Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 18:43

IMAY1990 schreef:
De zandvoort circuit run schijnt ook gaaf te zijn. Die is pas 27 Maart 2022 weer, bied wel de 10 mijl waar je naar op zoek was, evenals een 4k en een 12k optie

Oh dit is wel een leuk doel… Ik had me daar dus vorig jaar voor ingeschreven, maar toen kwam Corona. -O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 19:10

Corona heeft idd een hoop plannen verprutst :=

Ik zat voor volgend jaar ook te denken aan de vestinglopen-serie.

Die hebben volgens mij 5, 10 en 21 km. Vinden plaats in verschillende vestingsteden waarvan twee heel dicht bij huis voor mij

ontherun

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 20:30

Oh dat klinkt ook leuk! Waar zijn die? Ik moet toch altijd ver rijden _O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 20:32

ontherun schreef:
Oh dat klinkt ook leuk! Waar zijn die? Ik moet toch altijd ver rijden _O-

In Brielle, Hellevoetsluis, Willemstad, Bergen op Zoom en nog een die ik even moet opzoeken :)

Edit: Gorinchem is de 5e

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:16

Ik loop alleen maar trails dit jaar denk ik, geen wegwedstrijden, hoewel ik best wel eens een keer voluit wil gaan op een 5km op de weg om te kijken hoe hard ik kan.
Misschien in november/december. Eerst in oktober maar eens de Summer Ultra van 50km overleven.

Ik denk dat grote evenementen in NL nog niet doorgaan voorlopig.
De vestinglopen hoor ik leuke verhalen over.

Misschien is de 7 heuvelenloop nog een optie?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:25

Dit jaar loop ik ook nog niks denk ik, ben nog veel te langzaam :o Hoop echt voor de organisaties dat evenementen weer zo snel mogelijk door mogen gaan. En ik moet zeggen ik mis ze toch ook wel. Had me voor flink wat runs ingeschreven vorig jaar, allemaal inschrijfgeld kwijt en niks kunnen lopen dus helaas.
Trails wil ik ook nog wel eens doen maar dan moet ik al helemaal eerst eens sneller worden…

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 07:02

Supervixen, die Ultratrail klinkt wel heel gaaf :j
Zevenheuvelenloop gaat niet door dacht ik te lezen -O-

Ontherun, ik ben ook niet snel hoor. Maar vind lopen op een vooraf uitgezette route met medelopers en toeschouwers als afwisseling wel heel fijn. Kan dan vaak net een beetje sneller lopen of langer doorgaan :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:35

Dus, ik had wat in mijn hoofd, al sinds vorige week.
En wat in mijn hoofd zit, gaat er niet zomaar uit. Zo liep ik vandaag 10 km :D

Wel in acht blokken van 7,5 minuten hardlopen met 1 minuut wandelen tussendoor.

Begin ging niet zo soepel. Was wat benauwd, plakkerig weer. Pas na een minuut of 20 á 30 kwam ik echt lekker op gang.
Toen was ik ook bij het bos aangekomen. Dus geen auto's en herrie. Heerlijk! <3

Zelfs nog een hertje van heeeel dichtbij kunnen zien.

Kreeg ineens wel een mokerslag de laatste 2 minuten :')
Dan krijg ik echt heel zware benen, gevoel alsof ik geen lucht meer krijg en hartslag op 195 :=
Geen idee hoe dat ineens opkomt.

Maar al met al ben ik best trots op het resultaat *\o/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:38

Super gaaf *\o/* Dat zou mij ook moeten lukken, mooie nieuwe uitdaging. Vooralsnog heb ik een mooie trail route in Den Treek uitgezocht, eens kijken of ik van het weekend die kan lopen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:44

Succes! :D

Ik vind die korte wandelpauzes tussendoor ideaal. Wil wel af gaan bouwen, maar voor voorlopig is het fijn zo :j

Echte trails doe ik nog even niet. Die wil ik mee gaan pakken als ik 10 km achtereen kan hardlopen over vlakke wegen en paden.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:59

Ik dribbel in een lager tempo tussendoor, herstel ik ook in, maar daardoor in totaal wel sneller inderdaad.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:31

Mooie 10km zo dilan93. Zulke blokken werken prima als zo'n afstand nog niet in een keer lukt.
Dribbelen tussendoor is ook fijn gaucho. Zo zakt je hartslag ook mooi.
Ben benieuwd hoe je nieuwe route gaat!

Ik heb eerst 50km gefietst met mijn vriend vanmorgen, heerlijk op ons gemak.
Daarna de hardloopschoenen aan voor een herstelloopje op lage hartslag.
Dat ging echt zo makkelijk, de pijntjes van de marathon zijn al aardig weg. Moest me echt inhouden om niet harder of langer te gaan. Ik liep 6km, 5.46 per km en HS 139. Erg netjes vond ik wel.
Zondag lopen we weer een trail van runforesteun van ongeveer 25km in Drenthe. Heel veel zin in!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:38

50 km :wow:

En je herstelloop is idd erg netjes :j

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:41

Netjes Dilan! Zo loop ik ook nog altijd hoor, af en toe even wandelpauze tussendoor.

