idee :+

Ik vind jullie weekafstanden allemaal heel hoog.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 20:25

Ja Ninus paardrijden en fietsen is een prima rustdag voor mij. Lekker wel bewegen maar niet te veel vragen.
Wat een boel km. Respect hoor. Doe jij er nog een andere sport bij?
Suliko zegt altijd tegen mij, als jij al je uren die jij sport in het lopen zou doen zou je me voorbij lopen _O- alleen valt mijn lijf dan uit elkaar.
Wauw 80km in je eentje met je auto als post. Intens! Waar ga je dat doen?

Goof Heerlijk si dat he dat e zo "makkelijk' een 10km kan lopen. Zonder dat het echt aanvoelt als een maximale effort.

Sv heerlijk toch dat je ook uit het wandelen zoveel energie kan halen. En ook een erg mooi week volume zo.

ik reed eigenlijk altijd al 1 dag in de wek maar dat paardje raakte geblesseerd. Ik ben elke week gewoon gegaan om te mesten/voeren maar ik miste de klik een beetje met dit paard en hij komt te koop. Doordat mijn dochter naar school gaat, komt er wat meer ruimte en ik mis het echte fanatieke rijden (dressuur). Maar het blijft altijd lastig iets te vinden. Momenteel doe ik nog geen bootcamp trainingen ivm mijn knie dus daar is wat extra ruimte. De bedoeling is dat ik hem 1 tot 3 x pw ga rijden maar wel met de vrijheid dat als het een week niet past, ik dat ook kan aangeven. De eigenaresse longeert hem en rijd hem ook zelf dus dat is een fijne samenwerking.
Het is een 9 jarige arabo fries die nog niet zo heel veel kent maar wel heel correct is aangereden. Heel erg ril en vliegensvlug maar dat vind ik helemaal niet erg.
Mijn proefrit 3 weken geleden <3 (i know meer ruimte, moet hem nog even leren kennen/voelen)
Afbeelding

Vanmorgen even een kort rondje gelopen van 5 km naar de sportschool toe. Daar een korte sessie armen/buikspier gedaan en toen nog een kilometertje naar huis. Hoe verder ik liep, hoe beter ik me voelde eigenlijk. In de sportschool voelde ik wel dat mijn spieren moe waren en ik niet overal de zwaarste gewichten aankon. Geen enkel probleem natuurlijk, gewoon wat lichter getraind.
ik zou mijn week volume graag weer naar 50/60km willen maar voor nu houd ik het even rond de 40/45 tot mijn knie echt helemaal pijnvrij is. Met alle andere sporten erbij, doe ik dan nog meer dan genoeg denk ik :') .

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-26 20:39

Wauw mooi paardje en wat zit je er netjes op zeg!

Ohh ninus als je dichterbij zou wonen zou ik heel graag een stuk met je mee hebben gelopen.
Maar alleen is ook heerlijk, ik zou daar goed op gaan. Lekker je eigen ding doen.
Ja ik ga morgen weer even het bos in.

Fijn een beetje rust goof.

Nou Busy dat valt dan weer mee, goede vooruitzichten. Heb je al hoefschoenen?

Ik heb meteen na het avondeten de loopkleren aan gedaan en samen met mijn vriend een lekkere kort maar krachtige intervaltraining gedaan.

3x800m en twee sprintjes. Die drie blokken gingen wat oplopend in snelheid, maar mijn hartslag ging juist naar beneden, vond ik vreemd. Misschien moest ik even inkomen ofzo.

Afbeelding

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 21:20

Wat een leukerd Leonie en je zit inderdaad heel netjes :j

Ja jammer SV, maar ik blijf dichtbij huis om het nog enigszins binnen de perken te houden qua tijd. Ik denk dat ik naar Appelscha ga. Ik kan het overigens heel goed vinden met mezelf, dus dat komt vast goed :))

Heb net circuit training gedaan, buiten. Dat is altijd op dinsdag en als de avonden wat langer zijn dan verplaatsen we naar een andere locatie en werken we veel met de trx, die heb ik thuis ook hangen. En dan op donderdagavond bootcamp. Verder rijd ik soms paard, voornamelijk buiten. En meestal zonder zadel. Lekker lui

