Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:51

En dan mijn cliënten in meer gevaar brengen, dacht het niet hé.

maar dit is wel genoeg voor mij voor vandaag, morgen weer een dag.
Laatst bijgewerkt door friezenfan2 op 08-02-21 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:51

Ik mag twee dagdelen per week ergens naar toe wat zorg gerelateerd is. Echt dikke k u tzooi dat het nodig is maar hoe heerlijk om eens fysiek mensen te zien, en nieuwe mensen te ontmoeten. :=

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:52

Electra63 schreef:
Er zijn maar weinig landen, die zo'n goed financieel vangnet hebben als Nederland.
Dit wil je in Griekenland njet meemaken, hoor.

Het zal nooit genoeg zijn, maar wees blij met de regelingen die er wel zijn.

We doen het zo geweldig. Aan het begin van de pandemie geen mondkapje meer te krijgen. Later is er in de zomer niets geregeld en hadden we in September gelijk al te weinig test capaciteit. Toen het vaccineren kon beginnen had Nederland de ICT weer eens niet op orde. Toen dat klaar was. Hoe kan het ook bijna anders. Een groot datalek. Ondertussen heeft Duitsland een aantal keer patienten op moeten vangen omdat er onvoldoende IC capaciteit was. En inmiddels is duidelijk hoe heel Europa faalt om voldoende vaccins geleverd te krijgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:53

Ik belde mijn tandarts om te vragen of ik mag komen (grensovergang). Haar antwoord: ik geloof niet dat er iemand is die weet hoe het zit. Tot nu toe heeft iedereen gewoon kunnen komen.

Tot zover inreizen lastig maken...
De vorige keer dat ik over de Duitse grens kwam was het enige wat de douane van me wilde weten of ik niet meer dan 1kg vlees bij me had.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:54

lenaa_tje schreef:
Sizzle schreef:
Mensen worden wel creatief in iedergeval.
Ik hoorde deze week van iemand in NL dat hun fitnes lessen wel gewoon door gaan maar dan buiten in een groot park waar iedereen in teams van 2 verdeeld is, ver genoeg uit elkaar en de instructeur gewoon harder schreeuwt. Een individuele groep.

Dit is dus wat ik bedoel met handhaven. Blijkbaar kan dat alleen met de avondklok en al dit soort dingen kan maar gewoon. Echt belachelijk

Als je ver genoeg uit elkaar zit zou er geen probleem moeten zijn. Ondernemers zijn inderdaad creatief en vaak ook een beetje ongehoorzaam om het hoofd boven water te houden. We zijn inmiddels een jaar verder en veel mensen staat het water tot de lippen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:55

Loretta schreef:
Electra63 schreef:
De discussie ging over de avondklok.

Mijn dochter heeft normaal om 20 uur privéles, maar dan is ze niet voor 21 uur thuis. Dus even geen privé les dan en zo zijn er nog wat dingetjes.

Maar ik begrijp de problemen inderdaad niet, die mensen van de avondklok maken.
Het is winter, koud en nat en hopelijk in het voorjaar is de avondklok weer weg.

Dat is heel persoonlijk hoe erg het is. Mentaal trekt die avondklok een enorme wissel op veel mensen. Dat in een situatie die al een jaar voortduurt en dan is ook nog niet eens duidelijk hoe groot het effect nu daadwerkelijk is.

Maar wat gaat iedereen dan 's avonds doen na 21 uur? Met name nu in de winter?
Normaal hangen hier alleen jongeren van een jaar of 14-16 buiten op straat.
Je gaat eens naar vrienden, maar toch niet iedere avond? Het gros hangt op de bank en gaat om 22 uur naar bed. ;)

Ik krijg de indruk, dat een hoop mensen graag zeuren over alle maatregelen.
Ik vind ze ook niet leuk, maar nog een maandje, is toch wel vol te houden?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:55

Loretta schreef:
Electra63 schreef:
Er zijn maar weinig landen, die zo'n goed financieel vangnet hebben als Nederland.

We doen het zo geweldig. Aan het begin van de pandemie geen mondkapje meer te krijgen. Later is er in de zomer niets geregeld en hadden we in September gelijk al te weinig test capaciteit. Toen het vaccineren kon beginnen had Nederland de ICT weer eens niet op orde. Toen dat klaar was. Hoe kan het ook bijna anders. Een groot datalek. Ondertussen heeft Duitsland een aantal keer patienten op moeten vangen omdat er onvoldoende IC capaciteit was. En inmiddels is duidelijk hoe heel Europa faalt om voldoende vaccins geleverd te krijgen.

