Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:28

996981 schreef:
Daarom voelt het ook zo gek dat het verboden is. Helemaal niemand loopt gevaar als wij met zijn tweeën, in plaats van alleen een rondje lopen in de avond.

Daar ben ik het met je eens. Juist door de avondklok is het nu eerder op de dag juist drukker. En over het effect zijn ook nog eens twijfels.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 08-02-21 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

verootjoo schreef:
purny schreef:
Volgens mij is het niet eens bewezen dat de avondklok helpt. Dus waarom dan verlengen?

Ik heb gewoon het idee dat we hier niet meer uit gaan komen....

Natuurlijk komen we hier weer uit. De Spaanse griep is ook niet meer onder ons.

Ik citeer:
"Even snel als ze was gekomen, verdween de griep ook weer. In 1920 flakkerde er nog een laatste fase op, maar die was lang niet meer zo dodelijk. De immuniteit nam toe, het virus muteerde en de virulentie nam af.

De waarschijnlijkste reden voor de snelle uitdoving van de Spaanse griep is meteen ook de meest morbide: een virus krijgt alleen in een niet immuun levend organisme poot aan de grond. Tijdens grote sterfte gaat het virus zelf ook dood en dat gebeurde in 1918 in ijzingwekkende vaart."

Bron: https://www.parool.nl/nieuws/de-aanpak- ... ~b62213a2/

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Ik snap je hoor. Echt.
Maar dan is er gewoon niet te handhaven.

Dus dan toch maar even samen kletsen op de bank :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:30

secricible schreef:
MarlindeRooz schreef:
In landen waar bijna geen maatregelen getroffen worden zoals in de VS, ontwricht daar dan ook de hele maatschappij en gezondheidszorg. Ik weet het zelf niet want ik volg dat nieuws niet zo goed. :)

Denk maar terug aan de beeldenvan noord-italie in maart?

Ookin de VS zijn er gewoon maatregelen?

Ja die beelden zijn vreselijk. Maar is daar nu de hele samenleving ontwricht (geen idee, volg het nieuws daar niet). En in de VS zijn er echt niet overal even veel maatregelen, laat staan dat die goed nageleefd worden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:30

Afbeelding
Even luchtig tussendoor :D :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:31

Las dat de afdeling oncologie in een Fries ziekenhuis is gesloten omdat er 24 medewerkers besmet zijn. Ik schrok van de hoeveelheid, hoeveel medewerkers werken er ongeveer op een afdeling?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:31

Ja haha ik moest daar ook al aan denken. Hoeveel mensen zouden er vandaag opeens wél thuis kunnen/mogen werken. Die normaal naar kantoor gaan. _O-

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:32

DuoPenotti schreef:
[ [url=m/HyohD3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even luchtig tussendoor :D :+

Beetje humor relativeert. Anders is het helemaal niet meer vol te houden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:32

friezenfan2 schreef:
Dan kan je er gevoelsmatige niet echt bij dat het niet mag, maar doe het als je blieft niet.

Want? Anders krijg je een boete? :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:33

Ik vind het wel vervelend dat de avondklok blijkbaar het enige is wat wel te handhaven is maar met zijn allen op een kluitje in het plantsoen om te sleeën kan wel. Ook daar zijn regels voor met Max 2 (of eigen huishouden)
Stel die regel dan gewoon niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:35

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:
HC, Ik mag toch hopen dat je begrijpt dat dit slechts beeldspraak was, je kunt daar alles invullen. Ook de accu van je auto, of de mensen die gevochten hebben zodat wij nu het leven hebben wat we hebben.

Coltan is wel héél cru en een goed voorbeeld imo.

Idem ziektes waar in de derde wereld mensen aan dood gaan en die met een fractie van de investering in Covid19 vaccins minder problematisch zouden zijn.

