Nagellaktopic deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:32

Waarmee heb je de smilelijn gemaakt Cin? Penseel of dottingtool? Ik doe hem tegenwoordig met een dottingtool, werkt fijn voor mij.

Ik heb nu een dikke maand niks op mijn nagels gehad dus komende week wil ik even weer een nieuwe set gel zetten! Ik vind het wel belangrijk om soms even een tijdje niks te hebben en ik had ook niet veel tijd, maar heb nu echt zin om even weer een avondje te priegelen!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:43

penseel..hmm misschien ook eens met de dottingtool proberen dan

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:00

_San87_ schreef:
Iemand van jullie ervaringen met Vaseline healthy hands stronger nails? De roze verpakking.

Ja, hier. Erg prettig in gebruik en goede resultaten. Moet wel zeggen dat ik na bijna een jaar gebruik over ben gestapt op een ander merk. Op een of andere manier leek de huid van mijn handen wel verzadigd door het regelmatige gebruik van de roze Vaseline. Ik heb nu een hele lichte variant met citroengrass-geur.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:43

Klinkt goed :D.

Ik heb de tube gisteren gekocht en tot nu toe vind ik de crème ook erg prettig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:54

Ik zet french gelpolish idd met dottingtools op en trek m eventueel strak met penseel

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:59

LadyMadonna schreef:
Ik zet french gelpolish idd met dottingtools op en trek m eventueel strak met penseel

hoe doe je het precies dan?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:52

Euh, goh, hoe leg ik dat uit....
Kom ik morgen ff op terug, kom net thuis van de Ardennen :Z

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:08

Even inspringen op het diploma kwestie. Ik ben in opleiding en officieel nog niet aan de module 'gelkunstnagels' begonnen. Ik plaats ze wel al. Mijn klanten weten dat ik nog in opleiding ben.

(leerkrachte heeft overigens wel getoond hoe je ze aanbrengt etc., heeft me in de basismodule steeds geholpen en gecontroleerd ook toen ik er gelegd had, dus de kennis is er wel) :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:11

Twee setjes geplaatst op mezelf
Afbeelding

Afbeelding

Mat paars met tips(is best een licht paars, alleen weet ik dus niet hoe ik mooi de kleuren op foto kan krijgen)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze ook met tips geplaatst
Afbeelding

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:19

Ik stip met de dottingtool in de lak, begin bij de zijkant en kleur dan eigenlijk gewoon in. Heb ik inderdaad een foutje ga ik er met een kort dun penseeltje met cleaner bij langs. Dan heb je de lijn weer strak.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:59

Hey guys, ik kom even uit mijn meeleesmodus.

Ik heb vandaag voor het eerst acrylnagels laten zetten, en heb een paar vraagjes. 1) Is het raar dat mijn hele nagels nu pijn doen? Zowel mijn nagelriemen als mijn nagelbed zijn echt super gevoelig at the moment.. 2) Ik heb er Shellac op. Als ik van kleurtje wil wisselen, kan ik dat "gewoon" laten doen bij een salon net als gewone nagels? Of moet de acryl dan helemaal opnieuw worden gedaan?

Ik had nog een vraag maar die ben ik vergeten :') Ik laat het weten zodra ik het me weer herinner.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:15

LadyMadonna schreef:
Euh, goh, hoe leg ik dat uit....
Kom ik morgen ff op terug, kom net thuis van de Ardennen :Z

is goed

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:16

Sanne, ja, dat hoort niet. Heb je tips op gekregen? Kan dat de tips te klein zijn, of dat er te veel/te ruw gevijld is...
Er kan een ander kleurtje op, maar dan moet deze kleur eraf gevijld worden. Dan zal ook de uitgroei van de acryl gelijk behandeld worden.
Heb je een foto?

Slikaay, netjes al hoor! De vrije rand zou je wat vloeiender mogen vijlen, vind dat je nu vanuit de zijwallen een hoek hebt naar de punt.
Denk ook aan je zijlijnen. Bijv bij de laatste foto zie je dat er bij het stresspunt te veel product aan de zijkanten zit waardoor hij daar breed uit loopt.
Succes!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:17

Ik wil toch wel frensh gaan proberen met gellak...dus alle tips welkom! En nog 2 weken!!! Dan begint mn opleiding gelnagels!!!!!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:24

LadyMadonna schreef:
Sanne, ja, dat hoort niet. Heb je tips op gekregen? Kan dat de tips te klein zijn, of dat er te veel/te ruw gevijld is...
Er kan een ander kleurtje op, maar dan moet deze kleur eraf gevijld worden. Dan zal ook de uitgroei van de acryl gelijk behandeld worden.
Heb je een foto?

