Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:02

Of vragen of ze de kaas eraf willen laten, als je echt op wil letten.

Hier gaf de weegschaal 69 aan vandaag *\o/*

Vanavond pizza eten :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:05

Echt opletten en pizza gaan sowieso niet echt samen. Heel lekker maar als je het een beetje kcal arm wil maken kan je het beste zelf een bodem maken of een bloemkoolbodem kopen en niet al te veel kaas erop gooien. Een pizza afhalen of in een restaurant eten die geen bommetje is is volgens mij echt onmogelijk. Natuurlijk is dat niet erg want je moet ook genieten, maar er is niet zo veel mis mee om dan de optie te kiezen waar niet bv naast vette kaas ook nog hele vette salami of pepperoni op zit toch? Op die manier kan je toch een beetje besparen in je kcal.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:30

Zijn rozijnen gezond voor je? (Niet overdrijven met teveel eten maar dat geldt voor alles :=)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:41

Goedzo Amy! :D

Meliaforever: het zijn druiven in feite, dus veel koolhydraten! Maar idd niet te veel van eten. Als ik ze haal eet ik zo 5 handjes per dag. :Y) Dat is dus niet handig haha :))

Kom ik vandaag bij mijn ouders aan, staan er schuddebuikjes op het aanrecht. :') Zo toevallig, hebben ze al jaren niet gehad en nu het in het topic erover gaat. :))

Vandaag weekendlijstje, dus niet helemaal clean, maar nog steeds wel oké:
O: 200 ml soya yogurt met 1 weetabix, wat ananas en 1 el chia + 1 el pitten/zadenmix
T: notenreep zonnatura (200 kcal)
L: 2 speltwafels (1 pindakaas en 1 kaas), 100 ml magere yoghurt met wat quaker havermout muesli
T: 150g optimel griekse yoghurt
A: slamelange, 1 kipfilet, halve komkommer, cherrytomaatjes, halve avocado en balsamico
T: 'ijs; van een halve bevroren banaan, bevroren frambozen en bosbessen en 100ml magere yoghurt in de blender. :9

D: thee, water, 1 cappuccino

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:02

Amy *\o/*

Over happy italy gesproken, ik zag net op fb de pizza fragola (met aardbeien) voorbij komen :oo :9
De kinderen komen er erg graag (dol op pizza en een leuk speelgedeelte) dus ik voel een treatday aankomen O:)

Vanmorgen uitleg over de oefeningen van de bikinichallange gekregen, ga t nog zwaar krijgen gok ik :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:21

Mooi lijstje Cheetahfan!

Vandaag lekker een geplande treatdag.
O: twee boterhammen met nutella en vruchtenhagel en een kop thee met honing.
L: een boterham met kalkoenborstfilet, een korstje met nutella, een krentenbol met nutella, een halve eierkoek met boter en poedersuiker, een stukje paasstol met boter en poedersuiker en een beker melk.
T: een stukje tony chocolony melkchocola en een glas ranja.
A: pizza: diepvries en zelf belegd: tonijn, Hawaii en salami. En een glas water.
T: wss bakje nacho cheese chips en een glas water/ranja.
B: 10 minuten fietsen, twee paarden poetsen, kwartier vrijheidsdressuur, 60 minuten groepsles, hele middag bezig geweest in de tuin en met bakken.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:55

Lekker lijstje Kimmie! :9

Zucht, gaat altijd mis als ik een rustige dag heb en bij mijn ouders ben. Had ook een hoop bikini's en wat broeken besteld en natuurlijk paste het grootste deel niet... Zelfs bikini's in maat 40 niet, volgens mij maken ze die maten steeds kleiner. En altijd heel confronterend om je witte lichaam uit je trui te wurmen en vervolgens in een bikini in een full-body spiegel. :')

