Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 18:08

Prachtig Roosch! Wat heerlijk die beelden en hopelijk een niet TE teleurstellend weegschaal-resultaat.

Jammer Purny, maar misschien lukt het je in ieder geval voor maandag weer goede of betere dagen te hebben :)

Wauw MuSLi, 22 kilometer door weer en wind, knap! Daar mag je zeker trots op zijn.

Hoppa Yenni :):) Goed bezig!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:26

Helaas ben ik al bijna 4 weken ziek. Scheelt 7 kg maar niet helemaal op de goede manier.
Nu weer aan het herstellen en hoop dat op een gezonde manier met beweging verder af te vallen.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 17:26

Jeetje annemiek, hopelijk ben je snel opgeknapt. Vier weken is wel heel lang :knuffel:

Misschien dat iemand een leuk idee heeft.
Ik geef altijd rond de kerst een cadeautje/pakketje aan mijn pt, maar ik kan niks bedenken. Heb al wel doucheding van Rituals de sport versie natuurlijk :') . Als iemand nog iets leuks weet?

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 17:04

Roosch schreef:
De weegschaal was bij thuiskomst ondanks alle beweging niet zo blij met me. :')

Wel een heel toffe vakantie gehad.

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Binnenkort maar weer strak in het gareel.

Wauw, ziet er heeeeelijk uit!

Hier in een maand niets afgevallen helaas :-(

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 17:09

Ik ben in de vakantie bijgekomen, geen tof souvenir. -O-

Vandaag maar weer begonnen met werken en straks maar weer sporten. Vanaf morgen ook weer alles bijhouden, meh. Ik zit weer in de fase "waarom ben ik in vredesnaam niet in een slank lichaam geboren?" :+

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 17:18

Damn musli dat is een zwaar hardlooprondje :') Mag je zeker trots op zijn :)

sterkte annemiek, dat is inderdaad niet hoe je wilt dat het gaat

moniek lief gebaar! Misschien iets van sportsokken (nike/puma oid?). Kan me voorstellen dat je daar als PT nooit genoeg van hebt haha.

Rooschh gelukkig is het leven meer dan alleen afvallen, vakantie en fluctueren hoort daar ook bij :)

Hier ga ik steeds vaker ''de mist'' in. Enorme snaaidrang en ik val schaamteloos terug in oude gewoonten. In onze (gedeelde) keuken staat de verwarming uit en ik heb daardoor geen zin om lunch/avondeten te maken. Gooi liever iets in de airfryer op mijn warme kamer... Maar de dingen die ik daaruit eet vullen over het algemeen minder en bevatten minder groenten/eiwitten....

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 18:28

We zijn wisselend bezig :=

Mandy92, weet je waarom het komt of is het ‘gewoon’ een plateau waar je even door moet?

Heel herkenbaar Roosch :+ Het leven is oneerlijk, hahaha.

Aight, er is wel een en ander aan airfryer spul waar je best gezond kan kiezen? Er is in de airfryer zoveel meer mogelijk dan patat/snacks/etc.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:47

Hhilde schreef:
Mandy92, weet je waarom het komt of is het ‘gewoon’ een plateau waar je even door moet?

Ik ben in een jaar 2,5 kilo afgevallen. Daarna niet meer afgevallen. Ik heb 14 maanden aan prednison gezeten, daardoor aardig wat aangekomen. Blijkbaar heeft het zoveel in mijn lichaam verandert, dat afvallen heel erg moeizaam gaat.
Ik hoop dat dit gewoon even een hardnekkig plateau is, en het binnenkort wel weer gaat -O-

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:50

Ah dat is wel heel erg balen! Is er qua ondersteuning niet iets te doen met supplementen of via de huisarts oid?

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:52

Hhilde schreef:
Ah dat is wel heel erg balen! Is er qua ondersteuning niet iets te doen met supplementen of via de huisarts oid?

Nee, volgens mij helemaal niets. Heb het bij mijn arts wel is aangekaart. Maar die verteld mij alleen dat de vetopslag cellen oid allemaal veranderen zodra je prednison slikt.