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 21:30

Goof, snap dat het herkenbaar is! Is ook een stukje waar ik me heel bewust van ben. Het is deels ook gewoon wie ik ben, veel energie en veel willen doen (heb ook een tijdje die onrust in mezelf willen 'fiksen', alsof het niet goed was of dat ik ergens voor wegliep misschien, maar ben het nu juist meer gaan omarmen nadat de psycholoog die ik had dat opperde), maar ben er zeker waakzaam voor, want ik voel ook dat het kan doorslaan naar te veel. Ik merk nu dat een fijne graadmeter is 'kan ik nog in het moment zijn?', dus dat mijn gedachten niet continu bezig zijn met 'dat moet allemaal nog en daar moet ik heen' en ik me constant gehaast en gestresst voel, maar dat ik de tijd en aandacht heb voor dingen, me ontspannen blijf voelen, stil kan staan bij wat ik voel. Als ik merk dat ik niet op dagelijkse basis in het moment kan zijn, fluit ik mezelf terug. :Y) Dat lukt me ook zonder hardlopen, maar ik merk wel dat hardlopen helpt om me terug te halen in het moment en naar wat ik nodig heb.
Het 'helpt' dat ik een moment van op mijn bek gaan al gehad heb. Toen mijn vader plots doodziek bleek en kort erna overleed, terwijl ik ook net mijn eerste bachelor begon, ben ik in een enorme regelmodus geschoten (die ook nodig was toen) en daarna volledig op studie en werk gestort omdat ik de complexe rouw helemaal niet aan wilde gaan. Tot ik helemaal overspoeld raakte van stress, alles vermeed en ondertussen emotieloos werd. Op een gegeven moment kan je niet meer om jezelf heen. :o Dus sindsdien ken ik ook wel mijn alarmsignalen, zeg maar.
Maar wat ontzettend fijn dat je nu zo vaak en met gemak 10 km rent, en ook vlot! Heerlijk ook met dit lenteweer.

BusyMissy, er zat nog eten in mijn buik, we hadden juist vrij laat gegeten := Ben denk ik nog geen halfuurtje na het eten gaan lopen. Ik eet nooit hele grote porties eigenlijk, maar had niet perse weinig gegeten. Ik ben het ook wel gaan trainen, omdat je ultra's ook het liefst loopt op vast voedsel. Dus eigenlijk gewoon rustig gaan lopen, in een niet te hoge hartslagzone en merkte dat het steeds beter ging. Soms gaat het niet lekker hoor, krijg ik gigantisch steek of voel ik het heel erg zitten. Maar meestal gaat het prima, zit het even in de weg in het begin, maar dat trekt dan vanzelf weg. Heb vaker uitgebreid geluncht tijdens een lange run of een taartje gegeten.
Fijn dat de hoefzweerellende aan een einde lijkt te komen!

Ninus, gaaf 80 km op jezelf! Wat SV zegt, ik was zo een stuk met je meegerend, maar zoiets in je eentje aangaan kan ook heerlijk en interessant zijn. Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren.

Leonie, aah wat leuk dat je er weer een fijn bijrijdpaard bij hebt! Hopelijk kunnen jullie mooi samen verder groeien.

SV, lekkere training hoor! Ik heb ook wel eens dat ondanks dat mijn tempo omhoog gaat, mijn hartslag later lager is dan in het begin. Heb soms het idee alsof mijn hartslag dan even schrikt in het begin ofzo, als ik dan opeens vlotter ga lopen. :')

Hier vandaag een rustdag, 15,8 km gefietst voor studie en werk en zo nog even wat lichte krachtoefeningen doen en yoga :)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 07:31

Herken ik wel wat je zegt Leonie, met oefeningen doen. Wat ik ook vind is dat je overal andere oefeningen leest die echt top zouden moeten zijn. Gelukkig zijn de oefeningen die Suliko zegt zo goed al gelijk aan die de trainer me geeft haha.

Wat een mooi paard Leonie, en je zit inderdaad heel mooi!

Wauw Ninus wat een afstanden, knap zeg! Ik zou graag meer willen lopen, maar kom dan snel in meer pijn uit.
Loop nu zo’n 40-50 km per week, soms wat minder ivm pijntjes.

Lekker loopje SV! Leuk om zo samen te doen. Leuk dat jullie ook zoveel wandelen.

Wel knap dat je dan kan lopen Suliko. Ik heb soms al last van eten wat ik uren daarvoor heb gegeten, loop ook het liefst nuchter of op alleen krentenbol of banaan. Ik heb regelmatig zo’n last (soms ook bij nuchter lopen) dat ik de bosjes moet opzoeken.

Ik heb gisteren sportschool weer gedaan, op fiets (ebike) naar werk, en ‘s avonds nog op de tacx, alleen mn tel was snel leeg dus het werd 17km.
Ik had toch een tijdje dat mn hartslag zo hoog was bij starten? Ik heb toen alles gereset. Alleen bij fietsen op ebike heb ik nog in het midden zeg maar een hele hoge hartslag. Echt hoger dan als ik een snelle 10 ofzo loop. En dan fiets ik op een ebike! Als ik op de racefiets rijd is ie niet eens zo hoog.
Dit was gisteren:
Afbeelding
Wel irritant, want Garmin maakt hier meteen een belachelijke herstel tijd van. Ik zit nu te denken om mn fiets rit niet meer te loggen en dan naderhand op Strava handmatig toe te voegen ofzo?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 08:40

Gebruik je een hartslagband Samantha? Als ik alleen mijn horloge gebruik heb ik ook wel eens gekke waarden, het is toch minder nauwkeurig. Ik log alleen mijn hardloopactiviteiten en ik heb geen Strava :D

Ik kan inmiddels eten ook beter combineren met lopen, dat heb ik echt moeten oefenen en omdat ik geen gels neem had ik niet zoveel keuze. Echt na een zware maaltijd lopen doe ik nooit, maar na een lunch durf ik dat prima aan.

