3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 14:42

linoleum schreef:
Ik ga ook altijd naar Albert Heijn. Is dichtste bij, namelijk letterlijk alleen de straat oversteken. En ze hebben er alles te krijgen wat ik wil hebben. Voor de prijs zou ik eigenlijk vaker langs de Lidl moeten gaan, maar gemak gaat toch voor :')
En bij de AH hebben ze vaak nieuwe producten die best leuk in een ‘gezond’ eetpatroon passen.

Ik heb vrijwel hetzelfde, behalve dan dat ik de Vomar aan de overkant vaak juist oversla :') Het assortiment is daar zo beperkt, daar slaag ik vaker niet dan wel. Dus kom er wel voor dagelijkse boodschapjes (ff wat groenten of fruit bij halen, pak melk, dat soort dingen) maar echt weekboodschappen eigenlijk altijd bij de Appie.

Yonker

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:21

Nouuuu wat is het hier rustig!!

Hier gaat het mwah mwah, opzich blijf ik wel binnen mijn punten maar ik stond vanochtend op de weegschaal en niks eraf -O-
Misschien moet ik even van die weegschaal afblijven.....

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:44

Rustig inderdaad! Hier laatste week anderhalf niet opgelet. Zat 5 dagen in Rome en de draad daarna goed oppakken vond ik pittig.

Vandaag WW weer opgepakt en het is toch wel echt pittig schuiven met die punten. Moet hele andere dingen eten dan normaal om maar onder die punten te blijven. Heb 0 punten siroop besteld in meerdere smaken om de magere yoghurt en magere kwark wat op te leuken. Vandaag lijstje:
O: 1 volkoren boterham met kipfilet en een appel
L: 1 demi baguette met hummus + flinke portie magere yoghurt Griekse stijl
T: appel
A: kip met gebakken aardappelen en sla.
Zit nu dan precies aan mijn 23 punten van vandaag.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:16

Yonker, lichaam even laten wennen ja. Weegschaal zegt ook niet alles. Hoe voel je je er tot nu toe bij?

Hoe was je reis Sanne? Beetje van kunnen genieten?

Hier alles goed. Eten loopt vrij vlot. 1kilo minder dan 2.5/3 weken geleden, en het blijft redelijk stabiel. Maar ik merk vooral aan mijn broeken dat die een stuk losser worden. Ondergoed ook. Das wel erg fijn.
Slapen is wel een beetje een probleem en dat merk ik dan ook wel in zin hebben in eten. Maar kan het onder controle houden.

Lijstje:
O: thee
L: yoghurt, notenmix, lijnzaad, pijn en pompoenpitten, aardbeien.
T: worstjes met salade.
T: ijs
A: gehakt met guacamole en tomaat. Zure room er bovenop.

B: wandeling
Vandaag even lekker rust genomen en van een ijsje genoten. Pindakaas ijs met chocolade is zo goed :9

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:24

Lekker @Sanne even weg, maar snap dat de draad weer oppakken lastig is daarna inderdaad.
Goed bezig @Aria dat is fijne vooruitgang als je het aan je kleding merkt! Dat heb ik ook heel erg als ik slecht slaap, heb dat nooit echt met elkaar gekoppeld dat maar nu je het zo zegt..
Hier gaat het ook goed, komend weekend ga ik pizza met toetje eten in een restaurant verheug me er nu al zo erg op! Dat heb ik denk ik al 4 mnd niet meer gedaan.

Lijstje van gister:
O- melk, havermout, rozijnen, halve banaan, 1 blokje chocola, pindakaas
T- 2 volkoren broodjes met pindakaas, halve banaan en extra pure hagelslag
T- paprika en tortilla wrap met zalm en geitenkaas
L- gebakken aardappelen, witte bonen in tomatensaus
A- koolvis, pasta, champignons
T- 2 volkoren broodjes met hummus
T- magere kwark met aardbei, honing en cruesli

B- gym 3 kwartier
Totaal: 2306 kcal

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:37

Yonker, balen dat de weegschaal niet meewerkt :=

Sanne, was Rome wel leuk?

Aria, fijnste is als je kleding losser gaat zitten :D

Proven, geniet van je pizza :9

Hier gaat het qua voeding en sporten goed. Weekenden blijven een dingetje.
Helaas gaat het tussen mijn oren niet zo lekker. :n Heb weer heel veel last van een negatief zelfbeeld en ben weer heel erg bezig met het getal op de weegschaal. Ook staat aan ieder voedsel weer een aantal kcal gekoppeld en een labeltje goed of slecht.

Afijn, mijn lijstje voor vandaag:

O: havermout, eiwitpoeder, amandeldrink en bessen
T: sojayoghurt met kersensmaak, bessen
L: groentenwraps met hummus en quorn
T: eiwitreepje, banaan voor het sporten
A: zoete aardappel met roerbakgroenten en kipstuckjes
T: weet ik nog niet.

