Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:02

Nou wij hebben het op vakantie weer meegemaakt hoor.. In het vliegtuig voor ons een jong kind (misschien net 2? moeilijk schatten) en ik zei al tegen mijn vriend: deze gaat vervelend worden. Dat zag je gewoon al aan die houding van de ouders. Kind liep ook op blote voeten door het gangpad. Telkens als het begon te krijsen namen ze haar op schoot en agossie wat zielig. Toen gingen we landen dus je moest in je eigen stoel en de riemen moesten vast. De stewardess vertelt deze ouders dat dat kind nu even niet op schoot mag en voor de veiligheid in de stoel moet met riem om dus dat gebeurde. Krijsen dat dat ding deed! Dus de vader maakt haar los en doet haar weer op schoot. Stewardess er weer heen.. En toen kregen ze gewoon een mega discussie want dat kind zou en moest op schoot en van de stewardess zou en moest het tot we geland waren in de stoel met de gordel om. Hoef er vast niet bij te vertellen dat ik me kapot geërgerd heb.

Wel leuk, toen we het vliegtuig gingen verlaten zei een vreemde man heel sarcastisch tegen dat kind: gelukkig hebben we totaaaaaaal geen last van je gehad hé? Die blikken van die ouders waren prachtig hahaha. :D

Terugreis zaten er 3 hele jonge kinderen rondom ons. De ene kwamen we pas achter toen we uitstapten en de andere twee hebben de hele 4,5 uur gewoon lief en braaf op de stoel gezeten. Wat een verademing! Ze zijn er dus wel.

Dammie

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:07

@Jildau, beter een boos kind dan een kind dat met een kapot schedeltje omdat de landing niet soepel verliep, zou ik denken.
Jemig, wat zijn sommige mensen dom.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:03

Dammie schreef:
@Jildau, beter een boos kind dan een kind dat met een kapot schedeltje omdat de landing niet soepel verliep, zou ik denken.
Jemig, wat zijn sommige mensen dom.

Echt hé? En het was echt van dat aanstel gejank. En het vliegtuig raakte de grond en direct ging de riem los en kind op schoot. Ja vooral voeden dat gedrag.. Bah.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:30

Oei daar kan ik ook slecht tegen. Gordel moet gewoon vast klaar! Hier wilde madam ook niet. Jammer dan je moet.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:06

Als mensen niet bereid zijn om orders van het cabinepersoneel op te volgen, zou het netjes zijn om niet ter plekke de discussie aan te gaan, maar ze gewoon op de zwarte lijst te zetten. Dan zien ze maar hoe ze daarna hun terugreis regelen met een vliegverbod.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:10

oomens schreef:
Als mensen niet bereid zijn om orders van het cabinepersoneel op te volgen, zou het netjes zijn om niet ter plekke de discussie aan te gaan, maar ze gewoon op de zwarte lijst te zetten. Dan zien ze maar hoe ze daarna hun terugreis regelen met een vliegverbod.

Volgens mij is de stewardess wel een beetje verplicht (of ze voelt dat zo) om ervoor te zorgen dat iedereen veilig zit tijdens de landing. Dus ik begreep haar wel dat ze een paar keer de ouders aan sprak. Ze deed het erg netjes ook, weet niet of ik dat gekund had.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:02

Probleem is dat als er wat mis gaat zo'n losgeslagen projectiel dat door de cabine vliegt ook voor andere passagiers een gevaar is. Anders zou ik zeggen eigen verantwoordelijkheid, als ie stuk gaat is het je eigen schuld.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:57

Allegra schreef:
Probleem is dat als er wat mis gaat zo'n losgeslagen projectiel dat door de cabine vliegt ook voor andere passagiers een gevaar is. Anders zou ik zeggen eigen verantwoordelijkheid, als ie stuk gaat is het je eigen schuld.

En vette rechtszaak wss voor de maatschappij

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:54

MarlindeRooz schreef:

Der staat dat iemand der plaats aanbood en dat er meteen iemand anders ging zitten die er niks om gaf.
Ik zou als ik diegene was die de plaats aanbood dat wijf echt aan der haar van die stoel afgetrokken hebben dat is nu echt associaal.
(ondanks dat is wel kotsneigingen krijg van die baby spam op het insta account van die vrouw waar het over gaat.)
Als dat kind in die draagzak van der had gezeten had ze het wat mij betreft lekker zelf uit kunnen zoeken.

