Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:54

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:56

Iemand met een baby laten staan vind ik belachelijk. Maar is in de bus nou echt het handigste moment voor borstvoeding?
Laatst bijgewerkt door Qimm op 08-09-18 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:59

Volgens mij is dat in een Nederlandse bus iig uiterst onbeschoft, omdat daar plaatsen bestemd zijn voor minder validen en zwangeren. In de trein zou ik het zo gauw niet weten.
Zit mezelf even af te vragen of ik plaats had gemaakt, aan de ene kant vind ik het prima dat een moeder er alles aan doet om de sirenestand bij dr baby te voorkomen en daar wil ik best plaats voor maken, maar ergens zegt de chagrijn in mij: reis ff lekker op een ander tijdstip. Hm.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:00

Mij is altijd geleerd je plekje af te staan aan zwangere,mensen met kleine kinderen( zonder kinderwagen dan wel), oudere, mensen met een beperking.

Dus ja ik zou mijn plekje af staan. Diegene kan altijd nog besluiten om het plekje niet aan te nemen.

Toen ik zwanger met het ov moest werdt het ook altijd gevraagd. Als ik een lange reis had zei ik vaak ja graag. Dit ivm mijn bekken. Maar had ik een korte reis dan zei ik vaak nee bedankt omdat het dan niet nodig is.

@qimm nee dat is niet handig maar soms is het niet anders. Baby’s zijn helaas geen robots. Ik heb laatst midden op Schiphol moeten voeden omdat ze nog honger had. Terwijl ze een uur daarvoor nog gedronken had.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:01

Ik vermijd bussen sowieso als het langer duurt dan 10 minuten. Omdat ik enorm wagenziek wordt. Langer dan 20 minuten dan ga ik voordringen enzo zodat ik voorin kan zitten. :+
Maar dan zou ik niet opstaan, want dan ben ik serieus een half uur kotsmisselijk of ik ga echt kotsen. :=

Ik kan ook niet achteruit zitten in de trein, dan word ik al wagenziek. :roll:

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:02

MarlindeRooz schreef:
Ik vermijd bussen sowieso als het langer duurt dan 10 minuten. Omdat ik enorm wagenziek wordt. Langer dan 20 minuten dan ga ik voordringen enzo zodat ik voorin kan zitten. :+
Maar dan zou ik niet opstaan, want dan ben ik serieus een half uur kotsmisselijk of ik ga echt kotsen. :=

:(:) naar

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:03

Tja, ik vind dat een volwassen gezonde vrouw prima kan staan in de trein.
En kinderen laten zitten als volwassenen moeten staan, wat je ouders vaak ziet doen, want de prinsjes hebben altijd recht op de beste plek, vind ik grote onzin.
Borstvoeding in de trein vind ik niet handig. Maar: als zij dat wil doen, dan moet ze dat lekker doen.

Ik sta wel op voor zwangere reizigers, en ook voor kinderen als de trein zo druk is dat een kind tussen de benen van forenzen verdrukt zou kunnen worden, dan is het veiliger om de kinderen te laten zitten.
Aan het plaatje te zien, valt de drukte daar wel mee. Dus was ik ook blíjven zitten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:04

quera schreef:
MarlindeRooz schreef:

:(:) naar

Valt mee hoor, vind het alleen vervelend om voor te dringen als er vervangend vervoer rijdt met de NS ofzo. Maar in de auto heb ik het niet meer als ik niet op mijn telefoon kijk en voorin zit. Daar ben ik al heel blij mee! :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:05

Ik had ook wel opgestaan voor haar.
Maar ik weet niet hoe lang de reis was... maar of voeden in een overvolle wiebelige trein sowieso het beste moment is, is volgens mij sowieso een vraagteken :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:07

Anderzijds stond ze stevig genoeg om een selfie te kunnen maken voor Instagram

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:07

Dat is zeker zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:09

Achteraf klagen, maar op moment zelf ook niet vragen of je mag zitten. Men kan toch niet ruiken dat je wilt zitten? Als ze het gevraagd had was er echt wel iemand opgestaan.

Ik was sowieso niet opgestaan, mijn knieen trekken het niet als ik moet staan in een trein of bus. Maar genoeg mensen die dat wel kunnen. Overigens voor oude mensen sta ik wel op, die hebben vast nog meer kwaaltjes vergeleken mij :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:09

Qimm schreef:

Nou ook dat he... prioriteiten :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:13

Ik vraag me ook af waarom een vrouw met een baby van 9 kilo wel mag zitten maar als ik een mega zware rugtas bij me heb heb ik niet ineens recht op een plekje :o?
Dit is toch waar die onwijs ergonomische draagzakken voor zijn?

Overigens ben ik ook wel benieuwd naar de andere kant van het verhaal... Dat iemand er zomaar voor schiet bijvoorbeeld, kan me bijna niet voorstellen dat dat echt is gebeurd :o Dus misschien viel het in werkelijkheid allemaal wel mee.

