Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 07:13

leeslampje schreef:
Ik zit een beetje te balen. Bij mijn bikefit een klein jaar geleden werd al geconstateerd dat ik verminderde mobiliteit in m'n linkerheup heb. Maar sinds een paar maanden merk ik pas wat dit betekent. Na een uur of 2 op de fiets begint het flink te zeuren. Ook als ik hardloop (na half uurtje). Haalt er wel een hoop lol vanaf zeg. Binnenkort maar eens een bezoekje aan de huisarts/fysio...

Vervelend , zijn er dan n.a.v dit de instellingen van je fiets aangepast ?
Zo ja , had je er voordat je fiets aangepast is ook last van ?
Zit er ook verschil in lengte van je benen ?

Zelf ben ik ook niet echt mobiel in mijn heup/en , maar heb daar absoluut
geen last van .

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 21:07

Mijn bikefit is bijna een jaar geleden. Daarvoor had ik geen last (maar fietste ik ook veel minder). En tot voor kort had ik ook geen last, da’s pas sinds kort. Het is door hardlopen begonnen denk ik, daar heb ik onlangs de training flink opgevoerd en begon de pijn voor het eerst.

De bikefitter heeft me een jaar geleden wel stretch oefeningen meegegeven voor de heup die ik voor het fietsen moest doen, maar ja, 3x raden wat ik nooit echt doe...

Dus ik pak dat maar op en even aankijken of dat helpt. Misschien nog een keer fiets opnieuw laten afstellen. Want ik moest terugkomen als ik wel ongemak of pijntjes zou krijgen.

maaikemuis

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 23:36

Ik was jullie even uit het oog verloren! Maar fijn dat er weer wat leven in het topic geblazen is. Ik hoop dat iedereen nog lekker aan het fietsen is, binnen of buiten (want brrrr, wat is het koud!)

@leeslampje; wat vervelend dat je klachten hebt tijdens het fietsen. ik weet wel dat zodra ik niet helemaal lekker zit, dat mijn lijf direct blokkert, dus wat dat betreft is het mij niet vreemd. En je kunt best veranderen qua fietshouding in een jaar. Je wordt toch sterker, je werkt aan je techniek. Zo zit ik inmiddels bijna 6cm hoger op de fiets en het is niet dat ik gegroeid ben het afgelopen jaar…

Ik ben een weekendje naar Limburg om te fietsen. Super leuk, alleen heeft het dus de hele dag geregend. De voorspellingen waren al slecht en dus hadden we de gravelbikes meegenomen in plaats van de wegfietsen. Ik ben na mijn val nog altijd een beetje angstig in bochten met nat wegdek, zeker wanneer ik de weg niet ken en het hard gaat. Uiteindelijk zijn we naar de plaatselijke klimhal gegaan _O- , teveel nattigheid (nadat we de plaatselijke vlaai hadden getest O:) ). Wel super fijn geklommen. Maar toch hoop ik dat we morgen droog weer hebben zodat we toch een rondje kunnen fietsen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 09:31

Leuk Maaike , laten we dan met z.n allen weer wat leven in het topic
brengen .
Ik heb gisteren 2 uur en drie kwartier op de Tacx gezeten -O- .
En op donderdag staan weer intervallen op het menu .
Vandaag word het een 1,5 uur durende duurloop .

Laatst ben ik met een vriendin mee geweest voor haar bikefit .
Zij is ook triatlete en heeft tweedehands dezelfde triatlon fiets
kunnen kopen als ik heb .Alleen een maatje kleiner .
Zo,n bikefit van de zijlijn meekrijgen is ook hel interessant

Afbeelding

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 17:40

Wij zaten vanochtend voor zonsopkomst op de fiets, het was fris maar heerlijk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:23

Mooie foto’s Sakura :j

Ik heb het fenomeen van Raynaud in de handen , dus lange ritten buiten met dit weer is geen doen helaas -O-

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:05

Vandaag gelukkig toch een stukje kunnen fietsen hier in Limburg. Een super mooie gravelroute met best pittige technische stukjes. En we stonden zonder het te beseffen op de Vaalserberg _/-\o_ . Hoe suf! :') . Geen zon gezien, maar we waren precies met de regen weer binnen.