Maar vind het zelf medelijden gehalte van meeste moeders ook altijd misselijk makend.
Der maar van uit gaan dat iedereen rekening houd met jou keuze. _-:(

Blijf er toch bij dat meeste ouders hun kinderwens verkeerd hebben ingeschat en dat je echt niet gelukkig kan worden van die dingen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:08

Ik vind het behoorlijk asociaal en bizar als je de plek inpikt die zojuist aan iemand anders is aangeboden. Of diege nou zwanger is, een kind heeft, oud is, een been mist, of gewoon hele mooie ogen heeft, doet er niet toe. Dus wat dát betreft kan ik me heel goed begrijpen dat deze moeder flink pissig is.
Echter, als je graag wil zitten (om wat voor reden dan ook) en niemand bied je een plek aan, dan vráág je dat toch even aan je medereizigers? Hoe moeten zij nou ruiken dat jij persé wil zitten? Ik bedoel, van iemand die slecht ter been is kun je het vaak wel zien dat hij of zij behoefte heeft aan een zitplek. Maar als jij doodleuk staand je kind staat te voeden en ondertussen ook nog selfies maakt zie je er imo niet uit alsof je echt behoefte hebt aan een zitplek.
En als je om wat voor reden dan ook niet durft of wil vragen om een zitplek moet je ook niet gaan zeiken als je die niet zomaar aangeboden krijgt.

Edit: wbt het voeden van een kind in openbare ruimte, daar heb ik persoonlijk niet zoveel problemen mee. Het is (godzijdank) niet mijn tiet die er uit hangt, bovendien krijgt zo'n wurm nou eenmaal honger, en als ik mag kiezen tussen een hongerig kind dat de boel bij elkaar krijst en even de andere kant op kijken zodat ik de bovengenoemde buitenboord hangende tiet niet zie, dan graag het laatste :)
Laatst bijgewerkt door Laurora op 09-09-18 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:11

Laurora schreef:
Ik vind het behoorlijk asociaal en bizar als je de plek inpikt die zojuist aan iemand anders is aangeboden. Of diege nou zwanger is, een kind heeft, oud is, een been mist, of gewoon hele mooie ogen heeft, doet er niet toe. Dus wat dát betreft kan ik me heel goed begrijpen dat deze moeder flink pissig is.
Echter, als je graag wil zitten (om wat voor reden dan ook) en niemand bied je een plek aan, dan vráág je dat toch even aan je medereizigers? Hoe moeten zij nou ruiken dat jij persé wil zitten? Ik bedoel, van iemand die slecht ter been is kun je het vaak wel zien dat hij of zij behoefte heeft aan een zitplek. Maar als jij doodleuk staand je kind staat te voeden en ondertussen ook nog selfies maakt zie je er imo niet uit alsof je echt behoefte hebt aan een zitplek.
En als je om wat voor reden dan ook niet durft of wil vragen om een zitplek moet je ook niet gaan zeiken als je die niet zomaar aangeboden krijgt.

Plus sommige mensen staan gewoon liever. Als iemand echt hulp zoekend om zich heen kijkt mag je er wel op anticiperen maar soms zit ik verdiept in een boek en dan merk ik echt niet dat er iemand staat die een zitplek nodig heeft :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:13

Laurora schreef:
Een vriendin van me heeft zo'n vent. Ze werken beide fulltime, maar zij moet álles doen. die vent doet niks in het huishouden, verzorgt de kinderen niet, is elk weekend alleen maar op stap, maar zij mag ab-so-luut niet langer dan een uur per dag naar haar paard, want stel je toch eens voor dat hij dan even een oogje in het zeil moet houden. En als dochterlief dan huilt dat belt hij haar op dat ze thuis moet komen omdat hij het kind zelf niet stil krijgt.
En daar kom je dan pas achter als je er al kinderen mee hebt :n
Ik heb echt met dr te doen.

Ik niet, dat doet ze helemaal zelf.
Ze heeft meerdere opties om er wat aan te doen: minder werken, telefoon niet opnemen als hij belt omdat dochter huilt, paard verkopen. Ik noem maar wat.
Klinkt misschien heel hard, maar zo'n situatie bestaat ook omdat zij dit blijkbaar toe laat. Zij is verantwoordelijk voor haar eigen leven.