En inderdaad, soms wil ik ook echt niet opstaan omdat ik de hele dag op mijn benen heb gestaan en mijn voeten zeer doen. Moet ik dan toch maar opstaan omdat je dat niet aan de buitenkant kan zien? :o

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:15

Qimm schreef:

Ook zeker eens.
En het niet willen vragen is ook een puntje wat je je kan afvragen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:16

Ik zou opstaan voor iemand met een baby op de arm, ja. Niet voor iemand met een rugtas. Die rugtas kun je ook wel tussen je voeten neerzetten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:18

Qimm schreef:
Ik zou opstaan voor iemand met een baby op de arm, ja. Niet voor iemand met een rugtas. Die rugtas kun je ook wel tussen je voeten neerzetten

*Ziet nu allemaal baby’s tussen de voeten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:20

Deze baby zat in zo'n hippe draagzak toch? Die moeders willen toch graag hun kind de hele dag door dragen.. op de arm is weer heel wat anders.

Tordis02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:20

Ik heb geen kinderwens. Ook geen partner, dus kinderen krijgen zou sowieso een lastig ding worden. Maar zelfs als ik die wél had, hier dus geen kinderwens.

Ik heb een vorm van autisme en een chronische, milde depressie. Beide zouden genetisch door gegeven kunnen worden. Aan mijn moeders kant hebben we een oogziekte waardoor het netvlies plotseling los laat, met blindheid tot gevolg als je er niet snel genoeg bij bent. Mijn overgrootoma was blind, mijn oma is blind, mijn moeder en oom zien nog beperkt. Mannen én vrouwen kunnen het krijgen, maar alleen vrouwen kunnen het doorgeven. Verder ben ik te dik, heb ik sowieso al slechte ogen, is in mijn familie iedereen allergisch en heeft iedereen een gevoelige huid. Al met al zou kindlief niet zo'n gunstig genetisch pakketje meekrijgen.

Daarnaast ben ik bang dat ik vanwege mijn autisme niet goed op een kind zou kunnen reageren. Dat ik niet zou snappen wat een kind wil, dat ik niet genoeg liefde, lichamelijk contact, etc. kan bieden. En dat ik compleet overprikkeld zou raken van een huilend kind. En, ik kan nauwelijks voor mezelf zorgen. Laat staan voor een klein mensje.

Oh ja, en tenslotte heb ik gewoon helemaal niets met kinderen, met hun vieze snotneuzen en plakkerige handjes.. getver.. :P

Genoeg redenen om het niet te doen, geloof ik.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:21

Nou je heb in ieder geval wel humor en zelfspot hoor Tordis. :P

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:23

idinn schreef:
Deze baby zat in zo'n hippe draagzak toch? Die moeders willen toch graag hun kind de hele dag door dragen.. op de arm is weer heel wat anders.

Dit gaat toch om voeden.
Dat is trouwens ook mogelijk al dragend. Maar niet iedereen kan dat :o

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:25

Op de foto met haar zoontjes in de draagzak heeft ze andere kleding aan dan de kleding in de trein. Nergens staat dat ze met de draagzak of kinderwagen was.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:23

Kan er geen mooi geluidsdicht bagagerek gemaakt worden in het ov om kind in te doen? Lijkt me ook wel wat voor in t vliegtuig trouwens :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:32

Ik vind borstvoeding in het openbaar sowieso krankzinnig en word daar gewoon misselijk van.

De misselijke ik staat niet op.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:51

Stukje gelezen, als ik het goed begrijp stond ze te voeden en zonder zelf te vragen had iemand haar als vanzelf sprekend een zitplek moeten aanbieden? Pff, snap dat het niet erg hoffelijk is van medepassagiers maar ze heeft toch een mond gekregen? Alsof iedereen vanzelf rekening moet houden omdat je 2 kinderen hebt, lijkt me wat overdreven. Zo leert ze dr kids ook geen sociale vaardigheden. Kan dat voeden niet ff wachten tot je thuis bent, of was voor de rit ff ergens op een plekje gaan zitten waar het makkelijker kon en iets minder publiekelijk?

Vorige week geschreven bij een jury, de autoramen stonden open omdat het warm was. Zat een moeder met 2 kids vlak bij die auto en maakte zo'n herrie dat ik de jury niet kon verstaan en de combinaties in de baan er ook last van hadden. Jury zei er wat van en kreeg gewoon terug te horen dat bij kinderen hoort!?! Gelukkig peerde ze vlak daarna maar vond het erg aso, als je je kinderen niet leert zich te gedragen waarom ga je dan in godsnaam bij een officiële wedstrijd zitten kijken? Ook gevalletje dat de rest rekening moet houden met een ander zn krijsvee.