De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:58

Muurp schreef:
SimoneeM schreef:
Ah, manege valt onder recreatie zeggen ze. Dus dat mag nog. Het is geen contactsport.

Bron?

Oh sorry, dat zegt de manege zelf. Weet dus ook nog niet wat ik er van moet vinden en of het klopt :)

Shae

dakplaat schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik hoop dat de afhaal nog wel open blijft eigenlijk. Anders krijg je misschien nog meer hamsters.

Huh? Je kan toch niet 60 frikadel speciaal gaan hamsteren?

Als je nu geen maaltijden meer kan laten bezorgen, krijg je een extra run op de supermarkten.

PSvanLot

elnienjo schreef:
purny schreef:
Eigenlijk mis ik 1 persoon op dit moment. En dat is onze koning. Nederland is in crisis en van WA horen we niks... Beetje jammer

Vind ik ook.

Hij had die poppenkast in Indonesie gewoon af moeten breken toen duidelijk was dat het hier zo uit de hand ging lopen.

Poppenkast...

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:01

Oscar schreef:
dakplaat schreef:

Tuurlijk wel. Het gaat alleen wel stinken :))

Denk dat Suzanne bedoelt dat er dan nog meer druk op de supermarkten komt omdat zij als enige nog open zijn?

Oh natuurlijk! Ja dat klinkt logischer dan afhaal hamsteren :o

lenaa_tje

elnienjo schreef:
purny schreef:
Eigenlijk mis ik 1 persoon op dit moment. En dat is onze koning. Nederland is in crisis en van WA horen we niks... Beetje jammer

Vind ik ook.

Hij had die poppenkast in Indonesie gewoon af moeten breken toen duidelijk was dat het hier zo uit de hand ging lopen.

Want de rol van de koning is zo belangrijk in ons land dat hij alles beslist?
Nee we hebben hier genoeg aan de rest van de regering.

Suzanne F.

Oscar schreef:
Denk dat Suzanne bedoelt dat er dan nog meer druk op de supermarkten komt omdat zij als enige nog open zijn?

Precies. Als de supermarkten de enige plek is waar je nog eten kan halen. Als de afhaal nog open blijft kan je altijd ook nog daar wat halen.

purny

dakplaat schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik hoop dat de afhaal nog wel open blijft eigenlijk. Anders krijg je misschien nog meer hamsters.

Hashj en wiet is wel al gehamsterd

Muurp

dakplaat schreef:
Oscar schreef:

Tuurlijk wel. Het gaat alleen wel stinken :))

Oh natuurlijk! Ja dat klinkt logischer dan afhaal hamsteren :o

''Ik wil graag 60 friet met, 45 frikandel speciaal en 10 bami-happen'' :))

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:02

@lenaa: de koning is onze hoogste persoon in dit land. Ik vind het dus wel belangrijk aangezien wij zijn salaris en belasting betalen dat hij op z'n minst wel iets kan laten horen

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:03

lenaa_tje schreef:
elnienjo schreef:

Vind ik ook.

Want de rol van de koning is zo belangrijk in ons land dat hij alles beslist?
Nee we hebben hier genoeg aan de rest van de regering.

En daarbij; de koning is écht wel betrokken hierin. Dat hij niet staat te speechen zegt niks over zijn betrokkenheid.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:03

purny schreef:
@lenaa: de koning is onze hoogste persoon in dit land. Ik vind het dus wel belangrijk aangezien wij zijn salaris en belasting betalen dat hij op z'n minst wel iets kan laten horen

Ik snap je gedachtegang maar wat verwacht je dat de koning meer kan doen/zeggen dan de ministers nu doen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:04

Waarschijnlijk is een toespraak van de koning al in de maak. RVD/Communicatie moet eerst wat schrijven, dan moet het geregistreerd en dan geoefend en dan opgenomen. Volgt denk ik morgen of dinsdag.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 15-03-20 20:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 20:04

Hij heeft tijdens het staatsbezoek vaak genoeg gerefereerd aan de situatie in Europa. Het is niet alsof hij er nog helemaal niks over heeft gezegd.

En eerlijk? Dan zegt hij er wat over. Maakt dat de situatie anders? Minder kút? Welnee. En hij is zeker niet de hoogste persoon in dit land.

