Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:59

Omdat trouwen meer is dan een vrijbrief voor baby's?

@Brainfail, dat is wel erg kort door de bocht van die mannen zeg..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:07

Brainfail schreef:
Hun blijkbaar niet.
Ik zou ook graag ooit de vrouw van ipv de vriendin van mijn vriend willen zijn, maar no way Dat ik ooit kinderen wil.
Maargoed dat was niet mijn punt, mijn punt was dat mannen er regelmatig niet achter de kinderwens lijken te staan.

Nee snap ik. Maar ik vind het toch raar dat veel mensen denken dat als je trouwt er automatisch kinderen komen :o

Aan de andere kant vind ik het ook raar dat je trouwt als je op zo'n fundamenteel punt het niet met elkaar eens bent. En dat je het daar ook nooit over gehad hebt. Dat de man misschien denkt "ze heeft nooit gezegd dat ze kinderen wilde dus het zal wel" en de vrouw denkt "het zal wel goed zijn want kinderen krijgen is standaard". Stom!

Palmera

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:20

Het is toch al hoe de gemiddelde roman eindigt: trouwen en kinderen.

Nooit al bungeejumped het ja-woord brullen om daarna een berg te beklimmen en levenslang samen het gevaar op te zoeken. :+

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:08

Palmera schreef:

Nooit al bungeejumped het ja-woord brullen om daarna een berg te beklimmen en levenslang samen het gevaar op te zoeken. :+

Dat vind ik wel jammer. Ik lees weleens boeken van Nora Roberts en dat eindigt inderdaad vaak met trouwen en kinderen. En halverwege het boek zegt dan de man dat hij graag kinderen wilt, dat is kennelijk romantisch.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:18

Eilish schreef:
Palmera schreef:

Dat vind ik wel jammer. Ik lees weleens boeken van Nora Roberts en dat eindigt inderdaad vaak met trouwen en kinderen. En halverwege het boek zegt dan de man dat hij graag kinderen wilt, dat is kennelijk romantisch.

_O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:18

Vreselijk ja.

Moet je eens Nieuwe Buren lezen van Saskia Noort. Of De kraamhulp van Esther Verhoef. Eerste gaat over een vrouw die ongeveer tot waanzin gedreven wordt in haar kinderwens en de ander over een creepy kraamhulp bij een pas bevallen moeder.

Edit: goed idee van de dag:
Afbeelding

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:37

Ik zie het inderdaad ook wel eens, van vrouwen die zonder met hun partner te overleggen met hun pil stoppen "want iedereen wil toch kinderen" tot mannen die niet tegen de wens van hun vrouw in durven te gaan. En daarna maar klagen dat het zo zwaar is. Ja duh :roll:
Ik ken ook wel mannen die wel kinderen wilden, maar geen vader wilden worden (als in: de vrouw moet voor de kinderen zorgen, ik ga gewoon aan het werk en zie de kinderen alleen in het weekend als ik vrij ben maar ik weiger ook maar een vinger uit te steken) dat vind ik ook echt vreselijk.
Een vriendin van me heeft zo'n vent. Ze werken beide fulltime, maar zij moet álles doen. die vent doet niks in het huishouden, verzorgt de kinderen niet, is elk weekend alleen maar op stap, maar zij mag ab-so-luut niet langer dan een uur per dag naar haar paard, want stel je toch eens voor dat hij dan even een oogje in het zeil moet houden. En als dochterlief dan huilt dat belt hij haar op dat ze thuis moet komen omdat hij het kind zelf niet stil krijgt.
En daar kom je dan pas achter als je er al kinderen mee hebt :n
Ik heb echt met dr te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:29

Maar die vent zal toch nooit eerder wat in het huishouden gedaan hebben dan vermoed ik? Dat duikt niet plots spontaan op omdat er een kind bij komt.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 00:20

Varekaj schreef:
Maar die vent zal toch nooit eerder wat in het huishouden gedaan hebben dan vermoed ik? Dat duikt niet plots spontaan op omdat er een kind bij komt.

Nee klopt, hij komt uit een nogal ouderwets huishouden, mama deed altijd alles. Dus tsja, ze had het kunnen vermoeden, maar toch had ik het haar anders gegund....