Oorlogen heb ik een wat genuanceerder versie over ;)

Terug naar Covid19 wil ik simpelweg niet nóg een jaar ´opgesloten´ op een mogelijke vaccin-oplossing wachten. Liever kwali-tijd van leven en ja, accepteer de consequenties. Vul ik zó een verklaring over in voor bij mijn recycle-verklaring.

Aha op die manier, ja dan zijn we het eens. Ik wordt ook altijd een beetje verdrietig van alluminium.

Ik geloof niet dat je een recycle verklaring nodig hebt als je van plan bent covid op te pikken trouwens, dat gaan ze niet hergebruiken :P
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 08-02-21 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:35

MarlindeRooz schreef:
secricible schreef:

Denk maar terug aan de beeldenvan noord-italie in maart?

Ookin de VS zijn er gewoon maatregelen?

Ja die beelden zijn vreselijk. Maar is daar nu de hele samenleving ontwricht (geen idee, volg het nieuws daar niet). En in de VS zijn er echt niet overal even veel maatregelen, laat staan dat die goed nageleefd worden.

Nee daar is het niet ontwricht want het heeft maar heel even geduurd. Maar dat beeld, maandelang is een pandemie zonder maatregelen.

In de VS is de R0 onder controle en zelfs <1 op de meeste plekken, dus ze doen het beter dan wij. Trump maakte er een zooitje van maar de meeste staten hebben zelf wel aardig actie gevoerd.

De eerste golf hadden we zonder maatregelen 25.000(!!!) covid IC bedden nodig gehad. 25.000....dat waren 24.500 doden geweest, en nog meer als we de Ic capaciteit hadden ingeperkt. 24.500 doden in 2 maanden tijd, jij denkt dat we dat zonder problemen hadden kunnen verwerken?
Laatst bijgewerkt door secricible op 08-02-21 22:38, in het totaal 2 keer bewerkt

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:36

996981 schreef:
friezenfan2 schreef:
Dan kan je er gevoelsmatige niet echt bij dat het niet mag, maar doe het als je blieft niet.

Ik mag het hopen, want kom nou waarom voel ik me dan zo eenzaam en zou ik super graag een knuffel willen. en jij gaat lekker samen de hond uit laten. Ja dacht het niet hé

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:37

US kun je sowieso niet vergelijken, heel veel mensen zullen sowieso nooit een ziekenhuis zien omdat ze dat domweg niet kunnen betalen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:39

MarlindeRooz schreef:
Ja haha ik moest daar ook al aan denken. Hoeveel mensen zouden er vandaag opeens wél thuis kunnen/mogen werken. Die normaal naar kantoor gaan. _O-

Ik moest vandaag... en er waren 3 collega's van boven...
Morgen moet ik ook door de gladheid en de kou. En dan zullen het er hopelijk 5 zijn

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:39

Friezenfan2 dus? Overdrijven is ook een vak, zeker omdat ze samenwoont. Dat zij dat risico wil nemen of juist niet is aan haar.
Als het nou er voor zou zorgen dat we langer aan de maatregelen vast zitten maar dat is in dit geval echt niet aan de orde.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:40

friezenfan2 schreef:
996981 schreef:

Ik mag het hopen, want kom nou waarom voel ik me dan zo eenzaam en zou ik super graag een knuffel willen. en jij gaat lekker samen de hond uit laten. Ja dacht het niet hé

Jij mag toch ook gewoon contact hebben met 1 ander persoon? Niet fijn te horen dat je je zo eenzaam voelt.. :knuffel: er zijn zoveel mensen die psychisch lijden onder deze maatregelen. Ik ben benieuwd welk effect dat gaat hebben op de samenleving

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:41

Sizzle schreef:
US kun je sowieso niet vergelijken, heel veel mensen zullen sowieso nooit een ziekenhuis zien omdat ze dat domweg niet kunnen betalen.