Liezel1

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:05

WA heeft iig geen problemen met de kinderopvang ;)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:07

Het veranderd de situatie niet, maar mensen halen er vaak toch steun uit. Zoals de speeches van de koningin tijdens de 2e wereldoorlog.

Meer zoiets. Maar zoals Suzanne F. Al zegt.. zal moeten worden geschreven en voorbereid worden etc.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:09

Morgen aan het werk....(Doktersassistente bij grote huisartsenpraktijk)
Worden HEEL VEEL afspraken af bellen -O-

Aroha

Je zou voor de grap eens naar het sportnieuws moeten kijken, gaat alleen maar over alles wat niet door gaat :=. Je zou je bijna afvragen waarom ze nog uitzenden.

eilleen333

Onze pensionstal is dicht voor mensen van buitenaf. Alleen eigenaren en vaste verzorgers mogen komen. Ook geen aanhang. Normaal komen er wel partners mee van mensen, maar dat gaat voorlopig even niet.
Wij zijn niet heel groot, maar vind het wel prettig dat er zo mooi rekening mee wordt gehouden.

verootjoo

naomiiiii schreef:
Ik moet morgenvroeg écht boodschappen doen. Doe 1x per week verse boodschappen en verder heb ik hello fresh. Maar moet ik nu mn wekker gaan zetten zodat ik er gelijk sta om 8 uur? Of kan het ook wel om 11. Ik heb geen idee of het hamsteren al is gestopt? En of er uberhaupt yoghurt enzo word gehamsterd? :+

Kun je beter in de middag doen, dan komt de nieuwe voorraad :P
Om 8 uur op maandagochtend zijn hier zonder hamsters en crisis de schappen ook niet altijd even vol.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:10

StonedRomy schreef:
Ik ben benieuwd met welke financiële middelen de overheid gaat komen om de ondernemers te helpen.

De Mexicaanse griep was niet zoveel ophef over en daar zijn behoorlijk wat jonge mensen aan overleden. Scholen bleven toen gewoon open, terwijl hier de kwetsbare groepen zaten destijds.

vanmorgen bij WNL zeiden ze dat er 90 miljard beschikbaar zou zijn indien nodig.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:10

Wendy_Komen schreef:

Ja? Alleen nog noodzakelijke afspraken?
Ik twijfel ook. Heb morgen een afspraak gemaakt bij de HA voor iets wat ook prima over een maand zou kunnen. Kan ik dat dan beter afzeggen? Anders bel ik morgenochtend even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:11

xChanelx schreef:
Wendy_Komen schreef:

Ik twijfel ook. Heb morgen een afspraak gemaakt bij de HA voor iets wat ook prima over een maand zou kunnen. Kan ik dat dan beter afzeggen? Anders bel ik morgenochtend even.

Lijkt me best logisch

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:12

juval schreef:
StonedRomy schreef:
Ik ben benieuwd met welke financiële middelen de overheid gaat komen om de ondernemers te helpen.

De Mexicaanse griep was niet zoveel ophef over en daar zijn behoorlijk wat jonge mensen aan overleden. Scholen bleven toen gewoon open, terwijl hier de kwetsbare groepen zaten destijds.

vanmorgen bij WNL zeiden ze dat er 90 miljard beschikbaar zou zijn indien nodig.

In België krijgt iedere ondernemer 4000 euro en na 21 dagen krijg je 160 per dag. Wij gaan nu waarschijnlijk open morgen of we gaan bezorgen. Nog even afwachten wat de plannen zijn en wat wel/niet mag. Wel gaan we dan maar 1 persoon per keer in de zaak toelaten waarschijnlijk.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:14

xChanelx schreef:
Wendy_Komen schreef:

Als je zelf niet af belt, grote kans dat zij jou gaan bellen.
Wij gaan alles wat niet noodzakelijk is inderdaad af bellen en verplaatsen of waar kan omzetten naar telefonische afspraak met de huisarts.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:14

StonedRomy schreef:
juval schreef:
StonedRomy schreef:

In België krijgt iedere ondernemer 4000 euro en na 21 dagen krijg je 160 per dag. Wij gaan nu waarschijnlijk open morgen of we gaan bezorgen. Nog even afwachten wat de plannen zijn en wat wel/niet mag. Wel gaan we dan maar 1 persoon per keer in de zaak toelaten waarschijnlijk.

Wat voor werk doe je?