Cheetahfan schreef:
Vandaag weekendlijstje, dus niet helemaal clean, maar nog steeds wel oké:
O: 200 ml soya yoghurt met 1 weetabix, wat ananas en 1 el chia + 1 el pitten/zadenmix
T: notenreep zonnatura (200 kcal)
L: 2 speltwafels (1 pindakaas en 1 kaas), 100 ml magere yoghurt met wat quaker havermout muesli
T: 150g optimel griekse yoghurt
T: 2 bakjes (a 150 gram) met optimel griekse yoghurt koffie met handje schuddebuikjes en wat hagelslag, 2 appel kaneel rijstwafels, 2 lu crackers met pindakaas, 2 cappuccino's
A: slamelange, 1 kipfilet, halve komkommer, cherrytomaatjes, halve avocado en balsamico
T: 'ijs; van een halve bevroren banaan, bevroren frambozen en bosbessen en 100ml magere yoghurt in de blender. :9

D: thee, water

Mijn lichaam kennende zal dit maandagochtend op de weegschaal wel weer te zien zijn. :roll: Zo lastig volhouden als je bijna geen progress merkt... Beetje baaldagje.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:06

Happy italy <3 Al zo lang niet meer geweest :oo

Goedzo Amy! :D

Hmm lekker lijstje kim!

Ah balen cheetahfan! :(:) Ik word ook altijd een beetje depri van bikini's :+

Lijstje van gisteren;
O: 3 bio waldkorn crackers, 45gr hummus zt, 45gr kipfilet + 1 banaan (ik had trek :+ )
T: halve combat crunch reep
L: 175gr kipfiletblokjes, 50gr B&F smart satesaus, 250gr rauwe worteltjes
T: combat crunch reep
A: kabeljauwburger + 250gr rauwe worteltjes
T: skinny cheesecake
B: 30min HIIT workout + 1,5 uur gewandeld met stukjes hardgelopen

1866kcal,
168gr khd, 72gr vet, 146gr eiwit

En vandaag;
L: 1 kaiserbroodje met 20gr humus zt en 30gr kipfilet
T: stukje (117gr) passievrucht mango vlaai :o
T: combat crunch reep
A: noedels met thaise roerbakgroenten en kipfilet en dan flink gekruid
T: 150gr skyr met 10gr eiwitpoeder banaan toffee
T: skinny cheesecake
B: gewerkt van 9-13 en vanmiddag door de stad geslenterd.. ga verder niet sporten want heb al een hele week spierpijn in mn liezen dus hou ff een rustdagje vandaag. Zit toch al aan mn 10.000 stappen :+

1810kcal
190gr khd, 57gr vet en 136gr eiwit

Morgen treatday *\o/* *\o/*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:17

Heerlijke lijstjes komen er voorbij zeg!

Wij hadden vanavond een etentje bij mn moeder, en was mn zelfbeheersing beetje kwijt :o het was allemaal zo lekker <3

O: breaker high proteine vanille
T: smart bar coconut
L: 2 volk boterhammen met osseworst
T: 2 handjes cashewnoten, 4 kaaskoekjes
A: gehaktbrood met bacon, venkel, snijbonen, aardappelpuree, salade van rucola, appel, parmezaanse kaas en olijfolie
T: meringue met rood fruit en mengsel van slagroom en griekse yoghurt <3 :9

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:10

Weer een typisch weekend dag hier .
O: 200gr magere yoghurt
T: paaseitje
L: 3 crackers met 1 avocado en komkommer
T: paaseitje
T2: banaan
A: Spareribs en frietjes
Geen idee hoeveel kcal precies, maar in ieder geval teveel

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 08:13

Gisteren er toch overheen gegaan omdat ik echt trek kreeg en dat pakte verkeerd uit. Vandaag dus ook wat meer gepakt om dat te verkomen.

O: 500 cal
L: 650 cal
A: 450 cal Cap Cay, heerlijk veel groenten!

