Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:52

Ik negeer de weegschaal ook nog even, misschien dat ik eind volgende week weer eens weeg of de week erna. Ik heb wel echt een knop om moeten zetten om deze dagen me niet druk te maken over het eten. Want de angst om al mijn harde werken teniet te doen is er ook wel. Maar na deze week ga ik er ook weer voor om weer netjes te eten en weer terug te gaan naar mijn gewicht van voor de kerst.

Dat van niet goed gaan op het ongezonde eten herken ik trouwens ook. Vandaag wel redelijk gegeten, alleen nog wat lekkers bij de koffie. Er staat nu een heerlijke lasagne in de oven waar ik alle restjes van kerst in heb verwerkt. Dat is een groentebom geworden, dus dat is meer dan prima.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:29

Fijn om te lezen dat iedereen genoten heeft van de feestdagen en alles wat daarbij hoort :) hier zeker hetzelfde.

Vandaag wel echt weer de teugels terug opgepakt. Op een paar snoepjes en een stukje tulband na :P dan is het maar op. Kunnen we er morgen zeker niet meer aan beginnen. Haha.

Net een uurtje bokszaktraining gedaan in de garage hier thuis. Dus ook de nodige calorieën weer verbrandt. Geeft toch altijd weer een tevreden gevoel :j

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:56

Oef feestdagen.. de periode om te (vr) eten -O-

Ik wil 15kg afvallen en wil graag op een sport maar weet niet welke.. iemand een idee? Gaat voor conditie opbouwen en afvallen. Ik houd niet van balsporten.

Hooi ik ben Wendy :D

tirzasarah10

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:14

Helaas hier ook herkenbaar van ongezond eten en een hechte relatie met de wc. Ik heb gisteren 3de kerstdag met een vriendin een enorme hoeveelheid sushi weg gewerkt :9
Onwijs genoten maar vannacht en vandaag bleef ik heen gaan met een dikke pijnlijke opgezwollen buik. En het waren niet alleen spekkies die mijn buik 6 maanden zwanger lieten lijken maar ook veel gas. :+

Over een paar dagen is het januari en dan gaat iedereen lijnen dus dan zal het bij ons allemaal weer wat makkelijker gaan :))

Mijn lang geworstelde kg zit er momenteel weer aan :o zal vooral vocht zijn denk ik dan maar. 6 februari heb ik een afspraak staan bij de kliniek waar ik heel graag heen wilde, deze bekijkt je schildklier anders dan regulier en alle andere hormonen worden in het bloed bekeken. Het zou afvallen 'makkelijker' moeten maken, zet hem tussen haakjes want je moet uiteraard gewoon opletten wat je naar binnen werk. In mijn geval zou ik dan moeten afvallen van wat ik nu eet ipv bij komen of na hangen en wurgen 1kg op een jaar tijd.

Heb afgelopen vrijdag wel een mijlpaal gehad!! Ben met mijn pony naar het strand geweest. Woonde tot vorig jaar op 20 min afstand maar nu 1.5 uur... toch heen geweest en onwijs lekker kunnen mennen!! Ik moet hem het eerste stuk over het zachte helpen en terug ook, lekker zwaar door het mulle zand. :Y) maar hee we hebben het gedaan, ik had een te doen pijn en pony was extreem gelukkig.
Afbeelding

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:12

Wat genieten Thirzasarah!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:59

Heerlijk inderdaad, dat zijn de geniet momentjes.

Ik ben echt fijn bezig met een ander eetpatroon. Het is af en toe nog even zoeken, omdat in veel van mijn 'standaard' maaltijden koemelk, soja of tarwe zit >;) Daar vind ik echter steeds meer mijn weg in; en ik merk dat mijn darmen een heel stuk rustiger zijn.

