Het corona vaccin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


tienus63

Berichten: 12339
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:13

Het algemene nummer 0800-1421 tbv coronacheck app kan niks voor me betekenen. Die verwijzen me door naar de site om het op die manier te proberen.

Derhalve weer gebeld met betreffende GGD regio.
Nu een ander aan de lijn.
Zij zegt dat RIVM en corona app de gegevens 1 op 1 overnemen van systeem GGD.

Daar staat het nu wel goed.
Ze raadde me aan om de vaccinaties te verwijderen uit de app en daarna opnieuw de vaccinaties op te halen in de app.
Tijdens het gesprek nog weer ingelogd op mijnrivm ter controle, daar staat het nog steeds verkeerd.

In overleg met GGD besloten om te wachten met het wissen van de gegevens tot het correct staat bij RIVM en dan opnieuw te gaan stoeien met de app.
Het is me wel gelukt om QR code te maken in de app, maar daar staan dus vier vaccinaties in.

Mijn eerste contact met de betreffende GGD was via Messenger en ze reageerden dus heel vlot.
Ik had ook vragenformulier op de site ingevuld.

Nieuwe registratiekaart wordt naar me opgestuurd via de post.

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:19

Iedereen ouder dan 16 die nog geen uitnodiging gekregen heeft, kan vanmiddag zonder afspraak in Flanders Expo in Gent hun eerste vaccin van Pfizer halen.
Soort van walk-in voor vaccinatie 8-)

BigOne
Berichten: 38685
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:40

Met 16 heb je geen toestemming meer nodig van ouders dus zal mij benieuwen hoeveel er komen, mogen ze in Nederland ook wel doen.

tienus63

Berichten: 12339
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:41

Vandaag meerdere malen contact gehad met GGD, uiteindelijk weet ik batch nr van mijn twee Pfizer en daar staat het dus wel goed vermeld in het systeem.
Volgens GGD vist RIVM gegevens uit hun systeem en verwacht dat het op die manier wel recht gebreid wordt.

Toch nog contact gezocht met RIVM, daar rekenen zij niet op omdat vaccinatie al verwerkt is het systeem en ze twijfelt of bijgewerkte gegevens wel automatisch binnenkomen bij het RIVM.
Zij raadde me met klem aan om verzoek aan betrokken GGD te doen met het verzoek dat zij zsm contact op nemen met afdeling zorgprofessionals van RIVM om het op dit manier handmatig te corrigeren. Dan weet men zeker dat het gebeurd.
Tevens kunnen dan de spook vaccinaties die er bij mij staan verwijderd worden.

Moonlight17
Berichten: 2361
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:55

Mooi drama tienus.

Ik heb toestraks de eerste pfizer mogen halen.

DuoPenotti

Berichten: 30577
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 16:07

Ik wacht nog maar eens met de app. Misschien dat het dan beter werkt.

friezenfan2

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 16:28

Ik heb op het moment nog geen plannen waar die app handig mee kan zijn, ik wacht ook nog even met het downloaden ervan.

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 16:57


Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 16:58

Ik heb in december corona gehad (officieel getest bij de GGD) en binnen 6 maanden mijn eerste enting gehad.
Nu staat mijn positieve test niet in de app, alleen de eerste enting en dat ik dus geen groen vinkje krijg.
In de FAQ staat dat ik een code in moet vullen van de testlocatie om die positieve test er in krijgen, maar die heb ik niet.
Hoe kun je dit wel regelen?

xxxmh

Berichten: 3579
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 08:15

Brainless schreef:
Ik heb in december corona gehad (officieel getest bij de GGD) en binnen 6 maanden mijn eerste enting gehad.
Nu staat mijn positieve test niet in de app, alleen de eerste enting en dat ik dus geen groen vinkje krijg.
In de FAQ staat dat ik een code in moet vullen van de testlocatie om die positieve test er in krijgen, maar die heb ik niet.
Hoe kun je dit wel regelen?


Dit las ik net op rtl

Als je corona hebt gehad kun je dat bewijs vanaf 1 juli toevoegen aan CoronaCheck door in te loggen met je DigiD. Je positieve test van de GGD moet tussen de 12 en 180 dagen oud zijn, en is geldig tot 180 dagen na je positieve test.

Als je corona hebt gehad en je hebt dat aangeven bij het krijgen van je eerste prik, dan kun je met de app al een volledig vaccinatiebewijs krijgen.

Storm

Berichten: 20881
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 08:46


Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:00

Mijn opgehaalde gegevens bevatten niet mijn positieve test uit december.
Het is nu raar dat die test max 180 oud mag zijn, want er werd gezegd dat ook al hadden mensen langer dan 6 maanden terug corona gehad, dan hadden ze toch maar 1 prik nodig om volledig beschermd te zijn.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:50

ik geloof dat het al was aangegeven dat de positieve testen pas vanaf 1 juli ofzo meende ik er in kwamen. Nog even geduld dus

edit bron: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... acheck-app


Hier kan je lezen dat positieve testen pas vanaf 1 juli gelden voor de coronacheckapp (en er waarschijnlijk dan ook pas inkomen)

"Vanaf 1 juli zullen mensen die in het afgelopen halfjaar corona hebben gehad ook een herstelbewijs kunnen genereren in de app. Dat gaat op basis van een positieve coronatest."


