Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy92

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:51

Wat doen jullie met eten qua eten? Gaan jullie los, of toch een beetje opletten?
Wij (ik en mijn vriend) zijn eerste kerstdag gewoon samen thuis, alleen tweede kerstdag bij mijn zus + familie. Geen idee wat we dan te eten krijgen.

Aardig nieuw hier, en niet het hele topic doorgelezen. Maar zijn er fanatieke sportschool mensen hier? Hierboven al wat gelezen over Roos en Purny op zoek naar een nieuwe gym.

Zelf ga ik 5 dagen in de week naar de sportschool en probeer ik het hardlopen weer op te pakken :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:53

Verstandig Rose_Sonny

Hier een vergelijkbare situatie.
Na al tijden vage klachten, vermoeidheid en ontstekingen waar antibiotica weinig bij hielp toch maar eens mezelf goed laten doorlichten. Niet voor niks, zelfs de therapeut moest even overleggen. intoleranties voor koemelk, tarwe, soja. Waarschijnlijk ook gluten. Suikers vinden mijn darmen ook niet leuk. Werking van mijn darmen is sowieso flink verstoord, schimmel in mijn darmen, darmflora verstoord, lekkende darm, verdenking op Borrelia. Daarnaast heb ik tekorten aan B11, B12, Vitamine D, magnesium, calcium en Omega 3. En ook nog teveel stress en teveel oestrogeen. Dat alles helpt ook zeker niet bij afvallen. Gaan we allemaal niet in een week oplossen, maar in ieder geval iets neer inzicht in waar te beginnen. Sinds 4 weken eet ik geen zuivel meer en dat heeft al veel effect. Voorlopig dus eerst maar even de focus op mijn darmen weer in betere conditie krijgen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:22

Mandy92 schreef:
Wat doen jullie met eten qua eten? Gaan jullie los, of toch een beetje opletten?
Wij (ik en mijn vriend) zijn eerste kerstdag gewoon samen thuis, alleen tweede kerstdag bij mijn zus + familie. Geen idee wat we dan te eten krijgen.

Aardig nieuw hier, en niet het hele topic doorgelezen. Maar zijn er fanatieke sportschool mensen hier? Hierboven al wat gelezen over Roos en Purny op zoek naar een nieuwe gym.

Zelf ga ik 5 dagen in de week naar de sportschool en probeer ik het hardlopen weer op te pakken :)

Hier ook een fanatiek sportschool bezoekster, of in ieder geval een fanatieke sportster :) ik ga twee keer per week naar bokszaktraining/kickboksen en loop twee keer per week hard (op eigen gelegenheid). Soms ga ik afwisselend nog naar de gym voor een uurtje HYROX training. Een beetje een crossfit achtige training :D

Met eten ga ik zeker niet los. Ik neem wel wat meer dan dat ik normaal doe, maar ik denk wel goed na over wat ik het waard vind om naar binnen te werken. Dus niet én, én, én :j

@Gaucho, sterkte met het zoeken naar de juiste voedingsmiddelen en het tegengaan van de ontstekingen/schimmels.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:26

Rose_Sonny, ‘fijn’ dat je geopereerd bent. Als je straks weer mobiel bent dan is het oppakken misschien ook makkelijker. Nu gewoon focussen op herstel.

Klinkt niet fijn guacho, maar wel fijn dat je weet wat het is! Wel lastig lijkt me

Mandy, ik ga niet perse los, maar ga ook niet echt opletten(gewoon wat bewuster kiezen). Daarna ga ik wel weer normaal doen haha.
5x in de week sporten? Netjes hoor :) ik ga 3x per week en dat vind ik al heel wat haha.

Volgend jaar word ik geopereerd en moet proberen mijn conditie op te schroeven. Normaal doe ik eigenlijk alleen met gewichten smijten :')
Wat trouwens best wel lekker gaat de laatste weken. Nu dus maar cardio erbij pakken. Iemand enig idee wat het beste werkt?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:48

Wat het beste werkt qua cardio, is de cardio die je leuk vindt om te doen. Want dan ga je het in ieder geval ook echt doen :j vind je het leuk om te dansen? Kijk dan eens naar zumba/steps of iets in die richting. Vind je het leuk om te fietsen? Dan misschien spinning. Vind je het leuk om kapot te gaan? Bokszaktraining is een zeer intensieve cardioworkout. Bij ons in de sportschool heb je bokszaktraining conditie, die is extra gericht op high intensity en hoge hartslag training. Keuzes genoeg in ieder geval ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:52

MuSLi schreef:
purny schreef:
Hier ook hoor, niet los kunnen gaan. Ja wel los gaan maar aankomen.
Ik ben de zoektocht gestart naar een nieuwe sportschool. Ik vind kickbocksen toch niet zo leuk als ik in eerste instantie dacht. Dus abbonement mondeling opgezegd, schriftelijk doe ik volgende week wel.

