Laurora schreef:Ik vind het behoorlijk asociaal en bizar als je de plek inpikt die zojuist aan iemand anders is aangeboden. Of diege nou zwanger is, een kind heeft, oud is, een been mist, of gewoon hele mooie ogen heeft, doet er niet toe. Dus wat dát betreft kan ik me heel goed begrijpen dat deze moeder flink pissig is.
Echter, als je graag wil zitten (om wat voor reden dan ook) en niemand bied je een plek aan, dan vráág je dat toch even aan je medereizigers? Hoe moeten zij nou ruiken dat jij persé wil zitten? Ik bedoel, van iemand die slecht ter been is kun je het vaak wel zien dat hij of zij behoefte heeft aan een zitplek. Maar als jij doodleuk staand je kind staat te voeden en ondertussen ook nog selfies maakt zie je er imo niet uit alsof je echt behoefte hebt aan een zitplek.
En als je om wat voor reden dan ook niet durft of wil vragen om een zitplek moet je ook niet gaan zeiken als je die niet zomaar aangeboden krijgt.
Plus sommige mensen staan gewoon liever. Als iemand echt hulp zoekend om zich heen kijkt mag je er wel op anticiperen maar soms zit ik verdiept in een boek en dan merk ik echt niet dat er iemand staat die een zitplek nodig heeft