Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Die avond klok is ineens een big issue terwijl anders 80% van de mensen in de winter na hun werk niet meer naar buiten te schoppen zijn.
Maar nu ineens wel....
purny schreef:https://www.ad.nl/politiek/kabinet-wil-avondklok-tot-3-maart-andere-versoepelingen-daarna-zeer-onzeker~a5a586dc/
Ik ben even helemaal klaar met alles. In het begin was er beloofd dat de avondklok tot 9 februari zou duren ivm de britse variant. Maar ze konden schijnbaar niet bedenken dat het langer kon duren dan 9 februari dan eerlijk zijn tegen ons en nu dit...
Waar is het land mee bezig? Wat telt er nu meer? Het aantal doden en zieken of ons land gewoon helemaal naar de klote helpen? Wie gaat de rekening betalen van deze crisis? Niet de mensen die een goede baan hebben... Nee die hebben het goed. Maar de mensen die het niet zo goed hebben...
Klinkt misschien heel egoïstisch nu, maar dat is het niet. Ik ben er gewoon helemaal klaar mee...
(En misschien moeten we maar accepteren dat er nou eenmaal een hardnekkig virus is, maar het psychische leed wat heel veel mensen en ondernemers krijgen is ook een punt van aandacht. En daar word niet naar gekeken)
DuoPenotti schreef:Die avond klok is ineens een big issue terwijl anders 80% van de mensen in de winter na hun werk niet meer naar buiten te schoppen zijn.
Maar nu ineens wel....
996981 schreef:secricible schreef:Ik geloof ook dat er niks mis is met 50 of misschien zelfs 100 IC bedden.
Maar feit is dat we daar geen ene drol aan hadden gehad in deze pandemie. 100 bedden extra had ons nauwelijks iets opgeleverd.
Wat betreft invloed op gezondheid. Ook dat is zodanig lange termijn dat we er niks meer aan zouden hebben. Is dat iets waar de regering structureel iets mee doet? Daar ben ik voor, maar ik betwijfel of dat deze pandemie had kunnen bezweren.
Het gaat erom dat er door de politiek heel weinig aandacht aan wordt besteedt. Ik denk dat het voor veel mensen psychisch zou schelen als ze weten dat er oog is voor een meer structurele aanpak die gericht is op het voorkomen van de situatie waar we nu in zitten. Wat nou als de vaccins toch niet zo effectief blijken, of er op korte termijn te weinig geleverd kan worden, blijft de situatie dan hoe die nu is? Dat we bij iedere nieuwe uitbraak of mutatie van het coronavirus weer dezelfde maatregelen krijgen?
verootjoo schreef:purny schreef:https://www.ad.nl/politiek/kabinet-wil-avondklok-tot-3-maart-andere-versoepelingen-daarna-zeer-onzeker~a5a586dc/
Ik ben even helemaal klaar met alles. In het begin was er beloofd dat de avondklok tot 9 februari zou duren ivm de britse variant. Maar ze konden schijnbaar niet bedenken dat het langer kon duren dan 9 februari dan eerlijk zijn tegen ons en nu dit...
Waar is het land mee bezig? Wat telt er nu meer? Het aantal doden en zieken of ons land gewoon helemaal naar de klote helpen? Wie gaat de rekening betalen van deze crisis? Niet de mensen die een goede baan hebben... Nee die hebben het goed. Maar de mensen die het niet zo goed hebben...
Klinkt misschien heel egoïstisch nu, maar dat is het niet. Ik ben er gewoon helemaal klaar mee...
(En misschien moeten we maar accepteren dat er nou eenmaal een hardnekkig virus is, maar het psychische leed wat heel veel mensen en ondernemers krijgen is ook een punt van aandacht. En daar word niet naar gekeken)
Huh, er is toch nooit ‘beloofd’ dat de avondklok maar tot 9 feb zou duren?? Ze hebben toch geen glazen bol in het torentje?
‘Beloofd’ impliceert alsof Rutte en Co invloed hebben op de cijfers en de benodigde maatregelen... maar helaas, zo werkt het niet.
Maar nu ineens wel....
996981 schreef:Het blijft heel onwerkelijk, dat het dagelijkse rondje dat mijn vriend en ik rond 22/23 nog met de hond doen samen ineens verboden is. Voor ons het enige moment van de dag dat we echt even samen zijn en goed kunnen kletsen. Ik kan me voorstellen dat zulke basale dingen voor veel mensen echt wel een ding zijn.
verootjoo schreef:Waarom kan je dan alleen ‘s avonds om 22/23uur dan buiten op straat met elkaar kletsen![]()
Ik begrijp dat eerlijk gezegd oprecht niet.
Loretta schreef:996981 schreef:Het blijft heel onwerkelijk, dat het dagelijkse rondje dat mijn vriend en ik rond 22/23 nog met de hond doen samen ineens verboden is. Voor ons het enige moment van de dag dat we echt even samen zijn en goed kunnen kletsen. Ik kan me voorstellen dat zulke basale dingen voor veel mensen echt wel een ding zijn.
Het meest vreemde is juist dat zo'n rondje geen enkele invloed heeft op de verspreiding van het coronavirus.
Ik begin toch het idee te krijgen dat de maatregelen verdedigen voor veel mensen doel op zich zijn geworden.
purny schreef:Volgens mij is het niet eens bewezen dat de avondklok helpt. Dus waarom dan verlengen?
Ik heb gewoon het idee dat we hier niet meer uit gaan komen....
purny schreef:Volgens mij is het niet eens bewezen dat de avondklok helpt. Dus waarom dan verlengen?
Ik heb gewoon het idee dat we hier niet meer uit gaan komen....
996981 schreef:Loretta schreef:Het meest vreemde is juist dat zo'n rondje geen enkele invloed heeft op de verspreiding van het coronavirus.
Ik begin toch het idee te krijgen dat de maatregelen verdedigen voor veel mensen doel op zich zijn geworden.
Daarom voelt het ook zo gek dat het verboden is. Helemaal niemand loopt gevaar als wij met zijn tweeën, in plaats van alleen een rondje lopen in de avond.
DuoPenotti schreef:996 nee dat rondje geeft ook geen extra besmetting.
Maar als jullie dat mogen dan mag x ook wel een sigaretje buiten roken met y
En als 2 mogen mag 3 ook wel. En... En..
Jij ziet waarschijnlijk in wat kan. Er zijn veel mensen die zover niet kunnen nadenken als het om hun ik gaat.
MarlindeRooz schreef:In landen waar bijna geen maatregelen getroffen worden zoals in de VS, ontwricht daar dan ook de hele maatschappij en gezondheidszorg. Ik weet het zelf niet want ik volg dat nieuws niet zo goed.
Sizzle schreef:HC, Ik mag toch hopen dat je begrijpt dat dit slechts beeldspraak was, je kunt daar alles invullen. Ook de accu van je auto, of de mensen die gevochten hebben zodat wij nu het leven hebben wat we hebben.