De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:31

corine1981 schreef:
Loretta schreef:
Er wordt in Nederland amper getest. We zien alleen maar het topje van de ijsberg.

https://www.dvhn.nl/groningen/Knallende ... 63043.html

Is toch erg? Want ik denk inderdaad dat mensen het hierdoor niet serieus nemen.

Mag ik nogmaals de vraag stellen: wat na 6 april? Dan heeft nog niet iedereen immuniteit, is er nog geen vaccin, is het merendeel ook nog niet ziek geweest. Hoe lang denkt men het te kunnen rekken??

Ik denk dat dat er vanaf hangt hoe de vlag er bij staat op 6 april. Voor nu is de doelstelling om het virus zo veel mogelijk te vertragen. Afhankelijk van hoe goed dat lukt zal er 6 april weer verder gekeken moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:31

Scum schreef:
Wat ik wellicht gemist heb...? Dierenarts staat niet in de lijst van vitale beroepen volgens mij. Mogen die wel hun werk blijven doen? stel je paard krijgt koliek, en al die merries die nog gaan bevallen... Weet iemand daar iets over?

Lijkt me dat ze voor spoedgevallen gewoon beschikbaar moeten blijven? Maar geen spreekuren houden?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:32

Scum schreef:
Wat ik wellicht gemist heb...? Dierenarts staat niet in de lijst van vitale beroepen volgens mij. Mogen die wel hun werk blijven doen? stel je paard krijgt koliek, en al die merries die nog gaan bevallen... Weet iemand daar iets over?

Valt dat niet gewoon onder zorg?

Er staat niet specifiek zorg voor mensen bij. En zorg voor dieren is ook zorg toch :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:34

verootjoo schreef:
Scum schreef:

Valt dat niet gewoon onder zorg?

Er staat niet specifiek zorg voor mensen bij. En zorg voor dieren is ook zorg toch :o

Ik vroeg daar ook al naar. Wat valt onderde zorg? Is dat ook psychiatrie? Verstandelijk gehandicapten zorg? Of echt alleen de ziekenhuizen, artsen etc?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:34

Kendra schreef:
Wat jammer van je tijd en energie om je druk te maken over een toespraak van de koning...

Ik maak me er niet druk om en steek er geen energie in. Het viel me alleen op...
Trump is een staatshoofd en die zagen we wel... WA heeft misschien 3 keer iets gezegd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:35

purny schreef:
Kendra schreef:
Wat jammer van je tijd en energie om je druk te maken over een toespraak van de koning...

Ik maak me er niet druk om en steek er geen energie in. Het viel me alleen op...
Trump is een staatshoofd en die zagen we wel... WA heeft misschien 3 keer iets gezegd.

Huh? Maar Trump is de president... dat is meer vergelijkbaar met Rutte dan met WA...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:36

Scum schreef:

Iedereen mag blijven werken (tenzij je dan in bv een eetgelegenheid werkt), maar scholen etc is alleen nog voor kinderen van ouders met een vitaal beroep. Dus alleen als beide ouders een vitaal beroep hebben kunnen die kinderen terecht op de opvang.
Een dierenarts is mijns inziens een vitaal beroep. Laat ik het zo zeggen: ik blijf werken voor dieren die mijn zorg nodig hebben. Alles wat kan wachten tot na 6 april wordt verplaatst, maar in principe blijf ik werken. De dieren verdienen ook zorg. Heb zorg ontzeggen mag ook niet.
Maar ik heb geen kinderen en geen symptomen, dus dat scheelt ook.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:37

Scum schreef:

In principe mag iedereen nog werken. In de horeca mag je ook werken, je mag alleen niet open, en tja, dan is 1+1 vaak 2

purny

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:38

Trump is staatshoofd. WA ook. Dus hij had wat meer mogen laten horen. Maar goed ik ga er niet meer over verder

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:39

Ik hoop dat doordat de middelbare scholen ook dicht zijn er genoeg mensen zijn die op kleine kinderen kunnen passen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:40

purny schreef:
Kendra schreef:

Nu is het wel duidelijk dat je geen fan bent. Hij heeft heel duidelijk zijn respect naar de mensen in de zorg uitgesproken en Máxima gaf ook aan het ontzettend moeilijk te vinden dat zij daar en hun kinderen in Nederland waren. En om even op zijn “ buitenlandse plezierreisjes “ terug te komen , weet jij wel hoe verschrikkelijk veel bedrijven meereizen in zijn kielzog en veel contracten en orders krijgen waardoor hier de economie zo lekker draait ( tot nu toe tenminste) Trump drie keer gehoord idd en banketstaaf drie keer uit zijn nek.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 15-03-20 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:40

purny schreef:
Trump is staatshoofd. WA ook. Dus hij had wat meer mogen laten horen. Maar goed ik ga er niet meer over verder

Nee, Trump is een gekozen president. Rutte is onze gekozen minister-president.
WA is de koning. Die doet niks aan beleid maken. Dat doet Rutte en Bruins/ minister van medische zaken. Dus Rutte spreekt ons toe, en vandaag Bruins.

Maar denk dat Lex ook nog wel wat wil zeggen. Maar die gaat ook niet over de inhoud.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:41

Relaxed schreef:
Scum schreef:

Lijkt me dat ze voor spoedgevallen gewoon beschikbaar moeten blijven? Maar geen spreekuren houden?

