Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMAY1990

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:06

Wat een prachtig avontuur T2T, ik kon je op een gegeven moment idd ook niet meer volgen maar wilde niet dat niet zomaar opgooien want wist natuurlijk niet wat er gebeurd was. Nogmaals gefeliciteerd met deze immemse prestatie.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:50

Wat een prachtig avontuur T2T! Enne, je bent geen Ironman, maar een Ironwoman. Die zijn nog veel meer bijzonder. Ik vind het zo ontzettend knap!

Kon je de dag erna nog lopen?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:23

Thanks <3

Het was zeer zeker een heel avontuur , de weg er naar toe .
Maar ook de dag zelf , memorabel :j

@Maaike ; Mega spierpijn uiteraard .
Trappenlopen was echt een crime .
De dag na de wedstrijd liepen er wel meer moeilijk _O-
Ik heb zo,n 4 dagen fikse spierpijn gehad .

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:51

Wauw T2T, wat een verhaal. Leuk om te lezen zeg. En gelukkig de DSQ nog kunnen laten herstellen. Ik doe het je niet na zeg!

Heb je nu een volgend doel voor ogen? Of voorlopig eerst maar even rusten en herstellen?

En even een andere vraag: zijn hier bokkers met een direct drive fietstrainer? Zo ja, welke koos je en waarom?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:00

Super prestatie mag je heel trots op zijn!

De foto's zijn echt mooi geworden

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:20

leeslampje schreef:
Heb je nu een volgend doel voor ogen? Of voorlopig eerst maar even rusten en herstellen?

En even een andere vraag: zijn hier bokkers met een direct drive fietstrainer? Zo ja, welke koos je en waarom?

:j , de volgende hele heb ik al op het oog voor volgend jaar .
Maar voor nu is het herstellen ,en rustige trainingen.

Op het moment dat ik me definitief heb aangemeld ga ik samen met mijn coach de rest van 2023 invullen qua wedstrijd/en voorbereiding.

Een direct drive indoor trainer staat ook nog op mijn verlanglijstje.

@Zebrastreep ; zeer zeker gave foto’s.
Er staan er nog veel meer op mijn FB pagina ( openbaar )

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:30

Ik dacht dat ik je volgde op Facebook maar ik heb er nog niks van gezien. Zou je je Facebook pagina nogmaals willen delen ?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:47

Zebrastreep schreef:
Ik dacht dat ik je volgde op Facebook maar ik heb er nog niks van gezien. Zou je je Facebook pagina nogmaals willen delen ?

Ik ben te volgen onder Jeanette Hendriks .
Onder het album Barcelona staan een heleboel foto’s.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:04

Prachtige foto's en filmpjes zo leuk om te zien hoe de blijdschap van je afstraalt :D

Heb je trouwens hier ook sponsoren voor om af te reizen en mee te doen? Ik was wel benieuwd hoeveel een deelname kost. Het fietsevenement waar ik aan mee deed was al best prijzig en met een evenement zoveel groter lijkt mij de deelname kosten ook wel veel hoger.

Verder raad ik iedereen zeker eens mee te starten in een massastart geeft echt een heel overweldigend gevoel is echt heel gaaf om een keer mee te maken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 21:38

Nee , helaas geen sponsoren -O-
Het heeft echt veel geld gekost alles bij elkaar .
Zal morgen eens uitrekenen hoeveel .

Alleen het startgeld was al 682,00 euro , dan hotel, vlucht voor mezelf en fiets koffer . Parkeren Schiphol, huur fietskoffer en alles wat er zo nog bijkomt .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:32

Fantastisch T2T, je bent een groot voorbeeld voor mij. Echt geweldig hoe je dit voor elkaar krijgt, heel veel respect!

Hier ook een nieuwtje…

Afbeelding

Na twaalf jaar wordt mn oudje vervangen. Ik had wat koudwatervrees, maar had het veel eerder moeten doen. Wat een groot verschil zeg. Erg blij mee!

Het is ren gravelbike, Focus Atlas. Met name ook straks voor bikepacking. Nu langzaam fietsen, conditie en nieuwe houding weer opbouwen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:37

Oeh gaaf ding zeg <3

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 06:31

Thanks Sakura , en gefeliciteerd met je nieuwe fiets .
Heel veel plezier er mee *\o/*

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:05

Hallo dames, Ik ben even hier niet online geweest.

