Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swah

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:36

Ja heb ook alles op de PC nu, de Shred, Ripped, Killer b&t, 6w6p. Is het alleen niet veel van hetzelfde of zitten er echt grote verschillen tussen de programma's?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:58

Ripped is een moeilijkere versie van de shred = all body; ik vond sommige oefeningen van de loeizware levels 3 en 4 een goede 'inleiding' voor KB&T, aangezien ik de eerste keer dacht dat mijn dijen er zowat zouden afscheuren tijdens level 1 van KB&T :') Duurt 30 minuten.

Killer B & T is een van de zwaardere work-outs en puur gericht op benen en kont, maar je gaat ook met gewichtjes aan de slag terwijl je je billen traint. Duurt 40 minuten.

NMTZ is ook een van de zwaardere work-outs en is ook all-body (denk ik, ik heb hem nog niet gedaan), met relatief weinig gehups (heb ik vernomen). Duurt 50 minuten.

6w6p is een frisse, up tempo work-out voor de buikspieren (bestaat uit 2 levels die je elk 3 weken moet doen). Level 1 is redelijk toegankelijk, level 2 al een stuk minder, dus het zal lekker effectief zijn :j. Duurt 30 minuten (denk ik)

Yoga Meltdown is een leuke all-body yoga work-out, die snellere stukken afwisselt met powerposes. Heel ontspannend maar wel zwaar, het blijft Jillian :p Geen zweverig geleuter zoals bij Bob Harper. Bestaat uit 2 levels, je begint aan level 2 wanneer je voelt dat je dat fysiek aankan. Duurt 30 minuten (denk ik).

Killer Abs voelt minder intensief aan dan 6w6p omdat er minder cardio-intervallen zijn, maar ik had er veel meer spierpijn van in mijn core, dus volgens mij is deze ook lekker effectief. Duurt 30 minuten, vliegt voorbij.

Alle work-outs van Jillian hebben (denk ik) cardio-intervallen, omdat dat je hartslag verhoogt en je vetjes doet branden ~~}>
Killer B&T en Killer Abs hebben elk 3 levels. Elk level doe je 10x, en per week train je 5 a 6 dagen.
Ripped heeft 4 levels. Elk level doe je 1 week, inclusief 1 tot 2 rustdagen per week.

Killer B&T en Killer Abs en Yoga meltdown zijn ontzettend vrolijk en gezellig. In Ripped speelt Jillian een beetje de drilsergeant, maar Ripped is ook wel zwaar, en anders ging ik vast huilen :')

6w6p is energiek en uptempo, Jillian is ook heel vrolijk en aardig.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:10

Super bedankt voor de uitleg!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:11

Bhriseis: thanks voor het overzichtje, is wel fijn om een beetje globaal de verschillen in de programma's te kunnen lezen.

Ik ben nog steeds van plan om Ripped te gaan doen als ik klaar ben met de shred. Mijn vriend kwam ook aan met Body Revolution en die duurt geloof ik 90 dagen. Lijkt me ook wel wat voor daarna, of misschien toch KB&T...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:13

Body revolution ben ik ook erg benieuwd naar!
Zelf wil ik de shred with weights er ook nog eens tussengooien; zijn 2 levels met het principe van de shred, maar dan alles met (andere) gewichten (althans, dat heb ik er van begrepen)

Graag gedaan hoor :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:21

Shred it with weights doet mijn vriend :j Dat is met een speciaal soort gewicht, een kettlebell.
Behoorlijk zwaar, maar hij vind het heel leuk om te doen. Nu is hij zelf al heel sterk in zijn armen en heeft redelijke conditie, maar hij ploft toch zwetend en puffend op de bank na zo'n workout. :D Zijn kettlebell is overigens 4kg.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:22

Is de killer B & T ook op youtube te vinden of moet je die echt bestellen?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:25

Oeh klinkt wel uitdagend voor de armpjes Mars :j Ik heb hier nog twee kettlebells liggen van 3 kg, ga me er toch een keertje aan wagen na Killer Abs (hoewel ze vast te zwaar zijn)

Killer B&T staat denk ik niet op youtube maar ik heb hem ook niet besteld ;)