Daarnaast ben ik begonnen met wat meer tijd tussen mijn maaltijden, een beetje a la intermittent fasting. Dit om mijn darmen wat meer rust te gunnen. Doe ik wel een beetje flexibel, gisteren heb ik bijvoorbeeld om 18.00 gegeten, s' avonds een pittige hardlooptraining dus zo om 10.00 neem ik wel een gekookt eitje en wat rauwkost.
Tegelijkertijd ben ik begonnen met de richtlijnen van de Glucose Goddess; dit is (wetenschappelijk onderbouwd) gericht op het stabiliseren van je bloedsuikerspiegel. Ik merk dat ik veel stabieler ben in mijn energie, en veel minder trek heb in tussendoortjes / zoetigheid. 2e kerstdag wel alleen zoetigheid bij de brunch en ik merkte meteen het effect %)

Voorlopig dus vooral ff de focus op hier verder mijn weg in vinden, en niet de focus op de weegschaal.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:11

Hier hetzelfde eetpatroon als gaucho aanhoudt! haha. Voor mij echt een wereld van verschil nu ik mijn bloedsuikerspiegel stabiel weet te houden. Ook tijdens de kerst wel absoluut meer gegeten, maar ben niet opgeblazen geweest. Ik heb niet op de weegschaal gestaan in de tussentijd maar mijn taille is gelijk met voor de kerst dus ik ben tevree :) Glucose Goddess op Instagram is zeker waard om eens een blik op te werpen. Haar boek Glucose Revolutie was voor mij ook zeker revolutionair. Ook ik heb veel minder eetmomenten nodig op een dag en ben totaal mijn cravings kwijt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:55

Voor mij was het doel om de maand december door te komen zonder aan te komen.
Ik heb het afvallen op een laag pitje gezet omdat dit voor mij in december bijna niet haalbaar is.

December is een moeilijke maand altijd, wat eten betreft en emoties. Niet alleen ben ik jarig, hebben we Sinterklaas thuis en bij mijn schoonouders, kerst altijd heel druk met eten en oudjaar, maar hebben we ook nog de verjaardag en sterfdag van mijn mama. Dit laatste is voor mij nog steeds heel pittig en zorgt wel voor eetbuiten.

Dus mijn doel was niet aan te komen, en dan vanaf 1 januari weer het oog op afvallen. Doel is grotendeels bereikt, ik ben maar 0,2 gram zwaarder nu dan begin december.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:58

Toch maar weer gewogen. Wilde weten met welk gewicht ik het jaar uit ging.
Viel niet tegen, het zelfde als voor kerst. Vanavond nog even goed doorkomen. Drink geen alchol en lust geen olibollen, die zijn niet moeilijk af te slaan dus.

Welkom Wendy!

Thirzasarah, wat heerlijk zo op het strand!

Glucose Goddess ga in mezelf even in verdiepen. Misschien is het wel wat voor mij.

Amandavd, gelijk blijven in december is ook al heel knap toch? 0,2 zie ik niet als aankomen :).

Fijne jaarwisseling voor iedereen :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:01

Na een hele, hele onstuimige afgelopen 2,5 maand, waarin ik fiks heb gejojod, ben ik vanmorgen op de weegschaal gaan staan.
De eindstand voor dit jaar is 76,8kg, waarmee ik dit jaar in totaal 33,2kg afgevallen ben. Het is nog 1,8 kg meer dan waar ik eigenlijk had willen staan vandaag, máár; het is 8,2 kg meer dan het doel wat ik me gesteld had om voor 01-03-2023 te bereiken, dus ik ben eigenlijk best tevreden :D .

Een hele fijne jaarwisseling en een heel slank 2023 iedereen! :D

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:19

Wat een mooie resultaten iedereen!

Vjestagirl, daar kun je super trots op zijn!!

Iedereen is goed bezig op hun eigen manier, komend jaar gaan we het allemaal volhouden, samen kunnen we het!

Ik heb ondertussen voor het eerst weer op de hometrainer mogen zitten gisteren. Het was maar 8 minuten, zonder weerstand, en maar maximaal 70rpm, maar het begin is er weer.
Ik mag nog niet zonder krukken , maar de eerste stapjes hier naartoe zijn wel gezet. 3 extra oefeningen erbij gekregen gisteren, dus dat is ook wel fijn. Dat er toch enige vooruitgang te zien is.