edit edit: oke niet heel duidelijk want gaat hier over dat halfjaar, maar ga daardoor vanuit dat vanaf dan ook pas possitieve test+ enkele vaccinatie gaat werken. Want lijtk me dat die gegevens ook allemaal tegelijk er in komen

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:09

Pabie schreef:
ik geloof dat het al was aangegeven dat de positieve testen pas vanaf 1 juli ofzo meende ik er in kwamen. Nog even geduld dus

edit bron: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... acheck-app

Hier kan je lezen dat positieve testen pas vanaf 1 juli gelden voor de coronacheckapp (en er waarschijnlijk dan ook pas inkomen)

Dit staat er ook:
Citaat:
Mensen die al eerder corona hebben gehad worden na hun eerste prik ook beschouwd als volledig gevaccineerd en kunnen dus na de registratie van de eerste prik een vaccinatiebewijs genereren. Voor mensen die corona hebben gehad en niet bij de GGD zijn gevaccineerd maar bij een huisarts, ziekenhuis of instelling is dat mogelijk vanaf 1 juli.

Die van na 1 juli is voor mensen die niet bij de GGD zijn geënt.
Ik heb gebeld en hun zeiden dat alleen positieve testen die niet ouder zijn dan 180 dagen worden doorgegeven ondanks dat ik binnen 6 maanden ben geprikt (31 mei).
En ik heb mij 10 december laten testen en dat is nu langer terug dan 180 dagen en wordt hij niet meer gemeld in de app.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:39

ik begreep het als dat alles van 180 dagen geleden geldt als los staand coronacheck bewijs. Dat alle positieve testen + 1 vaccinatie ook geldt en dan niet uitmaakt hoelang gelden die positieve test is. Door hoe de informatie is opgeschreven is het te verwachten dat die informatie er pas vanaf 1 juli inkomt. Maar we zullen t zien er zijn behoorlijk veel mensen maar 1 keer geent vanwege doormaken corona dus het wordt anders snel genoeg opgelost door alle klachten haha


Ik lees iniedergeval nog overal dat mensen bij besmetting + vaccinatie nog geen bewijs hebben


maar zoals ik het begrijp veranderen er dus 3 dingen op 1 juli

1)vaccinaties van buiten ggd om komen er in
2) besmettingen komen er in
3) qr codes aanmaken voor buitelandse reizen komt er in




Wel heel vervelend als de besmetting helemaal niet meer in de app komt, kan me haast niet voorstellen omdat je nu ook 1 keer mag prikken als de besmetting langer dan een halfjaar geleden is. Gaat dat echt niet over het gedeelte dat je de eerste 180 dagen na besmetting niet hoeft te testen ook niet als je geen vaccinatie hebt gehad

CharleyT
Berichten: 4027
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:51

Nodige verwarring rond de corona app. Mijn ervaring: geprikt met Astra via huisarts, app gebruikt en nu in het bezit van een QR code voor Nederland en een QR code internationaal die 1 juli zichtbaar wordt.
Verliep allemaal heel soepeltjes gelukkig.
De huisartspraktijk heeft de vaccinaties steeds twee dagen na vaccinatie aangemeld bij het RIVM.

CharleyT
Berichten: 4027
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:55

DuoPenotti schreef:
Ik wacht nog maar eens met de app. Misschien dat het dan beter werkt.


Werkt prima, QR codes opgehaald, geprikt via huisarts, die alles snel door gaf aan RIVM. QR internationaal komt 1 juli beschikbaar, de Nederlandse staat er in is te gebruiken.
Op andere mobiel de coranacheck scanner app gedownload, mijn QR code nederland gaf groen licht.

Geloof dat ik gewoon geluk gehad heb als ik sommige reacties lees.

DuoPenotti

Berichten: 30577
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:57

Ik dacht net laat ik dan ook eens kijken.
Hier werkt hij ook prima.
En bij het ziekenhuis geprikt niet bij de GGD.

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:18

Ik heb Corona gehad en 1 prik en heb een QR code kunnen maken :)

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:24

Ik heb en een positieve test en 2 vaccinaties en toch krijg ik geen QR code voor Nederland..... Blijkt mijn ene vaccin niet geregistreerd en mijn test kan niet eens geregistreerd (terwijl wel gemeld bij ggd)...

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:29

Lau_ schreef:
Ik heb Corona gehad en 1 prik en heb een QR code kunnen maken :)

Oh top! Dan heb ik het verkeerd begrepen. Had al zoveel mensen gehoord die nog niet die code konden maken dat ik echt vanuit ging dat t daardoor kwam.

Excuses voor de foute info dan!

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:37

Zijn problemen mee geweest hoor! Maar keek vanmiddag toevallig en toen lukte het wel

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 20:30

Lau_ schreef:
Zijn problemen mee geweest hoor! Maar keek vanmiddag toevallig en toen lukte het wel

Van wanneer was jouw positieve coronatest?

Choiix
Berichten: 2267
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 21:01

DuoPenotti schreef:
Ik dacht net laat ik dan ook eens kijken.
Hier werkt hij ook prima.
En bij het ziekenhuis geprikt niet bij de GGD.


Welke? Mijn vrouw heeft haar prikken van maart/april nog altijd niet beschikbaar in Mijn RIVM.

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 21:12

Brainless schreef:
Lau_ schreef:
Zijn problemen mee geweest hoor! Maar keek vanmiddag toevallig en toen lukte het wel

Van wanneer was jouw positieve coronatest?


November dus al een tijdje terug!