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:36

Zo heb vandaag dag 7 erop zitten... Het gaat wel erg goed moet ik zeggen, ben ik wel blij om. Baal wel nog steeds dat ik de abs workout niet volledig mee kan doen, omdat ik nog een lichte diastase in mijn rechte buikspieren heb van mijn zwangerschap 1,5 jaar geleden. Dus ik doe mijn eigen core oefeningen. Maar als ik die resultaten zie van juist de buikspieren... grr dan wil ik dat ook! Gek maar waar, voor mijn zwangerschap was ik gek op buikspieroefeningen! Maar goed we gaan gezellig door... En als ik de 30 dagen gedaan heb denk ik dat ik een combi ga maken van Body Revolution of Killer Buns and Thighs afgewisseld met Kickboxing FastFix, ook van Jillian.

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:31

Inderdaad handig zo'n overzicht :)
Het motiveert ook wel om door te gaan met iets anders als je iedereen er zo over hoort praten ;)

Ik heb vandaag dag 11 gedaan, 1ste keer level 2 dus :) Ik vond het wel zwaar! Ik merkte bij level 1 nog weinig van mijn armspieren maar dat voelde ik vandaag wel, dus ben benieuwd of ik morgen spierpijn heb!

Zijn er nog mensen die richting het einde gaan van de 30 dagen? Ik heb wel weer zin in wat voor/na foto's :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:32

Zo, net de eerste keer level 2 van shred gedaan!
Eerlijk gezegd viel het me een beetje mee. Wel heel veel zweten, maar ik heb het volgehouden!! *\%/*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:34

Misschien kunnen we je overzichtje nog wel een beetje uitschrijven Bhriseis. :j
Dan vragen we een mod van MW om het in de OP van het nieuwe topic te plakken (daar zitten we vast snel aan denk ik, 500p zijn al in zicht). Dan kunnen mensen die meer info willen of zich af vragen welk programma ze het beste kunnen gaan doen daar al een globaal idee krijgen van de mogelijkheden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:13

Mars schreef:
Shred it with weights doet mijn vriend :j Dat is met een speciaal soort gewicht, een kettlebell.
Behoorlijk zwaar, maar hij vind het heel leuk om te doen. Nu is hij zelf al heel sterk in zijn armen en heeft redelijke conditie, maar hij ploft toch zwetend en puffend op de bank na zo'n workout. :D Zijn kettlebell is overigens 4kg.

Kan hij die zwaarder maken? Als dat kan zou ik dat wel doen, ik deed deze laatst met 4 kg en smeet 'm zowat door de tv heen zo licht vond ik het :') Of is dit echt het zwaarst dat hij aankan? Ik doe het zelf met 6 kg.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:16

Nee zwaarder kan niet bij deze, het is een erg basic ding.
Denk dat hij zelf wel zwaarder aan zou kunnen hoor, maar het stukje cardio icm dat ding vind hij nog vrij heftig. Hij wil liever eerst even opbouwen zodat hij de oefeningen ook juist leert uitvoeren en daarna over gaan op zwaarder. Stap voor stap zegmaar, t was weer even geleden dat hij aan krachttraining gedaan had :)

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:19

Mijn vriend heeft gewichtjes die (aan iedere kant) bestaan uit drie delen. Die kan je dan los schroeven en het daardoor lichter of zwaarder maken. Hij zei dat ze 2.5kg waren, maar geloof er eigenlijk niks van want zonder uberhaupt gewicht eraan (dus alleen de stokjes zeg maar) vond ik de oefeningen al zwaar :P

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:09

Ik denk echt dat ik iets fout doe met de buikspieren.
op een geven moment krijg ik dan last van mijn rug..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:18

Mars schreef:
Wow ik weet niet wat er gebeurde net, maar ik was bezig met level 2 en kreeg ineens zo'n enorme kick! Terwijl ik het normaal zwaar krijg aan t begin van de 3e cycle heb ik me er nu compleet op gestort en ging het opeens als een speer! Heb zelfs alle plank jacks volgehouden :D Lijkt wel of mijn lijf ineens door had wat de bedoeling was :P
Dag 16 met succes volbracht dus :j