Het is wel heel frustrerend, want ik ben niet de enige die prednison gebruikte. En andere personen, die waren het gewicht zo weer kwijt :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:19

Heel herkenbaar hoe het bij meerdere gaat nu. Hier is het ook lastig momenteel, maar wil deze weken ook niet te streng zijn voor mezelf. Wel luister ik echt maar mijn lichaam en zoek ik balans als ik een dag veel calorieën heb gegeten, zodat het niet én én én wordt. Gaat best aardig want blijf ongeveer gelijk. Als dat zo blijft zou ik al blij zijn deze maand en anders ga ik er in januari weer 100% voor.

Roosch: gemeen is dat hè, maar je bent niet alleen met dat probleem. We kennen het :') :j

Mandy: frustrerend dat medicatie dat veroorzaakt!
Laatst bijgewerkt door Sharani op 12-12-22 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:01

Hhilde schreef:
We zijn wisselend bezig :=

Heel herkenbaar Roosch :+ Het leven is oneerlijk, hahaha.

Aight, er is wel een en ander aan airfryer spul waar je best gezond kan kiezen? Er is in de airfryer zoveel meer mogelijk dan patat/snacks/etc.

Haha ja friet en snacks gooi ik er niet in. Maar wel kerstgerechtjes zoals bladerdeeg taartjes, aardappelgratin torentjes en stoofpotjes. Veel te lekker allemaal.

Lastig Mandy... En extra begeleiding via de huisarts bij een diëtiste die hier ook ervaring mee heeft?

Sharani, ja herkenbaar. Te streng zijn werkt ook niet idd.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:16

Ah dat scheelt al Aight, al zijn dat misschien ook niet de allerbeste keuzes :').

Klinkt prima Sharani, als je zo een balans kan vinden en dan gelijk blijft, is dat al enorm knap vind ik :j

Ik heb me dus al maanden (ongeveer een jaar?) niet gewogen en ik heb het gisteren toch gedaan. Van te voren een worst case scenario bedacht, een vermoedelijk gewicht en een ‘dan valt het mee’ gewicht. Tussen het hoogste en het laagste 10 kilo bedacht. Ik zat maar 1 kilo af van het ‘dan valt het mee’ gewicht, dus het viel me mee := Alsnog wel extreem veel te hoog, maar hee. Ik ben eigenlijk weer steeds meer in de goede mindset en slecht eten ook gewoon een beetje zat, dus op zich gaat het goed :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:18

@Hhilde toch fijn dat het nog wel een beetje meeviel. Goed dat je weer op een punt komt dat je klaar bent met al het niet zo gezonde voor je lichaam. Vanuit daar weer verder :j

Hier gaat het z'n gangetje. Beetje omhoog, beetje omlaag (qua gezond eten dan). Heb al een tijdje niet op de weegschaal gestaan. Qua beweging gaat het hier eigenlijk altijd wel goed, dus daar maak ik me niet druk om... Vanavond weer een uurtje kickboksen :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:21

We moeten allemaal weer de broekriem aantrekken zo te zien. Dit kunnen we!

De schade is verdorie anderhalve kilo terwijl ik niet eens zo gek veel heb geschranst en ook veel heb bewogen. Mijn metabolisme is echt om te janken gewoon.

Gisteren weer gestart met sporten, ik probeer gelijk weer in het goede ritme te komen. Vandaag weer een sessie op de planning.

Mijn horloge wordt zo opgehaald voor reparatie, er zat nog garantie op tot januari zag ik. Ik heb hem tweedehands gekocht een paar maanden geleden maar de batterij is echt heel erg slecht. Ik moet het ding minstens een keer per dag opladen terwijl ik echt zo actief niet ben met grotendeels thuiswerken. Benieuwd hoe ze het gaan oplossen en of ik hem wat vlot terug heb.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:54

Oh dat is balen Roosch! Kan me inderdaad herinneren dat je hem kocht, dat is echt te kort om er plezier van te hebben gehad. Hopelijk doet de reparatie goed en kun je binnenkort weer langer zonder opladen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:00

Roosch
Ik denk zelf dat het beter is voor je metabolisme om niet al te streng te zijn voor jezelf.
Je lijf is niet ingesteld op steeds sterk wisselende situaties.
Met lijnen kun je ook juist je metabolisme chronisch in de war schoppen.
https://youtu.be/AlmDPdLfb1Y
Deze arts legt dat helder uit.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:44

Oh maar ik sta niet continue "aan" qua lijnen, en contraire. In het weekend neem ik regelmatig wat biertjes, wijntjes, hapjes etc.

