Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Er zijn maar weinig landen, die zo'n goed financieel vangnet hebben als Nederland.
Dit wil je in Griekenland njet meemaken, hoor.
Het zal nooit genoeg zijn, maar wees blij met de regelingen die er wel zijn.
lenaa_tje schreef:Sizzle schreef:Mensen worden wel creatief in iedergeval.
Ik hoorde deze week van iemand in NL dat hun fitnes lessen wel gewoon door gaan maar dan buiten in een groot park waar iedereen in teams van 2 verdeeld is, ver genoeg uit elkaar en de instructeur gewoon harder schreeuwt. Een individuele groep.
Dit is dus wat ik bedoel met handhaven. Blijkbaar kan dat alleen met de avondklok en al dit soort dingen kan maar gewoon. Echt belachelijk
Loretta schreef:Electra63 schreef:De discussie ging over de avondklok.
Mijn dochter heeft normaal om 20 uur privéles, maar dan is ze niet voor 21 uur thuis. Dus even geen privé les dan en zo zijn er nog wat dingetjes.
Maar ik begrijp de problemen inderdaad niet, die mensen van de avondklok maken.
Het is winter, koud en nat en hopelijk in het voorjaar is de avondklok weer weg.
Dat is heel persoonlijk hoe erg het is. Mentaal trekt die avondklok een enorme wissel op veel mensen. Dat in een situatie die al een jaar voortduurt en dan is ook nog niet eens duidelijk hoe groot het effect nu daadwerkelijk is.
Loretta schreef:Electra63 schreef:Er zijn maar weinig landen, die zo'n goed financieel vangnet hebben als Nederland.
We doen het zo geweldig. Aan het begin van de pandemie geen mondkapje meer te krijgen. Later is er in de zomer niets geregeld en hadden we in September gelijk al te weinig test capaciteit. Toen het vaccineren kon beginnen had Nederland de ICT weer eens niet op orde. Toen dat klaar was. Hoe kan het ook bijna anders. Een groot datalek. Ondertussen heeft Duitsland een aantal keer patienten op moeten vangen omdat er onvoldoende IC capaciteit was. En inmiddels is duidelijk hoe heel Europa faalt om voldoende vaccins geleverd te krijgen.
Loretta schreef:Electra63 schreef:Er zijn maar weinig landen, die zo'n goed financieel vangnet hebben als Nederland.
We doen het zo geweldig. Aan het begin van de pandemie geen mondkapje meer te krijgen. Later is er in de zomer niets geregeld en hadden we in September gelijk al te weinig test capaciteit. Toen het vaccineren kon beginnen had Nederland de ICT weer eens niet op orde. Toen dat klaar was. Hoe kan het ook bijna anders. Een groot datalek. Ondertussen heeft Duitsland een aantal keer patienten op moeten vangen omdat er onvoldoende IC capaciteit was. En inmiddels is duidelijk hoe heel Europa faalt om voldoende vaccins geleverd te krijgen.
secricible schreef:Loretta schreef:
Elektra had het over het financiële vangnet...
Want ja, NL heeft dat aardig goed geregeld en lijkt economisch gezien 1 van de landen die deze crisis het beste uit gaat komen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... omic-forum
Sizzle schreef:Ik heb geen avondklok, maar ben eigenlijk standaard pas na 20:00 op stal. Maar dat mag ik gelukkig ook gewoon nog. Er zou in mijn geval op zich ook wel wat te regelen zijn in mijn dagindeling.
Mijn vader heeft laatst per ongeluk de avondklok misacht. Hij moest voor zijn werk videobellen en omdat er in zijn kantoor een betere verbinding was is hij daar op volledige automatische piloot gaan zitten tot hij zich op de terugweg afvroeg waarom het zo rustig was overal
Loretta schreef:Electra63 schreef:De discussie ging over de avondklok.
Mijn dochter heeft normaal om 20 uur privéles, maar dan is ze niet voor 21 uur thuis. Dus even geen privé les dan en zo zijn er nog wat dingetjes.
Maar ik begrijp de problemen inderdaad niet, die mensen van de avondklok maken.
Het is winter, koud en nat en hopelijk in het voorjaar is de avondklok weer weg.
Dat is heel persoonlijk hoe erg het is. Mentaal trekt die avondklok een enorme wissel op veel mensen. Dat in een situatie die al een jaar voortduurt en dan is ook nog niet eens duidelijk hoe groot het effect nu daadwerkelijk is.
DuoPenotti schreef:Hoezo mag je niet met de buurvrouw en kinderen naar school lopen / sleeën?
Citaat:De algemene regels voor buiten samenkomen gelden ook voor schaatsen, sleeën, wandelen en op een andere manier genieten van het winterweer. Dat betekent dat dit is toegestaan met uw eigen huishouden of met maximaal één persoon van buiten uw eigen huishouden. In dat tweede geval houdt u onderling 1,5 meter afstand
lenaa_tje schreef:Dan ben je dus met te veel ..dat is dus wat mensen ook aangeven. Je perfect aan de regels houden breekt op.
Loretta schreef:lenaa_tje schreef:Dan ben je dus met te veel ..dat is dus wat mensen ook aangeven. Je perfect aan de regels houden breekt op.
En dan moet je daarnaast ook nog een virus ontwijken. Tenminste dat probeer ik wel. Dan komen daar weer regels bij die niet helpen het virus effectief te ontwijken maar die het een en ander wel lastiger maken.