Het is heerlijk weer! Heb mijn rondje er alweer opzitten, uiteindelijk 12,5, dus redelijk goed ingeschat en kwam goed uit qua route, dat gaat ook wel eens mis :=

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 09:09

Morning!
Wat een heerlijk weer.. Ik heb nu al zo'n zin om vanmiddag te gaan lopen. Er staat een interval op de planning. Ik weet alleen nog niet wat voor interval, ik ben een beetje toos inspiratieloos.

Wat een leuk paard Leonie, mooie combi zijn jullie!

Mooi Loopje SV! Echt heel leuk dat jullie zoveel samen lopen.

Ik merk dat ik het beste loop in mn uppie, of dat mijn man mee fietst
Verder wandel ik ook veel

Leuk dat je kleinkinderen zo enthousiast zijn over het boek BM!

Het is mij echt afgeraden om nuchter te lopen, omdat ik dan inteer op mijn spieren en mijn lijf in de stress schiet (vandaar dat ik mijn eiwitten op geschroefd heb)
Wat apart van je Garmin/hartslag Samantha :?

Klinkt als een lekkere loop Nimus!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 09:15

Aah lekker Ninus!
Ik ga na mn werk lopen vandaag, iets na 7u al begonnen dus kan op tijd rondje doen. Moet na eten ook nog paardrijden namelijk.
Dit is horloge, ik heb geen hartslag band.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 11:06

Leuke combi zijn jullie Leonie, hij (of zij?) ziet er wel lekker voorwaarts uit. De rest komt wel met de tijd.

SV ook al na het avondeten gaan lopen.
Ik eet wel altijd iets vooraf. Meestal een halve banaan. En ik eet ook steeds onderweg (iedere 5 km een stuk banaan/havermout/ei - pannenkoek), dat gaat gelukkig wel goed. Ik eet ook geen gelletjes, dan gaat heel mijn maagdarmkanaal overhoop.
Maak intussen ook mijn eigen sportdrank en dat bevalt ook heel goed.
Heb via trial en error ontdekt dat ik een paar soorten suikers wel verdraag en daar heb ik een basis mee gemaakt.
Moet na lunch of avondeten toch echt wel 2 uur wachten om te gaan lopen. Of de helft eten, dan kan ik na een uur.

Ik had hetzelfde probleem toen ik zonder hartslagband trainde Samantha. Het schijnt dat je horloge het ritme van je benen bij lopen en fietsen extra op kan pakken als zijnde hartslagritme en daardoor krijg je dan een foute meting.
Sinds ik mijn oude hartslagband weer gebruik (had deze nog liggen van mijn vorige Polar horloge) heb ik steeds correcte metingen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 12:00

Hmm ok, dan moet ik toch aan de hartslagband vrees ik. Met lopen gaat het nu bijna altijd wel goed.
Het fietsen is alleen op ebike zo raar, terwijl dat totaal niet inspannend is ook.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-26 13:23

Nuchter lopen doe ik vrijwel nooit. Heel soms een keer als ik voor het werk kan. Dan maximaal 10km.

Het went om te lopen op een volle maag. Ik kan binnen een half uur na het avondeten gaan lopen en heb er nu zelden last van.

Apart inderdaad van die hartslag bij het fietsen, het klinkt plausibel dat het het ritme van je benen kan zijn.

Ik ben vanmorgen naar het Bergherbos gereden in plaats van de Loenermark.
Had meer zin in de paadjes daar. Mijn benen hadden er geen zin in vandaag, het was zwaar.
Bijna 350 hoogtemeters gelopen op 21km, maar het voelde als het dubbele 8)7.
Maar het was echt heerlijk in het bos! En rustig. Dus dat was wel genieten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 13:33

Oh wat een prachtige plaatjes SV!!
Balen van je zware benen, maar ik snap dat je van de omgeving heb genoten?

Sinds ik meer eiwitten eet en dus ook eerder op de dag, zit ik met minder echt propvol
Scheelt weer met snaaien :+

Ik wacht nog even voordat ik straks een interval ga doen

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 15:03

Heerlijk SV! Jammer van de zware benen, maar is mentaal toch ook weer een goede training, je hebt het toch maar mooi gedaan!

Sall, ik was nog benieuwd hoe ze hebben gekeken naar je eiwitgehalte etc.? Ik loop soms nuchter, soms niet. Ik kan rustig nuchter lopen tot een kilometer of 25, boven de 20 neem ik nog wel eens een reep mee voor het geval dat.
Ik eet wel echt enorm veel en inderdaad veel eiwitten, bevat mij ook prima. Als ik de suikers een beetje vermijd dan heb ik ook niet echt honger/trek. Dat ging vorige week een beetje mis :+