Ik baal alleen gewoon van het feit dat als ik even niet continu de app bijhoud en niet continu alles track wat ik eet dat er dan ondanks een actieve vakantie anderhalve kilogram aan zit. En wat ik dan helemaal oneerlijk vind is dat m'n vriend kan eten wat ie wil, zonder ook maar iets aan te komen. :+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 11:39

Hahaha, dat is heel herkenbaar. Mijn vriend is heel slank en moet eerder opletten met ondergewicht. Hij heeft een bloedziekte waardoor hij ook nog eens veel eet. Hij kan letterlijk de hele dag eten en dan ook nog niet verantwoord, maar toch slank blijven :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:03

Ja, het is echt niet eerlijk verdeeld. Ik had gehoopt dat als ik de teugels ietsje losser liet de schade mee zou vallen maar blijkbaar dus niet. Dat betekent dat ik me gewoon weer aan de app moet houden en weer terug in het strakke regime.

Twee dagen op rij wezen sporten en nu spierpijn. :+

Straks even zwemmen als het goed is en dan ben ik weer lekker bezig.

De feestdagen staan weer voor de deur, dat zal voor ons allemaal wel een uitdaging zijn gok ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:16

Hier ook hoor, niet los kunnen gaan. Ja wel los gaan maar aankomen.
Ik ben de zoektocht gestart naar een nieuwe sportschool. Ik vind kickbocksen toch niet zo leuk als ik in eerste instantie dacht. Dus abbonement mondeling opgezegd, schriftelijk doe ik volgende week wel.

Bokszaktraining lijkt me veel leuker, ongegeneerd los gaan op een zak en niet de klappen terug opvangen :+

Ik heb nu een sportschool gevonden waar ze ook obesitas lessen hebben.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:27

Wat jammer purny, hopelijk vind je snel een goede sportschool. Wellicht handig vooraf te bepalen wat je graag zou willen, dat filtert makkelijker.

Ik ben toch wel erg blij met mijn sportschool. De hele mikmak inclusief groepslessen, sauna en zwembad. Hij is wel prijzig maar ik krijg bedrijskorting dus dat is wel fijn. :)

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 13:50

Kan even niet op iedereen reageren want ik heb weer wat slechtere dagen door de kou. Ik raak ontzettend geïrriteerd en het weinige blad voor de mond wat ik heb is zo ongeveer weg deze dagen :o

Maar Roosch wat ben ik ontzettend jaloers op je prachtige trip! Die kg gaan er wel weer af, je heb in iedergeval kunnen genieten en dat is ook super belangrijk.

Purny, goed bezig! Hoop dat de sportschool straks beter voelt.

Alle andere dames(zijn geen heren volgens mij) we gaan het echt redden de kerst kg! *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:30

purny schreef:
Hier ook hoor, niet los kunnen gaan. Ja wel los gaan maar aankomen.
Ik ben de zoektocht gestart naar een nieuwe sportschool. Ik vind kickbocksen toch niet zo leuk als ik in eerste instantie dacht. Dus abbonement mondeling opgezegd, schriftelijk doe ik volgende week wel.

Bokszaktraining lijkt me veel leuker, ongegeneerd los gaan op een zak en niet de klappen terug opvangen :+

Ik heb nu een sportschool gevonden waar ze ook obesitas lessen hebben.

Bokszaktraining vind ik ook veel leuker dan sparren. Ik ben motorisch niet zo heel handig, dus word zenuwachtig van het moeten opvangen van klappen/schoppen omdat ik gewoon te traag ben om goed klaar te staan :')

Heb je een leuke locatie waar je zaktraining kunt doen? En doen ze dat dan niet waar je kickboksen deed? Meestal bieden ze beiden wel aan...

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:32

Nou bij mij gaat beweging momenteel echt een uitdaging zijn.
Gisteren geopereerd en zoals verwacht wel veel pijn en immobiliteit. Ik heb vandaag wel 552 stappen gezet volgens mijn horloge, ik 'loop' alleen naar de wc en terug op het moment :=

Ik accepteer het maar gewoon. Over een paar weken kan ik het vast weer opbouwen en dan maak ik me dan wel weer druk om afvallen. Even iets anders aan mijn hoofd.