Dus in totaal nu 1600cal, helaas wel met mindere macro's. Maar 12% eiwit helaas.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 11:37

Vandaag een dagje strand met de kinderen, gaan zo lekker lunchen, maar daar staat wel een fietstocht a 10km enkele reis met kinderen achterop tegenover :')

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 12:02

Veel plezier, perfect weer!! :D

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 12:55

Ja heerlijk! Geniet ervan :)

O: 150 ml soyasaus yoghurt met wat rood fruit en 1 weetabix
T: mandarijn en cappuccino
L: 150 ml soyasaus yoghurt met wat rood fruit en kaneel, 2 rijstwafels met avocado
T: omelet: 1 ei, 1 eiwit,kruidwn, cherrytoomaatjes en ham
A: klein stuk naanbrood, rode curry van kokosmelk, kipfilet, ui, sugar snaps en paprika
T: 150g optimel koffie
T: ijs van een halve bevroren banaan, rood fruit en 100 ml magere yoghurt

D: Thee en water
B: uurtje in het bos wandelen

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:54

Lekker Laura! Geniet ervan :)
Net lijstje Cheetahfan :)

Ik heb vandaag een ultieme cheatday :+ 3500 calorieën volgens m'n planning, al weet ik niet of ik het echt allemaal op ga eten:

O: 170 gram Griekse yoghurt met 25 gram whey
T: Krispy Kreme Nutella donut en chocolate dreamcake donut (bijna 800 calorieën bij elkaar haha)
L: 2 kleine saucijzenbroodjes, 2 kleine ben & jerrys cookie dough sandwiches (die met ijs tussen 2 koekjes in)
T: 220 gram cherrytomaatjes, een komkommer en een puntpaprika, 4 kleine reepjes Kinder chocolade
A: lasagne en manchego gewikkeld in serranoham
T: 3 spritsen en 4 Oreos

Dit valt eigenlijk nog mee vergeleken met mijn normale cheatdays :+

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 15:08

Plan je echt wat je gaat eten tijdens je cheatday? Nog nooit aan gedacht om dat te doen, denk dat ik dan juist meer zou eten omdat ik mn lijstje wil volgen :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 15:12

Normaal plan ik het niet inderdaad maar ik was vandaag benieuwd :+ Het valt me tegen eigenlijk!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 15:46

Maar waarom zou je zoveel cheaten? Dan doe je toch eigenlijk al je werk van de laatste 3 dagen (minstens) te niet?

Ik heb ook wel cheatdagen hoor, maar ik ga dan niet alles eten wat los en vast zit, dat vind ik zonde van de moeite die ik er alle andere dagen in stop.
Je moet natuurlijk doen wat voor jou werkt, maar als je normaal 1700 kcal eet ipv de voorgeschreven 2000, dan moet je dus 3500-2000=1500, 1500/300= 5 dagen extra lijnen voor die ene cheatdag.

Ik had afgelopen week de hele tijd al zin in chips, dus gisteren mocht ik een bakje chips eten. Het was echt heerlijk, maar voor nu ook wel weer genoeg. Ik kwam er vanochtend achter dat ik tegen alles in toch ben afgevallen. Had dat eigenlijk niet echt verwacht, maar kennelijk zorgt het sporten voor een goede bron om toch langzaam wat af te vallen, nu ik minder nauw ben met mijn kcal tellen.

Vandaag mijn lijstje:
O: Magere kwark met een mandarijn en twee crackers met kaas
L: Twee stevige boterhammen met een soort gerookte ham (geen idee hoe het heet)
T: Paar cherry tomaatjes en wat snoepjes
A: Geen idee nog, ik ga bij m'n commissie eten en een meisje kookt

D: Water en thee
B: Lekker buiten in de zon zitten :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 15:54

Zoveel kcal kan ik niet eens op in 1 dag denk ik! :oo

Vandaag even rustig aan en vanavond ergens wat eten! :9

Maar wel voor de rest van de week boodschappen gedaan en daar ben ik wel blij mee, allemaal lekkere en gezonde dingen.