Ik ga denk ik ook het boek van Glucose Revolution aanschaffen denk ik, dat klinkt wel veelbelovend! En ik merk ook echt dat ik nadelen heb van zo veel suiker, dus een extra tool om dat te laten staan en het vooral volhouden, zou enorm welkom zijn!

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:31

Wat een mooi resultaat Vjestagirl! Enorm veel verloren!

Goed gedaan Amandavd, ondanks de pittige maand :(:)

Glucose Goddess klinkt goed, dank voor de tip, ik ga ook eens lezen :j

Rose_Sonny whoop whoop! Weer mogen bewegen is echt heel fijn kan ik me voorstellen :)

Kosseh, knap gedaan rond de feestdagen :j Toch een lastige periode gewichttechnisch.

Ik sta niet zo vaak op de weegschaal, maar een paar weken terug mijn ‘startgewicht’ genoteerd en tien dagen later me gewogen. Mocht al een mooie -5 noteren. Nu al een ruime week niet gewogen, hoewel ik niets geks heb gedaan met de feestdagen. Weeg me in januari ergens wel weer :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:31

Fijn dat je darmen rustiger zijn @Gaucho en wat een fijne berichten @Kosseh en @Vjestagirl en ook een mooi verschil op de weegschaal @HHilde. Goed einde van het jaar allemaal *\o/*

Op naar een nieuw jaar, vol goede keuzes en beter in balans komen met ons lichaam :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 18:04

Wat fijn dat het andere eten zo goed voor je werkt. De weegschaal is dan maar bijzaak toch?

Kosseh, Vjestagirl en Hhilde mooie resultaten!

Ik weeg pas weer in januari, maar vlak voor kerst zat ik op 65,5 kg, op 100 gr na -29 kg. Daar ben ik heel erg tevreden mee. 2023 is het doel stabiel blijven. Verder helemaal eens met MuSLi, dat is het belangrijkste doel om naar te streven :j .
Fijne jaarwisseling iedereen!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:06

wat goed die resultaten! Eigenlijk is dat wel een mooie afsluiter, om aan het einde van het jaar te kijken naar wat je t.o.v. het begin van het jaar hebt bereikt. En niet enkel in die ene maand! De beste wensen iedereen! *\o/* Sluit me helemaal aan bij Musli, dat we een gezond 2023 mogen hebben, zowel mentaal als fysiek (bij ieder gewicht)

Wauw sharani, dat is echt onwijs veel! Heel erg knap :)

Ik heb zelf al 6 weken niet meer op de weegschaal gestaan, maar weet wel dat ik ben aangekomen. Dus net zoals half nederland gaan we er weer tegenaan :') Heb wel nog spierpijn van het sporten op oudejaarsdag (iets met, een goede start begint niet op maandag/nieuwe jaar/morgen). Maar vandaag denk ik 20 minuten helling-loopband lopen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:23

Hallo allemaal! Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar ga nu ook graag mee praten. Ik vind de sfeer in dit topic erg prettig.

Drie weken geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter <3 Maar twee corona jaren en daarna een pittige zwangerschap hebben er voor gezorgd dat ik van een gespierde 65kg naar momenteel een conditie-loze 99kg ben gegaan.
Echt diëten zit er nog niet in, aangezien ik borstvoeding geef. Maar ik wil wel weer gezond en nuttig gaan eten, niet meer enkel wat ik binnen kan houden (chocola en pizza was het dieet van mijn zwangerschap). Ook is mijn bekkeninstabiliteit grotendeels verdwenen na de bevalling, dus ik kan mijn wandelen weer oppakken.
Ik weet hoe ik moet afvallen, ben 7 jaar geleden al eens 25kg afgevallen. Maar toen was ik vrijgezel en kon ik 5 keer per week naar de sportschool en veel en lang wandelen. Dat gaat nu toch wat lastiger.