Slikaay, netjes al hoor! De vrije rand zou je wat vloeiender mogen vijlen, vind dat je nu vanuit de zijwallen een hoek hebt naar de punt.
Denk ook aan je zijlijnen. Bijv bij de laatste foto zie je dat er bij het stresspunt te veel product aan de zijkanten zit waardoor hij daar breed uit loopt.
Succes!

Dankje voor je antwoord. Ik kan helaas geen foto maken want de camera van mn telefoon is verlept. Ze heeft inderdaad heel erg ruw gevijld. Vooral mijn nagelriemen zelf waren echt super gevoelig erna. Maar waarom mijn nagelbed nu gevoelig is weet ik niet zo goed, daar heeft ze in principe niet heel veel aan gezeten. Ik had zelf het idee dat de tips juist wat aan de grote kant waren. Alleen mijn duim en wijsvinger aan mijn rechterhand zijn niet gevoelig.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:01

__Sannne schreef:
Hey guys, ik kom even uit mijn meeleesmodus.

Ik heb vandaag voor het eerst acrylnagels laten zetten, en heb een paar vraagjes. 1) Is het raar dat mijn hele nagels nu pijn doen? Zowel mijn nagelriemen als mijn nagelbed zijn echt super gevoelig at the moment.. 2) Ik heb er Shellac op. Als ik van kleurtje wil wisselen, kan ik dat "gewoon" laten doen bij een salon net als gewone nagels? Of moet de acryl dan helemaal opnieuw worden gedaan?

Ik had nog een vraag maar die ben ik vergeten :') Ik laat het weten zodra ik het me weer herinner.

Als ik een hele lange tijd geen acrylnagels heb gehad en ik laat ze weer zetten, heb ik dat ook bijna altijd. Duurt bij mij dan ongeveer 2 dagen en dan voelt het weer normaal :) Er wordt bij mij zachtjes gevijld. Als ik ze langer achter elkaar heb, dan heb ik er geen last van.

Vwb de kleur: ik lak zelf altijd een ander 'gewoon' lakje over de acrylnagels en gellak heen. Kan prima en blijft bij mij langer zitten dan op mijn eigen nagels. Kun je er ook gewoon weer afhalen met remover, en dan heb je gewoon weer de kleur van de gellak eronder zitten. :j

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:27

Oke meiden, ik heb jullie hulp nodig. Vandaag mn kleurtjes van born pretty getest. Ik heb de base en topcoat al eerder gebruikt, die werkten perfect. Vandaag precies hetzelfde ritueeltje, alleen het kleurtje blijft een beetje kauwgomachtig met allemaal rimpels erin. Wat ik heb gedaan:
- 1x basecoat
- 2x kleur
- 1x topcoat

Van tevoren gebuft, ontvet en primer gebruikt. Tussen alle stappen door 1 min in essence ledlamp. Ik heb geen idee wat hier fout gaat agz de base en top wel goed gingen van de week?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:31

Hoeveel watt is je lamp?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:49

amandananana schreef:
Oke meiden, ik heb jullie hulp nodig. Vandaag mn kleurtjes van born pretty getest. Ik heb de base en topcoat al eerder gebruikt, die werkten perfect. Vandaag precies hetzelfde ritueeltje, alleen het kleurtje blijft een beetje kauwgomachtig met allemaal rimpels erin. Wat ik heb gedaan:
- 1x basecoat
- 2x kleur
- 1x topcoat

Van tevoren gebuft, ontvet en primer gebruikt. Tussen alle stappen door 1 min in essence ledlamp. Ik heb geen idee wat hier fout gaat agz de base en top wel goed gingen van de week?

Heb je het kleurtje wel eerst goed tussen je handen gerold voordat je het opbracht? Heb je het dun opgebracht of een dikke laag? Heb je wel lang genoeg met de lak onder de lamp gezeten? Is je lamp wel sterk genoeg?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:04

Lamp is maar 3 watt dus ik denk niet sterk genoeg..

Dunne laagjes gedaan, 1 minuut onder 3 watt lamp. Bij de base en top werk dit wel maar denk dat deze lamp dan te zwak is?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:27

3 watt komt idd never door pigment heen...

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:23

Ik heb voor het eerst in lange tijd weer geprobeerd om mijn nagels in een vorm te vijlen.
Aardig gelukt, al zit het "puntje" niet bij elke nagel in het midden.
Afbeelding
Afbeelding

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:39

LadyMadonna schreef:
3 watt komt idd never door pigment heen...

Dan is dat het probleem en ga ik voor een andere lamp kijken.

Heeft iemand tips voor een betaalbare ledlamlp? Of is uv beter als ik toch een andere koop?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:43

Morgen begin ik aan een workshop epileren. Wat ga ik leren? Ik ga leren wenkbrauwen epileren met een touw, gelaat epileren met een touwtje, wimpers en wenkbrauwen verven!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:02

Leuk! Maar wat heeft dat met nagels te maken :o ?