[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:19

wollie2004 schreef:
Doe ik ook hoor. Loop nog steeds rond :Y)

Dat jullie dat volhouden zeg! Dat zou mij gewoon echt niet lukken..
Ik lunch om 1 uur en rond een uur of 6/half 7 eet ik mijn avondeten. Dan zou ik 5 a 5,5 uur niks kunnen eten en dat zou mij echt niet lukken. Dus daarom neem ik tussendoor nog een stuk fruit.
Deze manier heeft voor jullie beide in ieder geval goed geholpen!

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:22

Aleeneh schreef:
Even for the record, mijn gemiddelde dag ziet er ongeveer zo uit, en daar hou ik me ook aan, eet verder weinig extra's:

Ontbijt: bakje magere yoghurt, soms met wat fruit erin, en een boterham met mager beleg
Tussendoor: wisselt; stuk fruit, rijstwafel, plakje ontbijtkoek, oid.
Lunch: 3 boterhammen met mager beleg
Tussendoor: zie boven
Avondeten: wat de pot schaft :Y) liefst geen twee keer opscheppen
Tussendoor: ?????

Ik val de laatste weken ook weinig af, geloof ik. Nog 1 week voor ik op mezelf zit en dan mag ik 't allemaal lekker zelf weten wat ik eet, fijn fijn. M'n ouders koken soms best wel vet, die letten daar echt totaal niet op :+ Wil ook wat meer gaan experimenteren met lunches en tussendoortjes enzo dan.

Maar weet dus niet zo goed wat ik 's avonds het beste kan doen.

Dat is ook ongeveer wat ik eet op een dag. Bij het avondeten eet ik ook gewoon wat de pot schaft maar ik probeer dan bijv. zo min mogelijk aardappelen te eten maar veel meer groente. Ook laat ik de sauzen nu staan.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:28

Mijn dag ziet er meestal zo uit :)
6.30 Bak youghurt met bio muesli & chia & lijnzaad, brinta of havermout met een handje bessen uit de diepvries
12.30 Snee roggebrood met gerookte zalm of een hard broodje met filet americain, bakje rauwkost en een eitje als ik roggebrood eet
Ergens rond 19.30 Avondeten, meestal alleen groente (300 gr) met bulgur, rijst, quinoa of polenta. Vaak nog iets van zaden erdoor heen (sesam, amandelen, hazelnoot). Als ik vlees of vis erbij eet is dit max. 75 gram.

Sausjes, if any, zijn zelfgemaakt en op basis van verse tomaat of op basis van sojasaus / vissaus. Over sla gaat eigenlijk alleen azijn.
Drinken alleen thee en water en ik drink nooit bij een maaltijd. meestal 1 cappucino per dag.

Katja

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:30

Dat lijkt me wel extreem weinig Mootje. Heb je wel eens een weekje calorieën bijgehouden? Als je te weinig eet gaat je stofwisseling enorm achteruit.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:35

Wat jij voor je ontbijt en lunch eet is een stuk voedzamer dan dat ik eet dus misschien komt het daardoor dat je dan niks tussendoor hoeft te eten. Maar heb je tussendoor dan af en toe wel trek maar laat je het dan gewoon zo en eet je dan niks? Of heb je helemaal nooit trek tussendoor?
Ik heb vaak het probleem dat ik ga eten omdat ik 'honger' heb maar dat is dan na een glaasje water drinken alweer weg..
Eerst at ik bij het avondeten een hele kwak mayo en ketchup bij mijn vlees en of aardappelen en als kers op de taart deed ik op beide ook heeeel veel zout.. En ik mezelf maar afvragen waarom ik nou van die puddingbovenbenen en kont heb. :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:36

Ik zit toch wel op de 1300 / 1400 calorien hoor :j
Zeker mijn ontbijt is een calorienbom en eet vaak met het avondeten avocado wat ook al zo'n aantikker is :')

Nee, ik heb helemaal geen trek tussendoor. Met tussendoortjes (tomaat, komkommer, eitje, amberkoekjes ofzo) heb ik de hele dag trek en ga ik snaaien.
Laatst bijgewerkt door Mootje op 22-05-13 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:38

lovesamantha schreef:
wollie2004 schreef:
Doe ik ook hoor. Loop nog steeds rond :Y)

Dat jullie dat volhouden zeg! Dat zou mij gewoon echt niet lukken..
Ik lunch om 1 uur en rond een uur of 6/half 7 eet ik mijn avondeten. Dan zou ik 5 a 5,5 uur niks kunnen eten en dat zou mij echt niet lukken. Dus daarom neem ik tussendoor nog een stuk fruit.
Deze manier heeft voor jullie beide in ieder geval goed geholpen!