@T2T, Wat ontzettend gaaf dat het allemaal gelukt is. En leuk om die verslagen zo te lezen. Echt respect voor jou.

@Sakura, Altijd leuk om een nieuwe fiets te hebben. De gravelbike ziet er ook netjes uit. Heel veel plezier ermee.

Op het moment rijd ik alleen woonwerk en naar de paarden. Ik heb niet echt speciale tochten ofzo. Het enige waar ik wel voor ga inschrijven is de velomobiel oliebollentocht 28 december. Deze wordt dit jaar in Utrecht gehouden. Ik hoop eigenlijk dat er weer eens een record aantal velomobielen zijn. Maar meestal rond de 160 zijn er wel.

Ik heb alleen nog geen idee hoe ik het ga doen. Of de dag ervoor er naar toe en ergens overnachten en de dag zelf ook nog naar huis. Of vanuit huis heel vroeg weg de tocht rijden en weer naar huis. Tja het is dan wel een enorme afstand weer. 80km naar Utrecht de tocht is rond 60km en 80km naar huis. Ik weet dat dit haalbaar is en dat ik het kan als ik rustig aan doe. Maar ik start liever fris aan de tocht.

Ik heb de oliebollentocht nu twee keer mee gereden. En het is zo gaaf. Die 60km voelen als 30km omdat je steeds naast iemand anders rijd. Of in een hele lange lint van ongeveer 1,5km lang. Respect voor de organisatie om dit alles te regelen. (Stiekem hoop ik dat ze een keer in Nijmegen starten. is wat dichter bij huis.)

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:42

@ Sakura: wat een plaatje <3 Fietst ie goed?

@ Gothico: haasten bij een evenement vind ik nooit zo relaxed. Ik zou lekker in Utrecht overnachten de avond ervoor, dan heb je ruim de tijd voor voorpret. Ik kwam laatst op weg naar werk een velomobiel tegen - moest toen nog even aan je denken. Die dingen hard vliegen de bocht door zeg!

Hier is het rustig. Tot eind november doe ik mee aan fietstrainingen op een afgesloten buitenbaan, super leuk en leerzaam. Verder schiet het fietsen er een beetje bij in door de donkere dagen.

Nog bokkers die zich hebben opgegeven voor de toerversie van de Amstel Gold Race op 15 april? Inschrijven kan nog t/m 31 oktober. Ik heb me opgegeven voor 125km, hoewel ik nog een beetje twijfel over 150km (leukere route, wel flink zwaarder lijkt het). Nu nog ingeloot worden...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:40

leeslampje schreef:

@ Gothico: haasten bij een evenement vind ik nooit zo relaxed. Ik zou lekker in Utrecht overnachten de avond ervoor, dan heb je ruim de tijd voor voorpret. Ik kwam laatst op weg naar werk een velomobiel tegen - moest toen nog even aan je denken. Die dingen hard vliegen de bocht door zeg!

Hier is het rustig. Tot eind november doe ik mee aan fietstrainingen op een afgesloten buitenbaan, super leuk en leerzaam. Verder schiet het fietsen er een beetje bij in door de donkere dagen.

Nog bokkers die zich hebben opgegeven voor de toerversie van de Amstel Goild Race op 15 april? Inschrijven kan nog t/m 31 oktober. Ik heb me opgegeven voor 125km, hoewel ik nog een beetje twijfel over 150km (leukere route, wel flink zwaarder lijkt het). Nu nog ingeloot worden...

Die wil ik ooit nog een keer gaan rijden! Vorig jaar ben ik in Limburg wel alleen samen is dan toch leuker gaan fietsen. Mountainbiken in het bos was toen door de overstromingen niet echt mogelijk. Heb toen nog tijdens de eerste overstroming in het bos gefietst erg dom als ik er nu over nadenk maar toen was het nog niet zo erg als 2 dagen later.

Dus veel routes op de weg gepakt toen het kon maar het is echt wel even heel anders fietsen dan in de rest van Nederland. Sommige afdalingen ging je gewoon met 50 vanaf vond het heel gaaf!

