Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainfail schreef:Hun blijkbaar niet.
Ik zou ook graag ooit de vrouw van ipv de vriendin van mijn vriend willen zijn, maar no way Dat ik ooit kinderen wil.
Maargoed dat was niet mijn punt, mijn punt was dat mannen er regelmatig niet achter de kinderwens lijken te staan.
Palmera schreef:Het is toch al hoe de gemiddelde roman eindigt: trouwen en kinderen.
Nooit al bungeejumped het ja-woord brullen om daarna een berg te beklimmen en levenslang samen het gevaar op te zoeken.
Eilish schreef:Palmera schreef:Het is toch al hoe de gemiddelde roman eindigt: trouwen en kinderen.
Nooit al bungeejumped het ja-woord brullen om daarna een berg te beklimmen en levenslang samen het gevaar op te zoeken.
Dat vind ik wel jammer. Ik lees weleens boeken van Nora Roberts en dat eindigt inderdaad vaak met trouwen en kinderen. En halverwege het boek zegt dan de man dat hij graag kinderen wilt, dat is kennelijk romantisch.
Varekaj schreef:Maar die vent zal toch nooit eerder wat in het huishouden gedaan hebben dan vermoed ik? Dat duikt niet plots spontaan op omdat er een kind bij komt.
Sanet schreef:Maar dat soort dingen bespreek je toch ook voordat je aan kind begint?
Toen wij ons vorige huis te koop zetten om een huis met room for a pony gingen zoeken, heb ik daar ook uitgebreid gesprekken over gehad. Ja, de paarden zijn mijn hobby, maar ik kan niet alleen een volledige winter voorraad hooi op zolder krijgen en als ik ziek/incapabel ben, dan zal mijn man toch echt meer moeten doen. Daar was hij uiteraard niet heel enthousiast over. Maar hij wilde dat wel doen en doet dat nu dus ook super.
Maar ik heb het idee dat er heel veel dingen zijn die mensen maar gewoon doen zonder de consequenties te overzien. Kinderen is daar 1 hele belangrijke van....
BopjeBo schreef:Daar is ze helaas zelf bij, had ze kunnen weten van te voren. Klinkt hard maar waar. Zijn moeder had vroeger naast het gezin waarschijnlijk geen eigen leven zonder tijd voor hobby's etc. In deze tijd is dat gewoon moeilijk te combineren, vandaar ook opvang etc is omdat moeders tegenwoordig er ook allemaal bij werken. Bij mijn vriend net zo, ook zo ouderwets. Ziet het ook allemaal zo makkelijk, als je dan eens heel reëel je dagindeling gaat bekijken hoe je alles moet gaan doen schrik je hoe weinig tijd erover blijft voor nog eens iets voor jezelf en paarden. Als je kinderen hebt moet je er gewoon goed voor zorgen, in mijn leven met werk etc zou daar geen paard meer passen.