Ja ben er ook erg blij mee dat dit goed werkt voor mij.
Ik at eerst ook 5-6 keer per dag, maar ik denk dat ik toen gewoon niet de optimale dingetjes at qua voedingsstoffen.
Nu via de diëtiste op 3 hoofdmaaltijden per dag om de 5 uur en dat werkt dus prima.
Let wel, ik eet denk ik dezelfde hoeveelheden als jullie met 5-6 maaltijden, alleen dan verdeeld over 3 maaltijden.
(en op de dagen dat ik werk (4 x per week) eet ik smiddags wel een klein tussendoortje omdat ik anders 7-8 uur moet overbruggen en dat is natuurlijk niet te doen)

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:39

@Mootje en als ik je lijstje zo zie krijg je volgens mij ook al je voedingsstoffen binnen. En 1300/1400 vind ik netjes. Ik eet wel tussendoortjes maar zit ook ongeveer op hetzelfde getal. Dus dat betekent dat mijn tussendoortjes bij jou hoofdmaaltijden inbegrepen zitten.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:46

wollie2004 schreef:
Ja ben er ook erg blij mee dat dit goed werkt voor mij.
Ik at eerst ook 5-6 keer per dag, maar ik denk dat ik toen gewoon niet de optimale dingetjes at qua voedingsstoffen.
Nu via de diëtiste op 3 hoofdmaaltijden per dag om de 5 uur en dat werkt dus prima.
Let wel, ik eet denk ik dezelfde hoeveelheden als jullie met 5-6 maaltijden, alleen dan verdeeld over 3 maaltijden.
(en op de dagen dat ik werk (4 x per week) eet ik smiddags wel een klein tussendoortje omdat ik anders 7-8 uur moet overbruggen en dat is natuurlijk niet te doen)

Ja precies! Ik dacht eerst dat jullie ongeveer hetzelfde als mij aten maar dan zonder tussendoortjes dus vandaar dat ik niet snapte hoe jullie dat vol konden houden. Wel fijn dat je diëtiste je daarbij heeft kunnen helpen want nu weet je zeken dat je alles wat je binnen moet krijgen binnen krijgt en dat je ook nog eens heel gezond bezig bent. Ik gebruik daarvoor dus voedingscentrum om te kijken waar ik nog meer van moet eten want dat is nogal lastig om zo te schatten.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:48

In het begin was het wel wennen, moest 's ochtends zelfs een half uur eerder opstaan (en het was al zo vroeg om 6 uur) om de hele berg naar binnen te krijgen... :') maar nu vind ik het heel fijn!

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:54

Haha dat is inderdaad wel even wennen ja!
Ik ben benieuwt naar jullie mening want jullie ontbijten allemaal erg vroeg ivm werk, school of paarden.
Ik ben al klaar met school dus ik kan lekker 'uitslapen' wat voor mij rond 9/10 uur is als ik de avond van tevoren niet ben uitgegaan. Maar dat betekent dus dat ik pas rond een uur of 10/11 ontbijt en om 1 uur alweer lunch. Zou het beter zijn om wat eerder op te staan zodat ik rond een uur of 8/9 ontbijt? Anders zitten mijn ontbijt en lunch heel dicht op elkaar.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:38

Dipstaartje, goed van je, dat je toch alle zeilen bijzet om af te vallen en dat je een reele doel stelt! Ga zo door :D Respect voor jou! Kan mij voorstellen dat zo’n prograomma je erg raakt, zeker als je zoveel erin herkent.

Dame23, het zijn geen gezonde dingen maar gelukkig niet overdreven veel, vandaag weer een nieuwe start :D

Aleeneh schreef:
Ach, Samantha, hoe langer je gezonder leeft, hoe minder dat verlangen wordt ;)

Dat ervaar ik ook altijd zo :), als je een tijdje gezond eet heb je op een gegeven moment helemaal geen zin meer in zoete/vette ‘troep’. Ik moet er altijd om denken dat ik dan niet ineens te weinig ga eten..

Sterkte Cassandra, ook al weet je dat piekeren geen zin heeft op dat moment, toen ik stage liep en er iemand terminaal was ga je er tóch over denken.. :(:)

Aleenah, ik probeer mij aan 3x per dag maaltijd te eten en 2 á 3x tussendoortjes: dit omdat ik merk dat ik als ik gezond eet steeds minder trek heb en steeds minder (onbewust) ga eten. Dus om mezelf een beetje te ‘helpen’ hou ik deze regelmaat erin. Maar als ik een x laat eet (zeg maar 19.00 uur) en ik lig er op tijd om omdat ik de volgende dag moet werken (bijvoorbeeld 21.00) sla ik het wel is over :)

Katja, goed bezig :D

Katja schreef:
Dat lijkt me wel extreem weinig Mootje. Heb je wel eens een weekje calorieën bijgehouden? Als je te weinig eet gaat je stofwisseling enorm achteruit.

Hier ben ik ook altijd bang voor…

Even een vraag:
Ik ben nu weer op de goede weg, eet zo'n 5 á 6x per dag (3 hoofdmaaltijden, 's morgens iets van brinta/havermout met soja melk en 's middags iets van volkorenbrood/crackers met mager beleg, soep, salade o.i.d. en 2 á 3x een tussendoortje, waarvan altijd 2x fruit en eventueel wat rauwe groenten).

Ik hou dit makkelijk vol (als ik eenmaal er aan gewend ben, ook geen honger gevoel enzo) maar toen ik zo fijn in mijn ritme zat was ik 1 week niets afgevallen en had ik het opgegeven :') :=. Maar 1 week stil staan betekent niet gelijk dat je stofwisseling aan de haal is toch? Nu probeer ik gewoon door te zetten, ik varieer in mijn hoofdmaaltijden en neem verschillende soorten fruit/groente, maar is dit voldoende variatie? Of moet ik echt ook andere tussendoortjes eten? (Ik wil liever niet meer zuivel producten eten, krijg ik buikpijn van. Ik eet wel braaf mijn havermout/brinta met soja melk, maar daar houd het bij op). En 1x per week eet ik iets lekkers, lekker toetje, stukje chocolade, beetje chips of iets. :)

Ik ga pas in juni weer naar de diëtiste :D, vandaar dat ik aan jullie vraag wat jullie denken, is dit genoeg variatie? En ik ga nu gewoon doorzetten, moet niet gelijk opgeven, ik ben zo gewend dat de eerste paar kg's er zo afvliegen en dat doet het nu natuurlijk niet meer..

Ik heb trouwens een érg leuke tankini besteld bij de wehkamp.. hij komt vandaag binnen, maatje 40.. ik hoop zoooooooo dat ik hem pas! :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:40

Een week of zelfs een paar weken stilstaan zegt niets over je stofwisseling alleen moet je soms je lichaam even een nieuwe prikkel geven om af te vallen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:41

Katja schreef:
Een week of zelfs een paar weken stilstaan zegt niets over je stofwisseling alleen moet je soms je lichaam even een nieuwe prikkel geven om af te vallen.

Ja precies :), moet nu gewoon doorzetten! :D

De laatste paar kg's moeten er gewoon af, klaar :)

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:43

@Madeiraa_ leuk welke heb je besteld? Het zou inderdaad wel heel mooi zijn als je hem zou passen!
Hoeveel wil je nog afvallen?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:44

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:58

ik heb altijd ruzie met die broekjes, heb een extra zwembandje bij mijn buik van los vel en dan zitten die broekjes niet lekker.

zo net weer naar de sportschool, hadden iemand anders voor aqua les en dat was best wel leuk.

daarna nog even gelopen maar heb het na 8 minuten voor gezien gehouden, gister sporten en vanmorgen een intensieve aque en daarna nog lopen werd me iets te veel

dipstaartje

Madeira_ schreef:
Katja schreef:

Ja precies :), moet nu gewoon doorzetten! :D

De laatste paar kg's moeten er gewoon af, klaar :)

gaat lukken

aanhouder wint

Samantha

Madeira_ schreef:
Ik woog vanmorgen 81 kg. Ik ben 1,75. Zou heel mooi zijn als ik bij de diëtiste rond de 73/74 weeg, maar dan weeg ik thuis zo'n 71/72 kg.. dus nog zo'n 9 á 10 kg :)

Edit: deze tankini http://www.wehkamp.nl/damesmode/badmode ... &PI=1&SM=0 + http://www.wehkamp.nl/damesmode/badmode ... &PI=1&SM=0 (paarse) :)

Oh sorry dat had je op de vorige pagina ook al vermeld volgens mij! Haha ik ben lekker sloom bezig. Mooi doel heb je.
Tot nu toe heb je het ook al heel goed gedaan dus het laatste moet ook wel lukken.
Leuke tankini! Die zit volgens mij ook heerlijk en gaat niet overal omhoog kruipen etc. Daar heb ik altijd zo'n hekel aan.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:01

@dipstaartje 8 minuten lopen is beter dan niet lopen. Je hebt het toch 8 minuten volgehouden!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:10

ja klopt na eerst een zware les van 3 kwartier met aqua,
ga morgen middag gewoon weer lopen dan heb ik geen aqua les er voor

en ben met de fiets naar de sportschool gegaan

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:49

Madeira,
Ik sport best veel (krachttraining) en heb dus ook veel eiwitten nodig. Veel eiwitten zitten vaak in zuivel maar als ik zuivel nam kreeg ik ook snel last van mijn buik. Ik heb hier toen aan mijn dietiste tips over gevraagd en op aanraden van haar neem ik nu biologische zuivel icm havervlokken.
Die havervlokken haal ik uit lu time out koeken. Sindsdien heb ik nergens last meer van. Ik kan er op internet niks over vinden, maar voor mij werkt het. Dus misschien is het het proberen waard. Het zou natuurlijk ook alleen aan het biologische kunnen liggen en niet per se aan de havervlokken, geen idee, maar het werkt bij mij in ieder geval.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:52

Madeira, volgens mij kan een weekje stilstaan prima zonder dat er verder wat aan de hand is hoor :) Als het je echt te lang duurt idd iets aanpassen aan je schema. Niet weglaten dus, maar veranderen :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:54

leuke tanktini Madeira!! <3

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:37

Hoi, ik heb alles wel telkens mee gelezen, maar zelfs een paar dagen er niet aan gehouden, dus was ik geen reactie waard, ha, ha.
Vandaag weer opgepakt.

Iemand is 5kilo kwijt las ik, ppfff, super!!!

Ik las hier dat fruit ook al niet goed is?
Rouwe groenten ben ik niet weg van, dan blijft er denk ik niet veel meer over?