Maar het klim gedeelte is niet mals. De cauberg was wel heel zwaar.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:14

leeslampje schreef:

Ik wist niet dat je zó verliefd kon worden op een fiets, maar het kan <3 <3 <3

Hij fietst echt fantastisch, het liefst kom ik er niet meer af en ga ik er elke dag mee op pad...

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 23:11

@Leeslampje, Om van te voren naar Utrecht te gaan is inderdaad mogelijk. Maar wil ik kijken of ik ergens mijn velo binnen kan zetten. Utrecht vind ik niet zo tof om mijn velo buiten te laten staan.

En ja als je een beetje vaart hebt kan je met een velomobiel rond de 30km/u een bocht door. Ik rijd heel vaak kruissnelheid 40km/u. Met een sprint dus 50 a 55km/u en soms voluit 60km/u.
Bult af wil ik de 80km/u nog steeds eens halen. 79,6km/u is mij ooit gelukt. (Ik kan maar meetrappen tot 70km/u, de rest is dus puur rollen.)

@Sakura, Je kunt zeker verlieft worden op een fiets. Ik herken het gevoel maar al te goed. Ik heb er daarom ook drie. Maar mijn velomobiel is wel mijn favoriet. (Ik zit droog en warm en is zo makkelijk eenmaal op snelheid.)
Maar nu ga ik al, ik ben ook dol op mijn gewone ligfiets omdat hij zo licht en snel is. En mijn trike is super relaxed rijden, maar wat langzamer en zwaarder.

Ik houd gewoon van fietsen. Alleen zijn het ligfietsen omdat ik lichamelijk niet meer op een mountainbike kan fietsen. (tja soms mis ik het nog steeds.)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 06:28

Dankjewel Gothico :j
Klinkt leuk je oliebollentocht .

@leeslampje ;eens , het mag hier wel weer wat actiever worden . ~~}>

@Sakura ; top dat je fiets zo bevalt , dan was het een goede investering .

Nou , ik heb ook nog een nieuwtje :D
Ik ga volgend jaar nog een keer een hele triatlon doen . dit keer
in Copenhagen *\o/*
Het traject ga ik aan met een nieuwe coach , omdat mijn vorige er
mee is gestopt .
Gaaf om alweer een doel voor 2023 te hebben , de rest van het
jaar moet ik nog invullen .Maar mijn hoofddoel staat !

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:52

Gaaf T2T!! Wanneer is die marathon? En spannend met een nieuwe trainer.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:08

leeslampje schreef:
Gaaf T2T!! Wanneer is die marathon? En spannend met een nieuwe trainer.

De triatlon is 20 augustus.
Qua coaching blijf ik wel bij hetzelfde coach team .
Alleen een wisseling.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 10:40

Dit was de laatste keer in Utrecht met de oliebollentocht. Ze komen dan echt van over de hele wereld hier heen. Voorbeeld is Engeland, Zwitserland en zelfs Australië.

We hadden toen een pauze bij de Domtoren.

Afbeelding

Afbeelding

En de organisatie heeft toen een groepsfoto mogen maken vanaf een gesloten toren.

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 08:17

Wat een kleurrijk gezicht die laatste foto :j

En wat een weertje op het moment he ?
Gisteren 1,5 uur buiten gefietst in zomer tenue {:}

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:45

Iedereen nog kunnen genieten van het mooie herfstweekend een paar dagen geleden?

Ik zit een beetje te balen. Bij mijn bikefit een klein jaar geleden werd al geconstateerd dat ik verminderde mobiliteit in m'n linkerheup heb. Maar sinds een paar maanden merk ik pas wat dit betekent. Na een uur of 2 op de fiets begint het flink te zeuren. Ook als ik hardloop (na half uurtje). Haalt er wel een hoop lol vanaf zeg. Binnenkort maar eens een bezoekje aan de huisarts/fysio...

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:08

Ik heb niet extra gefietst. Alleen woonwerk en naar de paarden. Ik heb wat tijd voor mijn andere hobby gehad. Maar fietsen dus niet zo veel.

Ik ben nog aan het kijken of ik als training voor de oliebollentocht niet nog een keer een lange afstand ga rijden. Nouja ongeveer 120km ofzo.

En @leeslampje wat een vervelend nieuws. Is dit ook echt een blijvend iets? Hopelijk kunnen ze het wel verminderen betreft de pijn.