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 06:36

Daar is ze helaas zelf bij, had ze kunnen weten van te voren. Klinkt hard maar waar. Zijn moeder had vroeger naast het gezin waarschijnlijk geen eigen leven zonder tijd voor hobby's etc. In deze tijd is dat gewoon moeilijk te combineren, vandaar ook opvang etc is omdat moeders tegenwoordig er ook allemaal bij werken. Bij mijn vriend net zo, ook zo ouderwets. Ziet het ook allemaal zo makkelijk, als je dan eens heel reëel je dagindeling gaat bekijken hoe je alles moet gaan doen schrik je hoe weinig tijd erover blijft voor nog eens iets voor jezelf en paarden. Als je kinderen hebt moet je er gewoon goed voor zorgen, in mijn leven met werk etc zou daar geen paard meer passen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:02

Maar dat soort dingen bespreek je toch ook voordat je aan kind begint?
Toen wij ons vorige huis te koop zetten om een huis met room for a pony gingen zoeken, heb ik daar ook uitgebreid gesprekken over gehad. Ja, de paarden zijn mijn hobby, maar ik kan niet alleen een volledige winter voorraad hooi op zolder krijgen en als ik ziek/incapabel ben, dan zal mijn man toch echt meer moeten doen. Daar was hij uiteraard niet heel enthousiast over. Maar hij wilde dat wel doen en doet dat nu dus ook super.
Maar ik heb het idee dat er heel veel dingen zijn die mensen maar gewoon doen zonder de consequenties te overzien. Kinderen is daar 1 hele belangrijke van....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:21

Communiceren is dan ook erg moeilijk voor sommige stellen :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:29

Sanet schreef:
Maar dat soort dingen bespreek je toch ook voordat je aan kind begint?
Toen wij ons vorige huis te koop zetten om een huis met room for a pony gingen zoeken, heb ik daar ook uitgebreid gesprekken over gehad. Ja, de paarden zijn mijn hobby, maar ik kan niet alleen een volledige winter voorraad hooi op zolder krijgen en als ik ziek/incapabel ben, dan zal mijn man toch echt meer moeten doen. Daar was hij uiteraard niet heel enthousiast over. Maar hij wilde dat wel doen en doet dat nu dus ook super.
Maar ik heb het idee dat er heel veel dingen zijn die mensen maar gewoon doen zonder de consequenties te overzien. Kinderen is daar 1 hele belangrijke van....

Offtopic, en een Mercedes, zwembad, en je naam is Violet? :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:35

_O-

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:37

@Magrathea: ik hoop dat ik iets liever ben voor mijn man :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:00

BopjeBo schreef:
Daar is ze helaas zelf bij, had ze kunnen weten van te voren. Klinkt hard maar waar. Zijn moeder had vroeger naast het gezin waarschijnlijk geen eigen leven zonder tijd voor hobby's etc. In deze tijd is dat gewoon moeilijk te combineren, vandaar ook opvang etc is omdat moeders tegenwoordig er ook allemaal bij werken. Bij mijn vriend net zo, ook zo ouderwets. Ziet het ook allemaal zo makkelijk, als je dan eens heel reëel je dagindeling gaat bekijken hoe je alles moet gaan doen schrik je hoe weinig tijd erover blijft voor nog eens iets voor jezelf en paarden. Als je kinderen hebt moet je er gewoon goed voor zorgen, in mijn leven met werk etc zou daar geen paard meer passen.

Ik kan me best voorstellen dat je denkt dat iemand wel bijtrekt als er ineens een golf van verantwoordelijkheidsgevoel voorbij komt.

Het vervelende is alleen dat die man waarschijnlijk denkt dat hij super veel doet, en vanuit zijn perspectief zal dat best zo zijn, maar als beiden andere verwachtingen hebben schiet dat gewoon niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:14

Er zijn er zat die ervan overtuigd zijn dat het zo hoort, omdat ze thuis nooit anders hebben gezien. Net zoals mannen die denken "het is de taak van de moeder om ervoor te zorgen".
En dan heb je ook nog de klungels die met de beste wil ter wereld nooit wat aangeleerd hebben thuis omdat moeder heel snel doorhad dat ze dan evengoed gelijk hun huis konden slopen :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:59

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:49

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:52

:') Ook hartstikke leuk voor als de baby straks 18 is en zijn plakboek inkijkt :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:56

Ja, echt een lieve tekst waar uit blijkt dat je zeer gewild bent :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:43

Cayenne schreef:
Ja, echt een lieve tekst waar uit blijkt dat je zeer gewild bent :')

Het medeleven aan het adres van de vagina is toch aandoenlijk? :')

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:45

Walgelijk echt :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:47

Dit zijn alle ‘grappige’ teksten onder elkaar geplakt. Gok een proefkaartje

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:51

Denk inderdaad niet dat die echt gebruikt is hoor.