Gelijk een vraag voor jullie, hebben jullie tips voor vullende, relatief gezonde, maar makkelijke tussendoortjes? Ik pak nu vaak tussendoor snel iets van een koek of stuk chocola, maar dat is niet echt de beste keuze.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:33

Welkom Linoleum, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
Fijn dat je bekken instabiliteit al weer beter gaat, dan kan je inderdaad weer lekker gaan wandelen. Wandelen is een perfecte manier van bewegen met een kleine, ze slapen vaak heerlijk in de kinderwagen.
Mijn favoriete tussendoortjes zijn dingen die hoog in eiwitten zitten. Heb altijd wel wat bakjes Isey Skyr, Hipro of Lidl staan voor makkelijke snelle tussendoortjes. Heb ik echt zin in chocola of zo, neem ik een proteïne pudding. Door het hoge aandeel eiwitten vult zo’n pudding of skyr goed en kan ik er weer tegenaan tot de volgende maaltijd.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 02-01-23 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:35

Beste wensen allemaal, op naar een goed 2023!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:07

Gefeliciteerd linoleum met je dochter! Ik denk dat je mindset je al erg veel gaat helpen. Zeker omdat je als eens ''down this road'' bent geweest.
Qua tussendoortjes, misschien niet het beste advies maar overschakelen naar koekjes waar per stuk minder kcal in zitten? (bijv hele dunne koekjes?) Dan heb je nog wel je zoetheid maar tikt het minder aan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 14:05

Voor tussendoortjes zou je ook nog eens kunnen kijken naar de proteine bars van fitpiggy. Die kun je zelfs als maaltijd eten omdat ze zo goed vullen. Ik heb nu voor het eerst besteld dus ben benieuwd.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:17

Sharani, die bakjes met proteïne pudding zijn wel een goed idee! Ik ontbijt altijd al met een bak Skyr, dus nog meer kwark hoeft niet. Maar die pudding is mooie aanvulling.

Aight, ik ben echt op zoek naar goed vullende tussendoortjes, die ook nuttige voedingswaarde hebben. Door de borstvoeding heb ik veel honger en moet ik ook extra eten, maar ik wil de kcal liever niet alleen maar uit ongezonde tussendoortjes halen. Maar ook niet veel tijd om uitgebreid wat te maken, dus dan is de greep in de koekjeslade toch weer snel gemaakt.

Amanda, benieuwd wat je van die repen gaat vinden. Ik heb nog nooit lekkere proteïne repen gehad en veel geprobeerd. Heb de Fitpiggy wel eens voorbij zien komen, heb idee daarbij dat het vooral leuk eruit ziet dan het ook echt lekker is :+

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:54

Amandavd schreef:
Voor tussendoortjes zou je ook nog eens kunnen kijken naar de proteine bars van fitpiggy. Die kun je zelfs als maaltijd eten omdat ze zo goed vullen. Ik heb nu voor het eerst besteld dus ben benieuwd.

De beste wensen allemaal!

Ik moest even heel hard lachen, ik ken de repen niet maar ik las fatpiggy ipv fitpiggy. :+
Dacht nou dat is ook een rare naam maar dat klopt :')

De schade van kerst en oud en nieuw is 1kg dat is denk ik meer vocht als echt vet, denk niet dat ik heel gek gegeten heb. Had mazzel dat ik niet helemaal fit was en geen trek had.

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:03

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:06

@ORYX: heb daarvan ooit de birthday cake gehad. Vond hem niet super vies, maar echt lekker ook niet. Maar smaken verschillen natuurlijk.

@Linoleum: en bijvoorbeeld banen brood muffins of een ander soort muffins op een redelijk gezonde manier maken? En dan een voorraad invriezen? Zolang je borstvoeding geeft maken wat extra calorieën niet zo heel veel uit. Of een rijstwafels met pindakaas en banaan of ander voedzaam beleg.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:40

Welkom @Linoleum en gefeliciteerd met de geboorte van je dochter :) fijn dat je in ieder geval weer een beetje kunt bewegen nu de bekkeninstabiliteit zo goed als weg is!

Ik ben na mijn bevalling ook begonnen met wandelen. Uiteindelijk na een paar maanden het hardlopen weer langzaam opgepakt en uitgebouwd. Ik lees ook veel goede verhalen over Newborn Fit Mama. Die hebben ook een speciaal postpartum programma waar je al redelijk snel mee kunt starten :j