Neo liberale landen gaan echt ten onder aan Corona. Die zijn gewoon niet in staat om nog een crisis aan te pakken. Bij ons zie je ook de zwakte fan het neo liberale systeem. Nu weer ons gestuntel met vaccins. Ondertussen muteert corona er vrolijk op los. Terwijl vliegtuigen nog steeds vrolijk de nieuwe varianten over de wereld helpen verspreiden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:42

MarlindeRooz schreef:
En als niet uiteten / uit kunnen gaan het enige is waar je last van hebt met de maatregelen dan is het inderdaad makkelijk om even de boel uit te zitten. Als je hele leven 180 graden gedraaid is dan is het wel anders. Met al die nieuwe varianten ben ik ook heel bang dat die vaccins straks niet meer werken. En dan nog maar jaren lang zo door blijven gaan? Dat kan echt niet, dat kan je niet vragen. Geen idee hoe ik dan rond moet komen.

De discussie ging over de avondklok.

Mijn dochter heeft normaal om 20 uur privéles, maar dan is ze niet voor 21 uur thuis. Dus even geen privé les dan en zo zijn er nog wat dingetjes.

Maar ik begrijp de problemen inderdaad niet, die mensen van de avondklok maken.
Het is winter, koud en nat en hopelijk in het voorjaar is de avondklok weer weg.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:44

echt al een miljoen keer hier uit gelegd dat er niemand is die ene kan zijn omdat er niemand in mijn omgeving zich streng genoeg houdt aan de maatregels of tenminste zo streng als ik wil dat ze het doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:45

Loretta schreef:
Sizzle schreef:

Neo liberale landen gaan echt ten onder aan Corona. Die zijn gewoon niet in staat om nog een crisis aan te pakken. Bij ons zie je ook de zwakte fan het neo liberale systeem. Nu weer ons gestuntel met vaccins. Ondertussen muteert corona er vrolijk op los. Terwijl vliegtuigen nog steeds vrolijk de nieuwe varianten over de wereld helpen verspreiden.

Er zijn maar weinig landen, die zo'n goed financieel vangnet hebben als Nederland.
Dit wil je in Griekenland njet meemaken, hoor.

Het zal nooit genoeg zijn, maar wees blij met de regelingen die er wel zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:46

Electra63 schreef:
De discussie ging over de avondklok.

Mijn dochter heeft normaal om 20 uur privéles, maar dan is ze niet voor 21 uur thuis. Dus even geen privé les dan en zo zijn er nog wat dingetjes.

Maar ik begrijp de problemen inderdaad niet, die mensen van de avondklok maken.
Het is winter, koud en nat en hopelijk in het voorjaar is de avondklok weer weg.

Dat is heel persoonlijk hoe erg het is. Mentaal trekt die avondklok een enorme wissel op veel mensen. Dat in een situatie die al een jaar voortduurt en dan is ook nog niet eens duidelijk hoe groot het effect nu daadwerkelijk is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:48

Mensen worden wel creatief in iedergeval.
Ik hoorde deze week van iemand in NL dat hun fitnes lessen wel gewoon door gaan maar dan buiten in een groot park waar iedereen in teams van 2 verdeeld is, ver genoeg uit elkaar en de instructeur gewoon harder schreeuwt. Een individuele groep.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:49

Sizzle schreef:
Mensen worden wel creatief in iedergeval.
Ik hoorde deze week van iemand in NL dat hun fitnes lessen wel gewoon door gaan maar dan buiten in een groot park waar iedereen in teams van 2 verdeeld is, ver genoeg uit elkaar en de instructeur gewoon harder schreeuwt. Een individuele groep.

Dit is dus wat ik bedoel met handhaven. Blijkbaar kan dat alleen met de avondklok en al dit soort dingen kan maar gewoon. Echt belachelijk

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:50

friezenfan2 schreef:
echt al een miljoen keer hier uit gelegd dat er niemand is die ene kan zijn omdat er niemand in mijn omgeving zich streng genoeg houdt aan de maatregels of tenminste zo streng als ik wil dat ze het doen.

Ja sorry, maar dan is het dus gedeeltelijk je eigen keuze. Net als dat het mijn eigen keuze zou zijn die boete te riskeren.

“ Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest “