[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:01

Vraagje!

Ik heb van mijzelf best wel pluizig haar soms en stijl het dan ook regelmatig. Tot nu toe werkt geen enkele shampoo/conditioner hier echt goed tegen. Behalve die zakjes en mini tubes die altijd bij haarverf pakjes zitten! Wanneer ik die cremespoeling gebruik heb ik altijd heel glad en zacht haar.

Is dit ook in een fles te krijgen? Of weten jullie een cremespoeling of masker waar je echt glad haar van krijgt? Het kan blijkbaar wel en probeer nu mega zuinig te doen met die mini tubes en zakjes maar dat schiet ook niet op. :D

xU_Blinghx

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:05

Ik ben groot fan van orofluido, ik had echt fizzy pluizig haar van mezelf sinds ik die gebruik nergens meer last van!!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:58

Ik gebruik de maskers met honing enzo van loving blends. Daar wordt m'n haar echt heel glad en zacht van.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:03

Ik wilde me toch nog even melden omdat iedereen toch heeft mee geleefd :o

Ik ben niet meer terug kunnen gaan naar de kapsalon, ze moesten mij binnen 2 weken terug zien ivm kleur garantie, iets wat ik compleet begrijp! Het mail contact ging echter heel moeizaam en van de 6 dagen pw dat ze open zijn konden ze alleen op dinsdag.

Dinsdag is mijn therapie dag en de kapsalon ligt een flink eind uit de richting. Sinds ik mijn fiets niet meer heb ben ik flink beperkt, mijn bekkeninstabiliteit is fiks erger geworden en reizen met OV is momenteel drama. Dat probeer ik zoveel mogelijk te beperken. Tot mijn grote vreugde heeft mijn lief een nieuwe fiets geregeld, die komt a.s. maandag <3

Nu hebben zij daar natuurlijk niets aan en ook niets mee te maken, maar door mij zo te beperken tot 1 dag werd het al aardig lastig. Helaas konden zij mij hier niet in tegemoet komen en na meerdere e-mails van onderhandelen koste het me zoveel energie dat ik het erbij heb laten zitten.

Nu heb ik heb vandaag zelf nog een poging tot verven gedaan (10.0 Helsinki van Loreal) en moet zeggen dat heeft goed uitgepakt! Het rood is er nagenoeg uit. Heb alleen nog een koperen gloed en hier een daar een zachte koperen pluk. Misstaat me totaal niet. Ik ga het nu ook even een flinke tijd zo laten, want het haar heeft wel geleden. Heb een aantal goeie producten aangeschaft waaronder een goed masker!

Om niet voor eeuwig getraumatiseerd te blijven voor kapsalons ( :') ;) ) wil ik morgen een kapsalon hier in de wijk instappen om mijn haar eens een goeie knip beurt te geven en vooral een ander pittig kapsel (iets wat ze bij de vorige kapsalon weigerde te doen, want mijn haar was zo mooi lang...) Achteraf vraag ik me af waarom ik in godsnaam niet gewoon meteen hier naar toe ben gegaan :roll: :o? Maar ach een mens moet leren!

Begin tot eind
Afbeelding

Highlights v.s. Vandaag
Afbeelding

Hier zie je de koperen plukjes
Afbeelding

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:22

Zelf heb ik redelijk blond haar, maar vind het niet zo mooi omdat het een redelijk 'warme' ondertoon heeft (van zichzelf).
Is er een manier om dit iets koeler te maken (als je snapt wat ik bedoel), zonder het te beschadigen?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 00:18

Blauw shampoo :)

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 03:15

Zilver shampo haalt inderdaad de warmte uit je haar.
Ik laat het vaak 1 keer in de week een uur intrekken.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:52

pantuf schreef:

Maakt dat niet je haar kapot?

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:08

Afbeelding

Mijn haar hier maar is weer showen, het is op dit moment echt heel mooi grijs <3
Lees hier boven over zilvershampoo, poeh een uur hoef ik hem niet te laten in te trekken dat heb ik helemaal paars haar. Maar gebruik het 2x in de week 10 minuten.

Wel moet ik zeggen dat ik de zilvershampoo van Keune heb, en mijn haar gaat er absoluut niet dood van.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:22

Yasmijntje schreef:
pantuf schreef:

Maakt dat niet je haar kapot?

Zilvershampoo maakt je haar niet kapot, maar je kan er best wel een goede verzorging bij gebruiken omdat het je haar een beetje uitdroogt.

Al zou ik 1 uur intrekken wel heel erg afraden. Ik laat mijn Schwarzkopf zilvershampoo 1 keer per week 3 à 5 minuten zitten, en als ik het langer dan 5 minuten laat intrekken dan heb ik echt paars haar.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:41

Ja ik laat het ook maar zo'n 3 minuten zitten. Ik heb ook die van Schwarzkopf. Anders hebben sommige delen van mijn haar een blauwe gloed.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:54

Een uur?! :oo
Ik deed altijd de laatste 5 minuten van mijn badder tijd zilvershampoo in mijn haar, maar ben een keer in slaap gedonderd. Denk 30-40min toen. Nou ik heb t daarna nog 3x normaal gewassen maar alsnog had ik blauwe en serieus grijze plukken haar. De kapper kon t de volgende dag niet eens fixen, t was dat t tijd was om mijn punten te knippen..

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:56

Ik krijg echt geen paars haar ervan en ook geen droog haar.
Mijn haar is echt heel gezond zegt de kapper elke keer.
Ik neem we altijd de producten uit een (goede) kapsalon mee .

Weet niet of dat verschil maakt

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:56

Oh daar heb ik dus echt geen last van :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:50

Hangt er natuurlijk ook vanaf welke haarkleur je hebt. Ik heb wit haar, dus daar zie je echt ieder lokje in dat ook maar een beetje paars is. Bij haren die donkerder blond zijn, zie je het niet zo snel.