Wat gaaf! :D

Ik heb een super drukke dag gehad en gister weinig geslapen.
Toch nog 4kg gejogt met vriendin van me :D

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:20

Naomi_Haffie schreef:

Gebruik je wel een matje die dik genoeg is? Bij dunne matjes krijg ik ook altijd last van mijn rug. En je moet de beweging altijd vanuit je buik maken, niet vanuit je bovenlichaam, want dan trek je eigenlijk aan je nek- en rugspieren en dat kan op den duur ook zeer gaan doen. En bij veel crunches hoef je helemaal niet ver van de grond te komen. Je kan beter een klein stukje omhoog komen en dan vasthouden dan verder omhoog komen en je rug en nek daarmee teveel te belasten!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:27

Ukkiee schreef:
Naomi_Haffie schreef:

Gebruik je wel een matje die dik genoeg is? Bij dunne matjes krijg ik ook altijd last van mijn rug. En je moet de beweging altijd vanuit je buik maken, niet vanuit je bovenlichaam, want dan trek je eigenlijk aan je nek- en rugspieren en dat kan op den duur ook zeer gaan doen. En bij veel crunches hoef je helemaal niet ver van de grond te komen. Je kan beter een klein stukje omhoog komen en dan vasthouden dan verder omhoog komen en je rug en nek daarmee teveel te belasten!

En heel goed opletten dat je naar het plafond kijkt en je kin als het ware omhoog steekt. Dan kun je ook niet teveel kracht op je nek zetten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:00

Kel2004 schreef:
Niet :? Vind ik nou flauw :P
Had trouwens zn redenen dat ik niet getraind heb hoor, niet omdat het niet voldoet, want ben echt al veel kwijt :j

ja flauw hè?! -O-

Ik heb vanmiddag een broek aan gehad die ik eigenlijk te klein gekocht had wn. Die me helemaal niet lekker zat.
Nu zit hij prima! Dan ben ik toch best een beetje trots op mezelf. :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:47

Ik doe het op een opgevouwen fleecedeken, mischien de volgende keer nog een extra doen dan. Ga het morgen uitproberen dat naar het plafond kijken enzo :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:57

Vandaag stukje hardgelopen ipv geshred. Was ook wel weer eens lekker hoewel het lopen bij fysio op de loopband me duidelijk veel beter afgaat dan buiten. Maar het is een stapje in de goede richting, jeej :j

Oeh Karin, dat zijn de momenten waar we het voor doen, top!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:13

Ik ben een stille meelezer :D
Overigens heb ik door jullie motivatie (mede) wel al de shred helemaal afgerond! Ik heb me niet gemeten maar ben wel 5 kilo afgevallen (natuurlijk ook met name door veranderen van eetpatroon, maar door te sporten hoop ik dat mijn vel een beetje mee wil krimpen...)

Nu heb ik level 1 van Ripped afgerond... echter ik heb al de hele week behoorlijk last van een zere rug, onderrug welteverstaan. Ik geloof direct dat ik iets niet helemaal goed doe, maar zijn er mee mensen die hiervan last hebben gehad en zoja, bleef dat in de volgende levels? Want zondag begin ik aan level 2!!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:16

Het lijstje in de OP zetten vind ik ook een goed idee, is wel overzichtelijk voor nieuwkomers :j

Goed gedaan Karin! Dan merk je eigenlijk pas hoeveel strakker je geworden bent!

Wiesje: Wow 5 kg is veel! Knap! En alle levels van Ripped zijn ietsje anders, in 2 zitten redelijk wat planks, 3 is zwaar voor de benen en ik geloof dat 4 benen en buik is... heb zelf de klachten niet gehad, maar misschien is het daarmee een beetje opgelost, als je bij level 2 weer andere oefeningen krijgt? Doe maar voorzichtig in ieder geval!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:34

Fijn dat lijstje inderdaad!

Ik ben vandaag echt zó erg fout bezig :') We hebben koekjes gebakken maar ze zijn een beetje flauw geworden, nu ben ik ze met chocolade pasta aan het besmeren en een voor een aan het opeten :')