Bokszaktraining lijkt me veel leuker, ongegeneerd los gaan op een zak en niet de klappen terug opvangen :+

Ik heb nu een sportschool gevonden waar ze ook obesitas lessen hebben.

Bokszaktraining vind ik ook veel leuker dan sparren. Ik ben motorisch niet zo heel handig, dus word zenuwachtig van het moeten opvangen van klappen/schoppen omdat ik gewoon te traag ben om goed klaar te staan :')

Heb je een leuke locatie waar je zaktraining kunt doen? En doen ze dat dan niet waar je kickboksen deed? Meestal bieden ze beiden wel aan...

Mijn huidige boksschool heeft alleen kickboksen. Maar ik heb het vaker dat als ik iets een tijdje doe ik het niet meer leuk vind.
Ik heb maandag dus bokszak gedaan omdat iemand anders dat deed. Dit voelde echt lekker. Maar bij de nieuwe school hebben ze ook andere lessen. En daar ga ik als het goed is met een buurvrouw trainen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:23

Beterschap Rose_Sonny, focus je inderdaad vooral op je herstel.

Och jee Gaucho, dat is een hele lijst en behoorlijk pittig ook qua invloed op je leven. Hopelijk kun je er een weg in vinden en lukt het je om de stress ernaast te verminderen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:10

Beterschap Rose_Sonny, herstel is nu het belangrijkste. De rest komt daarna wel weer.

Gaucho: lastig zoveel dingen waar je rekening mee moet houden. Maar hopelijk helpt het je wel om je beter te voelen.

Purny: bokszak training vond ik ook altijd leuker dan sparren.

Met de feestdagen zal ik dit jaar wel bewuster kiezen dan de jaren hiervoor. Wel genieten maar niet overeten. Ben ook veel kritischer geworden of ik iets wel echt lekker genoeg vind en luister naar mijn lichaam als ik vol zit. Als dat ook lukt met de feestdagen ben ik tevreden.

Hou momenteel mijn eten ook niet meer bij en eet op gevoel. Bleek ik afgelopen 2 weken 1,3 kg afgevallen te zijn. Had eerder het tegenovergestelde verwacht. Waarschijnlijk zal dat door het koude weer komen, veel extra werk bij de paarden en sowieso redelijk druk.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:27

Lekker afgevallen @Sharani *\o/*

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:39

Lekker Sharani *\o/*

Hier is er 4,9 kilo af in drie weken! Was aangekomen afgelopen tijd en laatste drie weken weer terug in ritme en dit als resultaat. Afgevallen wat ik aangekomen was en een beetje extra!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:49

Jij ook goed bezig MoniekJ, dan weet je dat je op de juiste weg bent *\o/* .

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:51

Mooi Sharani en MoniekJ, wat onwijs fijn!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:01

Hhilde schreef:
Oh dat is balen Roosch! Kan me inderdaad herinneren dat je hem kocht, dat is echt te kort om er plezier van te hebben gehad. Hopelijk doet de reparatie goed en kun je binnenkort weer langer zonder opladen.

Ik ben elke keer weer onder de indruk van Samsung. Nu al 2keer m'n telefoon op dezelfde wijze binnen garantie opgestuurd en nu m'n smartwatch die tweedehands gekocht is. Ik heb hem terug, ziet eruit als nieuw en met een nieuwe batterij!

Wat goed dames, onwijs lekker bezig!!

Beterschap voor Rose_Sonny :(:)

Mandy, qua eten ga ik niet alles vreten wat los en vast zit met kerst maar ik ga er wel van genieten. Die 2 a 3 dagen neem ik even qua achterstand voor lief en daarna volle bak weer aan de slag.

Heel misschien ga ik tweede kerstdag nog even sporten, m'n fietsmevrouw had het over een of ander kerstprogramma dat ze wilde gaan doen. :D ik ben benieuwd.
Het scheelt dat we niet op familiebezoek of andere verplichtingen gaan. Gewoon lekkers in huis, wijntje/biertje/kaasje/andere lekkere dingen, boek, filmpje en misschien een wandeling. Ik hou ervan.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 09:02

Klinkt als een heerlijke manier om kerst te vieren Roosch!

Ik heb eens ergens een mooie quote gelezen over eten met de feestdagen.

Wat je tussen kerst en oud en nieuw eet doet er niet zo toe, zolang je tussen oud en nieuw maar wel goed op je voeding let.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:07

Poe vanochtend even op de weegschaal gestaan, voor zover je het staan kunt noemen wat ik nu doe.
Om te huilen :'(

Natuurlijk is er ook veel vocht, mijn been is 2x zo dik als dat ie hoort te zijn, maar de nul beweging in combinatie met mijn eten van de laatste tijd was echt niet bevorderlijk.