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:43

Hoii, een tijdje geleden heb ik me hier ook gemeld toen ik mijn haar rood had geverfd en dat een beetje mis is gegaan... bij de kapper ebben ze toen mijn haar net iets donkerder geverfd dan m'n eigen kleur, toen bleef de rode gloed er nog wel een heel klein beetje inzitten maar t was wel gewoon mooi en ik was er ook blij mee. Dat is nu ongeveer een half jaar geleden denk ik? De verf is nu alleen helemaal verbleekt door de zon en uitgegroeid, bovenop ben ik dus donkerbruin en wat meer naar beneden een stuk blonder... Is het mogelijk om alleen het blondere gedeelte weer donkerder te laten verven of wordt het dan door de zon weer verbleekt na de winter? Vind het nu niet heel lelijk maar heb graag m'n eigen kleur weer terug :Y)

Sorry voor het lange verhaal haha, nog even een foto d'r bij van toen t net geverfd was en nu 6 maanden later;

Afbeelding

Afbeelding

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:49

Ik heb ivy zilver shampoo en na 5 minuten wordt het bij mij al paars. Die is dus heel krachtig. Krijg er ook veel volume van, droogt wel een beetje uit, maar veel conditioner erin en weer als vanouds!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:10

Hoe die shampoo op je haar pakt ligt ook aan de structuur van je haar.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:40

Hoi allemaal, ik heb mijn haar afgelopen week laten knippen tot ongeveer mijn sleutelbenen. Nu is het probleem dat het zo snel wijd gaat staan aan de onderkant, ook met olie... Tips?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:44

Misschien met een stijltang of föhn licht naar binnen laten krullen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:22

Sem_ schreef:
Hoi allemaal, ik heb mijn haar afgelopen week laten knippen tot ongeveer mijn sleutelbenen. Nu is het probleem dat het zo snel wijd gaat staan aan de onderkant, ook met olie... Tips?

Dat is idd een probleem dat zo ongeveer iedereen heeft met een bob. Ik heb het snel nu mijn haar ook ongeveer tot aan mijn sleutelbeen komt. Ik laat het dan knippen omdat het me irriteert, maar zelfs als mijn haar maar tot aan mijn kaaklijn komt heb ik hetzelfde probleem :+

Het enige dat je kan doen is inderdaad stijlen of föhnen :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:43

Je had inderdaad een heel mooi kleurtje zeg! :)
Maar je hebt er een halfjaar niks aan gedaan? Rood moet je goed bijhouden. T is een kleur die heel snel vervaagt. Een kleurspoeling bij de kapper was bij mij altijd voldoende om t mooi te doen. Iedere 4 - 5 weken.
Of het met zoveel uitgroei nog mogelijk is zou je bij je kapper moeten vragen.

NynkeMarit_x schreef:
Hoii, een tijdje geleden heb ik me hier ook gemeld toen ik mijn haar rood had geverfd en dat een beetje mis is gegaan... bij de kapper ebben ze toen mijn haar net iets donkerder geverfd dan m'n eigen kleur, toen bleef de rode gloed er nog wel een heel klein beetje inzitten maar t was wel gewoon mooi en ik was er ook blij mee. Dat is nu ongeveer een half jaar geleden denk ik? De verf is nu alleen helemaal verbleekt door de zon en uitgegroeid, bovenop ben ik dus donkerbruin en wat meer naar beneden een stuk blonder... Is het mogelijk om alleen het blondere gedeelte weer donkerder te laten verven of wordt het dan door de zon weer verbleekt na de winter? Vind het nu niet heel lelijk maar heb graag m'n eigen kleur weer terug :Y)

Sorry voor het lange verhaal haha, nog even een foto d'r bij van toen t net geverfd was en nu 6 maanden later;

[ [url=m/vzDT6m.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/o3usDX.jpg]Afbeelding[/url] ]

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:05

Storm schreef:
Hoi allemaal,
Ik zou graag mijn haar willen veranderen. Korter. Maar ik heb een heel rond gezicht. Iemand tips voor wat leuks?
Ik heb vrij dun haar dat flink slag heeft. Meestal föhn ik het glad. Het is wel erg poreus.
[ [url=m/GOruY8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Storm!! (Je bent ook geen steek veranderd!! :D

Hoeveel slag heb je van jezelf? Want ik denk dat je juist daar wat mee moet en het niet meer glad moet föhnen. Ik denk dat door het korter te laten knippen in een goed model met passende lagen, je heel veel volume rond je gezicht kan creëren.

Veel celebrity's met ronde gezichten hebben ook een kort kapsel. Staat juist heel goed! Google maar eens op Michelle Williams (heel rond gezicht) of Ginnifer Goodwin (ook een heel rond gezicht).

Ik zou denken aan zoiets:

Afbeelding

Zou voor zoiets zeker naar een goede salon gaan en niet naar de dorpskapper om de hoek voordat je straks thuiskomt met een "kort-pittig" huismoederkapsel. :+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:11

Ik twijfel na een maand nog steeds over mijn haar. Haar bleken gaat het dood, maar op een andere manier word het niet lichter ook. Nu een kapper gevonden die voor 35,- ontkleurd, en rond de 80,- word met een nieuwe kleur erbij. Maar wil liever niet mn haar verliezen :')
Word nu elke dag gepest (voor de gein) met mn "paarse" haar. Is het dan echt zo paars? Wat zouden jullie doen? Toch ontkleuren en lichter gaan of dit maar zo laten dan.. Heb nu een redelijk normale foto van mn haar :)

Afbeelding

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:13

ik zou het lekker zo laten (heb zelf zwart haar(geverft!) en voor later alvast nagedacht :)