Ik moet wel zeggen dat mochten wij kinderen hebben gekregen, de kans groot was dat mijn man ook zulk gedrag zou vertonen, gewoon omdat hij dat van huis uit heeft meegekregen.
Dat was voor mij destijds al een reden om daar heel open het gesprek over aan te gaan, als in: mochten er ooit kinderen komen, ben je dan bereid om in te leveren?
Ik zie om me heen dat veel dames dat gesprek inderdaad niet aangaan, maar verwachten dat hun vent wel bijspringt zoals ze dat bedacht hadden (en dus niet besproken) en dat dat dan veelal niet gebeurt.
Resultaat: iedereen ongelukkig.
Vrouw, want zij heeft het gevoel dat ze er alleen voor staat. Man, want vrouw is sjacherijnig en hij weet niet waarom en zijn hele leven staat op de kop en ook nog de kinderen. Want die weten heus wel wat er speelt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:14

Magrathea schreef:
Laurora schreef:

Plus sommige mensen staan gewoon liever. Als iemand echt hulp zoekend om zich heen kijkt mag je er wel op anticiperen maar soms zit ik verdiept in een boek en dan merk ik echt niet dat er iemand staat die een zitplek nodig heeft :+

Ik ook niet, ik zou niet eens in de gaten hebben dat ze dat kind staat te voeden :')

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:20

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:56

Hahaha! De reacties eronder... she could just have let the guy paint her face :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:17

Wrap your willy or you might wake up looking silly :') :') :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:49

Hilli schreef:
Wrap your willy or you might wake up looking silly :') :') :')

:') :') :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 01:04

Die comments idd! _O-

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 01:47

Afbeelding
:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:04

Ik snap m niet :')

Ik heb net een telefonisch interview gehad over het niet willen van kinderen. Dat was een leuk gesprek, waarvan de verslaggever dat geoel dus helemaal niet had, maar wel heel veel begrip had voor mijn ideeen en mening. Het begon al met dat ze een oproep plaatste over dat vrouwen wel wilde, maar mannen niet. Er kwamen best veel reacties van vrouwen die niet wilde. Dus uiteindelijk is ze daar op ook door gegaan, omdat ze dat eigenlijk ook niet had vewracht.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:10

Ik was gisteren bij mijn huisarts over anticonceptie. Dat wat ik nu gebruik lijkt niet helemaal lekker te werken met mijn lichaam, dus besloten om tijdelijk even niks te doen, zodat ik kan kijken of dat helpt. Zij stelde uit zichzelf voor: Heb je al eens nagedacht over permanente oplossingen?
Ik vond dat heel fijn dat ze er zelf over begon, want ja, da heb ik wel. Alleen ben ik 24 en ben ik doodsbang dat ik over 5 jaar ineens een enorme kinderwens krijg. Dat kan ik me nu niet voorstellen, maar wil wel zo realistisch mogelijk blijven. Was ook verbaast dat ze er over begon, gezien alle verhalen die ik hier lees over lastige doktoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:14

RoosG schreef:
Ik was gisteren bij mijn huisarts over anticonceptie. Dat wat ik nu gebruik lijkt niet helemaal lekker te werken met mijn lichaam, dus besloten om tijdelijk even niks te doen, zodat ik kan kijken of dat helpt. Zij stelde uit zichzelf voor: Heb je al eens nagedacht over permanente oplossingen?
Ik vond dat heel fijn dat ze er zelf over begon, want ja, da heb ik wel. Alleen ben ik 24 en ben ik doodsbang dat ik over 5 jaar ineens een enorme kinderwens krijg. Dat kan ik me nu niet voorstellen, maar wil wel zo realistisch mogelijk blijven. Was ook verbaast dat ze er over begon, gezien alle verhalen die ik hier lees over lastige doktoren.

Ja, dat vind ik gezien jouw leeftijd ook wel bijzonder. :j Ik had het onwijs aangemoedigd als je 10 jaar ouder was geweest, maar mnu vind ik het toch vreemd.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:15

Als reactie op Joolien: Denk dat vrouwen veel bewuster met het wel/niet bezig zijn. Ontkom niet helemaal aan de indruk dat veel mannen het een soort van overkomt, dat het erbij hoort, etc. En als je kiest voor niet je wel een soort van verhaal klaar moet hebben, en dan kan je dat ook best vertellen lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:17

wittepit schreef:
Als reactie op Joolien: Denk dat vrouwen veel bewuster met het wel/niet bezig zijn. Ontkom niet helemaal aan de indruk dat veel mannen het een soort van overkomt, dat het erbij hoort, etc. En als je kiest voor niet je wel een soort van verhaal klaar moet hebben, en dan kan je dat ook best vertellen lijkt me.

Klopt, dat had zij al wel door na aanleiding van voorgaande interviews.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:12

Joolien schreef:
RoosG schreef:

Ja, dat vind ik gezien jouw leeftijd ook wel bijzonder. :j Ik had het onwijs aangemoedigd als je 10 jaar ouder was geweest, maar mnu vind ik het toch vreemd.

Vond ik ook wel, maar wel fijn om te weten voor in de 'verre' toekomst.