Heerlijk SV. Fijn dat het alweer zo makkelijk ging na die marathon :D

Ik heb ook lekker gelopen, een interval met blokjes op ‘drempel’tempo. Maar ik had zelfs nog wat over aan het eind, totaal 5,6 km. En dat niet helemaal op zijn is ook wel heel lekker weer. Trainingsschema van vorig jaar weet erbij gepakt, en dan ga ik voor de 10EM volgend jaar. Zin in *\o/*

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:46

Netjes hoor! En mooi doel voor de 10EM :D

Ik heb me ingeschreven voor de 10K Vestingloop in Bergen op Zoom in oktober. *\o/*
Bekend gebied, heb daar een hele poos gelopen toen ik daar nog woonde. Dus ben heel benieuwd hoe de route straks loopt :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:04

Met alleen een bak koffie op om 6.15 de deur uit voor een rondje hardlopen, was helemaal de moeite waard met deze mooie zonsopgang *\o/* Ik vind het toch het lekkerst om zo buiten te lopen en van de natuur te genieten. 9 kilometer gelopen, een volgende keer maar eens kijken hoe ik het rondje kan uitbreiden naar 10.

even rustig ontbeten en dan zo naar kantoor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:07

Prachtig!! En lekker rondje hoor

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:01

#KomtVanOnderSteenVandaan

Hooooooi :+
Met zelf niet te lopen duidelijk niet veel aan 't reageren hier.

Wat zijn jullie allemaal goed bezig!
Later, als ik ooit nog eens terug kan lopen, wil ik wel eens een paar keer naar Nederland afzakken voor wat dingen. Kom ik jullie mss nog wel tegen :D

@ontherun: krijg jij geen inschrijvingsgeld terug of een voucher voor volgend jaar? Ik kon bij 't meeste kiezen, enkel bij alles van Titan Events heb ik vouchers die tot 2023 ofzo gelden en van Golazo kreeg ik sowieso m'n geld terug.
Ik ben zeker ook niet snel, integendeel, maar ik vind 't wel tof om elders te gaan lopen.

@Dilan93: goed gedaan!! Wat leuk ook van dat hertje, die zie je hier 's morgens ook soms. Die laatste 2 minuten is wel bizar, al herken ik het wel. In 't begin toen ik terug aan 't lopen was na m'n rug had ik 't ook vaak als ik bijna terug thuis was, afin: zodra ik begon te denken: nog ff volhouden, je kan het! Terwijl er voor ik dat dacht geen probleem was. Maar ik heb rare kronkels soms/meestal/altijd.

@SV: ik zag weer 'n boel mooie foto's hier en op Insta, jaloers hoor!!!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:16

Memuska ik heb wel van een aantal 50% korting op het inschrijfgeld voor de eerstvolgende editie. Eentje is doorgegaan, maar toen was ik dus niet voorbereid (op een halve _O- ) Dusja, die heb ik maar laten schieten… Ik vind het ook altijd leuk om ergens anders te lopen inderdaad! En ik zal hopelijk niet de langzaamste zijn, maar het is zo een stom stemmetje in mijn hoofd die zegt, je bent nog niet snel genoeg om deel te nemen >;)

Prachtige foto’s gaucho! Ik krijg mezelf alleen in de winter op tijd mijn bed uit gesleept voor zonsopgangsloopjes. Heerlijk om de wereld wakker te zien worden <3

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:39

Gave foto's gaucho! :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:57

Prachtige foto's gaucho.

Memuska, lukt het hardlopen nog steeds niet? Teveel pijn?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 18:59

Nou ik val hier ook maar weer tussenin. Bedankt voor de reacties op mijn vraag voor loop-apps trouwens. Het kleine autistje in mij wil nu wel eerst braaf de hele STR afwerken, gisteren alweer les 15 achter de kiezen. We zitten dus in de helft van de 5 km.

Ik zit wel te denken, wat is het slimste om daarna te doen?
- uitbreiden naar 6 km in 1 stuk lopen
- intervaltraining doen om die 5 km sneller te lopen
- afwisselend trainen om beide doelen tegelijkertijd aan te pakken

Verder train ik zonder hartslagmeter, is dat eigenlijk een must?

Ik loop alleen 's ochtends trouwens, pure me-time, om half 7 op de dijk in de potpolder. Maar zulke mooie foto' s als Gaucho lukken mij niet, wat een pracht aan kleuren!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:46

Supervixen schreef:
Memuska, lukt het hardlopen nog steeds niet? Teveel pijn?

As we speak ben ik net terug van het eerste "rondje" terug.
Heb telkens een minuutje lopen, minuutje wandelen gedaan en zo blokje om, in totaal 13 herhalingen.
Dat ging goed (*klopt af op hout*), deed geen pijn ofzo. 't Voelde enkel een beetje stijvig maar niet meer als wanneer ik wandel of iets anders doe. Momenteel "veel" last van de achillespees (al enkele dagen, niet door het lopen) maar da's normaal zegt de fysio omdat dat compensatie is van die pees bovenop je voet waar ik de naam van kwijt ben.
Ik merk vooral dat ik ontzettend bang ben om m'n voeten om te slaan.

@foxy: wat is je uiteindelijke doel?
Ik vind een hartslagmeter zeker een toegevoegde waarde maar ik hou enorm van getalletjes en grafiekjes :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 20:43

Foxy, ik gebruik mijn hartslagmeter voornamelijk om te kijken hoe snel mn hartslag in rustmomenten zakt. Maar het is zeker geen must om te hebben :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:08

Ik heb hartslag op mijn smartwatch. Geeft goede inzichten maar schijnbaar niet accuraat genoeg om in de training zelf er heel nauw op te lopen. Je kunt prima zonder.

Ik