bigone schreef:Snap niet dat bij sommigen die vaccinaties zo’n struikelblok is. Ja je kunt er bijwerkingen van krijgen en ja, je kunt alsnog besmet worden. Een vaccinatie is niets meer of minder dan je immuunsysteem gecontroleerd in aanraking brengen met een ziekteverwekker.
Trek het even door naar de mazelen, bijna iedereen heeft dat vaccin. Wanneer er niemand was gevaccineerd tegen mazelen dan kreeg je de volgende cijfers:
Van de 900.000 kinderen onder de 5 worden er 270.000 zien, daarvan hebben er 270 zeer ernstige bijwerkingen zoals hersenontsteking waarvan 25 % blijvende schade. En er gaan er 540 dood.
Gut, maar 540 op de 900.000,
Zullen we de mazelenprik dan maar afschaffen? Valt mee toch?
Sarcasme inderdaad want het is niet nodig , net zo min dat er onnodig doden vallen door Corona.
Even over doorgemaakte besmettingen en vaccineren, de een maakt nauwelijks antistoffen aan, de ander wel daarom is gecontroleerd antistoffen oproepen door vaccinatie veel veiliger. Heb je Alpha gehad kan Delta alsnog zeer vervelend uitpakken.
Ik hoef de troep van een vaccinatie niet in mijn lichaam. Ik vertrouw op mijn eigen immuunsysteem, ik eet/leef gezond en ben absoluut niet bang voor corona. Ik ga er vanuit dat mijn eigen gezonde lichaam dit prima op kan lossen.
Dat er consequenties aan niet enten zitten, prima. Maar niet meer naar je werk kunnen gaat wel heel ver, dat is mensen indirect onder druk zitten. Daarnaast vind ik het QR gedoe krom, want ik mag dus als ongevaccineerde niet naar een restaurant, maar mag wel samen sporten. Terwijl risico op een besmetting bij sporten mijn inziens hoger is. Dat vind ik krom.
Als ik de optie zou hebben om op eigen risico weer uit eten te kunnen gaan, dan graag. Dus een optie om te zeggen dat als ik corona krijg, ik geen zorg nodig ben en daardoor een geldige QR krijg. Want dat risico wil en durf ik wel te nemen 
Zit je alleen met de mensen die testen voor toegang. Vraag me wel af hoe groot die groep is, ik denk klein en denk dat de meesten dit ook wel zouden willen.