Maandag:
O: breaker high proteïn (99 kcal) + meergraden paascracker (139 gram)
L: (op stage): bruin afbakbroodje met mini laagje roomkaas en komkommer (350 kcal)
T: Fruit (70 kcal)
A: lasagne met courgette als bladeren, ricotta, paprika, spinazie, tomatensaus, basilicum, chilipeper en kaasmix er over

Dinsdag (kcal niet berekend nog)
O: meergranen cracker met hummus met basilicum en zongedroogde tomaat + drinkyoghurt mok
L: wrap met zoete aardappel, spinazie, komkommer, paprika, zwarte bonen (Geen rijst)
http://www.degroenemeisjes.nl/wraps-met ... aardappel/
A (pas rond 19:00) Bij vriend, dus geen idee wat ik dan eet

En dan eet ik woensdagavond nog een keer die lasagne want die maak ik voor 2x! :) Hoop dat ik zo wat minder honger heb en af ga vallen!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 16:11

Nou in 2 bussen pringles zitten ook al ruim 1500 kcal hoor dus op kunnen zou je het vast wel :+

Heerlijk lijstje yanou! <3

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 16:14

Sannens schreef:
Maar waarom zou je zoveel cheaten? Dan doe je toch eigenlijk al je werk van de laatste 3 dagen (minstens) te niet?

Ik heb ook wel cheatdagen hoor, maar ik ga dan niet alles eten wat los en vast zit, dat vind ik zonde van de moeite die ik er alle andere dagen in stop.
Je moet natuurlijk doen wat voor jou werkt, maar als je normaal 1700 kcal eet ipv de voorgeschreven 2000, dan moet je dus 3500-2000=1500, 1500/300= 5 dagen extra lijnen voor die ene cheatdag.

Ik had afgelopen week de hele tijd al zin in chips, dus gisteren mocht ik een bakje chips eten. Het was echt heerlijk, maar voor nu ook wel weer genoeg. Ik kwam er vanochtend achter dat ik tegen alles in toch ben afgevallen. Had dat eigenlijk niet echt verwacht, maar kennelijk zorgt het sporten voor een goede bron om toch langzaam wat af te vallen, nu ik minder nauw ben met mijn kcal tellen.

Vandaag mijn lijstje:

Met die ene cheatdag zit ik gemiddeld nog steeds in een fors calorietekort dus waarom zou ik het niet doen :P Wat ik nu doe werkt prima voor mij, ik ben nog nooit zo droog geweest. Van m'n PT moet het zelfs min of meer, als je ziet wat hij zelf wegwerkt elke zondag :+

Ik vind het wel redelijk mager klinken Marlinde, wat volume betreft, hou je het daarop vol?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 16:27

Ach, net wat voor iemand werkt :D
Als ik zo cheat dan kom ik alleen maar aan of blijf gelijk, maar ik moet ook veel meer gewicht kwijt, denk dat daar al een heel verschil zit.
Ik cheat meestal met 1 maaltijd of tussendoortje, uitzonderingen daargelaten :') maar als ik het zo zou kunnen als eulogy en toch mn doel zou bereiken, zou ik daar ook voor gaan hoor O:)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 16:34

Eulogy schreef:
Sannens schreef:

Vandaag mijn lijstje:

Met die ene cheatdag zit ik gemiddeld nog steeds in een fors calorietekort dus waarom zou ik het niet doen :P Wat ik nu doe werkt prima voor mij, ik ben nog nooit zo droog geweest. Van m'n PT moet het zelfs min of meer, als je ziet wat hij zelf wegwerkt elke zondag :+

Ik vind het wel redelijk mager klinken Marlinde, wat volume betreft, hou je het daarop vol?

Als het voor jou werkt, waarom niet dan haha. Ik heb geprobeerd op te zoeken hoeveel je normaal eet etc, maar ik kan het niet vinden. Hoe vaak doe je zo'n massive cheatdag als vandaag dan?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 17:04

Elke zondag :') Ik eet momenteel 1500 per dag (6 dagen per week dan dus), laatste paar weken van m'n cut :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:34

Ik eet heeeel veel avondeten altijd. Weinig ontbijt en lunch verdeeld over meerdere keren. :P

En op die 2 bussen pringles dag had ik verder weinig gegeten dus daarom kon ik ook 2 (Naja 1,5) bussen op. :')