Over het algemeen gaat niemand voor de lol naar de dierenarts. Dus geen spreekuren is leuk, maar als ik vind dat mijn hond medische zorg nodig heeft, dan wil ik dat hij die ook krijgt. Spreekuur of spoed...

Gelukkig hoeft Skip pas in juni geënt, maar mocht het zo zijn dat hij in maart geënt had moeten worden (of dit circus nog steeds gaande is in juni) dan was hij (of gaat hij) deze maand gewoon geënt, dan maar tijdens een spoeddienst. Dat is altijd nog goedkoper dan alle entingen laten verlopen en dus de complete basis enting van 3 keer overnieuw moeten laten doen.

Verder zou ik zo 123 ook niet weten waarom je normaal naar een spreekuur zou gaan en nu dus niet meer?

Even over het weekend heen tillen wordt erg vaak gedaan door baasjes, maar ik mag toch hopen dat niemand nu 3 weken gaat wachten met naar de dierenarts gaan indien nodig!?
Laatst bijgewerkt door mvdende op 15-03-20 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:42

Amado7 schreef:
Ik hoop dat doordat de middelbare scholen ook dicht zijn er genoeg mensen zijn die op kleine kinderen kunnen passen.

Hoe zie je dat voor je dan?
Onderwijzend personeel zal gewoon moeten werken om online lessen te verzorgen etc. Die hebben echt niet ineens 3 weken vakantie.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:44

Tieners zijn vaak oppas. Tieners zijn middelbare scholieren en die zijn nu ook vrij.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:46

mvdende schreef:
Scum schreef:

Over het algemeen gaat niemand voor de lol naar de dierenarts. Dus geen spreekuren is leuk, maar als ik vind dat mijn hond medische zorg nodig heeft, dan wil ik dat hij die ook krijgt. Spreekuur of spoed...

Gelukkig hoeft Skip pas in juni geënt, maar mocht het zo zijn dat hij in maart geënt had moeten worden (of dit circus nog steeds gaande is in juni) dan was hij (of gaat hij) deze maand gewoon geënt, dan maar tijdens een spoeddienst. Dat is altijd nog goedkoper dan alle entingen laten verlopen en dus de complete basis enting van 3 keer overnieuw moeten laten doen.

Verder zou ik zo 123 ook niet weten waarom je normaal naar een spreekuur zou gaan en nu dus niet meer?

Even over het weekend heen tillen wordt erg vaak gedaan door baasjes, maar ik mag toch hopen dat niemand nu 3 weken gaat wachten met naar de dierenarts gaan indien nodig!?

Het is geen paard he
Honden entingen hoeven niet ieder jaar

verootjoo

Ik laat toch niet de hele dag een tiener op mijn kinderen passen eigenlijk :o

En die moeten online lessen volgen neem ik aan?
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 15-03-20 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Die zijn niet echt vrij.

Er komen per school oplossing voor digitaal of thuis leren.

De leerlingen van mijn school gaan per woensdag 'gewoon' via hun normale rooster aan de gang. Alleen thuis.

Iets kortere lessen dan anders, maar verder thuis aan de bak.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 15-03-20 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:47

corine1981 schreef:
Loretta schreef:
Er wordt in Nederland amper getest. We zien alleen maar het topje van de ijsberg.

https://www.dvhn.nl/groningen/Knallende ... 63043.html

Is toch erg? Want ik denk inderdaad dat mensen het hierdoor niet serieus nemen.

Mag ik nogmaals de vraag stellen: wat na 6 april? Dan heeft nog niet iedereen immuniteit, is er nog geen vaccin, is het merendeel ook nog niet ziek geweest. Hoe lang denkt men het te kunnen rekken??

Ik neem aan dat ze deze periode aankijken omdat je dan pas kan kijken of dit nivo van isolatie helpt om de piek uit te smeren. Als het niet blijkt te helpen dan heeft het geen zin, helpt het wel dan is dat goede kennis. Kan de zorg het bijbenen. En hopelijk is er dan al een stapje remedie.

MoniqueT

purny schreef:

Purny, ik denk echt dat je de plank mis slaat, maar ik hou ook rekening met je onderschrift. Ik denk dat ons koningshuis heel erg betrokken is hoor, alleen is het nu niet hun taak om vooraan te staan.

Shiloh

LadyMadonna schreef:
Scum schreef:

In principe mag iedereen nog werken. In de horeca mag je ook werken, je mag alleen niet open, en tja, dan is 1+1 vaak 2

Op Facebook zie je het ene na het andere restaurant aanbiedingen van bezorgen plaatsen. Logisch op zich. Ze moeten toch ook hun brood blijven verdienen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:48

Hier een positieve test in de familie, heel benieuwd wat dit nu voor ons gaat betekenen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:49

mvdende schreef:

Ik had eigenlijk aanstaande donderdag een afspraak staan maar heb die zelf verzet naar een week later.
Is puur alleen enten, had wel gelezen dat de inloopspreekuren komen te vervallen en daarvoor in de plaats gewoon op tijd en afspraak.

Maar of er nu extra maatregelen gaan komen weet ik niet.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:49

Goof schreef:
Amado7 schreef:

Hoe zie je dat voor je dan?
Onderwijzend personeel zal gewoon moeten werken om online lessen te verzorgen etc. Die hebben echt niet ineens 3 weken vakantie.

Scholieren. Fb weggeefhoek staat er hier vol mee.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:50

Druif_01 schreef:
Hier een positieve test in de familie, heel benieuwd wat dit nu voor ons gaat betekenen.

Is degene van wie je vreesde positief getest?