Afbeelding

Afbeelding

Time2Tri schreef:

Ik heb het fenomeen van Raynaud in de handen , dus lange ritten buiten met dit weer is geen doen helaas -O-

Ik ook! Voor mijn voeten (die zijn het ergste op de fiets) heb ik elektrische sokken. Voor mijn handen heb ik van die twee vinger handschoenen van gribgrab. Die zijn echt belachelijk warm (vandaag gefietst met mijn windstoppers van specialized) en die werken voor mij fijn. Mijn vingers houden elkaar dan warm. Voor mij is het belangrijkste dat mijn vingers droog blijven en er geen wind op kan komen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:24

Ik zag de foto’s al op Strava langskomen *\o/*

Qua handschoenen heb ik al zo veel geprobeerd, en geïnvesteerd -O-
Ik neem het maar voor lief en fiets de langere ritten binnen .
Zo,n uurtje is wel te doen .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:10

Het is zo’n vervelend probleem -O- . In mijn geval weet ik wat het triggert: vocht. Ik kan dus bij -5 graden en zon naar buiten en geen last hebben, maar bij 17 graden en miezer rondlopen zonder werkende tenen en handen. Daarom zijn mijn voeten met fietsen het grootste probleem; zweetvoeten in combinatie met kou die optrekt van onder. Mijn handen zijn makkelijker droog te houden. Gister de hele dag geen problemen gehad, maar het afspoelen van de fiets is teveel voor de vingers 8)7 .

Ik heb wel diep respect voor mensen die meer dan een uur op de tacx kunnen zitten… na een uur ben ik echt wel klaar mee.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:05

Time2Tri schreef:

Hier winterhanden en tenen dus ook een winterstop helaas. De kou doet gewoon zeer aan mijn hele lijf. Misschien pak ik een enkele keer nog een leuke rit over de weg maar de kou doet gewoon zeer aan mijn lijf.

Ik zit wel te denken aan verwarmde handschoenen , maar die moeten dan wel voor het sporten zoals fietsen en paardrijden geschikt zijn. Ik zit in de winter meer binnen als buiten. Ook al veel geprobeerd heel frustrerend!

Voor de koukleumen op de mountainbike. In Almere heb je een overdekte kas waarin ze een heel uitdagend parcours hebben gebouwd. Ze gaan nog uitbreiden. Fiets je lekker met een dak boven je hoofd en uit de wind. Ik wil er deze winter graag een keer heen. Je kan er ook drops en jumps oefenen en er staat een wallride.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 20:30

maaikemuis schreef:
Ik heb wel diep respect voor mensen die meer dan een uur op de tacx kunnen zitten… na een uur ben ik echt wel klaar mee.

Het is inderdaad wel een mentaal dingetje ...
Je komt jezelf tegen om het te volbrengen , en dat maakt je dan weer
sterker voor in een race .Want dan kan dat ook gebeuren .

Liever fiets ik buiten , maar met zo,n koud nat weer vind ik er ook niets aan .
Het is dus kiezen of delen , en hopen dat het snel weer zomer word :j

Voor vandaag er in ieder geval 75 minuten op zitten +:)+

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:21

Hallo dames, Ik heb mij gisteren officieel opgegeven voor de oliebollentocht. En ik slaap de dag ervoor 25km van de start bij het ligfietscafé in Rijswijk onder Utrecht. Dan fietsen we met een paar naar de start. Nu al zoveel zin in. 28 December is het zover.

Echter wordt het wel weer een wat langere rit voor mij. Maar dit komt goed.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:23

Hoe lang is lang? Wel leuk om naar uit te kijken hoor!