B: 30 minuten hardlopen of crosstrainer als t slecht weer is.
Kcal: 1450, maar daar komt nog een avond tussendoortje bij

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:53

Goed bezig @aria!

Lekker pizza eten @proven!

De weegschaal is ook niet alwetend @yonker
Ik weet niet of je ook sport maar kan prima zijn dat je vet wel afvalt maar spieren opbouwt.

Dat hoop ik zelf tenminste wel te hebben. Ik probeer echt goed op mn calorieën te letten, zit gemiddeld rond 1850 calorieën.
Maar ik val niks af..
Blijf ontzettend schommelen rond 74 kilo
Ik weet niet of ik screenshots van gewicht mag toevoegen? Of kan dat triggerend zijn?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:46

Dilan, ik wil je even snel een tip geven, maar als je het nog niet doet, magnesium bijnemen. Weet dat het raar klinkt, maar het helpt echt ook voor tussen je oren.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:51

Aria_zz schreef:
Dilan, ik wil je even snel een tip geven, maar als je het nog niet doet, magnesium bijnemen. Weet dat het raar klinkt, maar het helpt echt ook voor tussen je oren.

Bedankt voor de tip :)

Helpt dat ook tegen spierpijn, of was dat weer iets anders? Heb namelijk best veel last van langdurige spierpijn na een training. Vooral bij krachttraining dat ik lang last houd van mn beenspieren

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:55

Ja :j
Kan er zeker op duiden dat je een te kort hebt, en dan kan zich dat ook uiten in nare gedachten.
De combinatie met K(alium) kan spierpijn nog beter voorkomen. Die twee werken samen om de pompjes in je cellen goed te doen functioneren.

Magnesium mag je gerust tot 400mg per dag nemen, zeker in een periode met veel spierpijn en nare gedachten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:02

Ah oke, ga eens kijken waar ik aan magnesium kan komen die geschikt is voor veganisten. Denk dat Holland en Barret t wel heeft

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:06

Van zechsal heb je ook magnesium die je als voetenbad kan gebruiken, schijnt veel beter opgenomen te worden dan de meeste tabletten. Ik heb het bij de etos gehaald.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 18:53

Geniet van je pizza Proven!

Over pizza gesproken, heeft iemand die bloemkoolbodem bij de New York Pizza al geprobeerd? Hij is fiks minder kcal en ben echt super benieuwd of die ook echt smaakt haha :))

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:02

Enkel de bloemkool pizza van de AH, en die vind ik wel erg lekker.

Lijstje van vandaag:
O: thee
L: koffie met wolkje room. Courgette tortilla’s.
T: koffie met bolletje ijs.
A: gevulde champignon met spek er rond en een arabiata saus.
T: pindanootjes

B: 45min krachttraining.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:29

IMANDRA schreef:
Geniet van je pizza Proven!

Over pizza gesproken, heeft iemand die bloemkoolbodem bij de New York Pizza al geprobeerd? Hij is fiks minder kcal en ben echt super benieuwd of die ook echt smaakt haha :))

Ik wil m best proberen, maar eerst ff uitzoeken of ie vegan is haha

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:55

Pizza was heeerlijk. Balanceren is alleen nog moeilijk nam meteen 2 taartjes erachteraan en een bolletje ijs bij de ijszaak op de hoek :oo
Nouja ik heb ervan genoten :D

Die pizza ken ik nog niet van newyorkpizza klinkt wel lekker! Als iemand die heeft uitgeprobeerd hoor ik graag hoe die is

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 14:04

Heb de NYP zaterdag gehad! Hij proeft niet hetzelfde als de normale bodem (vriend had de normale bodem dus kon goed vergelijken): er zit een subtiele andere smaak bij (de bloemkool denk ik) maar hij is niet direct heel bloemkolig. Qua smaak vergelijkbaar met de Magioni bodem denk ik, maar dan wel lekker fluffy zoals de normale New York style bodem :j. En echt flink minder kcal dus! De Chicken Florentine die ik normaal pak (30cm 1717,21 kcal) is met de bloemkoolbodem slechts 1143,36 kcal! Voor een volgende keer pak ik 'm weer denk ik.

Haha nouja genieten is ook belangrijk toch Proven?

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:06

Zo dat scheelt wel echt veel inderdaad in kcal! Ga hem binnenkort ook uitproberen.

Ja precies is ook zo, dag erna gewoon weer lekker op goede voet verder :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:12

Ik vanaf vandaag ook weer even opletten. Vorige week hele drukke week gehad, nauwelijks thuis. En dan eet je toch beroerd en blijft dat ook zo de dagen erna. Die maandag is dan mentaal toch wel anders dan een zaterdag of zondag om ‘opnieuw’ te beginnen.

Sporten gaat wel lekker 8-) blijf het heerlijk vinden mezelf drie keer per week af te beulen.