Nu stilletjes huilen, hopen dat mijn been snel ver genoeg kan buigen om in ieder geval weer wat te mogen fietsen op de hometrainer om in ieder geval iets van calorieën te verbranden...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:09

Rose_Sonny schreef:
Poe vanochtend even op de weegschaal gestaan, voor zover je het staan kunt noemen wat ik nu doe.
Om te huilen :'(

Natuurlijk is er ook veel vocht, mijn been is 2x zo dik als dat ie hoort te zijn, maar de nul beweging in combinatie met mijn eten van de laatste tijd was echt niet bevorderlijk.

Nu stilletjes huilen, hopen dat mijn been snel ver genoeg kan buigen om in ieder geval weer wat te mogen fietsen op de hometrainer om in ieder geval iets van calorieën te verbranden...

:(:) Goed voor jezelf zorgen!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:48

Herstellen kost ook tijd @Rose_Sonny. Binnenkort mag je vast weer wat meer bewegen. Nu even afzien om hopelijk straks weer je ding te kunnen doen. Zet hem op :(:)

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 15:33

Sterkte Rose_Sonny! Tot je been weer normaal is van vorm de weegschaal maar in een hoekje zonder batterij zetten. Neem de tijd voor je herstel, dan kan je straks lekker vlammen!

Gaucho, lijkt mij echt heel moeilijk met het eten :(

Goed bezig Sharani en moniekj :D

Hebben er hier nog dames lekker wat calorieën verslonden op het ijs? :))
Ik heb een klein rondje op de schaats gestaan want eigenlijk protesteerde mijn lijf al maar het is zo machtig mooi *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:21

Hier niet het ijs op geweest. Leuk dat jij wel een klein rondje hebt kunnen maken @thirzasarah.

Vanochtend weer eens gedurfd om op de weegschaal te gaan staan. 100gram boven mijn comfortabele range. Dus daar wil ik nog wel eventjes binnen voordat de feestdagen beginnen. Dat komt vast helemaal goed. Best tevreden al met al. Ben al 5 weken vrij/thuis, dus ik klaag echt niet dat het allemaal zo netjes blijft _/-\o_

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:38

Fijn dat je dan bevestiging krijgt dat je steeds beter wordt in het bewaren van de balans!

Ik zit eindelijk weer in een fijn ritme van gezond eten, balans zoeken en bewegen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:10

Fijne dagen dames! Dat er allemaal maar met mate mogen genieten van al het moois rondom deze dagen <3

Ik heb gistermiddag lekker een flink stuk hardgelopen en daarna hebben wij gisteravond gegourmet bij mijn schoonfamilie. Genoeg, maar niet meer dan genoeg gegeten. Dus heel erg fijn :)

Vanavond zetten we de grillplaat hier thuis aan en hebben we een stukje brood en wat aardappeldingetjes uit de oven erbij. Wel wat lekkers naar binnen geschoven gedurende de afgelopen dagen. Maar ook binnen de perken. Dus helemaal tevreden so far :j

Hoe gaat het bij jullie?

@Gaucho, hoe gaat het met alle aanpassingen rondom jouw voeding?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:17

Fijne feestdagen allemaal!

Laten we het er maar op houden dat het gaat om wat je tussen oud en nieuw en kerst doet en niet andersom. :+ op naar 2023 dan maar. Vandaag nog even lekker hydrateren en smullen. :')

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 18:27

Fijne dagen allemaal!
Vandaag hebben we lekker een uurtje met de hond gewandeld in het bos, verder deze dagen wel wat gezondigd maar na de kerstdagen beginnen we weer! Nieuwjaar vind ik veel minder lastig, daar kan ik thuis hapjes voorschotelen die ik ook mag hebben :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 18:58

Fijne dagen allemaal! Hier ook genoten van genoeg lekkers, maar veel minder dan voorgaande jaren. Absoluut veel te veel calorieën binnengekregen door hapjes en drankjes maar helemaal met Roosch eens wat betreft eten tussen kerst en oud en nieuw :D .

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 11:25

Iedereen van de Kerst genoten?

Op het moment zelf heb ik er van genoten. Ben nu alleen wel echt super moe. Reageer niet zo lekker op al dat eten, hallo buikpijn..

Wel weer een goede les, waarom ik op m'n eten moet letten. Naast dat ik ook nog steeds gewicht kwijt wil ben ik ook klaar met de buikpijn.

De weegschaal sla ik nog een weekje over, misschien wel langer..
Ik wil er weer vol voor gaan. Twijfel alleen of ik het dit keer zonder wekelijks wegen wil proberen. Kan zo tegen vallen, maar werkt ook wel als motivatie. Zeker als ik het zelf niet zie in de spiegel, dan kan een - op de weegschaal toch er voor zorgen dat ik doorga