Wij gaan ons donderdag waarschijnlijk opgeven voor de Elfstedentocht te fiets. Dan hebben we ook echt een doel waar we naar toe moeten trainen.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 18:08

Sakura789 schreef:
Hoe lang is lang? Wel leuk om naar uit te kijken hoor!

Wij gaan ons donderdag waarschijnlijk opgeven voor de Elfstedentocht te fiets. Dan hebben we ook echt een doel waar we naar toe moeten trainen.

Het is totaal rond de 80 km heen, 60km tourtocht en 80 km weer naar huis.

Die fiets elfstedentocht wil ik ook ooit nog eens gaan doen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 18:24

Leuk , succes Gothico *\o/*
Altijd leuk ergens naar toe te werken .

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 18:37

Leuke plannen Gothico en Sakura +:)+

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:39

Sakura789 schreef:

Ooo , daar had ik op mijn mobiel overheen
gescrold :o

Dat lijkt me ook een leuke !
Hoeveel km
Is die ?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:01

Leuk de Elfstedentocht @Sakura. Ik heb hem in 2017 gedaan... :j Inderdaad gericht trainen naar een doel toe, werkt altijd heel motiverend :)
Hopelijk worden jullie ingeloot.

@T2T, 235km.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:10

Ik denk dat ik mij ook weer ga inschrijven voor de elfstedentocht. :j

Veel plezier met de oliebollentocht Gothico!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 22:46

Dank jullie wel. Ik hoop echt dat ik een beetje de conditie heb om het met veel plezier te rijden.

Het is zeker een ding om naar uit te kijken. Het is echt mijn favoriete fiets evenement.

@Sakura. Ook jij heel veel succes, maar ook vooral plezier met de elfstedentocht.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:14

Ik heb al zo lang niet meer op de mountainbike gezeten dat ik haast vergeten ben hoe het moet :')

Heb het zo druk met werk en met mijn pony ga ik nu echt actief aan de slag.
Maar ik wil wel weer meedoen aan de veldslag om Norg en nog beter trainen.

Ik wil binnenkort wel een keer naar Almere om daar indoor te gaan mountainbiken. In ieder geval geen last van een koude en gure wind en veel uitdaging met drops ect.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:20

Zebrastreep schreef:
Ik heb al zo lang niet meer op de mountainbike gezeten dat ik haast vergeten ben hoe het moet :')

Hier nog één, weet je wanneer dat was? 1 januari van dit jaar :oo gelukkig wel regelmatig op de racefiets gezeten. Maar wel echt schaamtelijk dit :=

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:21

Na wikken en wegen heb ik een huur-Tacx besteld voor de wintermaanden. Kan ik mooi proberen of ik het wat vind, voordat ik klauwen met geld uit geef aan een eigen apparaat. Over een week of 3 komt ie binnen. Ben heel benieuwd hoe het bevalt.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:23

leeslampje schreef:
Na wikken en wegen heb ik een huur-Tacx besteld voor de wintermaanden. Kan ik mooi proberen of ik het wat vind, voordat ik klauwen met geld uit geef aan een eigen apparaat. Over een week of 3 komt ie binnen. Ben heel benieuwd hoe het bevalt.

Doe je slim. Ik zou wel als je de keuze gemaakt hebt zo snel mogelijk dat ding zelf aanschaffen. Huren is altijd duurder op termijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:40

MuSLi schreef:
Zebrastreep schreef:

Hier nog één, weet je wanneer dat was? 1 januari van dit jaar :oo gelukkig wel regelmatig op de racefiets gezeten. Maar wel echt schaamtelijk dit :=

Dan valt het bij mij nog mee in oktober volgens mij ergens voor het laatst. Ik was na die tocht wel even klaar met de fiets.

Indoor vindt ik alleen leuk met een programma en trainer dan heb je meer een doel. Stonden altijd afleveringen op YouTube vanwege corona maar die zijn er inmiddels af helaas.