Die pizza is interessant! Alleen is hier geen NYP. Tijd dat dominos ook zoiets maakt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:16

Die bloemkoolbodem scheelt wel veel dan :j Ga m de volgende keer ook bestellen. Heb t nagevraagd en het is vegan :D

Lijstje voor vandaag:
O: orangefit maaltijdshake
T: appel
L: boerenkoolsalade met geroosterde kikkererwten
A: krieltjes met groentenmix en vegan filetlapjes
T: twee rijstwafels met appelstroop, bakje aardbeien

Kcal: 1230

Is laag, dat weet ik. Maar momenteel ben ik een soort van aan het caloriecyclen. Dus op sommige dagen zit ik wat hoger dan mijn kcal-doel (1750) en andere dagen wat lager, met een weekbudget van 12.250 kcal

Ga dit proberen omdat ik gewoon 0,0 resultaat zie de laatste tijd of zelfs aankom :=

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:23

Ik ga doe bloemkoolbodem, rijst en dergelijke ook nog maar eens proberen.
Ik val eigenlijk alleen af als ik echt weinig eet. Dus dat doe ik nu een paar dagen per week en dan normaal.
Ik heb vandaag van de artsen gehoord dat ze verwachten dat de prednison pas eind september uit mijn lijf is.
Ik voel me enorm fit. Dus ga zo maar door. En dan hopen dat het vanaf oktober makkelijker gaat.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 22:09

raket schreef:
Ik ga doe bloemkoolbodem, rijst en dergelijke ook nog maar eens proberen.
Ik val eigenlijk alleen af als ik echt weinig eet. Dus dat doe ik nu een paar dagen per week en dan normaal.
Ik heb vandaag van de artsen gehoord dat ze verwachten dat de prednison pas eind september uit mijn lijf is.
Ik voel me enorm fit. Dus ga zo maar door. En dan hopen dat het vanaf oktober makkelijker gaat.

Hmm dan zou ik als ik jou was toch begeleiding erbij zoeken. Zeker vanwege de prednison!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:54

Over boodschappen, ik doe sws nog geen boodschappen voor mezelf, maar als ik iets wil maken ga ik meestal naar de Jumbo, omdat die het dichtste bij is. Hoewel ik eigenlijk de Appie qua assortiment een fijnere winkel vind, maar dan moet ik helemaal een viaduct overfietsen :+

Gelukkig dat het hier rustig is! Hoef ik niet zoveel bij te lezen! Ben vorige week lekker op vakantie geweest. Totaal niet naar eten gekeken, dus ik heb het idee dat ik weer wat zwaarder ben geworden. Ik ga me nu alleen even niet wegen, niet nuttig. Maar aangezien ik deze vakantie heel veel op vakantie ben, ga ik het nu een beetje los laten. Tussendoor wel gezond eten, maar op vakantie lekker genieten.

Hoe was het in Rome Sanne?

Gisteren na alle leuke dingen gezonder eten weer opgepakt. Best een netjes lijstje. Verder 's middags lang op stal bezig geweest, fijn om daar de tijd voor te hebben.
O: twee boterhammen met choco pasta. (342)
T: cherrytomaatjes. (31)
L: drie boterhammen met tongenworst, vlokfeest (vlokken) en choco pasta, een volkoren cracker met choco pasta en een beker halfvolle melk. (689)
A: pasta met tonijn, olijven, verse courgette, aubergine, tomatensaus en tomaten. Toetje: yoghurt Griekse stijl 10% vet met granola. (718)
T: een koekje en een snoepje. (165)
B: 7000 stappen, 10 minuten fietsen, 120 minuten paarden verzorgen en 50 minuten paardrijden, les.
Totaal kcal: 1945.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:12

Idd echt rustig hier :))

Gisteren best een oke lijstje. 's Middags met een vriendin even wat gedronken in de stad, waardoor kcal wat hoog zijn uitgekomen. Maar ook zowaar even gesport, niet al te lang, want daarna was ik kapot :')
O: yoghurt met havermout, kokossnippers, gedroogde cranberries, chiazaad en een banaan. (464)
T: twee rijstwafels meergranen en 1 rijstwafel zeezout. (120)
L: drie boterhammen met twee kaas en cherrytomaatjes, een choco pasta en een beker halfvolle melk. (594)
T: een chocolademelk lepel met halfvolle melk en een koekje. (465)
A: wortels, erwtjes, peultjes, aardappel en een spinazie kaas burger. (429)
B: 15.000 stappen, 45 minuten fietsen, 25 minuten crosstrainer en ja, wel 2 minuten traplopen, daarna was ik kapot :')
Totaal kcal: 2061.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:56

Kimmie, traplopen is ook verschrikkelijk, dus vind je 2 minuten al heel netjes!!

Eten gaat nog niet zo. Blegh. Wel weer goed aan het bijhouden.

Gisteren
L: Skyr, muesli, whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, 3 maiswafels, appel, 3 Kinder reepjes
A: courgettesoep, kaiserbroodje, helft met filet americain en helft met kruidenboter
T: 2 gekookte eieren mer 6 plakjes rookvlees
B: 1.15u krachttraining - benen en billen, 11.000 stappen
Totaal 1.776 kcal