Elektra had het over het financiële vangnet...
Want ja, NL heeft dat aardig goed geregeld en lijkt economisch gezien 1 van de landen die deze crisis het beste uit gaat komen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... omic-forum

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:57

Ik ga vaak na 21:00 terug van mijn vriend. Als ik vanaf hem zeker weten om 21:00 thuis wil zijn moet ik om 18:30 vertrekken. Ook ging ik in de eerste lockdown vaak in de avond lopen. Ook sport ik vaak laat (is nu toch dicht). En inderdaad naar vrienden / mijn ouders. Zie maar een paar vrienden (4) die zelf ook bijna niemand zien.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:58

Loretta en andere ondernemers proberen zich wel aan alle regels te houden. Zou krijg je dus ook scheve gezichten tegenover elkaar.
Bij de horeca sluiting kun je ook wel stellen dat de slechte het voor de goede voor een deel hebben verprutst.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:00

Ik heb geen avondklok, maar ben eigenlijk standaard pas na 20:00 op stal. Maar dat mag ik gelukkig ook gewoon nog. Er zou in mijn geval op zich ook wel wat te regelen zijn in mijn dagindeling.

Mijn vader heeft laatst per ongeluk de avondklok misacht. Hij moest voor zijn werk videobellen en omdat er in zijn kantoor een betere verbinding was is hij daar op volledige automatische piloot gaan zitten tot hij zich op de terugweg afvroeg waarom het zo rustig was overal :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:00

Loretta schreef:
Electra63 schreef:

Het is ook niet allemaal goed geregeld, maar er zijn in veel landen toch maatregelen genomen of een avondklok ingesteld of de horeca of winkels gesloten?
Dit zijn toch niet alleen Nederlandse maatregelen?
Sterker nog, in sommige landen zijn de maatregelen nog veel strenger en het financiële vangnet een stuk minder.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:02

secricible schreef:
Loretta schreef:

Elektra had het over het financiële vangnet...
Want ja, NL heeft dat aardig goed geregeld en lijkt economisch gezien 1 van de landen die deze crisis het beste uit gaat komen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... omic-forum

Toch staat er ook in het artikel dat landen die ervaring hebben met sars er beter voor staan. Als je een stad zonder brandweer hebt kun je niet opeens een brandweerauto in elkaar zetten op het moment dat er brand uit breekt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:04

Sizzle schreef:
Ik heb geen avondklok, maar ben eigenlijk standaard pas na 20:00 op stal. Maar dat mag ik gelukkig ook gewoon nog. Er zou in mijn geval op zich ook wel wat te regelen zijn in mijn dagindeling.

Mijn vader heeft laatst per ongeluk de avondklok misacht. Hij moest voor zijn werk videobellen en omdat er in zijn kantoor een betere verbinding was is hij daar op volledige automatische piloot gaan zitten tot hij zich op de terugweg afvroeg waarom het zo rustig was overal :')

En hoeveel mensen hebben door jouw vader zijn ongehoorzaamheid corona gekregen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:05

Uhm 0, tenzij je levenloze objecten kunt infecteren.
Maar zo dom kan het gaan blijkbaar, even in je normale flow zit. Uitgerekend mijn vader die maximaal covid paranoide is en nergens komt behalve tussen de bank en zijn bureau (waar geen andere mensen zijn).
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 08-02-21 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:07

Loretta schreef:
Electra63 schreef:
De discussie ging over de avondklok.

Mijn dochter heeft normaal om 20 uur privéles, maar dan is ze niet voor 21 uur thuis. Dus even geen privé les dan en zo zijn er nog wat dingetjes.

Maar ik begrijp de problemen inderdaad niet, die mensen van de avondklok maken.
Het is winter, koud en nat en hopelijk in het voorjaar is de avondklok weer weg.

Dat is heel persoonlijk hoe erg het is. Mentaal trekt die avondklok een enorme wissel op veel mensen. Dat in een situatie die al een jaar voortduurt en dan is ook nog niet eens duidelijk hoe groot het effect nu daadwerkelijk is.

Inderdaad. Voor mij is dat vooral die 1 persoon regel. Ik voel me echt heel erg geïsoleerd en trek het steeds slechter. Vanochtend samen met de buurvrouw op de slee onze jongste dochters weggebracht naar school. Even heerlijk. Maar zelfs dat mag officieel niet. Daar ben ik klaar mee. Sommige regels slaan werkelijk waar nergens meer op.
En dan dalen de cijfers, maar toch wordt alles verlengd. Ik begin me echt af te vragen hoe de cijfers eruit gezien hebben als ze het gelaten hadden bij die 2 personen en geen avondklok. Volgens mij echt niet veel anders dan nu.

Het OMT geeft aan dat ze zien dat mensen minder elkaar bezoeken. Ik vraag me af hoe, want ik zie dat dus niet. Alleen de tijden veranderen. Mensen gaan rond etenstijd op visite, schuiven aan en gaan om 20:30 naar huis.
Ik merk gewoon aan mezelf dat ik totaal geen energie meer heb. Ik voel me intens rot en eenzaam. Mijn draagkracht is echt op.

Maar Electra ´nog een maandje´ ... we zitten al maanden in deze ellende. Ik zie vrienden al maanden niet meer. Niks leuks om naar uit te kijken. Ik word alleen maar angstig door elke keer die persconferenties hoe ernstig het is, al die mutaties, vaccinaties die niet opschieten.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:09

Het is al een lange tijd dat iedere keer dat maandje eraan vast word geplakt. En ik vind het nu gewoon genoeg, met mij heel veel andere mensen.

Mensen zijn het zat, zien geen perspectief meer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:10

Hoezo mag je niet met de buurvrouw en kinderen naar school lopen / sleeën?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:12

Dan ben je dus met te veel ..dat is dus wat mensen ook aangeven. Je perfect aan de regels houden breekt op.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:13

Om even in te haken op de VS en de maatregelen daar, north en south Dakota hebben totaal verschillende aanpak, lockdown vs hands off, en de aantallen in besmettingen ontlopen elkaar zo veel.

https://www.kfyrtv.com/2020/11/14/north ... omparison/

Vind ik wel stof tot nadenken wat betreft de maatregelen in NL, zoals oa de avondklok.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:14

DuoPenotti schreef:
Hoezo mag je niet met de buurvrouw en kinderen naar school lopen / sleeën?

Dat mag gewoon, tenzij dochters 13+ zijn of men naast elkaar geplakt liep.

Citaat:
De algemene regels voor buiten samenkomen gelden ook voor schaatsen, sleeën, wandelen en op een andere manier genieten van het winterweer. Dat betekent dat dit is toegestaan met uw eigen huishouden of met maximaal één persoon van buiten uw eigen huishouden. In dat tweede geval houdt u onderling 1,5 meter afstand

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Hoezo teveel. 1 persoon mag toch?
Neem aan dat de kinderen klein zijn.

Edit. Precies dat dus sec.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 08-02-21 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Je mag óf met je eigen gezin of max 2 personen. Dus ik mag wel met de buurvrouw wandelen, maar dan zonder kinderen. MAAR ik mag wel met datzelfde kind van 10 jaar bij haar binnen op de koffie terwijl haar kind er ook is.

´Ga alleen naar buiten met leden van je huishouden of met een groepje dat bestaat uit maximaal 2 mensen´

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aatregelen
Laatst bijgewerkt door Vayo op 08-02-21 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

lenaa_tje schreef:
Dan ben je dus met te veel ..dat is dus wat mensen ook aangeven. Je perfect aan de regels houden breekt op.

En dan moet je daarnaast ook nog een virus ontwijken. Tenminste dat probeer ik wel. Dan komen daar weer regels bij die niet helpen het virus effectief te ontwijken maar die het een en ander wel lastiger maken.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:17

Oja die stomme 1 persoon regel.
Mijn moeder mag wel bij ons op bezoek maar wij niet samen bij mijn moeder. 8)7

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:17

Loretta schreef:
lenaa_tje schreef:

En dan moet je daarnaast ook nog een virus ontwijken. Tenminste dat probeer ik wel. Dan komen daar weer regels bij die niet helpen het virus effectief te ontwijken maar die het een en ander wel lastiger maken.

Eens hoor.
Ik loop er zelf dus ook tegen aan dat ik gerust m’n vader hier mag uitnodigen maar we mogen officieel niet met elkaar naar het bos waar we met eigen vervoer heen gaan. Corona proof gezien is dat bos toch beter.
Ik houd mij overal aan maar deze dus niet. Dan maar een boete mag dat zover komen.